handdator

Visa fullständig version : Hur svårt ska det vara


Jiggen
2007-09-26, 12:35
Känner bara för att "gnälla" av mig lite, samt har jag inget att göra på jobbet *whistle* men ni som har upplevt liknande får gärna fylla i!.

Jag har 2st stora intressen som jag tar extremt seriöst det ena är sportfiske och brukar kunna dra iväg med polarna under några dagar och må bra (händer ganska ofta) och det andra är då min träning/tävlandet då hela mitt liv kretsar runt tävlingen ca 10veckor före så jag planerar allt med mat,träning osv om jag ska iväg, men blir lite insnöad, men ska man nå sina mål så måste man lägga ner sig.

Nu till "problemet" Värkar fan inte finnas en tjej som kan respektera att man har sina intressen, brukar var det som, neee måste du gå på morgonpromenad, ligg här med mig istället, men ta en glass du det spelar ingen roll, måste du träna/fiska idag*grr27* .....och dessa tjejer har inte haft en tidens till ett intresse i träning,fiske eller något annat och jag själv blir väldigt uttråkad då, samt att man inte får någon "back up" och då skiter det hela sig....måste man vara intresselös för att kunna få ett fungerande förhållande, för tid lägger jag på det men inte varenda ledig timme....fel tänkt av mig eller?

Trance
2007-09-26, 12:46
http://web.syr.edu/~sslau/girls-stupid.jpg

Piranha
2007-09-26, 12:48
Känner bara för att "gnälla" av mig lite, samt har jag inget att göra på jobbet *whistle* men ni som har upplevt liknande får gärna fylla i!.

Jag har 2st stora intressen som jag tar extremt seriöst det ena är sportfiske och brukar kunna dra iväg med polarna under några dagar och må bra (händer ganska ofta) och det andra är då min träning/tävlandet då hela mitt liv kretsar runt tävlingen ca 10veckor före så jag planerar allt med mat,träning osv om jag ska iväg, men blir lite insnöad, men ska man nå sina mål så måste man lägga ner sig.

Nu till "problemet" Värkar fan inte finnas en tjej som kan respektera att man har sina intressen, brukar var det som, neee måste du gå på morgonpromenad, ligg här med mig istället, men ta en glass du det spelar ingen roll, måste du träna/fiska idag*grr27* .....och dessa tjejer har inte haft en tidens till ett intresse i träning,fiske eller något annat och jag själv blir väldigt uttråkad då, samt att man inte får någon "back up" och då skiter det hela sig....måste man vara intresselös för att kunna få ett fungerande förhållande, för tid lägger jag på det men inte varenda ledig timme....fel tänkt av mig eller?


Nejdå, det finns tjejer som också har egna intressen och ger dig din tid, du har bara inte träffat på dem än.

Deceiver85
2007-09-26, 12:50
Deceivers tankar om sin nästa partner

1) minst jämgammal eller äldre
2) minst 170cm
3) måste gilla träning
4) en man

lectris
2007-09-26, 12:52
Alltså, vissa tjejers största dröm är ju att killens liv ska kretsa runt henne. Detta är ju inte realistiskt nånstans, och vissa behöver liksom ett wake up call. Ruska om henne ordentligt och förklara att träningen/fisket är en stor del av ditt liv och att du behöver dina rutiner med typ morgonpromenader för att fungera tex. Försök relatera något till hennes liv som kanske har samma betydelse för henne, så kanske hon förstår bättre.

Fattar hon fortfarande inte, dumpa, skaffa vettig brud. gl have fun :thumbup:

Tricklev
2007-09-26, 12:54
Deceivers tankar om sin nästa partner

1) minst jämgammal eller äldre
2) minst 170cm
3) måste gilla träning
4) en man

Fasen, jag klarar alla utan 1an och 2an.*gah!*

Ont: Delvis är det antagligen för att du dejtar idiot tjejer, och delvis är det antagligen för att blir så instängd i din värld, vissa människor har en sådan tendens att fastna i en sak att dom knappt ser saker utanför.

rosisbägen
2007-09-26, 12:59
Deceivers tankar om sin nästa partner

1) minst jämgammal eller äldre
2) minst 170cm
3) måste gilla träning
4) en man

5).. sd? :naughty:

Ontopic: Hm, fiender till det manliga könet bör man se upp med. Hittar du ingen med "normala" intressen finns alltid postorderfruar lol!

Jiggen
2007-09-26, 13:02
Deceivers tankar om sin nästa partner

1) minst jämgammal eller äldre
2) minst 170cm
3) måste gilla träning
4) en man

hahah, bara man inte måste ha sex med personen då så okej:laugh:

Alltså, vissa tjejers största dröm är ju att killens liv ska kretsa runt henne. Detta är ju inte realistiskt nånstans, och vissa behöver liksom ett wake up call. Ruska om henne ordentligt och förklara att träningen/fisket är en stor del av ditt liv och att du behöver dina rutiner med typ morgonpromenader för att fungera tex. Försök relatera något till hennes liv som kanske har samma betydelse för henne, så kanske hon förstår bättre.

Fattar hon fortfarande inte, dumpa, skaffa vettig brud. gl have fun :thumbup:
nee det är precis det som "dom" inte fattar, dumpa är redan gjort...blir till att focusera på träning bara nu ;)

Fasen, jag klarar alla utan 1an och 2an.*gah!*

Ont: Delvis är det antagligen för att du dejtar idiot tjejer, och delvis är det antagligen för att blir så instängd i din värld, vissa människor har en sådan tendens att fastna i en sak att dom knappt ser saker utanför.

Jo både och men ger alltid min "omvärld" lite tid med, den idiot tjejer tror jag mera på......nåja är inte meningen att jag ska framstå som desperat/eller att det är synd om mig, bara dock svårt att ha ett fungerande förhållande om tjejen inte har ett intresse och vet vad ett intresse är.....

Dav0d
2007-09-26, 13:07
Kanske träffat för barnsliga brudar som inte växt upp och insett att om man är tillsammans med någon ska man ändå ha sitt egna liv, samt låta partnern ha det också?

Just a thought.

Deceiver85
2007-09-26, 13:07
hahah, bara man inte måste ha sex med personen då så okej:laugh:

Lätt att jag skulle kunna leva i ett asexuellt förhållande med en man, så länge han förstod vad träningen betydde för mig.

~ On Topic ~

Mitt ex förstod inte vad min träning betydde för mig. Det var jämt och ständigt gnäll om mina träningstider, så fort jag skulle iväg så var det alltid samma visa "skynda dig hem" (varpå jag svarade: jag tar den tid jag behöver) och min kosthållning var alltid föremål för gigantiska hatkampanjer. Nu åt jag inte direkt super-optimalt, men det lilla jag försökte med (balanserad kost var 3-4 timme) var nog illa för henne att sura till. Det slutade med att hon blev just mitt ex...

lectris
2007-09-26, 13:11
Ni får helt enkelt börja ragga loss på tjejer på gymmet. Sikta på den som ni ser oftast, hon har mest troligt störst intresse i det och accepterar att ni satsar stenhårt också ;p

Annars kan jag säga utifrån omvänt perspektiv, min sambo var helt ointresserad av träning när vi träffades, han tyckte det var trist att jag tränade hela tiden. Jag fick honom dock att bli intresserad av träningen och nu tränar vi tillsammans, samtidigt. dvs ingen blir putt på nån :P perfekt. Han käkar samma mat som jag, fast betydligt mer. inga probs där heller.

z_bumbi
2007-09-26, 13:12
En del snöar å andra sidan in på sina intressen och lever det 24 timmar per dygn så det kanske finns möjlighet från båda sidor att ändra på sig, bara för att man t ex tränar seriöst inom någon idrott så måste inte all tid gå åt för träning och mat.

Deceiver85
2007-09-26, 13:14
Ni får helt enkelt börja ragga loss på tjejer på gymmet. Sikta på den som ni ser oftast, hon har mest troligt störst intresse i det och accepterar att ni satsar stenhårt också ;p

Eller så kan man registrera sig på ett träningsforum på internet och ragga där *whistle*

(givetvis diskret genom att bara läsa och kommentera i det tilltänkta offrets journal)

chidde
2007-09-26, 13:18
nånstans i bakhuvudet måste ni som är så "insnöade" i det här är att träningen ska vara en del av livet, inte ta över det

sen är tjejer är som dem är, jag minns en gång när jag frågade en tjej om vad hon hade för hobby. vi har känt varandra länge och är goda vänner, men under den tiden kändes det inte som hon brann för nåt. vet ni vad hon sa?!

hon tänkte skitlänge, sen... "ehrm, jag gillar skor... jag gillar att shoppa skor"

jag bah så *gah!*
vadå shoppa skor?! *slap*

coxie
2007-09-26, 13:18
En del snöar å andra sidan in på sina intressen och lever det 24 timmar per dygn så det kanske finns möjlighet från båda sidor att ändra på sig, bara för att man t ex tränar seriöst inom någon idrott så måste inte all tid gå åt för träning och mat.

QFT, jag själv tränar rätt mycket men bara för det är inte träning/kost allt jag bryr mig om.

Om TS enbart snackar om optimering av proteinsyntesen, träningsdrinkar och scheman så är det klart att den respektive tröttnar och säger ifrån.

lectris
2007-09-26, 13:20
Eller så kan man registrera sig på ett träningsforum på internet och ragga där *whistle*

(givetvis diskret genom att bara läsa och kommentera i det tilltänkta offrets journal)

hahaha :D alla medel är tillåtna ;D

mangemani
2007-09-26, 13:21
klart man känner igen sej och nej,du har ej fel i ditt tänkande.

det som nog slår allt när det gäller mina ex var för ett antal år sedan.
hon hade ridning som intresse,och fine,hade inget emot det,följde med henne på alla hennes tävlingar,följde med till stallet,satt timmar och glodde på när hon tränade osv osv,det tog upp mycket utav den lediga tiden som vi hade.
det var vid den här perioden som jag hade börjat fått upp ögonen mer och mer för träningen och hade planer på att börja träna seriöst,så jag började att spendera allt mer och mer tid på gymmet.
detta gick som du kanske förstår inte,nu hade vi ju ingen tid alls nästan att ses enligt henne.
hon blev sur när jag valde att gå till gymmet istället för att gå på hennes tävlingar,sur när hon hade fått ledigt från skolan och hade ringt efter mej när jag var på väg eller var på gymmet,sur att jag hellre valde att avstå från ett skrovmål tex och istället käka nått annat nyttigare,sur när jag gick för fort under morgonpromenaderna som han valde att följa med på...ja,sur i stort sätt på allt som hade med min träning att göra.
tillslut så åkte man ju ihop ordentligt när man hade fått nog och detta var ingen engångsförtelse.

jaja,hur som helst.
i dags läget så skulle jag ALDRIG kunna vara ihop med någon som inte styrketränar själv eller åtminstånde kan acceptera att jag gör det..never.

skaparn
2007-09-26, 13:22
En del snöar å andra sidan in på sina intressen och lever det 24 timmar per dygn så det kanske finns möjlighet från båda sidor att ändra på sig, bara för att man t ex tränar seriöst inom någon idrott så måste inte all tid gå åt för träning och mat.

Bästa svaret i tråden.

Normal byggning kräver inte ens i närheten av den tid många andra idrotter gör, både i form av faktiskt nedlagd träning och även tävlingar/matcher med resor och så vidare. Däremot kan jag tänka mig att en partner blir hyfsat leds dig om du är så enkelspårig att allt handlar om byggning trots att det inte är nödvändigt för att blir bra.

Jiggen: Varför måste du alltid gå en promenad på morgonen? Flytta den, om du nu måste promenera, till en stund då din tjej kanske vill följa med. Är hon helt ointresserad av träning kan det nog bli lite svårt i längden men att fresta med promenader då och då borde inte vara helt omöjligt. I viss mån handlar det om att hitta saker ni kan göra tillsammans förutom alla dina egna intressen som hon inte alls vill följa med på. Vad ska ni annars bygga förhållandet på om ni aldrig gör saker tillsammans? Sex och Rickard Sjöberg om söndagkvällarna?

Jiggen
2007-09-26, 13:25
En del snöar å andra sidan in på sina intressen och lever det 24 timmar per dygn så det kanske finns möjlighet från båda sidor att ändra på sig, bara för att man t ex tränar seriöst inom någon idrott så måste inte all tid gå åt för träning och mat.
Nopp så sant så..gör jag inte alltid. har alltid kvällarna efter träning osv "ledigt" men det brukar oftast inte räcka...

Eller så kan man registrera sig på ett träningsforum på internet och ragga där *whistle*

(givetvis diskret genom att bara läsa och kommentera i det tilltänkta offrets journal)

haha din fuling *whistle*

nånstans i bakhuvudet måste ni som är så "insnöade" i det här är att träningen ska vara en del av livet, inte ta över det

sen är tjejer är som dem är, jag minns en gång när jag frågade en tjej om vad hon hade för hobby. vi har känt varandra länge och är goda vänner, men under den tiden kändes det inte som hon brann för nåt. vet ni vad hon sa?!

hon tänkte skitlänge, sen... "ehrm, jag gillar skor... jag gillar att shoppa skor"

jag bah så *gah!*
vadå shoppa skor?! *slap*

precis det jag menar, vad f*n är det för sk intresse???

QFT, jag själv tränar rätt mycket men bara för det är inte träning/kost allt jag bryr mig om.

Om TS enbart snackar om optimering av proteinsyntesen, träningsdrinkar och scheman så är det klart att den respektive tröttnar och säger ifrån.

Skulle aldrig sätta mig och föreläsa för nogon som inte är intresserad och inte frågar mig något först, men det där med att neee ligg i sängen idag istället, för att du ska ner till gymmet och göra det du verkligen gillar....*grr27*

Jiggen
2007-09-26, 13:30
klart man känner igen sej och nej,du har ej fel i ditt tänkande.

det som nog slår allt när det gäller mina ex var för ett antal år sedan.
hon hade ridning som intresse,och fine,hade inget emot det,följde med henne på alla hennes tävlingar,följde med till stallet,satt timmar och glodde på när hon tränade osv osv,det tog upp mycket utav den lediga tiden som vi hade.
det var vid den här perioden som jag hade börjat fått upp ögonen mer och mer för träningen och hade planer på att börja träna seriöst,så jag började att spendera allt mer och mer tid på gymmet.
detta gick som du kanske förstår inte,nu hade vi ju ingen tid alls nästan att ses enligt henne.
hon blev sur när jag valde att gå till gymmet istället för att gå på hennes tävlingar,sur när hon hade fått ledigt från skolan och hade ringt efter mej när jag var på väg eller var på gymmet,sur att jag hellre valde att avstå från ett skrovmål tex och istället käka nått annat nyttigare,sur när jag gick för fort under morgonpromenaderna som han valde att följa med på...ja,sur i stort sätt på allt som hade med min träning att göra.
tillslut så åkte man ju ihop ordentligt när man hade fått nog och detta var ingen engångsförtelse.

jaja,hur som helst.
i dags läget så skulle jag ALDRIG kunna vara ihop med någon som inte styrketränar själv eller åtminstånde kan acceptera att jag gör det..never.

Tack, någon som förstår mig :)

Bästa svaret i tråden.

Normal byggning kräver inte ens i närheten av den tid många andra idrotter gör, både i form av faktiskt nedlagd träning och även tävlingar/matcher med resor och så vidare. Däremot kan jag tänka mig att en partner blir hyfsat leds dig om du är så enkelspårig att allt handlar om byggning trots att det inte är nödvändigt för att blir bra.

Jiggen: Varför måste du alltid gå en promenad på morgonen? Flytta den, om du nu måste promenera, till en stund då din tjej kanske vill följa med. Är hon helt ointresserad av träning kan det nog bli lite svårt i längden men att fresta med promenader då och då borde inte vara helt omöjligt. I viss mån handlar det om att hitta saker ni kan göra tillsammans förutom alla dina egna intressen som hon inte alls vill följa med på. Vad ska ni annars bygga förhållandet på om ni aldrig gör saker tillsammans? Sex och Rickard Sjöberg om söndagkvällarna?


Varför promenad på morgonen?
när jag är på diet enför tävling så gör jag alltid det före jobbet....och kan ju säja att "detta" förhållande sprack för att hon ville att jag skulle bli soffpotatis istället....

skaparn
2007-09-26, 13:36
Tack, någon som förstår mig :)




Varför promenad på morgonen?
när jag är på diet enför tävling så gör jag alltid det före jobbet....och kan ju säja att "detta" förhållande sprack för att hon ville att jag skulle bli soffpotatis istället....

Så svaret på min fråga varför du sticker ut på morgonen istället för att mysa med din tjej är "när jag är på diet enför tävling så gör jag alltid det före jobbet". Undrar varför det inte höll.

LadyInsane
2007-09-26, 13:40
Jag känner igen mig Jiggen.. fast på ett lite konstigt vis..:D

Jag har två stora intressen i mitt liv, jag med. Musik och träning. Dock är musik nr1. Därav har jag alltid dejtat "Rocksnubbar". Långhåriga wannabeees som är gudar på gitarrer. Gemensamt har dem att de älskar att festa, gå på konserter och ha sex. Jag tycker om allt det jag med, så det funkar alltid en tid. Men sedan mitt träningsintresse ökat, blir dessa killar mindre och mindre intressanta. Krogen är förfan inte det ställe man vill spendera mest tid på, och vill man laga mat istället för mcdonalds; "Vafan, nyttigt?" ...!!*screwy*

Som jag ser det, behöver man en partner med gemensamma intressen. Sort off. Inte behöver man leva identiska liv, men om partnern inte förstår sig på ens intressen, samt vägrar försöka, känns det jävligt meningslöst.

Jiggen
2007-09-26, 13:46
Så svaret på min fråga varför du sticker ut på morgonen istället för att mysa med din tjej är "när jag är på diet enför tävling så gör jag alltid det före jobbet". Undrar varför det inte höll.

Jupp måndag till fredag ja.....säjer inte att det bara är "tjejens" fel men man kan ju försöka förstå varandra och hon hade 0 intressen...och ska jag lägga ner min tävlingskarriär för att hon vill att jag ska stanna hemma och bara träna när hon tycker det? nopp! har mina intressen och det svåra värkar vara att förklara det för en tjej som inte vet vad ett intresse är för något!

Jag känner igen mig Jiggen.. fast på ett lite konstigt vis..:D

Jag har två stora intressen i mitt liv, jag med. Musik och träning. Dock är musik nr1. Därav har jag alltid dejtat "Rocksnubbar". Långhåriga wannabeees som är gudar på gitarrer. Gemensamt har dem att de älskar att festa, gå på konserter och ha sex. Jag tycker om allt det jag med, så det funkar alltid en tid. Men sedan mitt träningsintresse ökat, blir dessa killar mindre och mindre intressanta. Krogen är förfan inte det ställe man vill spendera mest tid på, och vill man laga mat istället för mcdonalds; "Vafan, nyttigt?" ...!!*screwy*

Som jag ser det, behöver man en partner med gemensamma intressen. Sort off. Inte behöver man leva identiska liv, men om partnern inte förstår sig på ens intressen, samt vägrar försöka, känns det jävligt meningslöst.


haha du är bra skön du, men håller med, var mycket lättare förr när "intresset" var krogen och bara fisket och man kunde slänga i sig skräpmat hela tiden och ligga i sängen hel dagarna och vara bakfull.*popcorn*

LadyInsane
2007-09-26, 13:50
haha du är bra skön du, men håller med, var mycket lättare förr när "intresset" var krogen och bara fisket och man kunde slänga i sig skräpmat hela tiden och ligga i sängen hel dagarna och vara bakfull.*popcorn*

Haha, "den gamla goda tiden"...:D

Ironiskt nog är jag oftare sjuk nuförtiden...*screwy*

(Fast nu har jag iaf, en killer-ass..::D :hbang: )

Deceiver85
2007-09-26, 13:52
Som jag ser det, behöver man en partner med gemensamma intressen. Sort off. Inte behöver man leva identiska liv, men om partnern inte förstår sig på ens intressen, samt vägrar försöka, känns det jävligt meningslöst.

Antingen det, eller att båda personerna i ett förhållande klarar att leva självständiga liv och inte är hopplöst beroende av den andras sällskap hela tiden.

XroW
2007-09-26, 14:01
Antingen det, eller att båda personerna i ett förhållande klarar att leva självständiga liv och inte är hopplöst beroende av den andras sällskap hela tiden.

+1 på den :D

Rahf
2007-09-26, 14:08
En del snöar å andra sidan in på sina intressen och lever det 24 timmar per dygn så det kanske finns möjlighet från båda sidor att ändra på sig, bara för att man t ex tränar seriöst inom någon idrott så måste inte all tid gå åt för träning och mat.

Viktigaste texten i denna tråd.

Antingen det, eller att båda personerna i ett förhållande klarar att leva självständiga liv och inte är hopplöst beroende av den andras sällskap hela tiden.

Näst viktigaste (kanske :D). Jag skulle aldrig klara av att vara toffel eftersom jag blir så lätt uttråkad. Kanske det är därför jag finner hyfsat ensidiga jobb väldigt tråkiga efter nån månad. Folk som har träffat mig vet på ett ungefär hur impulsiv och energisk jag kan vara ;)

Deceiver85
2007-09-26, 14:16
Näst viktigaste (kanske :D). Jag skulle aldrig klara av att vara toffel eftersom jag blir så lätt uttråkad. Kanske det är därför jag finner hyfsat ensidiga jobb väldigt tråkiga efter nån månad. Folk som har träffat mig vet på ett ungefär hur impulsiv och energisk jag kan vara ;)

Om båda är mogna, självständiga människor så kommer det kvitta ifall de delar samma intressen. Lika intressen kan givetvis underlätta för ett förhållande, men det är absolut inte ett måste...

jenny
2007-09-26, 14:19
Min pojkvän är inte ett dugg intresserad av träning men det går bra ändå. Han har aldrig någonsin gnällt över att jag tränar och äter snällt all skum mat som jag bestämmer att vi skall laga.
När jag var singel så träffade jag dock en del plåstertyper som bara ville att man skulle sitta hemma och tröstäta godis med dem. Jag skulle aldrig bli ihop med någon sådan! Överhuvudtaget så har jag svårt för typer som bara gnäller och inte tar tag i saker. Men om de dessutom kräver att jag skall bli sympatitjock... Där går gränsen.

Robbin
2007-09-26, 15:00
Har råkat ut för x antal tjejer som försöker få en att bli som du säger en soffpotatis. Bara för att dom själva bara vill vara hemma och käka en jävla massa godis och chips framför tvn försöker dom få en att bli sån också. Vissa förstår verkligen noll när det gäller träning. Det är väl som någon skrev att dom vill att allt ska kretsa kring dem, jag och en tjej gjrode faktiskt slut efter detta lite väl skojfriska scenario som bevisar det rätt bra ;)

Tjejen har sovit över hos mig jag vaknar och lägger mig och håller om henne, hon stöter bort mig, till saken hör att hon hade gjort detta flera gånger innan just när vi vaknade (hon har hela tiden påstått att hon inte gillar kroppskontakt när hon vaknar) så jag går upp och sätter mig vid datorn lite. Hon kommer upp och ser mig vid datorn och jag sitter kvar varvid hon börjar skälla som fan "tycker du datorn är viktigare än mig???", jag tänker bara kärringjävel du dissade mig nyss för fan dra åt helvete *gah!* . Så drog hon och vi gjorde slut dagen efter typ.

Deceiver85
2007-09-26, 15:03
"tycker du datorn är viktigare än mig???"

En kvinna kan/får inte kolla min mail, sitta på min msn, blogga på min blogg, posta på kolozzeum i mitt namn, så svaret här blir JA

Tricklev
2007-09-26, 15:21
Tjejen har sovit över hos mig jag vaknar och lägger mig och håller om henne, hon stöter bort mig, till saken hör att hon hade gjort detta flera gånger innan just när vi vaknade (hon har hela tiden påstått att hon inte gillar kroppskontakt när hon vaknar) så jag går upp och sätter mig vid datorn lite. Hon kommer upp och ser mig vid datorn och jag sitter kvar varvid hon börjar skälla som fan "tycker du datorn är viktigare än mig???", jag tänker bara kärringjävel du dissade mig nyss för fan dra åt helvete *gah!* . Så drog hon och vi gjorde slut dagen efter typ.

Inget illa menat, men; :laugh: :laugh:

Antingen det, eller att båda personerna i ett förhållande klarar att leva självständiga liv och inte är hopplöst beroende av den andras sällskap hela tiden.

Exakt, jag behöver inte alls ha samma intresse som en tjej, räcker att vi båda respekterar den andras intressen och vad den vill göra.

skaparn
2007-09-26, 15:45
Har råkat ut för x antal tjejer som försöker få en att bli som du säger en soffpotatis. Bara för att dom själva bara vill vara hemma och käka en jävla massa godis och chips framför tvn försöker dom få en att bli sån också. Vissa förstår verkligen noll när det gäller träning. Det är väl som någon skrev att dom vill att allt ska kretsa kring dem, jag och en tjej gjrode faktiskt slut efter detta lite väl skojfriska scenario som bevisar det rätt bra ;)

Tjejen har sovit över hos mig jag vaknar och lägger mig och håller om henne, hon stöter bort mig, till saken hör att hon hade gjort detta flera gånger innan just när vi vaknade (hon har hela tiden påstått att hon inte gillar kroppskontakt när hon vaknar) så jag går upp och sätter mig vid datorn lite. Hon kommer upp och ser mig vid datorn och jag sitter kvar varvid hon börjar skälla som fan "tycker du datorn är viktigare än mig???", jag tänker bara kärringjävel du dissade mig nyss för fan dra åt helvete *gah!* . Så drog hon och vi gjorde slut dagen efter typ.


Jo, jag måste få fråga. Av rent intresse undrar jag hur gamla ni var vid det aktuella tillfället.

Mina förhållanden kan ibland ha känts omogna, och korta, men jag känner mig helt plötsligt övermogen på gränsen till absurt rationell

Robbin
2007-09-26, 16:06
Jo, jag måste få fråga. Av rent intresse undrar jag hur gamla ni var vid det aktuella tillfället.

Mina förhållanden kan ibland ha känts omogna, och korta, men jag känner mig helt plötsligt övermogen på gränsen till absurt rationell

Hahah jag håller med.. jag anser mig vara relativit mogen för min ålder annars. Detta hände iår och jag var 21 och tjejen 19 vi hade väl träffats ca 2månader bara så inget långt förhållande.

Jiggen
2007-09-27, 08:08
Haha, "den gamla goda tiden"...:D

Ironiskt nog är jag oftare sjuk nuförtiden...

(Fast nu har jag iaf, en killer-ass.. : )

Hehe och det går ju inte att klaga på ;)...finns sina fördelar med att träna :)

Har råkat ut för x antal tjejer som försöker få en att bli som du säger en soffpotatis. Bara för att dom själva bara vill vara hemma och käka en jävla massa godis och chips framför tvn försöker dom få en att bli sån också. Vissa förstår verkligen noll när det gäller träning. Det är väl som någon skrev att dom vill att allt ska kretsa kring dem, jag och en tjej gjrode faktiskt slut efter detta lite väl skojfriska scenario som bevisar det rätt bra ;)

Tjejen har sovit över hos mig jag vaknar och lägger mig och håller om henne, hon stöter bort mig, till saken hör att hon hade gjort detta flera gånger innan just när vi vaknade (hon har hela tiden påstått att hon inte gillar kroppskontakt när hon vaknar) så jag går upp och sätter mig vid datorn lite. Hon kommer upp och ser mig vid datorn och jag sitter kvar varvid hon börjar skälla som fan "tycker du datorn är viktigare än mig???", jag tänker bara kärringjävel du dissade mig nyss för fan dra åt helvete . Så drog hon och vi gjorde slut dagen efter typ.


haha låter ju inte helt friskt det, alltså hon då!.....kul om tjejen inte gillar kroppskontakt, då kan man ju tnka sig hur erat sexliv var *grr27*

Ignatius72
2007-09-27, 08:15
Frågan är ju inte bara om ens tjej respekterar ens intressen, lika viktigt är ju att man själv respekterar hennes. Det finns säkert brudar (eller killar) som har som enda intresse att stötta sin respektive i deras hobby. Men de är inte så många och i mina ögon blir det lite hjändött.

Chaan
2007-09-27, 08:48
Flytta till en storstad så smälter du in bättre i mängden.

gnagaren
2007-09-27, 09:46
Lätt att jag skulle kunna leva i ett asexuellt förhållande med en man, så länge han förstod vad träningen betydde för mig.

~ On Topic ~

Mitt ex förstod inte vad min träning betydde för mig. Det var jämt och ständigt gnäll om mina träningstider, så fort jag skulle iväg så var det alltid samma visa "skynda dig hem" (varpå jag svarade: jag tar den tid jag behöver) och min kosthållning var alltid föremål för gigantiska hatkampanjer. Nu åt jag inte direkt super-optimalt, men det lilla jag försökte med (balanserad kost var 3-4 timme) var nog illa för henne att sura till. Det slutade med att hon blev just mitt ex...

Känner igen det där, trots det har vi varit tillsammans i över 2 år. Det tog ett tag innan hon gav med sig, eller rättare sagt, slutade bry sig så mycket. Så länge inte träningen är ivägen för viktiga saker eller "oss" så är det lugnt för henne. För mig också, eftesom att det går att flytta tisdagens pass till onsdag ibland. Så antingen har man tur direkt när man hittar tjej eller så får man ordna upp det själv. :thumbup:

Vinter
2007-09-27, 10:24
Det finns många tjejer i sverige, bara att leta vidare. Det har hidtills funkat bättre med de jag träffat genom gemensamma intressen som kampsport och gym.

wintersnowdrift
2007-09-27, 12:38
Jag är nog inte direkt personen som bör uttala mig om andras förhållanden (eller förhållanden öht), men den här tråden får mig att undra lite över vad ni bygger er gemenskap på? Om nu träning är en stor del av ens liv (alternativt valfri annan hobby som både är tidskrävande och kanske också präglar ens livsstil och -syn) och partnern ställer sig totalt oförstående till detta - finns det då andra gemensamma nämnare eller ett annat utbyte (förutom sex...) som är så enormt stort att man ändå väljer att vara tillsammans? Ännu mindre förstår jag hur attraktionen kan bestå om partnern vägrar kompromissa, ständigt ifrågasätter ens val och blir sur stup i kvarten.

Robbins post fick mig f.ö. att rysa. Vilken mardröm att befinna sig i ett förhållande med så dålig kommunikation.

//Kristin

LadyInsane
2007-09-27, 12:45
Jag är nog inte direkt personen som bör uttala mig om andras förhållanden (eller förhållanden öht), men den här tråden får mig att undra lite över vad ni bygger er gemenskap på? Om nu träning är en stor del av ens liv (alternativt valfri annan hobby som både är tidskrävande och kanske också präglar ens livsstil och -syn) och partnern ställer sig totalt oförstående till detta - finns det då andra gemensamma nämnare eller ett annat utbyte (förutom sex...) som är så enormt stort att man ändå väljer att vara tillsammans? Ännu mindre förstår jag hur attraktionen kan bestå om partnern vägrar kompromissa, ständigt ifrågasätter ens val och blir sur stup i kvarten.

Robbins post fick mig f.ö. att rysa. Vilken mardröm att befinna sig i ett förhållande med så dålig kommunikation.

//Kristin

+1!

Det undrar jag med...!

cowboyen
2007-09-27, 12:58
min tjej blir arg om jag inte går och tränar eller har egna intressen. så du har väl helt enkelt inte träffat rätt ännu.

Jiggen
2007-09-27, 13:11
min tjej blir arg om jag inte går och tränar eller har egna intressen. så du har väl helt enkelt inte träffat rätt ännu.

haha det är ju klockrent, skulle ju vara perfekt om "tjejen" knuffar mig ur sängen på morgonen och stöttar mig med mina sattsningar

cowboyen
2007-09-27, 13:31
haha det är ju klockrent, skulle ju vara perfekt om "tjejen" knuffar mig ur sängen på morgonen och stöttar mig med mina sattsningar

jo ganska.
lättare om du raggar upp ngn som själv idrottar eller liknande.

Chaan
2007-09-28, 14:57
Nja känns inte som man ska behöve bo i stholm,gbg eller malmö för att man ska "smälta in" många tjejer gillar muskler (kan ju säja att jag absolut inte tränar för det syftet) men sen när dom får reda på hur mycket man lägger ner sig så passar det inte....


Eh, jo, du kan ju prova att ändra på attityderna hos tjejerna ;) Men om det visar sig att det inte går vet vad jag sade.

Jag garanterar dig att det vimlar av tjejer som bara väntar på en hårdsatsande (helst elit) kille (=tävlingsinriktad) på storstadsgymen.

Alexton
2007-09-28, 15:11
Jag undrar faktiskt varför de flesta tjejer verkar sakna någon hobby. Då räknar jag inte skor, smink och läsa modetidningar (om de inte har ett mål som designer eller dylikt).
Har en bekant som har eget företag som går bra, rejäl inkomst och många viktiga företagsmiddagar med framtida klienter. Men på kvällen när han kommer hem då är det bilbanor för hela slanten. Hans tjej tyckte han var lite underlig förut men nu sitter de där som två tomtar och kör. Verkar vara ovanligt med tjejer som har hobbys.

Deceiver85
2007-09-28, 15:47
Jag undrar faktiskt varför de flesta tjejer verkar sakna någon hobby. Då räknar jag inte skor, smink och läsa modetidningar (om de inte har ett mål som designer eller dylikt)

+1, plus ett som faen!

Istället för att gnälla på att min hobby tar "sååå mycket tid", hur vore det att hitta på något själv?

jaaaaag
2007-09-28, 16:23
Vilka pantade tjejer ni verkar dejta (: Och det är ju inte så svårt att hitta tjejer med intressen, finns ju massor med tjejer på alla gym och i alla sorters träningslokaler. Sen är kanske inte gymmet det bästa raggningsstället.. men fånga dem utanför eller sådär.

Jag själv tkr att det är GRYMT oattraktivt med killar som inte har en hobby, det är sexigt med killar som har tydliga mål i livet och som brinner för något.

Både min kille och jag kampsportar på olika håll, han tävlar mkt och jag tycker hans intresse för brottning är något av det mest spännande och roliga med honom. Det är dessutom grymt kul att följa med och kolla och jag tkr det är skönt att man är ifrån varandra en del. Vi hinner ses varje vecka i alla fall och när vi väl ses är det så mycket roligare än om vi hade varit med varandra varenda dag.

Jag skulle aldrig vilja ha en kille utan en brinnande hobby och jag är inte alls ensam om det. Så se dej omkring lite mer så hittar du nog också en tjej som uppskattar att du har ett liv.

AmericanDragon
2010-01-11, 13:16
Nejdå, det finns tjejer som också har egna intressen och ger dig din tid, du har bara inte träffat på dem än.

Ursäktar om jag återupplivar en gammal tråd men...



Det där var den bästa kommentaren jag har läst på detta forum, någonsin.

von huff
2010-01-11, 13:21
Om man tävlar i byggning,Af eller vad man nu tävlar i så tar det ju en massa av ens tid.Kanske blir man lite grinig pga av lite kolhydrater osv.Inte konstigt att tjejen kan gnälla ibland, alla har ju inte träningen som mål här i livet.Självklart skall man ha någon hobby.Jag vet inte vad jag själv skulle tänka om min tjej skulle satsa allt på träningen, jagskulle acceptera det, men inte skulle jag tycka att det är vidare roligt.

stevebc
2010-01-11, 13:58
Deceivers tankar om sin nästa partner

1) minst jämgammal eller äldre
2) minst 170cm
3) måste gilla träning
4) en manGrattis! Ser ut som du träffade jackpot här. ;)

Nitrometan
2010-01-11, 14:14
Grattis! Ser ut som du träffade jackpot här. ;)

Han letar fortfarande efter den som uppfyller punkt 4.

Men jag kommenterar en del i hans journal, så snart fattar han nog. :D