handdator

Visa fullständig version : Diet Fuel och Gainer?


Lennon
2007-09-21, 15:38
Hejsan!
Jag har inkasserat en fettreducerings " gainer", Diet Fuel, plus en 100% Whey Protein fuel och undrar om man kan skifta mellan dessa när man tränar? Eller bör man t.ex ta en gainer i taget?

Mitt mål är att främst gå ner i fett, men jag vill ändå få en bra årerhämtning efter träningen.

King Grub
2007-09-21, 15:44
Det går utmärkt; man behöver inte binda sig vid en produkt i taget.

Och det går också utmärkt att bulka på "Diet-whatever" och att dieta med gainers. Det är kalorimängden och målgruppen produktnamnet riktar sig till som skiljer i huvudsak, inte innehållet.

Man går inte ner i vikt av "Diet-whatever". Bara om man ersätter något annat i kosten med produkten och på så sätt får färre kalorier. Lägger man till "Diet-whatever" till sin nuvarande kost, som man står stilla i vikt på, går man upp i vikt i stället för ner.

Lennon
2007-09-21, 16:26
Det går utmärkt; man behöver inte binda sig vid en produkt i taget.

Och det går också utmärkt att bulka på "Diet-whatever" och att dieta med gainers. Det är kalorimängden och målgruppen produktnamnet riktar sig till som skiljer i huvudsak, inte innehållet.

Man går inte ner i vikt av "Diet-whatever". Bara om man ersätter något annat i kosten med produkten och på så sätt får färre kalorier. Lägger man till "Diet-whatever" till sin nuvarande kost, som man står stilla i vikt på, går man upp i vikt i stället för ner.

Ber om ursäkt för direktlänkningen!

Grub
Precis, men så kan jag ersätta t.ex frukosten/lunchen med diet fuel och använda gainern efter träningen?