handdator

Visa fullständig version : Träningslogg


JohnRick
2007-09-27, 14:48
Av ren nyfikenhet:

Inte en träningsdagboksfråga per se- snarare...
Hur ser er träningsbokföring ut? Loggar ni varje repetition och set nitiskt, med passet redan planerat ut tilll varje rep. (som jag själv gör), eller lämnar ni boken hemma allt som oftast? Kanske ad libbar ni friskt efter att dagens träningskvot är fylld - dvs gör det ni ska, men går utanför ramarna mer ofta än inte? Simply put - i vilken utsträckning lämnar ni utrymme för improvisation?

Ivar_Lo-J
2007-09-27, 14:52
Jag har nästan alltid med mig anteckningsboken och noterar alla set o reps. Dock så kan det bli en del improviserande gällande belastning och antal set, etc, beroende på hur lång tid jag har på mig och hur dagsformen är.

Har dock tänkt att ge mig på en lite mer "uppstyltad" variant nu de kommande veckorna.

GolDog
2007-09-27, 16:11
Jag för anteckningar, skriver ner övningarna innan jag går till gymmet, dock händer det att jag byter ut nått eller ändrar ordning om det är packat med folk på gymmet..

sälmannen
2007-09-27, 16:28
Jag noterar nitiskt ner mina reps och sets samt ansträgningsnivån på övningen. Annars finner jag det helt omöjligt att komma ihåg hur jag kört inför nästa pass. Detta kan iofs ha mycket att göra med att jag inte tränat så länge och ökar mellan de flesta pass i många övningar.

Huvudövningarna är noterade i förväg med lite utrymme för improvisation i slutet när det är dags för mage/vader/liten muskelgrupp.

datamg
2007-09-27, 18:09
Har tagit Damien Thornes highrepsschema för bänkpress och anpassat det även för benpress och latsdrag. När jag är färdig med ett schema (de löper över 14 pass och viktökningara bygger på 1 RM) höjer jag 1 RM och börjar om på pass 1. På så sätt får jag ett vackert litet schema som jag kan följa och har samtidigt viktökningar inskrivna. Kompletterande övningar för jag nog ingen bok över - brukar komma ihåg dem från pass till pass. De brukar jag också variera med lätta och tunga sessioner.

//Micke

Eddie Vedder
2007-09-27, 18:32
Jag skriver ner set, reps och vikter samt när passet slutade och började. Anledningen att jag skriver ner är att komma ihåg tills jag ska skriva i journalen. Jag skulle troligtvis aldrig komma ihåg annars eftersom mina styrketräningspass är väldigt flexibla.
Jag vet vilka muskler jag tänkt träna primärt, resten blir lite som det blir. Styrketräningen känns inte viktigare än ett komplement och skadeförebyggande.

jojjep91
2007-09-27, 18:40
Jag kommer oftast ihåg alla seten och repsen.

Raggis
2007-09-27, 19:00
Skriver ner. Bra att kunna bläddra i blocket, istället för att febrilt leta sig igenom journalen.