handdator

Visa fullständig version : Svårt val hjälp!


ariola
2007-09-27, 11:21
Tjena! nu ligger det till såhär att jag vet inte vilket proteintillskott jag ska börja ta. Det ligger mellan BODY SCIENCE WHEY 100% eller BODY SCIENCE DIET FUEL.

Vilken är bäst ? Eller har ni någon annan att rekommendera ? *flex*

Handcuff
2007-09-27, 11:25
Den här? (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166)

Pepz
2007-09-27, 11:49
är din kost bra i övrigt så spelar det mindre roll ( om någon alls)
Köp den billigaste.. eller den som Handcuff länkar till!

ariola
2007-09-27, 14:04
är din kost bra i övrigt så spelar det mindre roll ( om någon alls)
Köp den billigaste.. eller den som Handcuff länkar till!

min kost är väl helt ok. så då funkar alltså den han länkade alltså?

Raggis
2007-09-27, 14:07
Det är vanligt protein, baserat på mjölk.

xeym
2007-09-27, 14:24
Vad är du ute efter? Annars är EsaPro ett bra alternativ inte lika mycket kalorier men en bättre proteinsyntes.

ariola
2007-09-27, 14:26
Vad är du ute efter? Annars är EsaPro ett bra alternativ inte lika mycket kalorier men en bättre proteinsyntes.

jo, det har jag redan beställt men jag vill ha ett bra proteintillskott också

Ant
2007-09-27, 14:29
jo, det har jag redan beställt men jag vill ha ett bra proteintillskott också

Ähum? Och vad inehåller esapro då? Aminosyror? ;-)

xeym
2007-09-27, 14:31
Alltså EsaPro är spjälkat protein så det blir lite kaka på kaka att andvända båda.

ariola
2007-09-27, 14:32
Ähum? Och vad inehåller esapro då? Aminosyror? ;-)


exakt. det är en ny typ av "proteintillskott" bestående av 100 % essentiella aminosyror i samma proportion som finns i mänsklig muskelvävnad.

ariola
2007-09-27, 14:36
Alltså EsaPro är spjälkat protein så det blir lite kaka på kaka att andvända båda.

Så du tycker jag bara borde ta esapro och kreatine?

xeym
2007-09-27, 14:43
Det är ett bra alternativ kanske med lite malto oxå;)

ariola
2007-09-27, 14:45
Det är ett bra alternativ kanske med lite malto oxå;)

malto? :confused:

xeym
2007-09-27, 14:47
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159
alltså snabba kolhydrater, det gör att kroppen tar upp proteinet bättre men inget måste.

ariola
2007-09-27, 14:50
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159
alltså snabba kolhydrater, det gör att kroppen tar upp proteinet bättre men inget måste.

ok, och det ska jag ta i samband med esapro då eller? eller hur menar du? ^^

xeym
2007-09-27, 14:53
Förslagsvis precis innan träning tar du EsaPro, Malto och kreatin. Personligen tar jag 10g Esa, 50g Malto och 3 teskedar kreatin(mono). Har funkat bra för mig å verkar vara något dom flesta förespråkar.

Raggis
2007-09-27, 14:55
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159
alltså snabba kolhydrater, det gör att kroppen tar upp proteinet bättre men inget måste.

Där har du fel.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97499

xeym
2007-09-27, 15:00
Skulle utryckt mig bättre tillsamans med Eaa så fungera det bättre som Grub skriver(#5) i den tråden. EsaPro=Eaa

ariola
2007-09-27, 15:18
Då kan jag lika gärna beställa Hydrapro ? som jag tar precis före träningen och sen efter träningen visst? ^^

Eddie Vedder
2007-09-27, 15:24
Då kan jag lika gärna beställa Hydrapro ? som jag tar precis före träningen och sen efter träningen visst? ^^

Javisst kan du det, men är inte det dyrare? Vilken nivå tränar du på? För Hydrapro känns som något du knappast lär märka en annorlunda effekt av åvida du inte är elitidrottare (eller motionär som intalar sig själv att han/hon tränar på elitnivå:D).

Malto+EAA = Samma effekt som malto+vassle fast mindre kcal helt enkelt. Om färre kcal är bra eller dåligt avgör ju du.

xeym
2007-09-27, 15:26
japp och tillsätta kreatin om du vill ha det oxå.

ariola
2007-09-27, 15:28
hehe nivå och nivå jag tränar runt 5 - 6 ggr i veckan för jag vill verkligen kunna lyfta mera vikter för just nu känns det som jag har fastnat.

Jo jag har hört att det är dyrare men pengar är inget problem.

Då tar jag alltså kreatinet och hydrapro 30 - 60min innan träningspasset och under träningern dricker jag hydrapro och efter träningen så kan jag äta vanlig mat då. Låter bra eller?

xeym
2007-09-27, 15:39
Det funkar nog jätte bra men ser ingen mening direkt med att krångla till det. Skulle jag vara du skulle jag ta en shake med allt precis innan och sen efter passet försöker du få i dig lite mat. Ditt alternativ är absolut ingen nackdel men vinsten på det tror jag är ytterst tveksam.

ariola
2007-09-27, 17:19
Det funkar nog jätte bra men ser ingen mening direkt med att krångla till det. Skulle jag vara du skulle jag ta en shake med allt precis innan och sen efter passet försöker du få i dig lite mat. Ditt alternativ är absolut ingen nackdel men vinsten på det tror jag är ytterst tveksam.

jag måste ju krångla till det :P dels för att kreatinet ska tas 30 - 60min innan träningen och dels att hydrapro ska tas precis innan man börjar dra på vikter.

Men om du tror det du sa funkar kanske jag kör så istället.

xeym
2007-09-27, 18:17
Alltså du bygger upp kreatin "förådet" i dig under lång tid. Kanske tar 2-3 veckor eller nått tills du e på maxnivå så är ingen större skillnad om du tar det 30 minuter innan träningen eller nån annan tid på dagen. Tänkte bara att det är smidigaste att ta allt samtidigt och som du säger så bör hydrapro tas precis innan träningen.

ariola
2007-09-27, 20:26
aja det blev eiseltpro och Maltodextrin och Kreatin. hehe :P så får man hoppas på att det funkar bra

ariola
2007-09-27, 20:27
Just det, borde jag ta malto och eiseltpro precis före träningen eller under träningen? eller runt en timma efter?

Eddie Vedder
2007-09-27, 20:34
Just det, borde jag ta malto och eiseltpro precis före träningen eller under träningen? eller runt en timma efter?

Precis när du vill. Ett förslag är en halv hainer före och den andra halvan efter. Annars är ju hela efter också bra. Vill du lägga ännu mer av ditt kcalintag på gainer så tar du en hel före och en hel efter. Dessutom kan du ju ta enbart protein o.s.v.

Finns hur många sätt som helst, inget som är "rätt". Knappast som att vi pratar om avancerade grejer här, protein och kolhydrater.

ariola
2007-09-27, 20:37
Precis när du vill. Ett förslag är en halv hainer före och den andra halvan efter. Annars är ju hela efter också bra. Vill du lägga ännu mer av ditt kcalintag på gainer så tar du en hel före och en hel efter. Dessutom kan du ju ta enbart protein o.s.v.

Finns hur många sätt som helst, inget som är "rätt". Knappast som att vi pratar om avancerade grejer här, protein och kolhydrater.


hehe okej ^^ då drar jag kreatinet 30min innan och sen dricker jag Maltodextrin blandat med eiseltpro direkt innan träningen. Får se om jag tar direkt efter, det lär jag göra^^ tack för hjälpen boys *cupid*