handdator

Visa fullständig version : Kalortät/kaloririk


Mpet
2007-09-23, 23:11
Jag tänkte ta och testa IF metoden o då behöver jag kaloririka måltider! min mage klarar inte att köra ner 10kubikcentimeter mat så behöver kalorität mat!

ge alla bra recept ni har allt är tacksamt!!!

Koloftw
2007-09-24, 11:06
Uhm ... Själv tycker jag att allt är alldelles för energitätt ...

Pasta är energirikt ---> Stuva i mjölk för mer protein och mer energi.
Kött med vitlökssmör
Pannkakor med sirap

Listan kan göras oändlig ...

mela
2007-09-24, 11:11
Nötter till det mesta? :D

Eddie Vedder
2007-09-24, 11:23
Om det är särskilda specifika recept på energirik mat så är du ju rätt. Men vill du bara ha tips på hur du ökar på ditt kcalintag borde du kolla in kostdelen istället.

Finns ungefär en miljon trådar om hur man ökar i vikt. Tipsen är i regel samma i alla trådar och lär bli samma här.:)

lectris
2007-09-24, 11:24
s m ö r


;)

Xtreme-G
2007-09-24, 13:10
Finns inget tillräckligt kaloritätt för du ska komma under 10 kubikcentimeter (två teskedar)

Personligen tycker jag inte att det är några större problem att äta större delen av behovet i ett mål. Brukar äta tex 300 g ris eller pasta med köttfärssås, tonfiskröra, korvstroganoff, kycklinggryta. Och sallad på det. Jag har kört IF i en månad nu och gått upp i vikt (ca 1 kg? 81 kg på 181 cm). Det tar dock nästan en timma att äta allt. Nu menar jag inte att jag äter tokmycket på en gång utan att jag klarar mig bra på i förhållande till mitt dagsbehov. Om du har svårt att få i dig kan du väl dricka gainer? Ett annat tips är att äta lite olja på maten, tex på pastan och salladen.

Alfred Nobel
2007-09-24, 13:59
Frukost:
+ ost
+ kaviar
+ leverpastej
+ korv
+ smör
+ yougurt
+ flingor

Lunch/middag:
+ Såser
+ Mjölk
+ korv

De sakerna brukar jag smacka på under ätardagar till måltiderna.

Mpet
2007-09-24, 18:57
Finns inget tillräckligt kaloritätt för du ska komma under 10 kubikcentimeter (två teskedar)

Personligen tycker jag inte att det är några större problem att äta större delen av behovet i ett mål. Brukar äta tex 300 g ris eller pasta med köttfärssås, tonfiskröra, korvstroganoff, kycklinggryta. Och sallad på det. Jag har kört IF i en månad nu och gått upp i vikt (ca 1 kg? 81 kg på 181 cm). Det tar dock nästan en timma att äta allt. Nu menar jag inte att jag äter tokmycket på en gång utan att jag klarar mig bra på i förhållande till mitt dagsbehov. Om du har svårt att få i dig kan du väl dricka gainer? Ett annat tips är att äta lite olja på maten, tex på pastan och salladen.

precis som ovan!!! har precis tryckt ner 2dl okokt ris men kokt då o 2 bitar lax med sås... som dricka gjorde jag en smoothie med kokosmjölk en banan proteinpulver o hallon... o d tar emot att trycka ner så mycket! men jag antar att magen vänjer sig o expanderar så d tillåts att trycka ner så mycket.:smash:

Super_Johan
2007-10-03, 15:35
pesto, juice.