handdator

Visa fullständig version : Jätterazzia mot kroppsbyggare


Pudzianovski
2007-09-20, 19:17
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article828939.ab

Snafu
2007-09-20, 19:21
Först igen Pudz. Lika bra att låsa tråden med direkten nästan kanske =)

Pudzianovski
2007-09-20, 19:22
Först igen med vad ?

Deceiver85
2007-09-20, 19:23
Det blir tunt på SM i år...

mystic[-_-]
2007-09-20, 19:24
väldigt väntat

Snafu
2007-09-20, 19:24
Först igen med vad ?

Jag hade för mig att du lade in den förra aftonbladetlänken också. Jag kanske hade fel.

Pudzianovski
2007-09-20, 19:25
Jag hade för mig att du lade in den förra aftonbladetlänken också. Jag kanske hade fel.

Det var nog inte jag :)

Handcuff
2007-09-20, 19:26
Bara att applådera *popcorn*

jwzrd
2007-09-20, 19:28
Störst i sverige står det om beslaget. De måste ha tagit så vansinnigt mycket den här gången med tanke på hur mycket man hittade på gamla Crazy gym.

Raggis
2007-09-20, 19:28
Äntligen händer saker!

Runda Grodan
2007-09-20, 19:29
Jag hade för mig att du lade in den förra aftonbladetlänken också. Jag kanske hade fel.
Tror det var en Expressenlänk. ;)



Knark och båla, hemska människor som säljer sådant. :/

_henkee
2007-09-20, 19:29
Dock inte så många av dessa som tävlade, mest folk som sålde.

Sheogorath
2007-09-20, 19:30
Najs. Jag sitter och hoppas att de har span på en djävla massa kroppsbyggare och fortsätter sina gripande. Aufrenznung! Som di säger i Tüskland. Det betyder "utrensning". De e najs när sporten renas.

Handcuff
2007-09-20, 19:32
Usch vad kriminalvården kommer att ha problem med insmuggling av och distribuering av preaparat nu framöver. :Virro

jwzrd
2007-09-20, 19:34
Usch vad kriminalvården kommer att ha problem med insmuggling av och distribuering av preaparat nu framöver. :Virro

Hur menar du då?

Handcuff
2007-09-20, 19:35
Hur menar du då?

En naturlig följd då antalet brukare och distributörer hamnar på landets avdelningar.

jwzrd
2007-09-20, 19:37
En naturlig följd då antalet brukare och distributörer hamnar på landets avdelningar.

Men på vad sätt menar du att de kommer att ha problem? Att insmugglingen ökar på grund av detta och att det är ett problem för dem eller att den minskar eftersom distributörerna sitter inne. Ditt inlägg kan läsas på båda sätten och jag kan inte avgöra vilket av dem du avser.

backflash
2007-09-20, 19:37
:D undrar vad som orsakade denna aktion (jaja pun intended).

Handcuff
2007-09-20, 19:41
Men på vad sätt menar du att de kommer att ha problem? Att insmugglingen ökar på grund av detta och att det är ett problem för dem eller att den minskar eftersom distributörerna sitter inne. Ditt inlägg kan läsas på båda sätten och jag kan inte avgöra vilket av dem du avser.

Då låter vi dig leva i ovisshetens trånga låda :thumbup:

Jag menar att KVV kommer att få problem med ökning utav insmuggling och bruk/försäljning av preparat. Förutsatt att antalet brukare och distributörer nu verkligen hamnar under KVV´s omsorg, vilket trenden pekar på.

Förstår verkligen inte hur du kunde tolka det annorlunda :)

Allan
2007-09-20, 19:41
Nu jävlar håller ni er på mattan med namnspekulationer. Förste som skriver ut ett namn kommer att bannas omedelbart. Inga frågor, inga insinuationer.

Nitrometan
2007-09-20, 19:48
Störst i sverige står det om beslaget. De måste ha tagit så vansinnigt mycket den här gången med tanke på hur mycket man hittade på gamla Crazy gym.
Gamla Crazy var stort. Det beslagtogs dessutom några hundra kilo i tullen i Karlshamn för ett par år sen. Om de har rätt så är det mycket.

Krokodil
2007-09-20, 19:50
Personligen gillar jag när polisen plockar bort illegala preparat från marknaden, skit samma om det är knark eller AAS.

Trance
2007-09-20, 20:04
Ja, detta och det faktum att Mr Olympia streamas gratis så vi kan följa våra idoler är ju de bästa nyheterna idag.

Balken
2007-09-20, 20:11
Ja, detta och det faktum att Mr Olympia streamas gratis så vi kan följa våra idoler är ju de bästa nyheterna idag.


:laugh:

Börje H
2007-09-20, 20:14
Fan va fint! Trevligt att se att det händer lite grejer. Tillslag över hela landet :thumbup:

Timme
2007-09-20, 20:16
Detta är bra nyheter.

cowboyen
2007-09-20, 20:18
Då låter vi dig leva i ovisshetens trånga låda :thumbup:

Jag menar att KVV kommer att få problem med ökning utav insmuggling och bruk/försäljning av preparat. Förutsatt att antalet brukare och distributörer nu verkligen hamnar under KVV´s omsorg, vilket trenden pekar på.

Förstår verkligen inte hur du kunde tolka det annorlunda :)

är det inte så att fria vikter och gym öht inte finns kvar på fängelserna längre? stor mening att köra aas om man ska göra armhävningar liksom...

piraten99
2007-09-20, 20:19
Nu jävlar håller ni er på mattan med namnspekulationer. Förste som skriver ut ett namn kommer att bannas omedelbart. Inga frågor, inga insinuationer.


verkar vara hårda kanelbullar idag som serveras på kollozeums forum.

mini
2007-09-20, 20:21
Nu vet vi ju inget om vad AH lägger i termen "kroppsbyggare". De har ju haft en något vid definition tidigare.
Nåväl, heja polisen typ.

Rambo
2007-09-20, 20:24
Det är väldigt bra att Polisen försvårar för dom som missbrukar..
Det kommer att rädda liv:thumbup:

Slartibartfast
2007-09-20, 20:25
Gött säger jag!

Ju fler som visar sig vara dopade, desto bättre förefaller ju mina egna resultat! :D

cowboyen
2007-09-20, 20:26
men räddar knappast det obefläckade ryktet kroppsbyggare och styrkelyftare har

Swedegym
2007-09-20, 20:27
:thumbup: absolut!:) Gött säger jag!

Ju fler som visar sig vara dopade, desto bättre förefaller ju mina egna resultat! :D

Timme
2007-09-20, 20:30
men räddar knappast det obefläckade ryktet kroppsbyggare och styrkelyftare har

Alla dopade styrkelyftare och kropsbyggare ska bort. Alla vet att doping förekommer i stor utsträckning i kroppsbyggning och även en del i styrkelyt (dock inte lika mycket).

piraten99
2007-09-20, 20:31
Nu vet vi ju inget om vad AH lägger i termen "kroppsbyggare". De har ju haft en något vid definition tidigare.
Nåväl, heja polisen typ.

du menar om det är nån som tävlar eller inte?

sidostory:
förra veckan var det polisens dag i västerås och då pratade vi med en polis på plats som svarade på frågor om narkotika och doping.
han sa att det inte är förbjudet att ha doping i kroppen utan att det är innehavet som är förbjudet, som ett svar på min fråga varför de inte tar och stormar SM i bodybuildning.
Sen berättade han om ett tillslag han hade gjort förra veckan hos en kroppsbyggare som injicerade (stavning?) dopningen med matolja. han ville visa med det exemplet hur farligt doping är. väldig skumt sätt att berätta att dopning är farligt.
Och när vi sa "matolja är väl inge farligt" då sa han "det är själva principen".

Pudzianovski
2007-09-20, 20:31
men räddar knappast det obefläckade ryktet kroppsbyggare och styrkelyftare har

De har väl ett befläckat rykte, inte obefläckat :confused:

cowboyen
2007-09-20, 20:32
Alla dopade styrkelyftare och kropsbyggare ska bort. Alla vet att doping förekommer i stor utsträckning i kroppsbyggning och även en del i styrkelyt (dock inte lika mycket).

kommer det finnas några personer kvar då menar du?
nu säger jag itne att alla är dopade. men mht till det förra beslaget så kan ju tydligen varenda hellyllekille vara stordopare.

cowboyen
2007-09-20, 20:33
De har väl ett befläckat rykte, inte obefläckat :confused:

<ironi> text </ironi>

Pudzianovski
2007-09-20, 20:34
<ironi> text </ironi>

:em: Svårt att inse att man är eftebliven ibland.

mini
2007-09-20, 20:36
:em: Svårt att inse att man är eftebliven ibland.

Nej, varför skulle man behöva rädda ett obefläckat rykte? Du är inte retard av den här anledningen iaf.

Pudzianovski
2007-09-20, 20:37
Nej, varför skulle man behöva rädda ett obefläckat rykte? Du är inte retard av den här anledningen iaf.

Syftade mer på att jag inte förstod att han var ironisk.

Timme
2007-09-20, 20:37
kommer det finnas några personer kvar då menar du?
nu säger jag itne att alla är dopade. men mht till det förra beslaget så kan ju tydligen varenda hellyllekille vara stordopare.

Om det visar sig att alla byggare är dopade så är det ju grymt bra om de ryker bort. Då kanske vi får se fler rena byggare! Martin, Klo och Sverker for the win!

Corpze
2007-09-20, 20:40
mkt bra att de rensar bort skiten, och hoppas på att bodybuilding och styrkelyft får ett bättre rykte.... hur nu det ska gå till efter alla tillslag och publicitet =/

Mark_Lyft
2007-09-20, 20:42
Jag har aldrig förstått varför en lag skall stiftas och inte efterlevas. Alltså väldigt bra att denna lag användes idag av polisen :thumbup:

melancoolio
2007-09-20, 20:44
Om det visar sig att alla byggare är dopade så är det ju grymt bra om de ryker bort. Då kanske vi får se fler rena byggare! Martin, Klo och Sverker for the win!

Kan du garantera att dom är rena? Till 100%

cowboyen
2007-09-20, 20:45
Nej, varför skulle man behöva rädda ett obefläckat rykte? Du är inte retard av den här anledningen iaf.

för att om man inte räddar det så är det ju inte obefläckat längre, eller?

OggeP
2007-09-20, 20:46
Kul att polisen har börjat motarbeta doping mer aktivt.

Timme
2007-09-20, 20:48
Kan du garantera att dom är rena? Till 100%

Nej. Givetvis inte men jag kan lite på dem :)

Jag är övertygad om att de är rena.

Jorgen
2007-09-20, 20:49
Kan du garantera att dom är rena? Till 100%

Here we go again. *suck*

melancoolio
2007-09-20, 20:49
Here we go again. *suck*

Exakt. Suck är exakt vad jag tycker med.

Eddie Vedder
2007-09-20, 20:50
Nu jävlar håller ni er på mattan med namnspekulationer. Förste som skriver ut ett namn kommer att bannas omedelbart. Inga frågor, inga insinuationer.

Kan du garantera att dom är rena? Till 100%

Kan vara klokt att du undviker att ge dig in i den typen av spekulativa diskussioner.

melancoolio
2007-09-20, 20:51
Kan vara klokt att du undviker att ge dig in i den typen av spekulativa diskussioner.

Timme spekulerade ju. :D

Trance
2007-09-20, 20:53
Jag har aldrig förstått varför en lag skall stiftas och inte efterlevas. Alltså väldigt bra att denna lag användes idag av polisen :thumbup:

Ja, som t.ex. fildelning. Där kunde polisen göra bra mycket mer. Fortkörning också, mobila fartkameror som sätts upp utan varning skulle kunna stävja mycket brott.

Jorgen
2007-09-20, 20:54
Exakt. Suck är exakt vad jag tycker med.

Jag har aldrig förstått varför när det kommer till doping det är tvunget att bevisa sin oskuld. Varför ingen blir betrodd om sin oskuld.

melancoolio
2007-09-20, 20:55
Jag har aldrig förstått varför när det kommer till doping det är tvunget att bevisa sin oskuld. Varför ingen blir betrodd om sin oskuld.

Nu var det mest Timmes spekulationer jag kommenterade. Var mer en fingervisning från min sida!

cowboyen
2007-09-20, 20:57
Jag har aldrig förstått varför när det kommer till doping det är tvunget att bevisa sin oskuld. Varför ingen blir betrodd om sin oskuld.

Det bevisas ju om och om igen att BB-kulturen är full med doping.

Jorgen
2007-09-20, 20:59
Nu var det mest Timmes spekulationer jag kommenterade. Var mer en fingervisning från min sida!

Jag tolkar det du skrev som att du betvivlar att dom nämda personerna är rena.

melancoolio
2007-09-20, 21:00
Jag tolkar det du skrev som att du betvivlar att dom nämda personerna är rena.

Jag tolkade det som att alla andra han inte nämnde är dopade.

Rambo
2007-09-20, 21:01
Jag har aldrig förstått varför när det kommer till doping det är tvunget att bevisa sin oskuld. Varför ingen blir betrodd om sin oskuld.

Vi har haft detta snack förut ...Problemet är att nästan alla hävdar att dom är rena. Även dom som inte är vilket visar sig när man minst anar det för helt plötsligt åker nån dit..

Det bästa är att påpeka när nån åker dit och när sånna här händelser kommer upp. För att hålla borta alla yngre från att prova.

Det blir bara larvigt att hävda att andra är rena. Men alla får tycka som dom vill.

Jorgen
2007-09-20, 21:02
Det bevisas ju om och om igen att BB-kulturen är full med doping.

Liksom skidåkning, friidrott, fotboll, styrkesporter, NFL, NHL, cykel, simning osv osv osv. Din poäng är att?

Timme
2007-09-20, 21:03
Jag har aldrig förstått varför när det kommer till doping det är tvunget att bevisa sin oskuld. Varför ingen blir betrodd om sin oskuld.

Jag håller helt och hållet med. Hur många är det som har visat sig vara dopade när de aktivt talat/jobbat emot doping? Jag vet inte men förmodligen har det aldrig hänt. De gånger som dopade personer har blivit frågade om de använder dopingpreparat (självklart så hävdar de att de är rena) räknas inte.

cowboyen
2007-09-20, 21:03
När dessutom vissa "helylle"-killar åker fast blir nog det stora flertalet ganska desillusionerade. Särskilt som de varit så hyllade överallt.

Nu kommer nog alla att misstänkas, även om man är en liten AF-kille. Innan var det bara de stora biffarna som låg illa till.

cowboyen
2007-09-20, 21:04
Liksom skidåkning, friidrott, fotboll, styrkesporter, NFL, NHL, cykel, simning osv osv osv. Din poäng är att?

Det gör det alltså mer ok för BB?

redbrigade
2007-09-20, 21:05
blanda inte in fotboll bland bodybuilding,NFL och cyckling,, mycket få som är dopade inom topp fotbollen(iallafall som åker dit)

Timme
2007-09-20, 21:06
Jag tolkade det som att alla andra han inte nämnde är dopade.

Då tolkade du alldeles uppåt väggarna fel :)

Nitrometan
2007-09-20, 21:06
han sa att det inte är förbjudet att ha doping i kroppen utan att det är innehavet som är förbjudet, som ett svar på min fråga varför de inte tar och stormar SM i bodybuildning.
Där har han fel. Det är samma lagstiftning som gäller för doping som för knark. Du får inte ha det i kroppen, du får inte bära det med dig, du får inte ha det hemma, du får inte köpa eller sälja det. Däremot så är det ett ringa brott att ha det i kroppen. Dopiing ger av nån anledning alltid straff i den lägre delen av skalan medan knark oftare ger straff i den högre delen av skalan.

Som exempel på att du inte får ha det i kroppen. En snubbe härnerifrån var uppe i Stockholm i våras. Krogpolisen såg hans stora kappmuskler och tog in honom för testning. Testet visade sig vara positivt och han dömdes sås småningom till 1500 spänn i böter.

jwzrd
2007-09-20, 21:06
Liksom skidåkning, friidrott, fotboll, styrkesporter, NFL, NHL, cykel, simning osv osv osv. Din poäng är att?

Ja det är nog hans poäng ja. Vad vill du säga med detta? Vi vill alla att dopingen inom idrotten ska försvinna och det finns ett enormt förtroendeproblem just nu, särskillt för kroppsbyggning här i sverige eftersom vi inte är någon stor nation i de andra idrotterna du anger, det verkar inte vara lika relevant för folk i allmänhet här. (Bortsett från damerna som är utomordentligt duktiga.)

Fråga Skaparn t ex hur han känner inför att hans favoritsport cykel just nu innehåller så sjukt mycket doping. Det betyder inte att vi ska sluta härja med dopade cyklister. Vi är fler än bara du som gillar byggning och som inser att man kan bygga sig bra ren.

Jorgen
2007-09-20, 21:07
Det gör det alltså mer ok för BB?
Nej. Det har jag väl aldrig påstått?
blanda inte in fotboll bland bodybuilding,NFL och cyckling,, mycket få som är dopade inom topp fotbollen(iallafall åker dit)

Ok.

Nitrometan
2007-09-20, 21:09
Liksom skidåkning, friidrott, fotboll, styrkesporter, NFL, NHL, cykel, simning osv osv osv. Din poäng är att?
Fast vissa sporter testar sina utövare. Det är en poäng i sammanhanget.

Rambo
2007-09-20, 21:09
blanda inte in fotboll bland bodybuilding,NFL och cyckling,, mycket få som är dopade inom topp fotbollen(iallafall som åker dit)

att folk inte åker dit på olika sorters doping handlar om hur tester görs, hur ofta och om dom görs ..
Man kan inte säga att nån sport är ren bara för inga åker dit

Nitrometan
2007-09-20, 21:13
att folk inte åker dit på olika sorters doping handlar om hur tester görs, hur ofta och om dom görs ..
Man kan inte säga att nån sport är ren bara för inga åker dit
Fr.o.m. i år har jag för mig att fotbollen har gått med på att följa WADA:s riktilinjer för testning och bestraffningar. Vi får väl se hur det går. Jag hoppas givetvis att det blir jättebra. Man vill ju inte se några tråkiga fall innan OS.

cowboyen
2007-09-20, 21:14
varför är det bara hos kroppsbyggare alla tillslag görs. kolla liksom det tillslaget på crazzy, störst då i sverige. nu står det att detta är större. vart tog man det, jo hos kroppsbyggare. man tog det inte hos cyklister.

det är ju bara att inse att BB är det smutsigaste aktiviteten vad gäller dopning.

jwzrd
2007-09-20, 21:16
varför är det bara hos kroppsbyggare alla tillslag görs. kolla liksom det tillslaget på crazzy, störst då i sverige. nu står det att detta är större. vart tog man det, jo hos kroppsbyggare. man tog det inte hos cyklister.

det är ju bara att inse att BB är det smutsigaste aktiviteten vad gäller dopning.

Av flera skäl. Dels kallas alla för kroppsbyggare som använder gymmet och dopar sig. Typ. Dels har vi knappt någon cykelsport i sverige (tyvärr kanske). Du ska se att det ser lite annorlunda ut i länder med mer cykelsport. Under touren brukar det ju hittas konstiga mediciner och diverse utrustning här och var.

cowboyen
2007-09-20, 21:18
Av flera skäl. Dels kallas alla för kroppsbyggare som använder gymmet och dopar sig. Typ. Dels har vi knappt någon cykelsport i sverige (tyvärr kanske). Du ska se att det ser lite annorlunda ut i länder med mer cykelsport. Under touren brukar det ju hittas konstiga mediciner och diverse utrustning här och var.

Jo det är klart, men det brukar ju ändå vara ganska små mängder. Eller är det mer än vad som ryms i blommiga kylväskor :)

Metal_boy_
2007-09-20, 21:19
Fast vissa sporter testar sina utövare. Det är en poäng i sammanhanget.

Precis. Dom testas ju för fan hela tiden i dessa idrotter. Så jag fattar inte hur alla bb-fantaster kan dra en sån jämförelse. Klart som fan det inte är så mycket doping i dessa sporter ändå.

jwzrd
2007-09-20, 21:20
Jo det är klart, men det brukar ju ändå vara ganska små mängder. Eller är det mer än vad som ryms i blommiga kylväskor :)

Jag vill inte försvara någons beteende eller inbilla mig något.

Trance
2007-09-20, 21:21
Marknaden för EPO är förmodligen rätt liten bland hobbycyklister om man jämför med folk som vill bli större på gymmet.

Nitrometan
2007-09-20, 21:21
Jo det är klart, men det brukar ju ändå vara ganska små mängder. Eller är det mer än vad som ryms i blommiga kylväskor :)
Ska du ha medicin till ett helt cykellag så krävs det nog en del.

Jag var nere i Italien strax efter Pantani hade dött och en av sporttidningarna publicerade obduktionsprotokollet. listan på mediciner/substanser de hittade i honom var grymt lång. Nästan två spalter på en helsida.

Metal_boy_
2007-09-20, 21:22
Ja, som t.ex. fildelning. Där kunde polisen göra bra mycket mer. Fortkörning också, mobila fartkameror som sätts upp utan varning skulle kunna stävja mycket brott.

Precis. Det är en fråga om prioritering.

Ignatius72
2007-09-20, 21:24
Marknaden för EPO är förmodligen rätt liten bland hobbycyklister om man jämför med folk som vill bli större på gymmet.

Sant.
Sen har man ju tester inom de flesta idrotter. Minns tex den stackars handbollspelare som åkte dit på två år för att han använt ett medel mot sin flint. Inget förmildrande över det. Jämför det med kroppsbyggarna som inte har några tester alls och där tom högt uppsatta inom förbundet är ute på hal is. Kollar man sen på proffsen och mångas idoler så behöver man inte testa för att vara säker på att de kränger både det ena och andra.

Rambo
2007-09-20, 21:27
Sant.
Sen har man ju tester inom de flesta idrotter. Minns tex den stackars handbollspelare som åkte dit på två år för att han använt ett medel mot sin flint. Inget förmildrande över det. Jämför det med kroppsbyggarna som inte har några tester alls och där tom högt uppsatta inom förbundet är ute på hal is. Kollar man sen på proffsen och mångas idoler så behöver man inte testa för att vara säker på att de kränger både det ena och andra.

Det där med flinten kanske man inte ska utala sig så snabbt med ...
Oftast åker folk dit på medel som gömmer nått annat värre medel

redbrigade
2007-09-20, 21:28
Fr.o.m. i år har jag för mig att fotbollen har gått med på att följa WADA:s riktilinjer för testning och bestraffningar. Vi får väl se hur det går. Jag hoppas givetvis att det blir jättebra. Man vill ju inte se några tråkiga fall innan OS.

Ja och ingen har ju blivit testad positivt än det här året.

Rambo
2007-09-20, 21:30
Ja och ingen har ju blivit testad positivt än det här året.

Vänta tills det blir allvar ...Det som är problemet med så stora sporter är att det finns så otroligt mycke pengar att gömma sig bakom..

Jag minns det som hände i Juventus skandalen ..;)

Mark_Lyft
2007-09-20, 21:32
Ja, som t.ex. fildelning. Där kunde polisen göra bra mycket mer. Fortkörning också, mobila fartkameror som sätts upp utan varning skulle kunna stävja mycket brott.

Det finns många exempel på lagar som inte efterlevs. Men vad du än gör, slarva inte med skatten! Du blir det hus i helsike :banned

redbrigade
2007-09-20, 21:33
Vänta tills det blir allvar ...Det som är problemet med så stora sporter är att det finns så otroligt mycke pengar att gömma sig bakom..

Jag minns det som hände i Juventus skandalen ..;)

Jag kanske är naiv men jag tror att fotbollen är väldigt ren jämnfört med dom flesta sporterna,,, och italien kommer alltid vara italien:D

Baan
2007-09-20, 21:35
Jag kanske är naiv men jag tror att fotbollen är väldigt ren jämnfört med dom flesta sporterna,,, och italien kommer alltid vara italien:D

Vore väldigt konstigt om det inte fuskades, åtminstone lite, i en sport som genererar så mycket pengar. Kanske inte så att gubbarna i Italiens topplag trycker lika mkt testo som en Olympiabyggare, men att man gärna förbättrar uthålligheten t.ex. inför viktiga matcher känns ju inte så långsökt. Testas det mycket blir det ju svårare men det har jag ingen koll på.

jwzrd
2007-09-20, 21:35
Jag kanske är naiv men jag tror att fotbollen är väldigt ren jämnfört med dom flesta sporterna,,, och italien kommer alltid vara italien:D

De flesta sporter? Fotboll är typ världens mest populära sport, tror du verkligen det?

redbrigade
2007-09-20, 21:38
De flesta sporter? Fotboll är typ världens mest populära sport, tror du verkligen det?

Ja det gör jag, ska försöka ta reda på hur ofta dom gör tester

Viktor_Balck
2007-09-20, 21:42
Äntligen händer saker!

Ja, äntligen, som jag har väntat på det här!!

Nitrometan
2007-09-20, 21:47
Ja det gör jag, ska försöka ta reda på hur ofta dom gör tester
Fram till 2006 - bara om de var tvungna. Det var polisingripanden i Italien - inga träningstester.

redbrigade
2007-09-20, 21:49
så var det inte i england då rio ferdinand blev avstängd säsongen 04/05 i några månader efter att missat ett doping test, men det skiljer sig från liga till liga

Jacksatan
2007-09-20, 22:17
Tror det var en Expressenlänk. ;)



Knark och båla, hemska människor som säljer sådant. :/

Du erbjöd ju mig att köpa sist jag tränade på workoutcenter. Visserligen förtäckte du förfrågan genom att erbjuda mig att låna ditt bälte, men jag fattade nog vad du egentligen menade. =(

jwzrd
2007-09-20, 22:19
Du erbjöd ju mig att köpa sist jag tränade på workoutcenter. Visserligen förtäckte du förfrågan genom att erbjuda mig att låna ditt bälte, men jag fattade nog vad du egentligen menade. =(

Omgomg, Max-målet du pratade om förra månaden var egentligen torkade bananskal?

Avesta
2007-09-20, 22:23
Omgomg, Max-målet du pratade om förra månaden var egentligen torkade bananskal?

PMS varning

jwzrd
2007-09-20, 22:26
PMS varning

Que?

Lucipha
2007-09-20, 22:57
varför är det bara hos kroppsbyggare alla tillslag görs. kolla liksom det tillslaget på crazzy, störst då i sverige. nu står det att detta är större. vart tog man det, jo hos kroppsbyggare. man tog det inte hos cyklister.

det är ju bara att inse att BB är det smutsigaste aktiviteten vad gäller dopning.

För att preparatens plats inom "idrotten" är mindre intressant än hur de används inom andra kretsar? Det känns som att kriminella som knaprar piller för att bli farligare inte är så intresserade av epo.

klippan
2007-09-20, 22:58
Najs. Jag sitter och hoppas att de har span på en djävla massa kroppsbyggare och fortsätter sina gripande. Aufrenznung! Som di säger i Tüskland. Det betyder "utrensning". De e najs när sporten renas.
Vad du inte inser är att de som inte blivit haffade inom BB i Sverige och ligger på topp med största sannolikhet ändå inte är rena genom hela sina karriärer.

Det kommer alltid finnas och man kommer aldrig att kunna stoppa det. Detta här kommer inte att bidra till något annat än att färre folk ställer upp i alla evenemang som många här på Kolo verkar vara intresserade av.

"YESS!11" - vad roligt! Sporten kommer dö ut i Sverige!

mini
2007-09-20, 23:00
Vad du inte inser är att de som inte blivit haffade inom BB i Sverige och ligger på topp med största sannolikhet ändå inte är rena genom hela sina karriärer.


Inte för att vara sådan, men jag tror nog Sheo "inser" det.

(Eller okej, jag ville vara sådan.)

Viktor_Balck
2007-09-20, 23:02
Vad du inte inser är att de som inte blivit haffade inom BB i Sverige och ligger på topp med största sannolikhet ändå inte är rena genom hela sina karriärer.

Det kommer alltid finnas och man kommer aldrig att kunna stoppa det. Detta här kommer inte att bidra till något annat än att färre folk ställer upp i alla evenemang som många här på Kolo verkar vara intresserade av.

"YESS!11" - vad roligt! Sporten kommer dö ut i Sverige!

Ja, men på kolo är man för ren bb, alla här är rena och präktiga. Bror duktig mentaliteten regerar.

Yucko
2007-09-20, 23:04
Ja, men på kolo är man för ren bb, alla här är rena och präktiga. Bror duktig mentaliteten regerar.

I beg to differ - skulle säga att det är precis raka motsatsen här, förutom från Jorgen då.

klippan
2007-09-20, 23:10
Ja, men på kolo är man för ren bb, alla här är rena och präktiga. Bror duktig mentaliteten regerar.
Har märkt det. BB är en sport som är dominerad av anabola. Det kommer alltid att vara så och sportens intresse hade blivit förminskat kraftigt om all AAS plötsligt försvann eller om alla slutade trycka helt plötsligt för någon annan helt random anledning...

Gnusram
2007-09-20, 23:19
Har märkt det. BB är en sport som är dominerad av anabola. Det kommer alltid att vara så och sportens intresse hade blivit förminskat kraftigt om all AAS plötsligt försvann eller om alla slutade trycka helt plötsligt för någon annan helt random anledning...

Vet du det? Jag vet inte men kan det inte vara åtminstone möjligt att bra många fler av oss som nöter på gym skulle finna det mer intressant om sporten hade ett bättre rykte?

dykarn
2007-09-20, 23:38
Tror inte detta kommer ändra nånting.

(hörsägen): Polisens information har kommit från en pulvergrossist,

Vilket bör betyda att det är folk som gjort eget hemma i badkaret och försäljare av detta som åkt dit. De stora aktörerna som säljer pharma grade bör således inte drabbats, dessutom har de antagligen 20 led med målvakter.

Tricklev
2007-09-21, 00:21
Fortsätt rensa skiten, om kulturen inte klarar sig utan detta så får den dö.

He-man
2007-09-21, 01:13
Ja, men på kolo är man för ren bb, alla här är rena och präktiga. Bror duktig mentaliteten regerar.

För mig handlar det inte om att vara "bror duktig". Jag blir rent sagt förbannad på folk som får mer uppmärksamhet för sina "framsteg" i träningen som dopad på bara några månader. Det är ett hån mot alla seriösa idrottsmän som tränar år ut och år in och gjort sig förtjänt av sina ökningar och framsteg! *mini*