handdator

Visa fullständig version : Mitt hår växer snabbare med protein


Hunttrader
2007-09-22, 16:52
Hej!
Jag undrar bara om ni har samma problem som jag!
varje gång jag börjar ta protein eller viktöknings drink så börjar jag få mer hår i hela kroppen eller det är håret som börjar växa snabbare, vet inte?!

Har tränat i cirka 8 år och jag kör med twinlabs produkter som gainers fuel och ibland tar jag protien Peak Mass.




Tacksam för svar!

Flexor
2007-09-22, 18:02
Ett högre intag av protein resulterar ofta i att hår och naglar växer fortare, inte speciellt konstigt eftersom hår och naglar består av protein.

Mvh
Robert Lilja

diablogtr
2007-09-22, 22:57
Jag tror att man mognar fortare överhuvudtaget, om man befinner sig i puberteten, om man tillför optimalt med näringsämnen. Upplever att jag gör det iallafall men det kan vara tillfällighet

He-man
2007-09-22, 23:25
Jag upplever att mitt hår och naglar växer mer sen jag började med högre proteinintag, men det kan ju också vara inbillning eftersom jag hört sedan tidigare att det ska växa snabbare med protein.

Jag kan ju bara hoppas att det påverkar min skäggväxt nån gång!! Fan 23 år och fjunig som en fjortis! *gah!* :D

Handcuff
2007-09-23, 09:19
Jag tror att man mognar fortare överhuvudtaget, om man befinner sig i puberteten, om man tillför optimalt med näringsämnen. Upplever att jag gör det iallafall men det kan vara tillfällighet

Jo inte så bra att ligga på underskott under pubertet..kroppen behöver näringen.

Men hur märker du att du mognar fortare då du äter mer? Är det jämfört med kompisar eller mognar du långsammare då du äter mindre:confused:

Handcuff
2007-09-23, 09:29
Om man får i sig på tok för lite protein så växer nog håret på dåligt så då lär det växa bättre om man äter mer. Tror dock att hår-effekten är marginell/om ens någon för en person som redan äter tillräckligt.

Hur snabbt växer hår? Är väl ca 2cm/månad..så alltså ca 0.6mm/dag.
Om det då växer snabbare av att man äter mer protein säg 2.5cm/månad så ger det 0.2mm extra om dagen.

Nu vet jag inte hur kraftig effekten blir..men tveksamt om man märker 1.5mm extra i veckan.

Solve
2007-09-25, 17:03
hahaha shit, alla brukar alltid reta mej för att jag rakar benen... (gör inte det har bara väldigt lite hår) men efter jag börjat med protein så är det helt annorlunda har hår över allt nu... sjukt

tack för svaret... ännu en tankenöt knäckt ;)

ROMPE
2007-09-26, 16:48
Det är samma här. Jag har jämnfört med brossorna ingen av de har en liten hår strå på ryggen och axlarna. jag är 18 år och har tränat ca 2 år. Dricker en massa protiner. Visst ser det lite ofrächt ut att ha hår på ryggen och axlarna men men men

Dav0d
2007-09-27, 12:52
Blivit roid förklarad för jag har hår växt på axlarna och nacken jämfört med förut (samt att jag är ganska stor) :) Ingen i familjen har det, därför anar jag att det kommer från åratals med styrketräning samt överskott med protein. Finner det lite skumt hur det kan ske dock...