handdator

Visa fullständig version : Hur mycket påverkar du folk? Den stora naturliga ledare-tråden.


Fatalist
2007-09-23, 22:25
Nå, hur mycket får du folk att följa just dig och vad du står för? Märker du att folk gärna anammar dina idéer och tankegångar, t o m din stil eller ditt sätt att kommunicera på?

Tillämpar du någon speciell teknik för att leda, eller kommer det sig naturligt utan att du tänker på det?

Poll kommer! Kommentera gärna din röst.

skaparn
2007-09-23, 22:29
6a

Jag märks, sticker ut och härjar så fort jag glömmer bort att hålla låg profil. Men påverkar för den skull inte så mycket som jag skulle önska.

Thewind
2007-09-23, 22:30
Jag har pluggat en hel del ledarskap på gymnasienivå och tror mig vara en hyffsad ledare.

Emellertid är ledarskap inte något jag sysslar med så mycket på fritiden, då jag gillar att satsa fullt ut på saker, och när man ska vara ledare tar det mycket tid. Tid som jag inte har.

Senast var nog när jag var ledare över en allians på Travian:D .

tp_88
2007-09-23, 22:30
Det är sällan jag får folk att dela mina åsikter tror jag, antagligen för att jag allt som oftast har lite "udda" åsikter... :D

Tricklev
2007-09-23, 22:31
Jag fölljer skaparn, kan jag rösta en 10a på han på något vis?

Pudzianovski
2007-09-23, 22:31
Jag valde en 3:a. Jag tycker det är min roll ungefär. Inte tyst som en mus men som en hamster eller nåt.

Slartibartfast
2007-09-23, 22:34
Förutom att jag blev magister i ledarskap i fredags, så brukar det alltid sluta upp en massa människor och följa efter mig när jag är på stan t.ex.

Muskelbyggaren
2007-09-23, 22:34
Har för mig jag svarat till denna fråga förut på Kolozzeum, men here I go again.

Beror helt på sammanhanget. Jag tar ofta på mig ledarrollen om jag är en del av en grupp som står inför en uppgift jag behärskar väl. Om det däremot är någon annan med i gruppen som gör det samma men inte går på samma linje som jag, retirerar jag oftast efter ett försök att förtydliga mig. Jag orkar sällan argumentera av nyttoskäl utan går då hellre och tänker för mig själv hur rätt jag har och hur fel den andre har.

Muskelbyggaren
2007-09-23, 22:35
Förutom att jag blev magister i ledarskap i fredags, så brukar det alltid sluta upp en massa människor och följa efter mig när jag är på stan t.ex.

:laugh:

Timme
2007-09-23, 22:36
så brukar det alltid sluta upp en massa människor och följa efter mig när jag är på stan t.ex.

Nu skämtar du väl med oss?

Tricklev
2007-09-23, 22:36
Nu skämtar du väl med oss?

Ja timme, Han skämtar.

skaparn
2007-09-23, 22:38
Jag har pluggat en hel del ledarskap på gymnasienivå och tror mig vara en hyffsad ledare.

Emellertid är ledarskap inte något jag sysslar med så mycket på fritiden, då jag gillar att satsa fullt ut på saker, och när man ska vara ledare tar det mycket tid. Tid som jag inte har.

Eftersom somliga i den här tråden följer mig är jag en stor ledare, och jag bestämmer att du ska ta dig själv på lite mindre allvar. Seså. Ödmjuka dig.

Yucko
2007-09-23, 22:42
Leader of the pack.

Deceiver85
2007-09-23, 22:46
Det beror lite på. Vill jag märkas och göra min röst hörd så kommer jag se till att det sker, men ofta kan det vara skönt att bevittna allt från de bakre leden i den stora gråa massan.

Bell@
2007-09-23, 22:48
Jag anser mig va väldigt färgstark person och jag är uppfostrad till att tänka logiskt och förnuftigt... Men jag tror också att det blir mycket svartsjuka och speciellt när man har med tjejer och göra..
Att vara en bra ledare och att ha bra ledarskap fungerar om folkt tänker samma som du och tror på samma sak. Jag tror det är många som inte har sånt tänk och därför inte tycker kanske jag är en bra ledare.
(En bra chef med bra ledarskap ska lära ut till personal så att dom lär sig men inte vet att det är chefen som ligger bakom det)

Okej... Nu är det här mitt tänk och snälla komentera inte elakt för jag tycker det är fåningt.
Ofta behöver jag inte hävda mig om jag vet att någon annan har fel och därför väljer jag att inte störa mig på det heller.

mangemani
2007-09-23, 22:49
på yngre människor tycks jag ha ett stort inflytande på,dom ser upp till en,lyssnar på en och vissa har tom försökt att leva som mej.
äldre däremot har jag inget inflytande över tror jag,däremot kan vissa utav dom ha ett inflytande på mej.dom kan lyssna på det jag säger,lyssna på ideer osv,men om dom tar åt sej,det får jag en känsla av att dom inte gör(beroende på vad det handlar om).finns väl vissa som(när det gäller träningen) verkligen har försökt att ta åt sej utav det jag har lärt dom,försökt leva som jag gör osv och som verkligen har lyckats.

om jag skulle vilja kalla mej för ledare,nej det skulle jag då inte,men jag skulle samtidigt inte heller vilja kalla mej för en sån person som följer andra heller.
jag är min egen herre(typ).

skaparn
2007-09-23, 22:50
Det beror lite på. Vill jag märkas och göra min röst hörd så kommer jag se till att det sker, men ofta kan det vara skönt att bevittna allt från de bakre leden i den stora gråa massan.

Jo, jag talade just med Gud i telefon och han undrade ifall du inte ville hjälpa Mose med några formuleringar i första och andra kapitlet av bok #1. Han tycker beskrivningen av honom är alldeles för ödmjuk. Vi tror du kan tillföra en del där.

VAD ÄR DET MED FOLK? Jag är självsäker ganska ofta, men djiiiisas.

Tricklev
2007-09-23, 22:52
Jo, jag talade just med Gud i telefon och han undrade ifall du inte ville hjälpa Mose med några formuleringar i första och andra kapitlet av bok #1. Han tycker beskrivningen av honom är alldeles för ödmjuk. Vi tror du kan tillföra en del där.

VAD ÄR DET MED FOLK? Jag är självsäker ganska ofta, men djiiiisas.

Det är detta jag menar, allt det där snor jag nu, rakt av. *popcorn*

skaparn
2007-09-23, 22:52
Gud sade: ”Jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frö i sin frukt; detta skall ni ha att äta.
Åt markens djur, åt himlens fåglar och åt dem som krälar på jorden, allt som har liv i sig, ger jag alla gröna örter att äta.” Och det blev så.
Så fullbordades himlen och jorden och allt vad där finns.

...

Deceiver85
2007-09-23, 22:55
Jo, jag talade just med Gud i telefon och han undrade ifall du inte ville hjälpa Mose med några formuleringar i första och andra kapitlet av bok #1. Han tycker beskrivningen av honom är alldeles för ödmjuk. Vi tror du kan tillföra en del där.

VAD ÄR DET MED FOLK? Jag är självsäker ganska ofta, men djiiiisas.

Jag säger bara att ifall jag vill bli hörd så ser jag till att bli det...sen ifall folk lyssnar eller följer mig, det är en annan femma :D

Muskelbyggaren
2007-09-23, 22:56
Människor som mycket tydligt visar hur nöjda de är över sina inbillade ledaregenskaper brukar för övrigt vara de jobbigaste att ha att göra med. Helt utifrån erfarenhet.

jwzrd
2007-09-23, 22:58
Jag säger bara att ifall jag vill bli hörd så ser jag till att bli det...sen ifall folk lyssnar eller följer mig, det är en annan femma :D

Det är lite det senare som är nyckeln till trådens innebörd. Den fina skillnaden mellan sitt eget önskade bruk av hård auktoritet och andras önskan att få följa med och lyssna på en upplevt vettig personlighet.

skaparn
2007-09-23, 23:00
Människor som mycket tydligt visar hur nöjda de är över sina inbillade ledaregenskaper brukar för övrigt vara de jobbigaste att ha att göra med. Helt utifrån erfarenhet.

Nja, ännu jobbigare blir det när de faktiskt har en position som innebär att de kan utöva sin makt på mig. Då måste jag både hålla käft, lyda OCH vara trevlig medan jag gör det.


Fan. Jag trivs bättre på internet.

Bell@
2007-09-23, 23:06
[QUOTE=skaparn;2531645]Nja, ännu jobbigare blir det när de faktiskt har en position som innebär att de kan utöva sin makt på mig. Då måste jag både hålla käft, lyda OCH vara trevlig medan jag gör det.
:laugh:

Batman
2007-09-23, 23:07
Det är sällan jag får folk att dela mina åsikter tror jag, antagligen för att jag allt som oftast har lite "udda" åsikter... :D

Japp samma här.

Muskelbyggaren
2007-09-23, 23:07
Nja, ännu jobbigare blir det när de faktiskt har en position som innebär att de kan utöva sin makt på mig. Då måste jag både hålla käft, lyda OCH vara trevlig medan jag gör det.

Fan. Jag trivs bättre på internet.
Instämmer, just den situationen framkallar så många onda tankar i mitt sinne att ni alla skulle bli rädda.

PowPow
2007-09-23, 23:09
Oerhört mycket faktiskt. Jag har inte märkt det förrän nu på sistonde, men så är det nog. Jag är inte en person som är speciellt på, och försöker påverka folk, så jag förstår inte riktigt varför. Men så verkar det vara. Frickin så.

Mescreant
2007-09-23, 23:14
Ganska okarismatisk och konflikträdd. Tycker också jag ser ut att vara trög vilket inte är så positivt kanske. :cryout:
3a.

skaparn
2007-09-23, 23:16
Japp samma här.

Folk som beskriver sina åsikter som udda måste förstå att det inte är särskilt udda att tycka Wherever I May Roam är bättre än Nothing Else Matters. Min erfarenhet är att det i det närmaste är negativ korrelation mellan benägenheten att beskriva sig själv som udda och personens åsikters standardavvikelse.

Diggler
2007-09-23, 23:22
Jag brukar mest äckla folk med mitt abnorma intellekt. Så en 2:a kanske?

Bell@
2007-09-23, 23:24
Ganska okarismatisk och konflikträdd. Tycker också jag ser ut att vara trög vilket inte är så positivt kanske. :cryout:
3a.

Men att du inte tycker vissa saker är lika viktigt att argumentera om kan uppfattas trög.. Så tror jag iallfall, som tex jag jag orkar inte stå övertala folk att dom ska tycka som jag och istället släpper argumenten för jag tycker det är lönlöst. Och då känns det som det är mer provo än att jag står i timmar förklarar varför dom ska tycka som jag.
Rätt mig om jag har fel!

tntballe
2007-09-23, 23:25
Är ganska tystlåten, och brukar oftast bara glida med. Dom få gångar jag vill få folk att göra på mitt sätt eller följa mina råd, så är jag för dålig på att förklara.
Så jag valde en 3:a, för dom gånger jag lyckas förklara så lyssnar folk.

MilkmaN
2007-09-23, 23:31
Totalt beroende på sammanhang.

I vissa sammanhang är jag inte ledare för fem öre. I andra sammanhang så har jag fått den rollen att jag ofta bestämmer exempelvis vad som skall göras.

Men overall så tror jag inte att jag är en stor naturlig ledare, även om jag gärna hade velat vara det.

Krampus
2007-09-23, 23:32
Jag brukar mest äckla folk med mitt abnorma intellekt. Så en 2:a kanske?

:D That´s my boy! På det sättet bygger jag och Robban långsamt om ert samhälle.

Yes
2007-09-23, 23:35
Jag tror inte jag har något vidare inflytande över folk. Visserligen har jag fått höra en gång från en person att han och hans kompisar brukade se upp till mig som yngre, men vid det tillfället var nämnda person också full som ett ägg. Jag tycker inte det räknas.

Jag vill heller inte vara någon slags ledartyp. Det är inte min stil. Jag trivs bra med att hålla en låg profil, men som alltid beror ens agerande till stor del på sammanhanget också.

Mescreant
2007-09-24, 00:44
Men att du inte tycker vissa saker är lika viktigt att argumentera om kan uppfattas trög.. Så tror jag iallfall, som tex jag jag orkar inte stå övertala folk att dom ska tycka som jag och istället släpper argumenten för jag tycker det är lönlöst. Och då känns det som det är mer provo än att jag står i timmar förklarar varför dom ska tycka som jag.
Rätt mig om jag har fel!
Njae jag menade rent fysiskt, mitt ansikte ser ut att tillhöra en person av låg panna s.a.s. Men jag övertalar nästan aldrig folk att de har fel såvida det inte finns någon speciell anledning att göra så - exempelvis om dom är elaka eller överlägsna i sitt sätt när dom framför sina felaktiga argument. Avskyr besserwissers och gör allt jag kan för att inte vara en själv. På internet är jag däremot dryg och inte särskilt konflikträdd. :em:

Fed up
2007-09-24, 08:05
Jag har aldrig märkt att nån tar efter min stil eller så, men jag brukar ha en tendens att ta befälet i de många sammanhang.

bubbe
2007-09-24, 08:23
Har väl en del inflytande på jobbet har dock avböjt erbjudande till ledarposition då det inte intresserar mig speciellt mycket att härja med andras problem. Tror inte det har så mycket med min personlighet att göra mera att jag är rätt säker på mig själv på arbetsplatsen då jag har varit där ett tag.

Mitt problem är att jag hakar upp mig på chefer som har hamnat i bestämmandeposition pga personligt maktbehov och lismande för att sedan hävda sin makt genom div aktioner, har skitsvårt att vara snäll anställd mot sådana personer.

Granatgiraffen
2007-09-24, 08:31
Jag är för sarkastisk och provokativ, i verkliga livet(internet är för losers), för att någon ska kunna se mig som en ledare.

machine gun
2007-09-24, 08:32
6a

Jag har en tendens att höras och synas mest i alla möjliga sammanhang om jag inte biter mig i läppen och kämpar med att tona ner mig. Däremot känner jag inte att jag påverkar folk sådär uppseendeväckande mycket.

daja
2007-09-24, 08:34
Jag har pluggat en hel del ledarskap på gymnasienivå och tror mig vara en hyffsad ledare.

Jo ja tackar ja, på gymnasienivå! Inte illa!

Lövbiffen
2007-09-24, 08:41
Förutom att jag blev magister i ledarskap i fredags, så brukar det alltid sluta upp en massa människor och följa efter mig när jag är på stan t.ex.


"Yep yep, follow the glutes folks"*flex*

lectris
2007-09-24, 08:57
Nja, det beror helt på vilken situation jag befinner mig i. Är rätt bekväm i lite skym undan sådär i allmänhet, men tar gärna ansvar för rodret om det gäller något som jag brinner för och folk bara slappar runt. Det värsta jag vet är människor som inte jobbar på när det gäller, slapphet avskyr jag :P

Tar mer än gärna ledarrollen om det innebär att saker och ting utvecklas och om jag snabbare får resultat. Orka bara svassa runt och vänta på att nån annan gör jobbet.

Yankeee
2007-09-24, 11:14
Jag läste en bok som handlade om LED på elektroniken i gymnasiet och anser mig vara en väldigt kompetent ledare.

skaparn
2007-09-24, 11:19
Jag läste en bok som handlade om LED på elektroniken i gymnasiet och anser mig vara en väldigt kompetent ledare.

http://www.rockguiden.se/Bilder/robert.gif

...

mini
2007-09-24, 11:54
Jag uttrycker gärna mina åsikter (lite för gärna, måste säga till mig själv att inte alla är intresserade av dem alltid), och för de som inte vill ha egna är det ju bekvämt att bara säga +1. En förklaring till varför jag tar ledningen ibland är för att jag är för otålig när saker stannar upp.
Däremot blir jag nog lite för sur när saker inte går som jag vill (eller när människor inte gör som jag vill) så jag har svårt att motivera.
På en skala gissar jag att jag ligger i mittfåran.

Eddie Vedder
2007-09-24, 13:27
Tror jag påverkar folk en hel del. Jag tar sällan på mig ledarroller, troligtvis p.g.a. feghet, men trots det brukar jag få folk med mig. Även om någon annan har satt sig i ledarrollen.

Men jag är mer tyst och tillbakadragen nuförtiden än förr, vet ej varför men så är det iaf.

Pingu
2007-09-24, 16:16
Beror helt på var jag är.

När jag lirade hockey så skulle jag utan tvekan sätta en 10 i betyg medans jag på andra ställen skulle ha en 3a.

Snafu
2007-09-24, 16:17
Det beror helt på hur arg jag är.

Baan
2007-09-24, 16:17
För mycket!

Allan
2007-09-24, 16:50
Jag är född att leda och härska!

Ignatius72
2007-09-24, 17:24
10, det är helt enkelt en stor del av mitt jobb att påverka och förändra.

stridis
2007-09-24, 19:28
har ju varit instruktör (hmm ledare...) och är inte obemärkt direkt, men påverkar folk? Ungefär lika mycket som en försynt hamster.