handdator

Visa fullständig version : Vad tusan hände?


saml
2007-09-26, 19:25
Hej! Nu har jag råkat ut för nått skit igen :furious: hade styrketest på skolan igår vilket gick ut på att man skulle maxa i några olika övningar, till exempel knäböj. Efter testen bestämde jag mig för att stanna kvar på gymmet och göra bort kvällens benpass.. Började med att göra 3 set tunga knäböj (4-6 reps) och det gick mycket bra. Efter det tänkte jag köra lite sittande benpress och efter första setet bestämde jag mig för att öka lite grand. Det sket sig direkt så jag sänkte igen och tog i för ALLT jag var värd! Direkt känner jag hur det nästan är som att ett spjut stuckit ut nånstans under magen (se bilden). Jag ställde mig upp hukandes och hasade mig ut ur gymmet.. Dock kändes det bättre efter bara nån minut och jag gick tillbaka in och tog mina grejer och gick tillbaka till skolan. Hade känningar i området hela dagen och undrar nu vad tusan som hände ? :confused:

Åse Columbus
2007-09-28, 07:39
kan vara transversus abdominus...eller iliopsoas som krampade lite...går det över så e det ingen fara.......men ja skulle se över min teknik...eller sänka vikten lite

Lepras
2007-09-28, 07:43
Börjar tänka på ljumskbråck direkt,,men det behöver det inte alls vara...gå till skolsyster :)

jojjep91
2007-10-01, 22:06
Exakt runt de stället, skadade jag mig när jag spelade fotboll och sträckte mej efter bollen för långt, var borta 4månader :( kunde inte en passa en boll så ont gjorde det. Gick hos en sjukgymnast varje dag i 3 veckor. Så kolla upp det! så du inte förvärrar skadan.