handdator

Visa fullständig version : Underhudsfett


Spawn
2007-09-26, 09:45
Undrar lite över om det finns något man kan köpa för att få lite mer underhudsfett? Eller är det vad man generellt kallar fett?

Själva problemet är mina händer de är beniga till skillnad från den resterande kroppen. Så finns det ngt mot detta?

King Grub
2007-09-26, 09:46
Köpa? Mat. Ät mer kalorier än du gör av med = gå upp i vikt och fettmängd. Hur och var fettökningar fördelas är betingat av gener och status.

heffa
2007-09-26, 09:51
Finns det en gräns för hur mycket energi kroppen maximalt kan tillgodgöra sig dvs utnyttja för förbrukning, fettinlagring och muskelbyggnad?

Koloftw
2007-09-26, 09:52
Om det finns en sådan gräns så ligger den högt över energibehovet.

Källa: King Grub.

Tolkia
2007-09-26, 09:54
Eftersom du skriver att just händerna är beniga relativt resten av kroppen: Det där har förstås att göra med hur smal/tjock man är, men också med hur man är skapt/gener. Vissa har s.a.s ben som syns mer än andra; brukar vara särskilt tydligt på t.ex. händerna och kring nyckelbenen.

King Grub
2007-09-26, 09:54
Finns det en gräns för hur mycket energi kroppen maximalt kan tillgodgöra sig dvs utnyttja för förbrukning, fettinlagring och muskelbyggnad?

Energimängden som kan användas till muskeluppbyggnad är högst begränsad, men inte mängden för fettinlagring, i praktiken. Man hittar inte mer än spår av fett och stärkelse i en frisk människas avföring.

Spawn
2007-09-26, 09:56
Går ju upp men inte på händerna..:( Borde ju få i mig mer än vad förbrukar eftersom jag går upp. Vill gärna inte gå upp i bara fett för det lägger sig på magen då syns inte rutorna...Hur fungerar det med griper träning? Ger det mig vad jag vill?

King Grub
2007-09-26, 09:56
Du kan inte åstadkomma specifik fettinlagring på dina händer hur du än beter dig.

Spawn
2007-09-26, 13:17
WHY GOD WHY! Fasen aja bara bita i det sura äpplet. Vad rekomenderar du för kosttillskott för ökad fett? Kör kolhydratkoncentrat just nu + protein

Otto P
2007-09-26, 13:21
WHY GOD WHY! Fasen aja bara bita i det sura äpplet. Vad rekomenderar du för kosttillskott för ökad fett? Kör kolhydratkoncentrat just nu + protein

Läs om inlägg #2 :)

Spawn
2007-09-26, 13:23
Har inte tid för avancerad mat eller iaf mat som tar tid att göra lättare för mig med lite tid och mkt pengar att lägga det på kosttillskott..så vad rekomenderas? Vill bara bli stor och stark :)

Eddie Vedder
2007-09-26, 13:27
Har inte tid för avancerad mat eller iaf mat som tar tid att göra lättare för mig med lite tid och mkt pengar att lägga det på kosttillskott..så vad rekomenderas? Vill bara bli stor och stark :)

Vadå "avancerad mat"? Det vet jag inte ens vad det är, men hursomhelst behövs det inte. Vill du gå upp i vikt käkar du på utav den vanliga maten du redan äter och ser till att du får i dig rätt mängd energi för att motsvara din önskan att öka i vikt.

Att ta en extra proteindrink då och då och en gainer runt träning ger extra kcal om du har svårt att äta tillräckligt, så det är ju en idé. Det är hur enkelt som helst.

Att basera en väldigt stor andel av sitt kcalintag på tillskott kan säkert vara smidigt för den som av någon anledning inte vill äta men i längden är det troligtvis negativt. Finns ju en gräns när du kommer gå miste om en del ifall du inte äter tillräckligt med mat, hur den kosthållningen kan tänkas se ut och hur länge den kan tänkas pågå innan (eller ens OM) det inverkar negativt på din kropp kan man ju bara spekulera i och är omöjligt att säga.

Spawn
2007-09-26, 13:30
Vadå "avancerad mat"? Det vet jag inte ens vad det är, men hursomhelst behövs det inte. Vill du gå upp i vikt käkar du på utav den vanliga maten du redan äter och ser till att du får i dig rätt mängd energi för att motsvara din önskan att öka i vikt.

Att ta en extra proteindrink då och då och en gainer runt träning ger extra kcal om du har svårt att äta tillräckligt, så det är ju en idé. Det är hur enkelt som helst.

Tränar 5 gånger i veckan intensivt samt har "otroligt" hög ämnesomsättning..Tror många här skulle bli fettos med den mat/kostillskott jag tar. Men Jag trycker i mig frulle runt 7 tidig lunch runt 10 sen kostillskott runt 12 sen mat igen runt 2-3 sen mat mellan 5-7 sen nattmackor eller dylikt runt 10.

Otto P
2007-09-26, 13:31
Har inte tid för avancerad mat eller iaf mat som tar tid att göra lättare för mig med lite tid och mkt pengar att lägga det på kosttillskott..så vad rekomenderas? Vill bara bli stor och stark :)

Jag tycker fortfarande att du ska sikta på energirik mat, om du nu vill envisas med att ersätta mat med kosttillskott så sikta på ett energirikt. Hoppas du ser den röda tråden. :)

Lycka till!

Spawn
2007-09-26, 13:48
Jag tycker fortfarande att du ska sikta på energirik mat, om du nu vill envisas med att ersätta mat med kosttillskott så sikta på ett energirikt. Hoppas du ser den röda tråden. :)

Lycka till!

En kombination kanske men ge mig lite tips på kostillskott tack

Raggis
2007-09-26, 14:03
Tränar 5 gånger i veckan intensivt samt har "otroligt" hög ämnesomsättning..Tror många här skulle bli fettos med den mat/kostillskott jag tar. Men Jag trycker i mig frulle runt 7 tidig lunch runt 10 sen kostillskott runt 12 sen mat igen runt 2-3 sen mat mellan 5-7 sen nattmackor eller dylikt runt 10.

Oj vad mycket? *slap*. Vilka mängder snackar vi om? Otroligt att dom flesta har "überleet mega ämnesomsättning"

Rahf
2007-09-26, 14:32
En kombination kanske men ge mig lite tips på kostillskott tack

Finns inget tillskott som är bättre än mat på det viset. Det ska vara gainer isåfall och det är inget jag personligen häver i mig förutom i träningssammanhang.

Du verkar inte direkt ivrig att ta åt dig tipsen som vi ger. Se lösningar på annat håll än tillskotten, jag tror nog det inte skulle vara några problem bara du la ner lite energi på att planera vad du behöver.

Dina händer är med stor sannolikhet någonting som ingen lägger någon som helst vikt vid. Jag har själv jättesmå händer och det enda som jag verkligen är bitter för numera är att greppstyrkan kunde ha varit bättre med större händer. Annars har jag accepterat det faktum att jag får leva med dem, precis som diverse ärr jag har på kroppen, ringar under ögonen, kort i rocken osv. Allt det har jag accepterat att jag inte kan göra något åt.

Ingen bryr sig om dina händer, det är verkligen inte någonting som folk brukar lägga vikt på när de träffar dig. Såvida de inte är deformerade eller sticker ut på annat vis.

Eddie Vedder
2007-09-26, 15:49
men ge mig lite tips på kostillskott tack

Hur många gånger ska vi behöva skriva gainer och protein? Något annat finns ju ingen egentlig anledning om du bara är ute efter att öka kcalintaget, det gör man ju inte direkt med kreatin och olika former av prestationhöjare.

Så vill du ha tillskott för ökat kcalintag säger jag ÅTERIGEN:

GAINER, färdigblandad eller kolhydrater och protein var för sig är ditt val.

Annars fattar jag inte vilken typ av tillskott du är ute efter. "Super Mega handfat gainer" tror jag inte finns.

X-ecuter
2007-09-26, 17:50
Hur många gånger ska vi behöva skriva gainer och protein? Något annat finns ju ingen egentlig anledning om du bara är ute efter att öka kcalintaget, det gör man ju inte direkt med kreatin och olika former av prestationhöjare.

Så vill du ha tillskott för ökat kcalintag säger jag ÅTERIGEN:

GAINER, färdigblandad eller kolhydrater och protein var för sig är ditt val.

Annars fattar jag inte vilken typ av tillskott du är ute efter. "Super Mega handfat gainer" tror jag inte finns.

Är det inte blandningen av Smör/jordnötter/valfri olja du menar *cupid*

Btw... Varför sådan hysteri att gå upp i vikt, ta vara på din ?undervikt/lågt kroppsfett?? och bygg sakta men säkert, så att du inte går upp för snabbt, bara onödigt enligt MIG

Spawn
2007-09-27, 07:16
Hur många gånger ska vi behöva skriva gainer och protein? Något annat finns ju ingen egentlig anledning om du bara är ute efter att öka kcalintaget, det gör man ju inte direkt med kreatin och olika former av prestationhöjare.

Så vill du ha tillskott för ökat kcalintag säger jag ÅTERIGEN:

GAINER, färdigblandad eller kolhydrater och protein var för sig är ditt val.

Annars fattar jag inte vilken typ av tillskott du är ute efter. "Super Mega handfat gainer" tror jag inte finns.

Tror att ni missförstått mig lite vill veta vad för gainers,proteiner är att rekomendera. MÄRKEN! menar jag.

Jo mat är ju säkert bäst men som de flesta killarna är lata på den fronten.

Eddie Vedder
2007-09-27, 08:10
Tror att ni missförstått mig lite vill veta vad för gainers,proteiner är att rekomendera. MÄRKEN! menar jag.

Vilken som helst, dina händer lagrar inte mer fett från olika märken. Kör t.ex. Whey80 och maltodestrin här från koloshoppen. Blir en alldeles utmärkt gainer.

Jo mat är ju säkert bäst men som de flesta killarna är lata på den fronten.

Är dom flesta killarna lata på matfronten!?:confused: Finns många, inklusive jag själv, som är helt bottenlösa. Skulle nog snarare gissa att ni som har problem med ätandet är underrepresenterade.

Jag menar INTE att det är fel i att ha sämre aptit än vad som krävs, missförstå mig inte. Jag har full förståelse för det och det är inte på något sätt fel, jag hoppas dessutom du kommer på ett bra sätt att fylla ditt behov ändå.
Men knappast kan man påstå att killar i regel är lata på matsidan.;)

Spawn
2007-09-27, 08:36
Vilken som helst, dina händer lagrar inte mer fett från olika märken. Kör t.ex. Whey80 och maltodestrin här från koloshoppen. Blir en alldeles utmärkt gainer.



Är dom flesta killarna lata på matfronten!?:confused: Finns många, inklusive jag själv, som är helt bottenlösa. Skulle nog snarare gissa att ni som har problem med ätandet är underrepresenterade.

Jag menar INTE att det är fel i att ha sämre aptit än vad som krävs, missförstå mig inte. Jag har full förståelse för det och det är inte på något sätt fel, jag hoppas dessutom du kommer på ett bra sätt att fylla ditt behov ändå.
Men knappast kan man påstå att killar i regel är lata på matsidan.;)

Kanske skulle testa sig på en whey80 men att beställa över nätet är jag ej bekväm med. Finns den i andra kosttillskotts affärer?

Vet att det inte finns något tillskott som ger biffiga händer hehe men det var ju underhudsfett fördelat på kroppen jag undrade om.

Eddie Vedder
2007-09-27, 08:42
Kanske skulle testa sig på en whey80 men att beställa över nätet är jag ej bekväm med. Finns den i andra kosttillskotts affärer?

Oroa dig inte, koloshoppen är inget lurendrejeri. Både bra priser och bra service, det kan nog ganska många här på forumet intyga.:thumbup:

Vet att det inte finns något tillskott som ger biffiga händer hehe men det var ju underhudsfett fördelat på kroppen jag undrade om.

Det är ju just DET du INTE pratat om utan enbart fettansamling på dina händer. Hursomhelst, ännu en gång: KALORIÖVERSKOTT innebär fettansamling på kroppen. Positiv kaloribalans kommer leda till att fettet lagras in i större grad än vad det frisätts och summan blir en viktuppgång. Viktuppgången består dock inte enbart av FM (fettmassa) utan även FFM (fettfri massa) och hur ration mellan dessa ser ut styrs av många olika faktorer där gener och träning spelar stor roll.:)
Vart ditt fett lagras in mer eller mindrer samt vart det lättare försvinner vid underskott kan du inte styra som sagt. Det får man leva med.

HoppeR
2007-09-27, 08:42
Whey produkter finns väl på dem flesta gym, hälsokostbutiker & t.om. på hemköp o.s.v. nuförtiden.

Ang. Underhudsfett så har väl t.ex. Grub redan svarat på det.

Spawn
2007-09-27, 08:48
just nu kör jag vassle och protein blir inte det en gainer tillsammans?
Om det blir de är de att föredra eller bör man köpa en whey?

Eddie Vedder
2007-09-27, 08:50
just nu kör jag vassle och protein blir inte det en gainer tillsammans?
Om det blir de är de att föredra eller bör man köpa en whey?

Vassle är ett protein, på engelska heter det "whey".;) Så kör på ditt vassle (alltså ditt whey) och köp maltodextrin så du kan blanda till en gainer d.v.s. protein+kolhydrater.:thumbup:

Spawn
2007-09-27, 09:29
Vassle är ett protein, på engelska heter det "whey".;) Så kör på ditt vassle (alltså ditt whey) och köp maltodextrin så du kan blanda till en gainer d.v.s. protein+kolhydrater.:thumbup:

Hehe har det med :P alltså maltodextrin. Är det att föredra att köpa en färdigblandad eller ska man köra på blanda sj?

Eddie Vedder
2007-09-27, 10:49
Hehe har det med :P alltså maltodextrin. Är det att föredra att köpa en färdigblandad eller ska man köra på blanda sj?

Har du hyfsad koll på lämplig dosering av protein och kolhydrater är ju egenblandad att föredra. Det blir billigare per gram kolhydrat och protein än om den är färdigblandad samt att det kan vara en fördel att dosera efter eget behov.
En färdigblandad gainer är ju just färdigblandad, den tar ju ingen hänsyn till en specifik individs behov efter ett pass av vis intensitet, viss energiförbrukning o.s.v.

Så har du hyfsad koll på hur mycket protein och kolhydrater du vill ha i dig efter ett pass är det gissningsvis bäst med malto och vassle var för sig. Då har du ju dessutom fördelen att du kan ta en "ren" proteindrink vid andra tillfällen när inte maltodextrin är så lämpligt. T.ex. ett mellanmål bestående av en proteindrink blandad med röd mjölk och en rejäl smörgås (tänker på dig som vill upp i vikt här):thumbup: .

Spiffy
2007-09-27, 11:30
Går ju upp men inte på händerna..:( Borde ju få i mig mer än vad förbrukar eftersom jag går upp. Vill gärna inte gå upp i bara fett för det lägger sig på magen då syns inte rutorna...

Du äter tydligen redan tillräcklig mängd för att gå upp. Så dessa extra kostillskott kommer ju inte göra något mer än att du går upp ännu mer och snabbare.

Alexton
2007-09-27, 15:54
När jag ville gå upp i vikt köpte jag cashew/pistagenötter och tryckte i mig, de innehåller fint med kcal och du borde märka skillnad ganska snabbt. En varning också, ät inte för många pistagenötter, magen mår inte alltför bra av det ;)

KaptenKnäsvag
2007-09-27, 21:37
Tränar 5 gånger i veckan intensivt samt har "otroligt" hög ämnesomsättning..Tror många här skulle bli fettos med den mat/kostillskott jag tar. Men Jag trycker i mig frulle runt 7 tidig lunch runt 10 sen kostillskott runt 12 sen mat igen runt 2-3 sen mat mellan 5-7 sen nattmackor eller dylikt runt 10.

Woow! Vilka brutala mänger mat.

Spawn
2007-09-28, 07:03
Woow! Vilka brutala mänger mat.

:P vet att jag inte skrev hur mkt per mål men det är olika varje gång..försökte bara förklara, får räkna med såna där idiotinlägg som du precis skrev.

hultman
2007-09-30, 10:34
:P vet att jag inte skrev hur mkt per mål men det är olika varje gång..försökte bara förklara, får räkna med såna där idiotinlägg som du precis skrev.

Men sluta. Jag blir så jävla irriterad på folk som alltid ska ha högst ämnesomsättning, ha bäst gener för att bygga, födas med kunskaper och kan allt innan de ens vet vad de pratar om. Du har inte någon onormalt låg fettprocent; bulka inte sönder dig till förmån för marginella skillnader i muskelmassa. Det går fort att bygga i början.