handdator

Visa fullständig version : Nu fick jag fart på morgonpromenaden...


viceman
2003-04-17, 17:49
Har testat gå på morognen ett par gånger, tänkt att nu jävlar ska jag ut o gå. Och sen är man hemma 30min senare. Inte bra...

Så imorse, upp vi 8 tiden (påsklov :D ), 3 koffeintabletter, nylånad md spelare samt kopplade på två rottweilrar framför.
Sen jävlar i det gick det. Kändes riktigt braoch det blev en runda på ca 70 min. Skönt som fan!!

De som stod för den stora förändringen var helt klart musiken. Riktigt bra. Sen blev jag ju riktigt pigg av koffeinet, samtidigt som hundarna hjälpte till att hålla tempot uppe.

Var bara tvungen att dela med mig.... :love:


Nu ska jag lägga planen för morgondagens runda...

ivandrago
2003-04-17, 18:02
jepp, håller med. Det är jättetrevligt att promenera med tystnaden och sina tankar också, men efter 30min är man uttråkad. men med musik flyter det på och känns riktigt nice!

Bamse
2003-04-17, 18:03
Av någon anledning blir jag sällan uttråkad under promenader. Kan snarare tycka att en, eller t.o.m. två timmar, går riktigt snabbt.

Och ännu bättre torde det bli till veckan när min nybeställda mp3-spelare landar i min hand :hbang:

Allan
2003-04-17, 18:16
Själv går jag så mycket på dagarna att det känns som klar overkill att knalla ytterligare. Och morronpromenader är bara totalt uteslutet.

allan

viceman
2003-04-17, 18:43
Originally posted by Bamse
Av någon anledning blir jag sällan uttråkad under promenader. Kan snarare tycka att en, eller t.o.m. två timmar, går riktigt snabbt.

Och ännu bättre torde det bli till veckan när min nybeställda mp3-spelare landar i min hand :hbang:

Ja man säger ju att det om man har tillräcklig intelligens så blir man inte utråkad...


Måste jag vara lite halvdum som tröttnar så snabbt, hehe.
Hoppas nu bara man orkar hålla igång detta.

Action
2003-04-17, 19:00
Min Apple Ipod med 20Gig musik är min bästa kompis nu under dieten... Utan den vore inte promenaderna detsamma... Fast ibland måste man ju stänga av den och njuta av fågelkvitter och den naturliga tystnaden.... :D

Bamse
2003-04-17, 19:11
Originally posted by viceman
Ja man säger ju att det om man har tillräcklig intelligens så blir man inte utråkad...

:thumbup: :angel:

Spud
2003-04-17, 19:22
jag går i skolan, det räcker för mig :D

Castro
2003-04-18, 00:47
Jag älskar morgonpromenader och skulle aldrig låta nå musik förstöra sinnesfriden!

feldtarn
2003-04-18, 09:01
Gick mycket i höstas utan nån spelare o det är ju skönt o inte alls tråkigt enligt mig!

Problemet för mig var väl att man tänkte så jävla mycket istället...

Riktigt lustiga saker.....

Så nu när det ska kalvas av fläsk nu igen så ska jag nog skaffa mig en mp3spelare så man inte blir en såndärn flumputte:D


Men nu är det ju fruktansvärt trevligt ute!

Mega Mike
2003-04-18, 09:54
Största fördelen med lite musik när man går tycker jag är att det automatiskt blir ett högre tempo.

ivandrago
2003-04-18, 12:56
Originally posted by feldtarn
Gick mycket i höstas utan nån spelare o det är ju skönt o inte alls tråkigt enligt mig!

Problemet för mig var väl att man tänkte så jävla mycket istället...

Riktigt lustiga saker.....

Så nu när det ska kalvas av fläsk nu igen så ska jag nog skaffa mig en mp3spelare så man inte blir en såndärn flumputte:D


Men nu är det ju fruktansvärt trevligt ute!

mm precis. Efter några veckors morgonpromenader när man hade tänkt slut på alla normala saker så började tankarna skena iväg mot extemt flummiga saker. Visst är det nyttigt med lite flummigt tänkande, men en timme varje morgon gjorde mig lite väl verklighetsfrämmande.

Ingo
2003-04-18, 13:09
Att ha sällskap är klockrent, lätt att komma ur sängen på morgonen när klockan ringer (03.50) sen bara stoppa i sig det man ska o traska ut i mörkret! Kan man prata om saker istället för att gå o fundera över sånt man inte fattar iaf ;)

Majjor
2003-04-18, 13:30
Vem är så snäll att han lånar ut en MD..hehe:cheers:

viceman
2003-04-18, 16:02
Mmm, de e fint som fan. Tack så mkt Majjor :cheers:


Ska försöka komma ut o gå VARJE dag nu. blir nog hårt. Men, two morgnings in a row... and counting.

Majjor
2003-04-19, 16:38
Eyy it´s chill!!:cheers:

norpx
2003-04-19, 17:37
måste vara dum tycker det är tråkigt som fan att gå utan musik. häromdagen tog batterierna slut efter 10 min slutade med att jag gick hem hämtade nya sedan ut igen. Det där med 2 hundar verkar bra ide. Fast när jag lånar min föräldrars minihund så förstörs bara tempot för han ska lukta å pissa på allt. Å när hunden ska skita så sjunker pulsen typ till 60 :D