handdator

Visa fullständig version : min träning

PK
2002-05-03, 10:32
jag har provat följande koncept från julen och har fått fantastiska ressults.

jag kör en vecka med träning som stimulerar maximalstyrkan till 100. då tränar jag tex ben genom negativa och statiska repetitioner med relativt få reps tex knäböj på 140-150% av max 5srt 3reps eller statiskt genom att belasta i två lägen, ett läge med en lätt böj där jag holler cirka 5sek och ett strax under 90 graders vinkeln i knäleden. belastningen ligger på 80% 5set 3reps denna princip kör jag på alla övningar som det är möjligt. nästa vecka kör jag lätt och mycket explossivt. byter tex ut marklyft mot styrkefrivändningar och negativa böj mot spänsthopp och knäböj med hopp i olika vinklar. samma sak gäller tex bänken då jag kör explossiva 3 :or på högst 80% och armhävningar med klapp. det gäller att improvisera, kör pushpress istället för tuga militärpressar. De snabba fibrerna är störst!
detta stimulerar både maximal och explossiv styrka på mycket kort tid och denna träning låter olika fibertyper vila trots att andra arbetar max! jag har lagt på mig 4-5kg sen jul och ligger på 7% fett(en ökning med 1% trots viktökningen) de tunga veckorna ska vara bulkveckor enligt varannan vecka principen. prova så ser ni själva! :eek: :eek:

PK
2002-05-03, 10:48
vad tror ni nu då? :p

Åse Columbus
2002-05-03, 10:56
Vad är en pushpress?

Åse :confused:

PK
2002-05-03, 11:05
detär en militärpress där du trycker med benen också, en "fuskpress" med andra ord. den tillåter ett explossivt utförande men också negativa kontraktioner :cool:

Åse Columbus
2002-05-03, 11:08
AHaaaaaaaaaa!

Åse :cool:

PK
2002-05-03, 11:28
vad tror du om upplägget då? :rolleyes:

Matte
2002-05-03, 11:42
Tycker det ser intressant ut, trevliga övningar. Tycker du ska köra på till det tar stopp. http://www.olympus.net/personal/cablebar/index.htm
En av mina favoritlänkar som bla beskriver Pushpress.
MVH/Matte