handdator

Visa fullständig version : Viktnedgångs fråga om chip och gottis


lindo
2007-09-22, 16:22
Tjalol
Hur dåligt är det om man håller på att gå ner i vikt och man har hållit på 4 veckor och tappat den del och så äter man lite chips och gottis och dippa en kväll? Tex om jag äter lite snacks idag och sen ligger på kalori underskott kan det inte göra så stor skillnad eller?

Musselbank
2007-09-22, 16:23
Totalt in och total förbrukning är det intressanta. Dessutom är chips ganska gott!

Eddie Vedder
2007-09-22, 16:28
Det är ingen "fara" överhuvudtaget. Att frossa i sig en påse chips och ett kg godis är alltid en dålig idé, sålänge det inte är extremt ska du definitivt inte oroa dig.:)

Detta kanske blir EN dag av tio då du får i deig mer energi än du förbrukar, är det ingen frosseridag kommer den nog bara göra dig gott och ge nya krafter för att orka fortsätta med din deff framöver.

Så njut du av dina godsaker och oroa dig inte.:thumbup:

lindo
2007-09-22, 16:33
Najs tack för svar =)

Paltkoma
2007-09-23, 20:26
Tjalol
Hur dåligt är det om man håller på att gå ner i vikt och man har hållit på 4 veckor och tappat den del och så äter man lite chips och gottis och dippa en kväll? Tex om jag äter lite snacks idag och sen ligger på kalori underskott kan det inte göra så stor skillnad eller?

Jag har satt mig ned och räknat lite på hur många kalorier mina favorit-onyttigheter innehåller. På så sätt så kan jag gotta mig under kontrollerade former. Om jag har haft ett kaloriunderskott på sammanlagt 3000 kalorier under veckan behöver jag inte oroa mig för 500 kcal godis, men jag kan ju undvika 1500 kcal godis.

Musselbank
2007-09-23, 21:26
Öl är också godis :-(