handdator

Visa fullständig version : Beställa laptop från USA


isato
2007-09-26, 16:48
Nu när dollarn är så låg kanske man borde beställa därifrån.
Vet att det finns en ganska ny tråd om ämnet men hittade den inte.
Det jag undrar är vad man kan vänta sig för utgifter förutom frakt.
Undrar också hur det är med garantier och sånt.

tänkte handla från newegg.com

Baan
2007-09-26, 16:55
Moms 25 % om du har otur. Snackat lite med andra om detta och man kan ha tur med fraktne, särskilt om det är posten dom skickar med, om det är DHL så är det värre. Stora företag bör fixa garanti på plats, om du köper en mp3-spelare t.ex. eller en märkesdator.

Sådär spontant så en annan fin grej med handla datorer från USA är att dom inte har någon moms på datorer (om jag kommer ihåg rätt)

Vinter
2007-09-26, 17:03
Hmm Skulle nog kanske tom bli nästan lika billigt att åka över och köpa den själv nu när man kan få tag på sista minuten biljetter t/r för runt 3000kr. :D

Baan
2007-09-26, 17:05
Hmm Skulle nog kanske tom bli nästan lika billigt att åka över och köpa den själv nu när man kan få tag på sista minuten biljetter t/r för runt 3000kr. :D

Köper du en 20 stycken och säljer vidare så snackar vi business.

Vinter
2007-09-26, 17:09
Köper du en 20 stycken och säljer vidare så snackar vi business.

Tjackar man en duglig burk för runt 15000kr slipper frakt och moms samt får en trevlig weekend så är det game tycker jag, om man nu minst kan spara 25%. Inhandla lite kläder med så har du sparat in en hel del jämfört med svedala.

FreCKo
2007-09-26, 17:23
Från vilken amerikansk sida tänkte du köpa laptop? Går i samma tankar nämligen :D

isato
2007-09-26, 17:27
Från vilken amerikansk sida tänkte du köpa laptop? Går i samma tankar nämligen :D

Newegg.com


men momsen förstör :)

isato
2007-09-26, 19:55
Kan man fixa så man får å ä ö på ett icke svenskt tangentbord? Om det går hur omständigt är det?

Baan
2007-09-26, 20:04
Kan man fixa så man får å ä ö på ett icke svenskt tangentbord? Om det går hur omständigt är det?

Inte omständigt alls om du kan skriva utan att kolla på tangentbordet. Amerikanska tangentbord (jag antar att dom har standardlayout som ser ut som min amerikanska delldator men jag är inte 100%) har precis så många extraknappar som du behöver för att kunna lägga till åöä och installerar du svenskt OS så funkar det per automatik om jag kommer ihåg rätt

FreCKo
2007-09-26, 20:37
Newegg.com


men momsen förstör :)

Fast dom verkar inte vara det "billigaste" stället, mer som typ elgiganten som ALLA går till... finns det ingen amerikansk version av typ datorbutiken.com? :D