handdator

Visa fullständig version : Barn och linement


skaparn
2007-09-23, 18:05
Efter att ha varit publik då mitt syskonbarn (12 år) spelade som nästan enda kille på plan i kortbyxor utan tights under väcktes en fråga. Finns det några risker med att ge barn liniment?

Jag ville nämligen att han skulle fortsätta med detta resten av höstsäsongen och tänkte gå och köpa dels ett lite mildare liniment, dels tigerbalsam för att han likt en "riktig" idrottsman kan sprida mentoldoft i omklädningsrummet.
Saken är den att jag blev väldigt stolt. På tävling ska man följa uniform så mycket det är möjligt och att som de flesta andra barnen ha nå fladdriga långkalsonger eller långbyxor ser helt enkelt inte lika bra ut. Den som cyklar i kortbyxor då de andra bangar får automatiskt lite respekt.

Granatgiraffen
2007-09-23, 18:15
Say what dog? Låt honom spela i vad han vill?!

Iallafall så säger mr apoteket att tigerbalsam är från 8 år, så det borde väl vara lugnt
http://www.apoteket.se/rd/d/5949

Nitrometan
2007-09-23, 18:17
Du kanske inte ska introducera honom för Linnex i unga år...

Men i övrigt ser jag inget fel i att hålla benen varma med liniment. Jag tänker på engelsk fotboll i kallt höstregn (utan långkalsonger då).

Jax
2007-09-23, 18:20
Klart killen ska ha linement. Idrottmän ska lära sig älska doften redan i unga år.

skaparn
2007-09-23, 18:37
Say what dog? Låt honom spela i vad han vill?!

Iallafall så säger mr apoteket att tigerbalsam är från 8 år, så det borde väl vara lugnt
http://www.apoteket.se/rd/d/5949

Tack för lank. Men vadå spela i vad han vill? Han sneglade lite på en burka och även ett par slalompjäxor, ska jag låta honom?

Klart han ska spela i det som är optimalt på alla tänkbara sätt. Således kortbyxor. Och nu när liniment verkar vara ofarligt så är det givet att han, som Jax påpekar, i god tid ska introduceras i linimentets värld.

Nitro: Linnex har jag varit lite nyfiken på själv ett tag. Kan du rekommendera det? Till barn? Jag blir lite skeptisk då jag ser allt annat voodootrams på hemsidan

http://www.linnex.se/produkter.html

qwerty1
2007-09-23, 18:49
låt honom ha kul.. glöm inte det.

Granatgiraffen
2007-09-23, 18:56
Tack för lank. Men vadå spela i vad han vill? Han sneglade lite på en burka och även ett par slalompjäxor, ska jag låta honom?

Klart han ska spela i det som är optimalt på alla tänkbara sätt. Således kortbyxor. Och nu när liniment verkar vara ofarligt så är det givet att han, som Jax påpekar, i god tid ska introduceras i linimentets värld.

Nitro: Linnex har jag varit lite nyfiken på själv ett tag. Kan du rekommendera det? Till barn? Jag blir lite skeptisk då jag ser allt annat voodootrams på hemsidan

http://www.linnex.se/produkter.html

Nåja, i den åldern spelar dom väl ofta på grus? Då är det optimalt att spela i skinnbyxor och knäskydd. Men ja. Rock on!

Nitrometan
2007-09-23, 19:22
Nitro: Linnex har jag varit lite nyfiken på själv ett tag. Kan du rekommendera det?
Ja. Det innehåller capsicin och bränner som fan. När du blir svettig så bränner det igen. När du duschar så bränner det igen. :thumbup:

Jag skulle inte ge det till barn om jag inte vet att de är smärttåliga.

Metal_boy_
2007-09-23, 19:51
låt honom ha kul.. glöm inte det.

Nej det ska han inte alls! Man kan inte gå omkring och ha roligt hela tiden. Nån jävla ordning får det lov att vara!*grr*

Nitrometan
2007-09-23, 19:53
låt honom ha kul.. glöm inte det.
Nu var det fotboll det gällde. Fotboll är inte kul.

Det är en knäskada.

skaparn
2007-09-23, 21:21
låt honom ha kul.. glöm inte det.

Hur menar du?

Ja. Det innehåller capsicin och bränner som fan. När du blir svettig så bränner det igen. När du duschar så bränner det igen. :thumbup:

Jag skulle inte ge det till barn om jag inte vet att de är smärttåliga.

Jag köper.

Olsson
2007-09-24, 00:19
Största problemet med unga och linnement är kanske att de kletar först på benet med fingrarna och sen ska de pilla sig i ögat och då svider det rejält vill jag lova.

Själv har jag lyckats få en större mängd linnement på klockspelet och det sved jävligt mkt kan säga :laugh: Men när jag väl kom ut och fick lite fartvind i byxorna så kunde jag andas igen ;)

Metal_boy_
2007-09-24, 01:05
Jag köper.

Bra. Grabben behöver bli härdad.

tuben
2007-09-24, 01:33
Jag blir kall om jag kör liniment på bar hud och vinden är på och smeker på lemmarna.

Så när jag använder linnex så har jag även något över samtidigt så det ska bli riktigt varmt.