handdator

Visa fullständig version : Frågor ang. deffning och zenaphrine


Kero
2003-04-18, 15:03
Hej, jag har funderat på att beställa Tropicana zenaphrine.
Är det nån här som har någon erfarenhet av denna produkt? Skulle gärna vilja veta hur effektiv den är samt vad bieffekterna är.

Kan nån svara på hur länge man måste äta fettminskningspreparat för att märka skillnad?

MVH recon

mangemani
2003-04-18, 16:43
Originally posted by recon


Kan nån svara på hur länge man måste äta fettminskningspreparat för att märka skillnad?

MVH recon


hmm,har samma fråga jag med...men jag kan väl svara utav min lilla erfarenhet innom detta,käkar just nu ripped fuel,och jag har deffat i 1 vecka,har inte märkt så mycket faktiskt.....däremot har jag gått ner grymt mycket på bara en vecka(?!?!?!?!)har gått ner från 106-102,och om det beror på ripped fuel har jag inte den blekaste om...men vem klagar,musklerna ser kompakta och lika stora som dom var förut,så dom kan inte ha sjunkigt

King Grub
2003-04-18, 16:46
Originally posted by mangemani



hmm,har samma fråga jag med...men jag kan väl svara utav min lilla erfarenhet innom detta,käkar just nu ripped fuel,och jag har deffat i 1 vecka,har inte märkt så mycket faktiskt.....däremot har jag gått ner grymt mycket på bara en vecka(?!?!?!?!)har gått ner från 106-102,och om det beror på ripped fuel har jag inte den blekaste om...men vem klagar,musklerna ser kompakta och lika stora som dom var förut,så dom kan inte ha sjunkigt

Var det inte skvalpigt alldeles nyss?

mangemani
2003-04-18, 16:51
Originally posted by King Grub


Var det inte skvalpigt alldeles nyss?

jo,fettet har blivigt skvallpigare,men musklerna är lika hårda och stora som förut......om jag tittar mej själv i spegeln så ser jag nästan lika mullig ut som förut,men om jag ställer mej på vågen så visar resultatet det jag skrev

Kero
2003-04-18, 18:20
Originally posted by mangemani


jo,fettet har blivigt skvallpigare,men musklerna är lika hårda och stora som förut......om jag tittar mej själv i spegeln så ser jag nästan lika mullig ut som förut,men om jag ställer mej på vågen så visar resultatet det jag skrev

ok, men det är just det där skvallpigare fette jag vill bli av med :)

King Grub
2003-04-18, 18:29
Du skall veta att alla fettförbränningspreparat bara har marginell effekt på resultatet. Det är ändå kosten och motionen som är 99% av slutresultatet. Du måste ligga på minuskalorier med en dietsammansättning som gör att det är fett du förlorar och inte muskler. Så länge du inte ligger på ett energiunderskott kommer inte något fettförbränningspreparat i världen att hjälpa dig.

mangemani
2003-04-18, 18:33
Originally posted by King Grub
Du skall veta att alla fettförbränningspreparat bara har marginell effekt på resultatet. Det är ändå kosten och motionen som är 99% av slutresultatet. Du måste ligga på minuskalorier med en dietsammansättning som gör att det är fett du förlorar och inte muskler. Så länge du inte ligger på ett energiunderskott kommer inte något fettförbränningspreparat i världen att hjälpa dig.

"Du måste ligga på minuskalorier med en dietsammansättning som gör att det är fett du förlorar och inte muskler"

dvs=lite kolisar,mycket protein och några stänkar med fett över måltiderna eller?

King Grub
2003-04-18, 18:39
Originally posted by mangemani


"Du måste ligga på minuskalorier med en dietsammansättning som gör att det är fett du förlorar och inte muskler"

dvs=lite kolisar,mycket protein och några stänkar med fett över måltiderna eller?

Exakt. Däremot bör nog fettintaget vara betydligt högre än "några stänk". Om du inte äter fett stryps din fettförbränning. Det som är "farligt" är både kolhydrater (särskilt snabba) och fett samtidigt.

mangemani
2003-04-18, 18:44
Originally posted by King Grub


Exakt. Däremot bör nog fettintaget vara betydligt högre än "några stänk". Om du inte äter fett stryps din fettförbränning. Det som är "farligt" är både kolhydrater (särskilt snabba) och fett samtidigt.

man börjar lära sej nu:D

va?!stoppas fettförbränningen om man inte äter tillräkligt med fett?!men alltså,HUR mycket fett(tex solrosolja) ska man ha per varje måltid då,1 cl eller?

hmm,tack för varningen,för det är när jag äter jasminris efter träningen som jag brukar he på fett,ska sluta med det nu!

King Grub
2003-04-18, 18:48
Hur mycket fett du skall äta beror på ditt energiintag, men du bör i alla fall inte behöva ligga under 20 energiprocent av ditt totala kaloriintag.

Solrosolja kanske inte är det bästa alternativet, då det innehåller för mycket Omega-6 i förhållande till Omega-3.

Just efter träningen är det enda målet då du inte bör äta fett, eftersom fett saktar ner proteinupptaget, vilket är bra alla andra gånger, men inte efter träningen, då du vill ha så snabbt upptag som möjligt.

mangemani
2003-04-18, 18:54
Originally posted by King Grub
Hur mycket fett du skall äta beror på ditt energiintag, men du bör i alla fall inte behöva ligga under 20 energiprocent av ditt totala kaloriintag.

Solrosolja kanske inte är det bästa alternativet, då det innehåller för mycket Omega-6 i förhållande till Omega-3.

Just efter träningen är det enda målet då du inte bör äta fett, eftersom fett saktar ner proteinupptaget, vilket är bra alla andra gånger, men inte efter träningen, då du vill ha så snabbt upptag som möjligt.


mitt energiintag är relativt lågt(om du nu syftar på kolisarna)äter ungefär 100 gr av all kolhydrat mat(tex jag tar 2-3 rullar utav pastan och tar 1 dl ris)....om du var som jag nu,hur mycket skulle du ösa på detta då?

vilken olja kan du rekomendera då?

King Grub
2003-04-18, 19:13
Rapsolja och olivolja är toppen.

Om du t ex ligger på 2790 kcal per dag, för att ta ett exempel, och ligger på 25 energi% fett, så skulle det bli 75 gram fett per dag, eftersom 1 gram fett=9.3 kcal. Fettet i maten inräknat, förstås, inte bara olja!

mangemani
2003-04-18, 19:44
nu har jag suttit och räknat ut i detalj hur mycket jag har fått i mej,och det landade på 2168 kcal om dagen.mestadels utav det är kolisar.jag vet inte hur jag ska göra eftersom proteinrik mat innehåller inte så mycket kcal och jag måste ju få i mej runt 2500 om dan ju,och enda sättet som jag ser det att kunna nå upp i den summan är att äta så mycket kolisar.

kan inte du ge mej nå förslag på hur jag ska kunna byta ut alla kcal som kommer från kolisarna mot proteiner iställe,jag menar om du kan ge mej nått proteinrikt som innehåller mycket kcal.

King Grub
2003-04-18, 19:50
Det är väl bara att dra ner på kolhydraterna och äta kött, fisk, fågel, keso, ägg eller skaldjur istället? Både 1 gram protein och 1 gram kolhydrater innehåller 4.1 kcal. Fett innehåller hela 9.3 kcal per gram.

Prova att lägga dig på kanske 3 gram protein per kilo kroppsvikt, säg 300 gram per dag för dig. Det ger över 1200 kcal bara det. 75 gram fett på det, i form av både mat och olja, ger ytterligare 700 kcal. Redan uppe i 1900 kcal! Vad är svårigheten? 600 kcal i kolhydrater är lättätet och inte särskilt mycket alls. Däremot tycker jag det låter lite lite med under 2200 kcal per dag för dig, särskilt om du nu har gått ner 4 kilo på en vecka, eller vad det var. Så kan du ju inte fortsätta, för det är definitivt inte bara fett du tappar i den takten. Men det vet du ju tydligen om, så höj upp kaloriintaget en aning.

mangemani
2003-04-18, 20:04
Originally posted by King Grub
Det är väl bara att dra ner på kolhydraterna och äta kött, fisk, fågel, keso, ägg eller skaldjur istället? Både 1 gram protein och 1 gram kolhydrater innehåller 4.1 kcal. Fett innehåller hela 9.3 kcal per gram.

Prova att lägga dig på kanske 3 gram protein per kilo kroppsvikt, säg 300 gram per dag för dig. Det ger över 1200 kcal bara det. 75 gram fett på det, i form av både mat och olja, ger ytterligare 700 kcal. Redan uppe i 1900 kcal! Vad är svårigheten? 600 kcal i kolhydrater är lättätet och inte särskilt mycket alls. Däremot tycker jag det låter lite lite med under 2200 kcal per dag för dig, särskilt om du nu har gått ner 4 kilo på en vecka, eller vad det var. Så kan du ju inte fortsätta, för det är definitivt inte bara fett du tappar i den takten. Men det vet du ju tydligen om, så höj upp kaloriintaget en aning.

300 gr proteiner?jag äter lugnt mer än 300 gr proteiner per dag,en burk med tonfisk är ju på hela 145 gr,och jag får i mej typ 3 sånna per dag så jag får ju i mej 435 gr istället....men om ´man skulle slänga in en extra burk och dra in mer på kolisarna då,då kommer jag ju upp mera i summan av kcalorierna.....hmm,ska räkna ihop ett schema sen.

King Grub
2003-04-18, 20:12
Originally posted by mangemani


300 gr proteiner?jag äter lugnt mer än 300 gr proteiner per dag,en burk med tonfisk är ju på hela 145 gr,och jag får i mej typ 3 sånna per dag så jag får ju i mej 435 gr istället....men om ´man skulle slänga in en extra burk och dra in mer på kolisarna då,då kommer jag ju upp mera i summan av kcalorierna.....hmm,ska räkna ihop ett schema sen.

En burk med tonfisk är INTE 145 gram protein! Tonfisk innehåller runt 25 gram protein per 100 gram. En burk med 150 gram tonfisk blir ungefär 37 gram protein.

Samma sak med kyckling och kött och liknande. Rent kött innehåller ungefär 20 gram protein per 100 gram kött. Det är inte proteinpulver det är frågan om. Resten är mestadels vatten.

mangemani
2003-04-18, 20:25
men då är det ju nästan omöjligt att komma upp i den summan på vanlig mat.
vad finns det för proteinpulver som innehåller mycket proteiner då som man kanske kan ta till varje måltid man äter?

King Grub
2003-04-18, 20:35
Det är inte alls omöjligt. Om du äter 5 mål om dagen blir det 50 gram protein per mål. En proteindrink på 50 gram efter träningen så är du där. Det är inte bara "ren" proteinmat som kött och fisk som innehåller protein heller. Tittar du på havregryn eller pastaförpackningen ser du att dessa också innehåller över 10 gram protein/100 gram. Inte fullvärdigt i sig, men tillsammans med andra proteiner kan du räkna dessa också.

1 burk tonfisk och ett glas mjölk, för att ta ett exempel, är nästan 50 gram protein. Det är inte svårt!

Protec+ tycker jag är ett bra "mellanmålsprotein." Långsam och bra proteinutsöndring.

Munter
2003-04-18, 20:38
Detta måste vara längsta tråden som bara två personer konverserat i.

King Grub
2003-04-18, 20:39
Originally posted by Munter
Detta måste vara längsta tråden som bara två personer konverserat i.

Nu är vi tre. :love: :kinky: ;)

mangemani
2003-04-18, 20:47
Originally posted by King Grub
Det är inte alls omöjligt. Om du äter 5 mål om dagen blir det 50 gram protein per mål. En proteindrink på 50 gram efter träningen så är du där. Det är inte bara "ren" proteinmat som kött och fisk som innehåller protein heller. Tittar du på havregryn eller pastaförpackningen ser du att dessa också innehåller över 10 gram protein/100 gram. Inte fullvärdigt i sig, men tillsammans med andra proteiner kan du räkna dessa också.

1 burk tonfisk och ett glas mjölk, för att ta ett exempel, är nästan 50 gram protein. Det är inte svårt!

Protec+ tycker jag är ett bra "mellanmålsprotein." Långsam och bra proteinutsöndring.

hmm,kanske det funkar som du säger,ska ge det hela ett till försök.
tack

Kero
2003-04-18, 20:55
Originally posted by King Grub
Du skall veta att alla fettförbränningspreparat bara har marginell effekt på resultatet. Det är ändå kosten och motionen som är 99% av slutresultatet. Du måste ligga på minuskalorier med en dietsammansättning som gör att det är fett du förlorar och inte muskler. Så länge du inte ligger på ett energiunderskott kommer inte något fettförbränningspreparat i världen att hjälpa dig.

Jo jag äter så sunt jag kan. Förut käkade jag Twinfast och tränade stenhårt i 2 veckor och gick ner närmare 6kg, dock så kom det med lite muskler i dom kilona. Jag har fortfarande kvar fett utanpå magmusklerna som jag gärna vill ha bort men det verkar gå så segt. Jag har också slutat käka Twinfast för att inte tappa mer muskler, så nu äter jag bara vanlig mat. Därför tänkte jag att man kanske skulle pröva lite fettförbränningspreparat.

mangemani
2003-04-19, 17:51
är det möjligt at gå upp ivikt om man inte får i sej tillräkligt med kolisar?eller går man ner?

King Grub
2003-04-19, 17:52
Äter du mer kalorier än du gör av med går du upp, även om överskottet inte består just av kolhydrater. Det går att överäta fett och protein också. Överskottet måste ta vägen någonstans, och oftast hamnar det kring midjan. :)

Just snabba kolhydrater är dock ofta boven hos "medelsvensson" som inte rör mycket på sig, eftersom han eller hon får flera insulintoppar varje dag, som slussar in överskottsenergin i fettcellerna istället för till musklerna. Detsamma gäller byggare, förstås, men de har förhoppningsvis bättre koll på vad de stoppar i sig, och tränar dessutom.

Det är dock lättare att överäta fett, eftersom det innehåller över 9 kcal per gram, medan kolhydrater och protein ligger på 4.1

mangemani
2003-04-19, 18:11
hmm,ok,men om man tänker sej så här då att man kliver upp på morgonen och går en 1 timmes promenad i rask takt,hur mycket kcal kan man då förlora ungefär?eller är det svårt att säga?

finns det nån annan tid på dagen som kroppen förbränner fett lika bra som på morgonen?tänkte börja gå ut och gå 2 ggr om dan iställe för 1.

King Grub
2003-04-19, 18:20
Här kan du räkna ut din kaloriförbrukning. Hur bra det stämmer kan jag dock inte säga:

http://www.angelfire.com/on/getfit/kaloriforbrukning.html

Fördelen med att gå på morgonen är att insulinnivåerna är låga och det inte finns mycket kolhydrater i kroppen, så kroppen tvingas använda fett som bränsle.

Vill du gå fler gånger om dagen, så lägg det passet så långt efter ett mål som möjligt för att få en liknande effekt. Men även om du förbrukar kolhydrater istället för fett som främsta energikälla under ett pass så hjälper det ändå till att förbruka energi.

Men varför skall du gå flera gånger om dagen, när du redan har tappat så mycket som du har gjort på så kort tid? Då verkar det snarare som om du borde minska på fettförbränningsträningen, för så fort skall det inte gå.

mangemani
2003-04-19, 18:32
å jävlar,inte fan visste jag att man förbrände 1000 kcal på tung styrketräning i 90 min=/,tack för sidan