handdator

Visa fullständig version : Vart kan amn köpa?


Ketchup
2007-09-28, 21:23
Hej, var kan man köpa/beställa en sådan stång som man spänner upp i dörr öppningen? :D

elArne
2007-09-28, 21:28
Du menar för att göra chins?
Finns på Stadium har jag sett

Ketchup
2007-09-28, 22:03
japp. okej:)

Vill gärna ha fler alternativ ! :)

brill
2007-09-28, 22:04
Googla på 'dörrtrapets' så hittar du nog en del alternativ.

Ketchup
2007-09-29, 09:18
Okej, skall ske :D

tenchi
2007-09-29, 09:27
intersport, team sportia och de flesta butiker som säljer gymtillbehör och kosttillskott har sådana.

Ketchup
2007-09-29, 09:46
okej. Lite mer exakt vad tränar man med en sådan? i huvudsak.

mvh

tenchi
2007-09-29, 09:48
chins dvs rygg, vänder du grepper så du har handflatorna mot dig så får du med mer av biceps.

Squirrel
2007-09-29, 09:56
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtChinup.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtPullup.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.html

Vinter
2007-09-29, 09:58
Finns många olika på budofitness googla det.
(ingen länk eftersom de säljer kostilskott med)

Ketchup
2007-09-29, 10:08
Vart finns den billigaste "dörrtrapetsen" då? mvh

Vinter
2007-09-29, 10:22
Vart finns den billigaste "dörrtrapetsen" då? mvh

Har du gymkort så slipper du köpa en B-pryl ;)

Ketchup
2007-09-29, 10:28
har tyvär inget gymkort..

Ketchup
2007-10-13, 17:44
Hej, var kan man köpa/beställa en sådan stång som man spänner upp i dörr öppningen? :D

Nu har jag även sett att det finns någon typ av stång som man skruvar upp på väggen och drar sig upp i. Detär som ett rör som är böjt och sitter en bit utanför väggen. (ja, jag vet jag är dålig på att beskriva) men någon som tror dem har fattat kan ju gärna säga vart man kan köpa sådan & vad de heter :)

mellankrigarn
2007-10-13, 18:02
Har du gymkort så slipper du köpa en B-pryl ;)

Det var nog ett av de dummaste jag har hört på länge!

Det är knappast en b-pryl (om man köper en sådan och köra några st varje gång man går förbi den) det är nog en av de bästa sättena att öka ifrån att klara 3-5chins till att klara av att köra 10*3 på egenhand på gymmet.

Ketchup
2007-10-13, 18:04
okej.
vad heter en sådan som jag beskriver ovan? någon som vet? :P

Ketchup
2007-10-13, 23:30
okej.
vad heter en sådan som jag beskriver ovan? någon som vet? :P

Ingen som vet?

mellankrigarn
2007-10-13, 23:52
amen seriöst. läs!
dörrtrapets heter det och du kan köpa det på typ varenda sportbutik som har ett någorlunda brett sortiment.

Liksom de fattar vad du vill ha utan att du säger vad det heter, kan lova att om du säger såhär så kommer de att fatta: "Har ni någon sån där stång som man kan sätta up i en dörrpost som man kan köra chins i?" samtidigt som du visar med armarna.

joriice
2007-10-14, 00:00
Det var nog ett av de dummaste jag har hört på länge!

Det är knappast en b-pryl (om man köper en sådan och köra några st varje gång man går förbi den) det är nog en av de bästa sättena att öka ifrån att klara 3-5chins till att klara av att köra 10*3 på egenhand på gymmet.

+1, jag har BARA kört chins med en dörrtrapets, och klarar väl över 10 på gymmet. :smash:

OnT: jag köpte min Inne på Femman Sport (i nordstan, Göteborg)

Humanist
2007-10-14, 13:20
Blev hiskeligt sugen på att inhandla en sån där dörrtrapets. Så sugen att jag nu vandrar runt och inspekterar dörrkarmar här i lägenheten.

Ni som använder dörrtrapets, kan ni besvara några frågor? 1) Vad är risken för att skada dörrkarmar e.t.c.? Jag hyr nämeligen och vill ogärna skada lägenheten (mer än nödvändigt)

2) Själv är jag rätt lång, 1.86 och väger rätt mycket, 94 kg. Funkar verkligen en trapets för mig? Har ganska långa armar och kan med lätthet nå ovanför dörrkarmarna när jag står på golvet.

Lite frågor nu när suget på chins dök över mig...

mellankrigarn
2007-10-14, 13:57
Blev hiskeligt sugen på att inhandla en sån där dörrtrapets. Så sugen att jag nu vandrar runt och inspekterar dörrkarmar här i lägenheten.

Ni som använder dörrtrapets, kan ni besvara några frågor? 1) Vad är risken för att skada dörrkarmar e.t.c.? Jag hyr nämeligen och vill ogärna skada lägenheten (mer än nödvändigt)

2) Själv är jag rätt lång, 1.86 och väger rätt mycket, 94 kg. Funkar verkligen en trapets för mig? Har ganska långa armar och kan med lätthet nå ovanför dörrkarmarna när jag står på golvet.

Lite frågor nu när suget på chins dök över mig...

1) Minimal, du skruvar ju in en skruv osv i dörrkarmen men va fan lite spackel och lite färg så syns ju inte det om du skulle få för dig att ta bort den.

2) Ställ dig på knäna och sträck upp armarna och se om du når över dörren, alltså om du inte bor i något hobbit hem så ska det inte vara några problem.
Har en kompis som är 1.90 och det är verkligen inga problem för han.
Angående din vikt så bör det heller inte vara några problem. Har för mig att det står 100kg på dem men inte där är det något problem sålänge du håller längst ut. Jag skulle däremot inte rekommendera att du köra smala chins :D

Ps köp någon form av tygtejp tex hockey tejp som du lindar längst ut så att du får bättre grep.