handdator

Visa fullständig version : NO Xplode


ViktorLindstrom
2007-09-27, 14:54
Tjenare. Jag har några frågor om BSNs N.O. Xplode.
Jag vill inte diskutera hur vida den fungerar eller inte, utan istället vill jag få reda på lite om biverkningarna och varför det blir så?

Vad är det egentligen i den, finns det något som är dopingklassat? Är det något som är åt det hållet? Vart drar man gränsen för doping i sverige för övrigt?

Såg att det va jäkligt höga värden av Vitamin B6 och B12. Är det något som kan vara farligt? Vad gör de vitaminerna egentligen?

Jag undrar även lite mer vad som händer i kroppen. Varför får man bättre pump? och varför blir man mer fokuserad osv? Ah, om det nu fungerar villsäja.

Tack på förhand, Viktor.

EiseltUK
2007-09-27, 15:41
Jag vill inte diskutera hur vida den fungerar eller inte, utan istället vill jag få reda på lite om biverkningarna och varför det blir så?

Jag har använt NO-Xplode och upplevde inga biverkningar. Då tog jag 3 skopor inför varje träningspass.

Vad är det egentligen i den, finns det något som är dopingklassat? Är det något som är åt det hållet? Vart drar man gränsen för doping i sverige för övrigt?

Primärt är det kreatin, arginin och koffein som är aktiva ämnen. Sen har man blandat i en hel del andra ämnen som kanske kan bidra med lite till totaleffekten. Jag kan inte se att det är någon som skulle vara dopingklassat i sammansättningen.


Såg att det va jäkligt höga värden av Vitamin B6 och B12. Är det något som kan vara farligt? Vad gör de vitaminerna egentligen?

Jag tror inte du behöver oroa dig för mängderna av b-vitaminerna. Det mesta kissar du ut. Varför de har lagt i så stora mängder vet jag inte.

Jag undrar även lite mer vad som händer i kroppen. Varför får man bättre pump? och varför blir man mer fokuserad osv? Ah, om det nu fungerar villsäja.

Varför du får pump av produkten beror nog i första hand på den innehåller argnin som används för att bilda kväveoxid som vidgar blodkärlen. Följden blir att mer blod kan pumpas ut i musklerna. Produkten innehåller även lite annat som kan bidra till denna effekt.

Att/om du blir mer fokuserad beror i första hand på koffein men kanske också på att produkten innehåller bl a Vinpocetine och Vincamine.

Halldin
2007-09-27, 15:59
Vad är argininets effekt? Jag har för mig det var något med maxstyrka, men att det även fanns en nackdel.

jumpsuit
2007-09-27, 17:00
Eiselt: Är KP3 att jämföra med NO Xplode?

EiseltUK
2007-09-27, 18:21
Vad är argininets effekt? Jag har för mig det var något med maxstyrka, men att det även fanns en nackdel.

Finns en studie som visar att det kan påverka maxstyrka.

Arginin kan i kroppen omvandlas till kväveoxid med hjälp av kväveoxidsyntas (eNOS) och det är det som vidgar blodkärlen och bidrar till "pump"

Nackdelen är att inom många träningsformer kan pump upplevas negtivt och kanske dämpa den rena prestationsförmågan. Pump är egentligen bara intressant för ren gymträning.

EiseltUK
2007-09-27, 18:26
Eiselt: Är KP3 att jämföra med NO Xplode?

NO-Xplode innehåller en massa olika ämnen. För vissa personer kanske en del av dem gör större nytta än hos andra så det går inte direkt att jämföra produkterna.

Jag tror att den rena prestationshöjande effekten är bättre på kp3, speciellt med tanka på att det räcker med 8 gram Kp3 och för att få en bra effekt av NO-Xplode behövde jag 3 skopor (tror det är 20 gr per skopa). Kp3 innehåller inte arginin som om du vill ha pumpeffekten så kan du komplettera med rent L-arginin, ca 5 gram har funkar bra för mig.

diablogtr
2007-09-27, 22:11
Du har så många kategorier på bondgårdcia henrik så det är lättare att fråga dig; har du l-arginin i shopen?

EiseltUK
2007-09-27, 22:24
Du har så många kategorier på bondgårdcia henrik så det är lättare att fråga dig; har du l-arginin i shopen?


haha den var bra! :D NitroFx.

Fjällbrynt
2007-09-28, 19:14
eftersom NO-xplode är supplement of the year 2006 så borde ingredienserna bara vara bra skit

EiseltUK
2007-09-28, 23:06
eftersom NO-xplode är supplement of the year 2006 så borde ingredienserna bara vara bra skit

Bra skit men inte nödvändligtvis det bästa.

Anders The Peak
2007-09-28, 23:14
Bra skit men inte nödvändligtvis det bästa.
om man jämför den med den här Creatine Nitrate 3
Är den också bra skit?

He-man
2007-09-28, 23:55
eftersom NO-xplode är supplement of the year 2006 så borde ingredienserna bara vara bra skit

Jag tror det handlar mycket om marknadsföring med bl.a Coleman som dragplåster och märkets popularitet, än enbart produkten i sig som gjort att den toppar listan.

TabulaRasa
2007-09-29, 00:45
För min del har NO-Xplode fungerat skitbra, har en polare som körde den ett tag med, sen blev han kass i magen o kör nu på Fierce. Jag gillar NoXplode skarpt, o provade fierce med, båda funkar bra enligt mig. Och min polare.

jumpsuit
2007-09-29, 10:07
NO-Xplode fungerade väldigt väl för mig med; jag gjorde mina bästa pass någonsin på den produkten. Med väsentliga styrkeökningar som resultat. Den fungerar sjukt bra, sen om det bara är placebo skiter jag i.

EiseltUK
2007-09-29, 10:56
om man jämför den med den här Creatine Nitrate 3
Är den också bra skit?

Jag tror inte den kan mäta sig med t ex NO-Xplode med tanke på att halten arginin är så pass låg:

NitratePump Complex 250mg (per 97 gram).
L-Arginine Hydrochloride And L-Arginine Alpha-Ketoglutarate

EiseltUK
2007-09-29, 10:58
Jag tror det handlar mycket om marknadsföring med bl.a Coleman som dragplåster och märkets popularitet, än enbart produkten i sig som gjort att den toppar listan.

Absolut. Det är ju en öppen röstning så en produkt som många har provat får ju automatiskt fler röster.

Anders The Peak
2007-09-29, 11:58
Jag tror inte den kan mäta sig med t ex NO-Xplode med tanke på att halten arginin är så pass låg:

NitratePump Complex 250mg (per 97 gram).
L-Arginine Hydrochloride And L-Arginine Alpha-Ketoglutarate

Men Henrik egentligen är det bara L-Arginine Alpha-Ketoglutarate som direktverkar ,cloridformen gör egentligen ingenting mer än tillför Arginine och där bestämmer kroppen själv vad den gör av den.

EiseltUK
2007-09-29, 12:43
Men Henrik egentligen är det bara L-Arginine Alpha-Ketoglutarate som direktverkar ,cloridformen gör egentligen ingenting mer än tillför Arginine och där bestämmer kroppen själv vad den gör av den.


Direktverkande? Hur menar du då?

Anders The Peak
2007-09-29, 12:58
Direktverkande? Hur menar du då?

http://www.arkworld.net/products/downloads/Nitric_Oxide.pdf

Sverker
2007-09-29, 13:38
http://www.arkworld.net/products/downloads/Nitric_Oxide.pdf

:confused:


Var framgår det att alfa-ketoglutarat är en bättre motjon än kloridjonen ?
Varför ska det spela någo roll VILKEN jon som följer med argininen fram till enzymet som bildar kväveoxid ?

EiseltUK
2007-09-29, 14:34
Instämmer.

Notera att det är Mr Kre-Alkalyn som skrivit texten.

"Our research scientist discovered that L-Arginine-alpha-Ketoglutarate was a fuel for nitric oxide synthases (NOS). In laymen’s terms, we discovered a natural, non-drug method of creating nitric oxide in the human body."

Revolutionerande! :D

Anders The Peak
2007-09-29, 17:12
:confused:


Var framgår det att alfa-ketoglutarat är en bättre motjon än kloridjonen ?
Varför ska det spela någo roll VILKEN jon som följer med argininen fram till enzymet som bildar kväveoxid ?
Jag trodde det efter att ha prövat ett antal olika modeller av arginin så känner jag att just alfa-ketoglutarat ger pump.

Sverker kan inte du utveckla det här med jon eftersom jag ser det mer som en molekyl när det gäller alfa-ketoglutarat.

Inget ont om Henrik han är skärpt och kommer med fungerande kosttillskott och det ska vi brukare/tränande vara glada för.

Sverker
2007-09-29, 17:56
Ja. Alfa-ketoglutarat är en molekyl. Det är en organisk syra så när syragruppen lämnat ifrån sig vätet får vi den organiska, negativt laddade jonen. Ändelsen -at anger att det är en jon.


Jag är bara nyfiken ifall det spelar någon roll vilken negativ jon som kan följa med och elektriskt neutralisera den positivt laddade argininen.






För det är inte så illa, förvirrande, att arginien är förestrad med alfa-keto-glutasrat ?

Anders The Peak
2007-09-29, 19:26
NitratePump Complex 250mg (per 97 gram).
L-Arginine Hydrochloride And L-Arginine Alpha-Ketoglutarate
Sverker, L-Arginine Hydrochloride är en restprodukt när man tillverkar (estrar)L-Arginine Alpha-Ketoglutarate.

Sverker
2007-09-29, 19:35
Det är en ester:confused:


Förestrad, till vilken nytta då ? Molekylen blir rätt stor och har ju fortfarande kvar en och annan laddning.
Till detta kommer ju ett antal esteraser som spjälkar molekylen till arginin och så har vi inte vunnit ett smak.

Skulle vara kul att ha en sudie där man ger arginine alpha-Ketoglutarat och därefter mäter upp mängderna i blodet.

Anders The Peak
2007-09-29, 19:38
Det är en ester:confused:


Förestrad, till vilken nytta då ? Molekylen blir rätt stor och har ju fortfarande kvar en och annan laddning.
Till detta kommer ju ett antal esteraser som spjälkar molekylen till arginin och så har vi inte vunnit ett smak.

Skulle vara kul att ha en sudie där man ger arginine alpha-Ketoglutarat och därefter mäter upp mängderna i blodet.

Det här borde Henrik kunna svara på...

EiseltUK
2007-09-29, 20:08
Det här borde Henrik kunna svara på...

Den här artikeln i sin fulla längd har kanske svaret:

J Nutr. 2007 Jun;137(6 Suppl 2):1646S-1649S (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17513441&ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum)

Sverker
2007-09-30, 06:52
Den här artikeln i sin fulla längd har kanske svaret:

J Nutr. 2007 Jun;137(6 Suppl 2):1646S-1649S (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17513441&ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum)


Så kan man skutta vidare till:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=2407764&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVAbstractPlus

Även om arginin och ornithin inte riktigt är jämförbara så ligger de så pass nära att det går att spekulera;)

Ren spekulation:
Arginin stoppas oftas och till stor del av levern. Matar man samtidigt levern med alfa-keto-glutarat så får levern annat att tänka på och argininet kan smita ut i blodet.


Alltså skulle rent arginin ( hydroklorid ) vara sämre.

TabulaRasa
2007-10-03, 17:03
"Såg att det va jäkligt höga värden av Vitamin B6 och B12. Är det något som kan vara farligt? Vad gör de vitaminerna egentligen?"

"Vitamin B6 is the collective term for a group of three related compounds, pyridoxine (PN), pyridoxal (PL) and pyridoxamine (PM), and their phosphorylated derivatives, pyridoxine 5'-phosphate (PNP), pyridoxal 5'-phosphate (PLP) and pyridoxamine 5'-phosphate (PMP)...

...And, via its role in transamination, pyridoxal 5'-phosphate is involved in the production of energy."

Sverker
2007-10-03, 18:48
Vad vitaminerna gör rent biokemiskt är lätt.
B6 deltar som en cofaktor vid transaminering.
Eller på svenska:
B6 gör så att vi kan bygga de icke essentiella aminosyrorna och så deltar B6 när vi ska omsätta aminosyrorna som energi.

B12 är med som cofaktor till folacin och är med och flyttar metylgrupper vid bildandet av tymin i DNA. Brist leder till stora formlösa blodkroppar.

Överskott av B12 är näst intill omöjligt att få. Överskott av B6 är jag mer tveksam på. Jag är inte helt säker men jag tror att B6 kan ha vissa bromsande effekter på fettförbränningen.

Fat tony
2007-10-04, 21:21
maste bara saga att jag tog 2 skoppor, sedan var jag tvungen att bryta traningen, sket fan 3ggr pa 90min :devil: fick fan ont i arslet

Überbiffen
2007-10-04, 21:27
Om jag får lov att säga det, 3 skopor NO Explode gav mig absolut noll.

morbido
2007-10-05, 00:49
En sak jag undrat om när man läser att vissa inte får effekt av vissa saker och andra inte, kan det vara så att vissa preparat neutraliserar effekten av andra om man tar dom samtidigt? Jag kör kreatin+protein+koffein+vitaminer när jag tränar och skulle gärna teata någon annat oxå. Men är det någon som vet av att några tillskott inte funkar ihop?

He-man
2007-10-05, 01:04
Koffein och kreatin passar väll inte så bra ihop? Jag känner mig inte tillräckligt påläst om detta dock, men det har väll tagits upp tidigare här på forumet tror jag.

MrBoris
2007-10-05, 10:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2125244&postcount=6

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2126475&postcount=13

anadrogena
2007-10-08, 10:45
No-Xplode är grymt! Men som vissa i tråden säger så kan de bli dåliga i magen. Precis vad som hände med mig, tråkigt eftersom jag anser att No-Xplode ger dig en grymt bra kick och motivation. Dock så letade jag efter substitut för No-Xplode och fann Fierce, som tydligen är ganska känt, och det fungerar minst lika bra!
Dock så doserar du inte lika mycket i kvantité, så Fierce burken räcker mycket längre. Så för Er som inte fick det att funka med No-Xplode, prova Fierce! Rekomenderas varmt! Tjoho!

Anders The Peak
2007-10-08, 11:17
Det är argininet som retar tarmen så överdosera (Max 2-4gr/dag dock lite individuellt) inte och justera dosen om magen krånglar.

Depzon
2007-10-08, 13:56
Det finns liksom protein- & kolhydratpulver, kreatin och lite till som känns som det huvudsakliga vad gäller kosttillskott... Men då man öppnar locket lite (och särskilt om man tittar på amerikanska sidor) så dyker det upp ett hav av miljoner produkter vars namn sällan talar om vad det är/innehåller, utan det har istället coola, "extrema" namn, gärna modernt korta namn med ett ord bara. Vad är dessa produkter allt som oftast för nåt? Är det till 95 % prestationshöjare?

Åke
2007-10-08, 17:51
Tänkt lite på dehär med pump och kvävgas. (En mkt vild tankegång som..aja stunt samma) Men luften vi drar in i lungorna består av ca 79% kvävgas, vilket kanske inte spelar nån roll med tanke på att vi inte kan ta upp det på det sättet. Men (det jag säger nu vet jag inte mkt om heller) när man tar drogen "speed" och det bryts ner i kroppen bildas det kvävgas och det ska tydligen vara en utav de farliga grejerna. Bieffekt av drogen kan va "tjackballe"- slapp ***. Känns konstigt att dricka nått sånt kostillskott då. Är troligen ganska mkt ute å cyklar men måste säga de för om de eventuellt skulle ha en koppling så kan jag i framtiden kalla mig smart:D
Fast när jag tänker efter så heter ju produkten NO vilket är kväveoxid inte kvävgas, nån som har nån tanke?

jumpsuit
2007-10-08, 17:54
Åke: NO-produkter innehåller varken kväveoxid eller kvävgas, utan arginin. Förövrigt ger det en något potenshöjande effekt, inte tvärtom.

Åke
2007-10-08, 17:55
ok jag läste fel i början av forumet de va kväveoxid inte kvävgas

ViktorLindstrom
2007-10-08, 18:04
Har testat de lite nu, och har kommit fram till att de ger mig faktiskt lite...

Jag brukar gå i skolan från 8 - 16 och efter det så brukar jag dra direkt till gymmet, och då har jag kännt flera gånger att det vart segt och man jäspat osv. Dock nu när jag har Xplode så försvinner nästan om inte helt.

Faktiskt väldigt skönt, men det är ju förbaskat dyrt :(
Testade dubbel dos en gång, och det enda som hände va att jag blev lite "hyper". Kände även att jag kunde ge liiite till i bänken, ett eller två rep till kanske, inte mer iaf.

C.E.J.
2007-10-08, 20:56
Utöver att det var asäckligt gav det mig ingenting, provade både 1, 2 och 3 portioner. Efter några timmar fick jag dock huvudvärk, är det bra för muskelbyggandet? *whistle*

NicoRacing
2007-10-08, 20:56
Hej,

Har testat både fierce och xplode...

Prudukterna är mycket lika tycker jag, får bra pump, ådrorna visar sig mer, blir pigg och fokuserad. Det som kan skilja dem åt är att xplode ger mer synliga ådror och att jag får en lite annerlunda pump! Bra prudukter båda två! Rekomenderas starkt!*cupid*