handdator

Visa fullständig version : Min dator - Jag. 1-0


Lilla Brynolf
2007-09-25, 13:34
Hej,
har problem med min dator. Har haft en del virus och skit, men fått bort dem. Datorn har rullat på bra några dagar nu, men plötsligt har den börjat slänga ut mig!
Klickar på "log in" och slipper en bit, ikonerna börjar dyka upp på desktopen. Hinner dock inte göra nåt innan den loggar av. :Virro Detta gör den gång på gång.

Ska jag kasta ut skiten från balkongen, eller går det att göra nåt?


Tack. :)

"skriver från jobbets dator nu"

rosisbägen
2007-09-25, 14:26
lol, egd.

Men kommer du längre in genom felsäkertläge?

Versus
2007-09-25, 14:38
Hota den med stryk ifall den inte skärper sig *mini*

Nämen seriöst dags att formatera om låter som, i med windowsskivan och reboota. Glöm inte ställa in i bios så att den 1a hårdvara den ska bota ifrån är cd/dvd bara.

Lilla Brynolf
2007-09-25, 16:12
Hota den med stryk ifall den inte skärper sig *mini*

Nämen seriöst dags att formatera om låter som, i med windowsskivan och reboota. Glöm inte ställa in i bios så att den 1a hårdvara den ska bota ifrån är cd/dvd bara.

Jo, var lite rädd att det skulle bli till formatering. Irriterar något så överjävligt då jag har en massa bilder + mitt halvfärdiga slutarbete från skolan på datorn. :smash:

Och ja, jag blir gång på gång ägd av virusnördarna. Stryk skulle de ha.

Viktor_Balck
2007-09-25, 16:57
Jo, var lite rädd att det skulle bli till formatering. Irriterar något så överjävligt då jag har en massa bilder + mitt halvfärdiga slutarbete från skolan på datorn. :smash:

Och ja, jag blir gång på gång ägd av virusnördarna. Stryk skulle de ha.

Sånt kan du iofs lägga över på en extern hårddisk bara du kollar igenom prylarna med virusprogrammet innan.

St0ned
2007-09-25, 17:02
Min dator strulade konstant förut, jag snickrade ihop en dumstrut som jag placerade på skärmen, konstigt nog efter nån timme så funkade den kalasfint.. :) Ren tillfällighet, jag vet, men det var komiskt.. Du kanske borde prova..

Spene
2007-09-25, 17:06
Sånt kan du iofs lägga över på en extern hårddisk bara du kollar igenom prylarna med virusprogrammet innan.
Svårt att göra ifall han inte kan starta windows. Men som sagt, felsäkert läge? Annars ser det mörkt ut tyvärr :(

Granatgiraffen
2007-09-25, 17:24
Det bästa är att alla ropar omformatering så fort något är fel!

Jag läste om detta på ett forum för ett tag sedan. Värt att testa.

http://www.winxptutor.com/wsaremove.htm

joak1m
2007-09-25, 17:31
sorry om jag snor tråden lite, men min dator har också börjat krångla, efter några minuters användande börjar allt gå riktigt segt och när jag kollar på aktivitetshantera (ctrl + alt + del) ser jag att cpu arbetar i mellan 70-100% konstant trots att jag inte har några speciella program uppe, testade att formatera men problemet återkom, är min hårddisk förstörd eller?

Lilla Brynolf
2007-09-25, 17:40
Min dator strulade konstant förut, jag snickrade ihop en dumstrut som jag placerade på skärmen, konstigt nog efter nån timme så funkade den kalasfint.. :) Ren tillfällighet, jag vet, men det var komiskt.. Du kanske borde prova..


:D Ska testa!

Börjar bara bli så jävla trött på allt vad virus och datorer heter. Nu kommer det säkert nån lustig typ och skriver "noob". Det gör inget. Jag är trött på dem också.

Om jag kastar ner skiten från balkongen och sen backar över den med min bil vinner jag väl? ;)

Granatgiraffen
2007-09-25, 17:42
sorry om jag snor tråden lite, men min dator har också börjat krångla, efter några minuters användande börjar allt gå riktigt segt och när jag kollar på aktivitetshantera (ctrl + alt + del) ser jag att cpu arbetar i mellan 70-100% konstant trots att jag inte har några speciella program uppe, testade att formatera men problemet återkom, är min hårddisk förstörd eller?

Vilken aktivitet är det som snor alla processorkraft då?

trek
2007-09-25, 18:51
Sånt kan du iofs lägga över på en extern hårddisk bara du kollar igenom prylarna med virusprogrammet innan.
Svårt att göra ifall han inte kan starta windows. Men som sagt, felsäkert läge? Annars ser det mörkt ut tyvärr

Brukar inte vara något som hindrar att komma in på hårdisken m.h.a av en livecd.
Sådana har räddat mig och min dator att antal gånger.

Men det är klart vid ett rent hårdvarufel så är det svårare men låter mer som att det är mjukvaran som "buggar" i det här fallet

joak1m
2007-09-25, 21:08
Vilken aktivitet är det som snor alla processorkraft då?

den aktivitet som körs för tillfället, kör jag IE använder den c:a 80%, använder jag msn använder den istället 80% osv

jag har formaterat datorn 2 ggr nu så programfel är väl uteslutet?

St0ned
2007-09-25, 22:41
:D Ska testa!

Börjar bara bli så jävla trött på allt vad virus och datorer heter. Nu kommer det säkert nån lustig typ och skriver "noob". Det gör inget. Jag är trött på dem också.

Om jag kastar ner skiten från balkongen och sen backar över den med min bil vinner jag väl? ;)

haha.. ja kör du över den så vinner du, du kan få ta min oxå när du ändå håller på.. Den är oxå dum, fast inte i närheten av din.. Och den här gången funkade inte dumstruten (var tvungen att prova igen ;) )