handdator

Visa fullständig version : Tillförlitlig och billig amerikansk sida som säljer datordelar?


Fatalist
2007-09-22, 11:39
Nu när dollarn står så lågt är det läge att köpa lite nya minnen, kanske ett grafikkort eller hela köret. Är det någon som har ett tips på en bra sida med fina priser och ett brett sortiment?

Trance
2007-09-22, 11:42
Nu när dollarn står så lågt är det läge att köpa lite nya minnen, kanske ett grafikkort eller hela köret. Är det någon som har ett tips på en bra sida med fina priser och ett brett sortiment?

newegg.com

Yes
2007-09-22, 11:50
Apropå utmomländska datordelar från amerikatt, någon som vågar göra en kvalificerad gissning på vad frakten kan bli på ett fulltowerchassi i aluminium(utan nätdel)?

Piranha
2007-09-22, 11:53
Apropå utmomländska datordelar från amerikatt, någon som vågar göra en kvalificerad gissning på vad frakten kan bli på ett fulltowerchassi i aluminium(utan nätdel)?

+ tull

lite beroende på fraktmetod men 2-400 kr

Jag tror du måste upp i att handla för ett par 5-7000 kr kanske för jag skulle anse det vara lönsamt. ( delar )

Snackar vi kompletta maskiner speciellt bärbart kan man göra kap på Ebay.

Yes
2007-09-22, 12:08
+ tull

lite beroende på fraktmetod men 2-400 kr

Jag tror du måste upp i att handla för ett par 5-7000 kr kanske för jag skulle anse det vara lönsamt. ( delar )

Snackar vi kompletta maskiner speciellt bärbart kan man göra kap på Ebay.
Jo, finns ju också en risk att man åker på tull. Såg nu också att det inte skulle löna sig.

Hurpass bra kap kan man göra på bärbart?

TcAnders
2007-09-22, 17:47
Hur är det egentligen med delarna, är det samma delar som det är här..?
Jag har tänkt köpa en komplett dator förutom chassie då jag redan har ett sådant, bör jag inte kunna spara lite pengar på det.. Eller är jag ute å cyklar?

Nätagg, det är ju andra strömkontakter?!..

// Anders

NiXPhoenix
2007-09-22, 18:52
Hur har ni tänkt undvika tull och moms?

Om ni känner nån i USA som skickar privat till er är det knappast några problem, men annars är det stor risk att paketet upptäcks.

Piranha
2007-09-22, 20:03
Hur är det egentligen med delarna, är det samma delar som det är här..?
Jag har tänkt köpa en komplett dator förutom chassie då jag redan har ett sådant, bör jag inte kunna spara lite pengar på det.. Eller är jag ute å cyklar?

Nätagg, det är ju andra strömkontakter?!..

// Anders

Bara den ifrån nätagget till vägguttaget ( nätaggen har alltid en switch emellan 110 och 230 volt ).

agazza
2007-09-22, 20:22
ta direkt från japan/kina, det är billigare och garantin kommer ändå inte gälla.

forumet på sweclockers.com finns det mycket nyttigt

finns någon sida som heter memory configurator eller något där man kan köpa riktigt billiga minnen som klockar bra

TcAnders
2007-09-22, 20:22
Bara den ifrån nätagget till vägguttaget ( nätaggen har alltid en switch emellan 110 och 230 volt ).

Okej, då räcker det alltså med att slå om switchen och sätta i en vanlig kabel som jag redan har här hemma?..

NiXPhoenix: Det går att lösa på olika sätt, bland annat kan man be företaget att skriva ner värdet på fakturan så att dom drar moms på t.ex. 29 dollar istället för 590 dollar osv..

Ge gärna mer tips, kan jag alltså spara pengar på att beställa såhär.. Det känns lite tveksamt samtidigt då garantin blir tveksam?!..

// Anders

Piranha
2007-09-22, 20:27
Okej, då räcker det alltså med att slå om switchen och sätta i en vanlig kabel som jag redan har här hemma?..



Svar ja.

Nucleus
2007-09-22, 20:38
Vad gäller tull, så är i stort sett alla americans "säljare" och skriver gärna ner värdet på paketet, detta för att få sälja dig prylarna.
Det lägre priset ger i andra hand en lägre moms/tull.
Detta påverkar dock försäkringsvärdet på paketet.

/Nucce

TcAnders
2007-09-22, 20:56
ta direkt från japan/kina, det är billigare och garantin kommer ändå inte gälla.

forumet på sweclockers.com finns det mycket nyttigt

finns någon sida som heter memory configurator eller något där man kan köpa riktigt billiga minnen som klockar bra

Länk tack!...=)

// Anders

Jarod
2007-09-22, 20:58
Länk tack!...=)

// Anders

www.sweclockers.com :D

Trance
2007-09-22, 21:00
http://www.memoryc.com/index.html