handdator

Visa fullständig version : Radiotjänst


MacGyver
2007-09-26, 19:05
Jag blev precis uppringd av en ettrig kärring från Radiotjänst som försökte få mig till att erkänna att jag har en TV. Eftersom jag blånekade till alla hennes frågor hotade hon till sist med att skicka ut en kontrollant eftersom det "är så osannolikt att man inte har en TV". Om en kontrollant skulle dyka upp vad har då han respektive jag för rättigheter?

För övrigt är TV-avgiften urbotat korkat - ungefär som att behöva betala för att man har en brevlåda.

cowboyen
2007-09-26, 19:07
inga rättigheter. han kan definitivt inte ta sig in och kolla.

King Grub
2007-09-26, 19:07
Du behöver inte göra något, inte svara på något, inte släppa in någon, inte ens öppna dörren.

Allan
2007-09-26, 19:08
Du ska ju ha spö, naturligtvis. Som alla andra smitare...

cowboyen
2007-09-26, 19:09
Du ska ju ha spö, naturligtvis. Som alla andra smitare...

han sa aldrig om han hade tv eller inte!

backflash
2007-09-26, 19:09
Du ska ju ha spö, naturligtvis. Som alla andra smitare...

De som spöar smitare ska åka fast för misshandel.

Baan
2007-09-26, 19:09
han sa aldrig om han hade tv eller inte!

NEJ MEN FÖR FAN DU SKA VÄL BETALA DU GILLAR VÄL DINA MEDMÄNNISKOR WTF!!?!?!?!?

MacGyver
2007-09-26, 19:20
Du ska ju ha spö, naturligtvis. Som alla andra smitare...

Är man en smitare om man inte vill betala för något som man blir påtvingad men inte nyttjar, i detta fallet SVT/SR?

King Grub
2007-09-26, 19:22
Är man en smitare om man inte vill betala för något som man blir påtvingad men inte nyttjar, i detta fallet SVT/SR?

Ja, man betalar för att man har en TV-apparat.

Men, vissa lagar är så förtryckande att man måste ta den i egna händer. ;)

MacGyver
2007-09-26, 19:23
Ja, man betalar för att man har en TV-apparat.

Jag har redan betalt min TV

King Grub
2007-09-26, 19:25
Ja, men lagen säger "Den som innehar en tv-mottagare skall betala tv-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna Aktiebolag (RIKAB)"

Lag (19889:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst.

Alltså är man en smitare om man inte betalar, trots att man har en TV. Oavsett vad man tittar på.

Som jag skrev, vissa lagar är så förtryckande att man måste ta den i egna händer. Men oavsett vad man tycker om lagarna, är man en förbrytare om man inte följer dom.

XroW
2007-09-26, 19:27
Jag har redan betalt min TV

Född fri beskattad till döds :)
sverige i ett nötskal! :D

Jag tycker också Tv-licensen är oerhört korkad :smash:

Cilia
2007-09-26, 19:28
Jag ska fundera på vilken lag jag inte vill följa.
Tydligen är det valfritt att välja bort iaf en lag.

Ibland känner jag för att mörda idioter så jag kan nog hitta en lag som skulle vara passande att vara straffri från.

MacGyver
2007-09-26, 19:30
Jag ska fundera på vilken lag jag inte vill följa.
Tydligen är det valfritt att välja bort iaf en lag.

Ibland känner jag för att mörda idioter så jag kan nog hitta en lag som skulle vara passande att vara straffri från.

Bra liknelse :thumbup:

XroW
2007-09-26, 19:30
Ja, men lagen säger "Den som innehar en tv-mottagare skall betala tv-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna Aktiebolag (RIKAB)"

Lag (19889:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst.

Alltså är man en smitare om man inte betalar, trots att man har en TV. Oavsett vad man tittar på.
.

Gäller det även en trasig tv eller en urkopplad tv? :)

coxie
2007-09-26, 19:31
"In this world nothing can be said to be certain, except death and taxes."

Nej jag gillar inte tv-avgiften och kommer aldrig betala den. Dock verkar detta vara standard i min generation så inom 10 år kommer vi få det hela inbakat i skatten så vi inte kan smita.

King Grub
2007-09-26, 19:31
Gäller det även en trasig tv eller en urkopplad tv? :)

Inte om den "är varaktigt undanställd eller obrukbar" (Lag (2006:798)).

Cilia
2007-09-26, 19:33
jag tror inte heller att avgiften kommer att överleva men jag är naiv nog att tro på det demokratiska system vi har. Mest därför att jag inte har kunnat hitta ett bättre system.

Då får man ta det bra med det dåliga.

Guybrush
2007-09-26, 19:33
Jag betalar bara för att kontrollanten såg TV:n igenom fönstret! Nackdelen med att bo på bottenplan :D

XroW
2007-09-26, 19:34
Inte om den "är varaktigt undanställd eller obrukbar" (Lag (2006:798)).

woho! jag är laglig *flex*
Nu kan jag också vara självgod och se ner på er kriminella :)

Ignatius72
2007-09-26, 19:35
Jag ska fundera på vilken lag jag inte vill följa.
Tydligen är det valfritt att välja bort iaf en lag.

Ibland känner jag för att mörda idioter så jag kan nog hitta en lag som skulle vara passande att vara straffri från.

En del verkar tro att en lag är någon form av naturlag. Alla är lika viktiga och oföränderliga. Att jämföra brytandet av lagen om TV-licens med mord är ...hmmm...något långsökt. Den förra är väl något decennium gammal, förekommer i några få länder och kommer att försvinna inom fem år och den andra (mord) är tämligen universell, har förekommit under en vädligt lång tid och kommer med största sannolikhet inte att försvinna inom åskådlig tid.
Vissa lagar är helt enkelt usla och har låg legitimitet från folket och då kan man försöka göra något åt det. Att inte betala licensen är ett sätt att underminera något som många inte tror på.

Cilia
2007-09-26, 19:38
En del verkar tro att en lag är någon form av naturlag. Alla är lika viktiga och oföränderliga. Att jämföra brytandet av lagen om TV-licens med mord är ...hmmm...något långsökt. Den förra är väl något decennium gammal, förekommer i några få länder och kommer att försvinna inom fem år och den andra (mord) är tämligen universell, har förekommit under en vädligt lång tid och kommer med största sannolikhet inte att försvinna inom åskådlig tid.
Vissa lagar är helt enkelt usla och har låg legitimitet från folket och då kan man försöka göra något åt det. Att inte betala licensen är ett sätt att underminera något som många inte tror på.

det är inte så lätt för alla att uppfatta min underton i det inägget och du tillhör en av dom.

Jag försökte ätt säga att jag inte tror på anarki.

Ignatius72
2007-09-26, 19:40
det är inte så lätt för alla att uppfatta min underton i det inägget och du tillhör en av dom.

Jag försökte ätt säga att jag inte tror på anarki.

Jag tror inte heller på anarki. Kan du ge någon ledtråd till hur man ska läsa ditt inlägg så man förstår undertonen?

Aasa
2007-09-26, 20:43
Jag tror inte på Gud eller TV-avgifter.

Nitrometan
2007-09-26, 20:46
Bra liknelse :thumbup:
Ja. Lagbrott som lagbrott.

Nitrometan
2007-09-26, 20:48
En del verkar tro att en lag är någon form av naturlag. Alla är lika viktiga och oföränderliga. Att jämföra brytandet av lagen om TV-licens med mord är ...hmmm...något långsökt. Den förra är väl något decennium gammal, förekommer i några få länder och kommer att försvinna inom fem år och den andra (mord) är tämligen universell, har förekommit under en vädligt lång tid och kommer med största sannolikhet inte att försvinna inom åskådlig tid.
Om man inte gillar lagen kan man ju välja politiker som jobbar för att ta bort den.

Man kan skicka förslag till politikar i Riksdagen att den borde bort.

Det är fel att bryta mot lagen bara för att man tycker att den är fel.

Jag tycker att det vore bättre att skattefinansiera public service.

Ignatius72
2007-09-26, 21:02
Om man inte gillar lagen kan man ju välja politiker som jobbar för att ta bort den.

Man kan skicka förslag till politikar i Riksdagen att den borde bort.

Det är fel att bryta mot lagen bara för att man tycker att den är fel.

Jag tycker att det vore bättre att skattefinansiera public service.

Så oavsett hur korkad en lag är så kommer du att följa den?

Låt oss säga att riksdagen beslutar att kroppsbyggning är så förknippat med doping att man kräver in 2000:- extra om året i skatt för att få lyfta vikter. Oavsett om du köpt dina vikter själv och har dem i ditt garage. Skulle du springa iväg och fråga efter inbetalningskort? Om dina vikter dessutom bara ligger och samlar damm för att du har ont i axeln och inte vill träna emd dem, hade du fortfarande kutat iväg och hämtat inbetalningskort?

Granatgiraffen
2007-09-26, 21:03
det är inte så lätt för alla att uppfatta min underton i det inägget och du tillhör en av dom.

Jag försökte ätt säga att jag inte tror på anarki.

Du är bara grinig för att det upptäcktes att du hade tv. Vad glad för dom som kommer undan.

wintersnowdrift
2008-05-19, 13:26
BUMP

Jaha, nu sitter även jag i skiten. Idag fick jag en "nätt" liten faktura från Radiotjänst som informerar mig om att de "tagit emot en anmälan om tv-innehav och har beslutat att sända en faktura enligt lag (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst". Den sista formuleringen ger mig starkt sovjetiska vibbar.

Ska jag betala? Och vad riskerar jag om jag skiter i det? Jag känner inte att principiellt motstånd är värt en betalningsanmärkning.

//Kristin

Mantus
2008-05-19, 13:36
BUMP

Jaha, nu sitter även jag i skiten. Idag fick jag en "nätt" liten faktura från Radiotjänst som informerar mig om att de "tagit emot en anmälan om tv-innehav och har beslutat att sända en faktura enligt lag (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst". Den sista formuleringen ger mig starkt sovjetiska vibbar.

Ska jag betala? Och vad riskerar jag om jag skiter i det? Jag känner inte att principiellt motstånd är värt en betalningsanmärkning.

//Kristin


Det är därför man inte skall köpa en ny tv/dvd i eget namn om man inte anmält tv-innehav. Ring in och säg som det är, du köpte tv:n till din fattiga mor i sextioårspresent så att hon äntligen kan se på färgtv.:D

Trance
2008-05-19, 13:41
Det är därför man inte skall köpa en ny tv/dvd i eget namn om man inte anmält tv-innehav. Ring in och säg som det är, du köpte tv:n till din fattiga mor i sextioårspresent så att hon äntligen kan se på färgtv.:D

Exakt. Man ringer och säger glatt:

"Hejsan, jag heter Kristin och köpte nyligen en TV som present till min mor och har nu råkat få hem en faktura av er. Mamma har redan licens så hur ordnar man detta?"

wintersnowdrift
2008-05-19, 13:47
Det är därför man inte skall köpa en ny tv/dvd i eget namn om man inte anmält tv-innehav. Ring in och säg som det är, du köpte tv:n till din fattiga mor i sextioårspresent så att hon äntligen kan se på färgtv.:D

Men jag har inte köpt en ny TV i eget namn! Radiotjänst ringde mig vid ett tillfälle då jag verkligen inte hade tid att diskutera saken med dem.
Kvinnan från Radiotjänst sade ungefär: "Hej, vi ser att du har flyttat, var ska jag skicka fakturan?"
Jag: "Du, jag sitter lite illa till just nu, kan du återkomma?" (Faktum var att jag befann mig på en cykeltur i skogen, och svarade enbart för att hon precis lyckades tajma in en paus då jag inväntade mina medcyklister...)
K: "Jag skickar hem lite papper så får du läsa dem."
Jag: "OK."

Tydligen tolkade hon detta som att jag erkände mitt tv-innehav och att "lite papper" underförstått var just en faktura (jag fick iofs en fin liten propagandafolder med stor bild på Mikael Tornving också).

//Kristin

King Grub
2008-05-19, 13:49
Ring och säg det till dom då, att det blev ett missförstånd, att du inte alls haft någon TV, varken där du bodde eller dit du flyttade.

Scratch89
2008-05-19, 14:01
Jag säger återigen; det är så härligt att bo i fastigheter där endast hyresgäster och brevbärare får komma in.

PowPow
2008-05-19, 14:06
Jag säger återigen; det är så härligt att bo i fastigheter där endast hyresgäster och brevbärare får komma in.

Låter tråkigt. Till och med i fängelser kan man få besök ju.

Mantus
2008-05-19, 14:08
Jag säger återigen; det är så härligt att bo i fastigheter där endast hyresgäster och brevbärare får komma in.

Hall eller Kumla?





:D

Scratch89
2008-05-19, 14:09
HAHAHA! Jag inser nu att det lät förjäkla dumt. :D

Mantus
2008-05-19, 14:09
Men jag har inte köpt en ny TV i eget namn! Radiotjänst ringde mig vid ett tillfälle då jag verkligen inte hade tid att diskutera saken med dem.
Kvinnan från Radiotjänst sade ungefär: "Hej, vi ser att du har flyttat, var ska jag skicka fakturan?"
Jag: "Du, jag sitter lite illa till just nu, kan du återkomma?" (Faktum var att jag befann mig på en cykeltur i skogen, och svarade enbart för att hon precis lyckades tajma in en paus då jag inväntade mina medcyklister...)
K: "Jag skickar hem lite papper så får du läsa dem."
Jag: "OK."

Tydligen tolkade hon detta som att jag erkände mitt tv-innehav och att "lite papper" underförstått var just en faktura (jag fick iofs en fin liten propagandafolder med stor bild på Mikael Tornving också).

//Kristin

Ring in och neka till tv innehav, det gjorde jag. Det går på två minuter.

PowPow
2008-05-19, 14:11
Jag antar att du menade att ni hade portkod, scratch. Det har vi med, men de knackade på min dörr ändå. Kanske hade sneakat in sig. Eller brukar de begära ut kod/nyckel till bostadsrättshus/hyreshus? I så fall ska jag fanken gå på nästa årsmöte och lägga fram en motion om att vi i bostadsrättsföreningen ska sluta med det omedelbart :D

PowPow
2008-05-19, 14:11
Ring in och neka till tv innehav, det gjorde jag. Det går på två minuter.

Jag trodde man var tvungen att säga upp sitt tv-innehav skriftligt?

shut teh face
2008-05-19, 14:14
Jag har säkert skrivit någon gång men, en kärring ringde hit och såg att jag hade flyttat, och ville att jag skulle betala tv-licens här.

Jag säger att vi inte har någon TV. Och hon börjar snacka dynga om att det är lag på att betala tv-licens. Jag säger att vi inte har någon TV.
Hon vill börja fakturera från och med April ändå. Jag säger att vi inte har någon TV men kanske ska köpa en senare. Men jag vet inte NÄR, därför ska hon INTE börja fakturera från April. Då blir hon sur och säger att man får väl planera lite!

Jävla kärring, hon ska väl skita i när jag köper min TV

Mantus
2008-05-19, 14:16
Jag trodde man var tvungen att säga upp sitt tv-innehav skriftligt?

De kan ha skickat hem en lapp som jag var tvungen att skriva på, kommer inte ihåg men jag tror inte det. I detta fall verkar ett upsägande obehövligt när wsd hävdar att hon aldrig anmält tv-innehav.

walter_skepper
2008-05-19, 14:17
De verkar ha någon kampanj nu för både jag och min sambo har fått brev där vi ombeds deklarera hur vi vill betala. Har fått oräkneliga brev och besök av kontrollanter genom åren. När ska de ge upp undrar man...

wintersnowdrift
2008-05-19, 14:28
Hm, det ekonomiska problemet är nu löst. Jag beklagade mig lite halvhjärtat för min kära mamma (som f.ö. är den som "lånat ut" en TV till mig, så rent juridiskt är det hon och inte jag som äger apparaten) och hon erbjöd (!) sig att pröjsa den första fakturan (usch, jag är en bortskämd snorunge :em:).

Det principiella problemet kvarstår ju dock i och med detta (och lär väl iofs göra så tills en majoritet i riksdagen har insett vilket förkastligt system TV-avgiften är...). Frågan är om jag har stake nog att ringa och blåljuga Radiotjänst rätt upp i ansiktet [edit: läs örat] lagom till nästa faktura. Man måste ju kunna avanmäla sitt TV-innehav lika väl som man anmäler det.

//Kristin

Mantus
2008-05-19, 14:31
Hm, det ekonomiska problemet är nu löst. Jag beklagade mig lite halvhjärtat för min kära mamma (som f.ö. är den som "lånat ut" en TV till mig, så rent juridiskt är det hon och inte jag som äger apparaten) och hon erbjöd (!) sig att pröjsa den första fakturan (usch, jag är en bortskämd snorunge :em:).

Det principiella problemet kvarstår ju dock i och med detta (och lär väl iofs göra så till en majoritet i riksdagen har insett vilket förkastligt system TV-avgiften är...). Frågan är om jag har stake nog att ringa och blåljuga Radiotjänst rätt upp i ansiktet [edit: läs örat] lagom till nästa faktura. Man måste ju kunna avanmäla sitt TV-innehav lika väl som man anmäler det.

//Kristin


Du betalar naturligtvis inte första fakturan! Du ringer och bestrider den förbaskade fakturan och förklarar det med att du minsann aldrig ägt en tv. Att de har så pass inkompetenta anställda att de inte förstår vad du menar är inte ditt fel.

JJ
2008-05-19, 14:33
Du betalar naturligtvis inte första fakturan! Du ringer och bestrider den förbaskade fakturan och förklarar det med att du minsann aldrig ägt en tv. Att de har så pass inkompetenta anställda att de inte förstår vad du menar är inte ditt fel.

Jag plussar.

z_bumbi
2008-05-19, 14:37
Du betalar naturligtvis inte första fakturan! Du ringer och bestrider den förbaskade fakturan och förklarar det med att du minsann aldrig ägt en tv. Att de har så pass inkompetenta anställda att de inte förstår vad du menar är inte ditt fel.

Hur står det till med laglydigheten hos framtida jurister? Har man en TV är det väl inget konstigt med att man betalar.

Mantus
2008-05-19, 14:43
Hur står det till med laglydigheten hos framtida jurister? Har man en TV är det väl inget konstigt med att man betalar.

Jag trodde att det var allmän kunskap att det inte fanns några lärliga jurister.:devil:
Nej, ärligt så måste jag nog börja betala tv- avgiften när jag väl kommer ut i arbetslivet. Det skulle se illa ut om jag som skattejurist inte betalade tv-avgiften.

z_bumbi
2008-05-19, 14:45
Jag trodde att det var allmän kunskap att det inte fanns några lärliga jurister.:devil:
Nej, ärligt så måste jag nog börja betala tv- avgiften när jag väl kommer ut i arbetslivet. Det skulle se illa ut om jag som skattejurist inte betalade tv-avgiften.

Jo för det vore ju fel att göra det för att det är det som är lagligt..

Mantus
2008-05-19, 14:48
Jo för det vore ju fel att göra det för att det är det som är lagligt..

Det är olagligt att köra mot gult eller att inte använda körriktningsvisare också.

shut teh face
2008-05-19, 14:52
Vadå jurister är ju bäst på att manipulera lagen - inte följa den. ;)

wintersnowdrift
2008-05-19, 14:54
Du betalar naturligtvis inte första fakturan! Du ringer och bestrider den förbaskade fakturan och förklarar det med att du minsann aldrig ägt en tv. Att de har så pass inkompetenta anställda att de inte förstår vad du menar är inte ditt fel.

Mitt problem (förutom att det alltid svider att betala fakturor givetvis, men jag överväger ju inte att skolka från elräkningen av den anledningen) är egentligen inte att behöva betala för TV och radio (framför allt det sistnämnda konsumerar jag dessutom ganska mycket av, och rent moraliskt är jag absolut beredd att betala för en tjänst jag faktiskt använder), utan det muppiga system som SVT/SR finansieras igenom samt deras Gestapo-metoder.

Edit: Jag kan ju passa på att länka till ett inlägg som TV-avgiftens förmodligen ihärdigaste motståndare här på brädan skrivit:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1890061&postcount=110

För mig innebär förfarandet dock en klar målkonflikt: om SVT/SR var valfria tjänster skulle jag förmodligen välja att betala. Samtidigt är ju enkom formuleringarna på fakturan en anledning till att bojkotta - "Allt från nyheter och dokumentärer till underhållning och utbildning - oberoende av politiska och kommersiella intressen. Detta är möjligt tack vare din tv-avgift. Tack!". Jag är således ambivalent (f.ö. läser jag på baksidan av fakturan att den måste betalas även om man begär en omprövning av sitt tv-innehav. Återbetalning sker retroaktivt om man får rätt).

//Kristin

JJ
2008-05-19, 15:00
Säg att du såg "Andra avenyn" och nu har slängt ut din tv genom fönstret. Jag tvivlar på att du möter motstånd.

Mantus
2008-05-19, 15:16
Mitt problem (förutom att det alltid svider att betala fakturor givetvis, men jag överväger ju inte att skolka från elräkningen av den anledningen) är egentligen inte att behöva betala för TV och radio (framför allt det sistnämnda konsumerar jag dessutom ganska mycket av, och rent moraliskt är jag absolut beredd att betala för en tjänst jag faktiskt använder), utan det muppiga system som SVT/SR finansieras igenom samt deras Gestapo-metoder.

Edit: Jag kan ju passa på att länka till ett inlägg som TV-avgiftens förmodligen ihärdigaste motståndare här på brädan skrivit:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1890061&postcount=110

För mig innebär förfarandet dock en klar målkonflikt: om SVT/SR var valfria tjänster skulle jag förmodligen välja att betala. Samtidigt är ju enkom formuleringarna på fakturan en anledning till att bojkotta - "Allt från nyheter och dokumentärer till underhållning och utbildning - oberoende av politiska och kommersiella intressen. Detta är möjligt tack vare din tv-avgift. Tack!". Jag är således ambivalent (f.ö. läser jag på baksidan av fakturan att den måste betalas även om man begär en omprövning av sitt tv-innehav. Återbetalning sker retroaktivt om man får rätt).

//Kristin

Ring och fråga på radiotjänst först, sedan ber du dem att ompröva beslutet. Med tanke på att du inte sagt att du äger en tv så har de inga bevis. Om de inte har bevis så borde de öht från första början inte ha påfört dig tv avgift så du borde slippa avgiften.

Klenis
2008-05-21, 07:28
Spelar dem in samtalet när man ringer?

hahavaffan
2008-05-21, 09:24
Spelar dem in samtalet när man ringer?Det måste de tala om innan isf.

Jag längtar tills jag flyttar till hösten, och de tar kontakt med mig. *drool*

-Niklas-
2008-05-21, 11:58
Skulle aldrig falla mig in att betala tv-licensen, aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Poxeman
2008-05-21, 12:25
När jag hade sambo så ringde dom till henne och frågade om vi hade tv... efter lite tjat så erkände hon.
Jag ringde dagen efter och förklarade snällt att det min sambo trodde var en tv i själva verket var min "data-projektor som vi bara använder till att kolla film från datorn och familje-albumen".
Funkade fin-fint och vi fick aldrig någon faktura.

Jag kommer börja betala när jag har fast arbete, det är sjukt att en ensam student skall betala lika mkt som en familj med 4 barn!

Biceps
2008-05-21, 14:13
Det var nån norrländsk människa som ringde mig och sa att jag bytt adress och undrade om tv-licensen skall skickas dit. Jag sa att jag äger ingen tv och att det behövs ju knappt nuförtiden när man kan streama det mesta på nätet. "Ja..men..alla har ju tv ju.. ska du verkligen inte skaffa det då". Nä sa jag, har inga planer på det för tillfället. Hon lät lite paff men gav sig och sa att jag skulle höra av mig om jag skaffade Tv... inte jättesvår att övertyga mao

Tur man har titthål i dörren så behöver man ju inte öppna om de dyker upp

747
2008-05-21, 15:13
Säg att du såg "Andra avenyn" och nu har slängt ut din tv genom fönstret. Jag tvivlar på att du möter motstånd.

:laugh:

Tomten
2008-05-21, 15:29
Jag ska fundera på vilken lag jag inte vill följa.
Tydligen är det valfritt att välja bort iaf en lag.

Ibland känner jag för att mörda idioter så jag kan nog hitta en lag som skulle vara passande att vara straffri från.

Jag vågar slå vad om att du själv brutit ett par lagar under din livsstid, och förmodligen kommer hinna med att bryta bra många fler innan du tvingas till ättestupan.

747
2008-05-21, 15:36
Jag vågar slå vad om att du själv brutit ett par lagar under din livsstid, och förmodligen kommer hinna med att bryta bra många fler innan du tvingas till ättestupan.

App app app glöm inte undertonen nu!