handdator

Visa fullständig version : rage


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

mangemani
2007-09-20, 18:27
Farings - Rage.
kan det vara nått som kan ersätta KCG2/KCG?
har ju en hel del götta i sej måste jag säga.
vad tror ni?

mangemani
2007-09-20, 18:29
glömde...

Innehåll: 900 gram, 36 serveringar

Ingredienser/ Ingredients /Ainekset 100g:
Tri Creatine Malate 20 gram
Arginine AKG 15 gram
Beta Alanine 15 gram
Betaine Anhydrous 10 gram
MCT 10 gram
L- Citruline Malate 7,5 gram
Taurine 5 gram
L- Tyrosine 5 gram
L- Fenylalanine 5 gram
Vitamin C 2 gram
Magnesium 2 gram
Koffein 800 mg

Anders Carlsson
2007-09-20, 18:49
Tidigt att säga men har kört 2 pass med 25 g innan passet o kcg2-liknande stickningar i kombination med grym pump o en rejäl kick i arslet kändes de som utan att överdriva, jävligt positivt överraskad redan...

Fairing
2007-09-20, 20:14
Farings - Rage.
kan det vara nått som kan ersätta KCG2/KCG?
har ju en hel del götta i sej måste jag säga.
vad tror ni?

Jag har läst att du gillar KCG + Lean och då lär du inte bli besviken på RAGE.

Sjukt bra tryck/muskelkontakt i kroppen och man känner sig extremt pigg under lång tid.

Doseringen på 25g räcker mer än väl.

diablogtr
2007-09-20, 20:25
Någon som testat både Fierce och Rage?

Om något ger mig mer effekt än vad Fierce gör så måste det isåfall innehålla...

Rent krut.

Fairing
2007-09-21, 12:03
Måste väl berätta att den första batchen redan är slutsåld och vi har inte ens lanserat produkten riktigt , inte ens fått upp reklamen på kolozzeum eller utskick till ÅF.

Kom tillbaka med feedback ni som har handlat*flex*

Ekonom
2007-09-21, 13:02
Ser ju på innehållsförteckningen att det verkar vara en mycket bra produkt!

Grymt bra med en produkt av det här slaget som inte innehåller glycocyamide!!

Grymt synd dock att den innehåller aspartam... annars hade jag lätt köpt den*grr*

Fairing
2007-09-21, 13:26
Ser ju på innehållsförteckningen att det verkar vara en mycket bra produkt!

Grymt bra med en produkt av det här slaget som inte innehåller glycocyamide!!

Grymt synd dock att den innehåller aspartam... annars hade jag lätt köpt den*grr*

Du får i dig 0,1g Aspartam per servering och det kan du nog leva med:D

Ekonom
2007-09-21, 13:32
O fan, de e så lite alltså... Ja, det kan man nog leva med.

diablogtr
2007-09-21, 13:57
Hur många gram aspartam får man i sig för varje 33 cl cocacola zero?

Vad är glycocyamide?

mangemani
2007-09-21, 15:57
Jag har läst att du gillar KCG + Lean och då lär du inte bli besviken på RAGE.

Sjukt bra tryck/muskelkontakt i kroppen och man känner sig extremt pigg under lång tid.

Doseringen på 25g räcker mer än väl.


det var det jag tänkte på.
istället för att nu köpa LEAN och KCG,så kan man ju nästan köpa Rage,jag menar praktiskt taget allt som finns i KCG finns i Rage,likaså LEAN(förutom det gröna tet),två flugor i en smäll typ.
så när mitt nuvarande KCG och LEAN är slut,så blir det nog Rage.
OM det funkar så blir det lite tråkigt att vinka hej då till 2 mycket trogna produkter..men men:)

Bucyrus
2007-09-21, 16:27
Kom tillbaka med feedback ni som har handlat*flex*

Inte bara handlat, jag har använt RAGE också. Svepte i mig en dos ca.30min. före passet, körde igång med axlarna som stod på scemat idag. Inget speciellt kändes första kvarten, MEN sedan blev det som att efterbrännkammaren slogs på. Rejält tryck och svetten flödade, och det trots att jag legat lågt på kolisar under en tid. Axlarna är, trots att passet avslutades för 3 tim. sedan, som "a bunch of bananas" :D . Pump är bara förnamnet :thumbup:

Ekonom
2007-09-21, 17:22
Hur många gram aspartam får man i sig för varje 33 cl cocacola zero?

Ingen jävla aning

Vad är glycocyamide?

Ett ämne som omvandlas till kreatin i levern, känns som en rätt onödig tillsats, motiveras av att det skulle funka på non-responders

Problemet är bara att det stjäl en metylgrupp när det omvandlas. Denna metylgrupp krävs för att bryta ner homocystein. Förhöjt homocystein är förknippat med hjärt- & kärlsjukdommar. Alltså, glycocyamide höjer indirekt homocysteinet, och ökar således risken för hjärt- & kärlsjukdommar. Inte coolt

Ekonom
2007-09-21, 17:24
Axlarna är, trots att passet avslutades för 3 tim. sedan, som "a bunch of bananas" :D . Pump är bara förnamnet :thumbup:


That seems nice ...:cool:

Sverker
2007-09-21, 18:24
Vill du ha en metylgivare så fungerar trimetylglycin och dimetylglycin utmärkt. Släng på lite folacin för att vara säker på att det finns en bärare för metylgruppen också.

Tveksamt ifall vi verkligen behöver en metylgivare när aminosyran alanin fungerar bra som donator av metylgrupper.

Ojdå. Betaine Anhydrous dvs trimetylglycin är med i rage. Det såg jag inte först. Då är allt klar.

Hobbes
2007-09-22, 10:06
Har beställt två burkar till det eminenta priset av 369:- styck, intro. pris. Så jag får väl återkomma med lite feedback trotts att jag inte är hardcore på något sätt.

Får sjukt bra respons på vanliga KCG och även vanligt kreatin, kan ju bero på att jag är diabetiker.

Hur som helst, ska bli kul att testa som sagt, Fairing har inte gjort mig besviken tidigare.

Förresten Fairing, KCG funkar utmärkt till tuffa klätterpass, kommer som sagt inte att ens prova RAGE tillsammans med klättring, pump är ju det sista man vill få:).

Handcuff
2007-09-22, 10:07
Detta blir spännande att prova :thumbup:

xeym
2007-09-22, 12:09
Någon som har lust å förklara vad Betaine Anhydrous, L- Fenylalanine, L- Citruline Malate och L- Tyrosine gör?

Sverker
2007-09-22, 13:47
Snarare vad de är tänkta att göra.

-Betaine Anhydrous är metylgivare och kan alltså vara med och bygga kreatinmolekylen.

- L- Fenylalanine är material för att bygga adrenalin. På bilden kommer vi in efter fenylalaninet som blivit till tyrosin:
http://ntbiouser.unibe.ch/Trachsel/teaching/Hormone/adrenalin.gif

- L- Citruline Malate är kvävegivare och kan bilda kväveoxid, NO. Bättre pump alltså.


- L- Tyrosine är byggsten för adrenalin. Se där uppe.

xeym
2007-09-23, 00:15
Kände mig tvungen att prova har beställt det nu;) får se om jag blir ursinnig på gymmet av det :D

Hobbes
2007-09-23, 11:40
Kände mig tvungen att prova har beställt det nu;) får se om jag blir ursinnig på gymmet av det :D

Skaffa dig en flickvän så löser du det problemet lätt*whistle*

Hoppas som sagt på en go känsla och ökad återhämtning.

Svedberg
2007-09-23, 11:57
Hur kommer det sig att kolozzeum inte är billigast på fairing produkter? Det är väl Fairing som håller igång kolozzeum(forumet,webshoppen)?
Dum fråga kanske :)

Fairing
2007-09-23, 12:06
Hur kommer det sig att kolozzeum inte är billigast på fairing produkter? Det är väl Fairing som håller igång kolozzeum(forumet,webshoppen)?
Dum fråga kanske :)

Har skrivit det tidigare och skriver det igen: Kolozzeum är ett av många projekt vi har i träningsträsket. Kolozzeum lever ett "eget" liv och det skall inte förknippas för mycket med Fairing.

Om någon ÅF vill sälja RAGE med en nästan +-0 marginal så är det upp till dom men jag hoppas att chefen där inte har haft för mycket frånvaro på matte lektionerna:D

Svedberg
2007-09-23, 12:18
Aight :) tack för svaret.

En burk rage beställt iaf, ska bli intressant.

Hobbes
2007-09-23, 15:41
Om någon ÅF vill sälja RAGE med en nästan +-0 marginal så är det upp till dom men jag hoppas att chefen där inte har haft för mycket frånvaro på matte lektionerna:D

Eller så tog chefen en kvällskurs i "Merförsäljning"*whistle*

Fairing
2007-09-24, 07:05
Eller så tog chefen en kvällskurs i "Merförsäljning"*whistle*

Jo visst är det garanterat så. Merförsäljning och fler kunder till kundregistret och lite gratisreklam på kolozzeum:D

Hobbes
2007-09-24, 08:33
Jo visst är det garanterat så. Merförsäljning och fler kunder till kundregistret och lite gratisreklam på kolozzeum:D

Det är så skönt att se att "tonen är rå men hjärtlig" er emellan:D . Visst har du så rätt, all reklam är bra reklam - eller vad är det de säger!

Skall prova RAGE, är som sagt egentligen klättrare med en matchvikt på ca 98 kg, så KCG är en underbar produkt vid tuffa klätter-tränings pass. RAGE ger ju "pump" något vi klättrare vill undervika.

Får väl ge KCG 2 ett försök så fort KCG burkarna är slut!

Fairing
2007-09-24, 09:28
[QUOTE=Hobbes;2531889]
Skall prova RAGE, är som sagt egentligen klättrare med en matchvikt på ca 98 kg, så KCG är en underbar produkt vid tuffa klätter-tränings pass. RAGE ger ju "pump" något vi klättrare vill undervika.QUOTE]

Skulle vara kul med en utvärdering....PM namn och adress så skickar jag ett varuprov på RAGE (om du vill). Kamsportare har upplevt betydligt ökad uthållighet och mer energi & styrka under passen.

Alexx
2007-09-24, 16:02
Vad är det för skillnad på det kreatinet som finns här och tex vanligt mono?

lejonet
2007-09-24, 17:03
Finns det någon form av åldersgräns på produkten?

Vad för möjliga bieffekter kan man få om man tar rage? (produkten kanske är för ny än ? )

Är det farligt för ungdomar?

Nitrometan
2007-09-24, 19:34
Ytterligare en spännande produkt från Fairing.

Kul att se att ni ligger långt framme med intressanta produkter utan att ge er in bland gråzonspreparaten. :thumbup:

mangemani
2007-09-24, 20:24
blir nog en burk RAGE i min nästa beställning nu då:).
men sen så snubblade jag över eiselts kommande produkt trück vilken verkade vara lika bra(om man går efter ingredienserna),så nu blir det till att testa sej fram igen då,men med tanke på att(enligt min åsikt dårå)Fairing gör dom bästa prestationshöjande tillskotten,så kommer nog RAGE att bli(och förbli troligtvis) den nya favoriten:)
ska bli intressant...Trück vs RAGE ....let the battle begin;)

EiseltUK
2007-09-25, 00:01
blir nog en burk RAGE i min nästa beställning nu då:).
men sen så snubblade jag över eiselts kommande produkt trück vilken verkade vara lika bra(om man går efter ingredienserna),så nu blir det till att testa sej fram igen då,men med tanke på att(enligt min åsikt dårå)Fairing gör dom bästa prestationshöjande tillskotten,så kommer nog RAGE att bli(och förbli troligtvis) den nya favoriten:)
ska bli intressant...Trück vs RAGE ....let the battle begin;)


Stommen i produkterna är kanske är lik vid en första anblick men det är ett antal ingredienser om skiljer dem åt.

EiseltUK
2007-09-25, 00:05
Ytterligare en spännande produkt från Fairing.

Kul att se att ni ligger långt framme med intressanta produkter utan att ge er in bland gråzonspreparaten. :thumbup:

Hur gör man en gråzonsprodukt av en sån här produkt? Lägger i glyceryltrinitrat? *popcorn*

AndreasA
2007-09-25, 00:40
Jag kör Fierce idag, mycket nöjd! Frågan är hur detta är jämfört?!

Alexx
2007-09-25, 02:32
Ingen verkar vilja svara på min fråga så jag ställer en till ;)

Innehållet är 800mg koffein per 100g, och maxdosen är 50g. Så, ligger man på 50g om dagen får man i sig 400mg koffein.
Det lär ju påverka prestationen något och minska kreatinets effekt?

mangemani
2007-09-25, 04:58
Ingen verkar vilja svara på min fråga så jag ställer en till ;)

Innehållet är 800mg koffein per 100g, och maxdosen är 50g. Så, ligger man på 50g om dagen får man i sig 400mg koffein.
Det lär ju påverka prestationen något och minska kreatinets effekt?


påverka prestationen,ja,minska kreatinets effekt,nej.

Fairing
2007-09-25, 07:38
Ytterligare en spännande produkt från Fairing.

Kul att se att ni ligger långt framme med intressanta produkter utan att ge er in bland gråzonspreparaten. :thumbup:

Du lär aldrig se produkter från oss som det står: Får ej användas av tävlande- kan ge utslag i dopingtest etc."

Rena produkter för ren idrott*flex*

Fairing
2007-09-25, 07:40
Vad är det för skillnad på det kreatinet som finns här och tex vanligt mono?

Googla och skaffa dig en egen uppfattning:D Om jag säger något så är jag bara partiskt:Virro

Fairing
2007-09-25, 07:45
Finns det någon form av åldersgräns på produkten?

Vad för möjliga bieffekter kan man få om man tar rage? (produkten kanske är för ny än ? )

Är det farligt för ungdomar?

Om man är hjärtsjuk eller har högtblodtryck , gravid eller ammande skall man rådfråga läkare innan man använder RAGE. Även om du äter medicin bör du rådfråga Läkare innan du äter RAGE. Överskrid ej maxdoseringen på 50g/dag. 25g räcker mer än väl

Bieffekt är sömnproblem om man äter den sent på kvällen.Det kan klia lite i huden (beta alanin)
Kan vara laxerande om man inte följer doseringen

18 år tycker vi är en lämplig ålder för RAGE

Fairing
2007-09-25, 07:47
blir nog en burk RAGE i min nästa beställning nu då:).
men sen så snubblade jag över eiselts kommande produkt trück vilken verkade vara lika bra(om man går efter ingredienserna),så nu blir det till att testa sej fram igen då,men med tanke på att(enligt min åsikt dårå)Fairing gör dom bästa prestationshöjande tillskotten,så kommer nog RAGE att bli(och förbli troligtvis) den nya favoriten:)
ska bli intressant...Trück vs RAGE ....let the battle begin;)

Vi har redan vunnit slaget....namnet RAGE säger allt:naughty:

bongoberra
2007-09-25, 08:19
Spännande med lite nya produkter.
Jag provade en blandning av Citrullin-Arginin-Kreatin Malat och koffein för ett tag sen och fick ruggigt bra tryck. Dock svettades jag som en gris varje pass.
Nu kör jag på Beta alanin och kreatin monohydrat och det ska bli kul och varva med lite Rage för att förhoppningsvis få ännu mer drag på dom tunga passen.

EiseltUK
2007-09-25, 09:15
Spännande med lite nya produkter.
Jag provade en blandning av Citrullin-Arginin-Kreatin Malat och koffein för ett tag sen och fick ruggigt bra tryck. Dock svettades jag som en gris varje pass.
Nu kör jag på Beta alanin och kreatin monohydrat och det ska bli kul och varva med lite Rage för att förhoppningsvis få ännu mer drag på dom tunga passen.

Koffein kan troligen bidra till att de svettas mer som en följd av att kroppen blir mer stresskänslig.

EiseltUK
2007-09-25, 09:21
Vi har redan vunnit slaget....namnet RAGE säger allt:naughty:


RAGE - man bli förbannad och en potentiellt hustrumisshandlare. :laugh:

Trück ger istället en skön pump, ohyggligt tryck och så stora muskler att man tror att de ska spricka. På varningstexten rekommenderar vi känsliga personer att smörja om de muskelgrupper som ska tränas med Idominsalva för att minska risken för stretchmarks. ;)

xeym
2007-09-25, 10:15
Måste faktist säga att rage e hundra gånger coolare namn:p Eiselt eran marknadsföringsavdelning borde få kicken pga namnet "Trûck" låter som någonting för tjocka lastbils chaffisar;)

EiseltUK
2007-09-25, 11:09
Måste faktist säga att rage e hundra gånger coolare namn:p Eiselt eran marknadsföringsavdelning borde få kicken pga namnet "Trûck" låter som någonting för tjocka lastbils chaffisar;)


Trück är coolt om man har lite självdistans. ;)

Fairing
2007-09-25, 12:14
Trück är coolt om man har lite självdistans. ;)

Namnet gör att jag tänker på lasbil med Tyskt ursprung. FUCK vore coolare:laugh:

diablogtr
2007-09-25, 15:26
Eiselt om ni byter namn på Trück, eller kommer med en ny prestationshöjare så skall den heta....
______
/______\
/ \
| |
|This, is |
| |
|SPARTAA!!|
| |
| Eiselt |
^^^^^^^^^

Får jag varumärkesprov för den fina idén, och för att jag är intresserad av produkten? :) :hbang:

He-man
2007-09-25, 15:37
Tycker att trück är ett hyfsat informativt namn, att man får tryck i musklerna.

EiseltUK
2007-09-25, 15:54
Namnet gör att jag tänker på lasbil med Tyskt ursprung. FUCK vore coolare:laugh:


Nej det är snarare en sån här du ska tänka på. :naughty:

http://upload4.postimage.org/447669_d2ead29678205e07e2a68ef8d6f3c169/M5.jpg

En Ferrari låter som en symaskin i jämförelse. :D

EiseltUK
2007-09-25, 15:56
Eiselt om ni byter namn på Trück, eller kommer med en ny prestationshöjare så skall den heta....
______
/______\
/ \
| |
|This, is |
| |
|SPARTAA!!|
| |
| Eiselt |
^^^^^^^^^

Får jag varumärkesprov för den fina idén, och för att jag är intresserad av produkten? :) :hbang:

Sparta... nä då kan man bli anklagad för å vara fascist. :smash:

EiseltUK
2007-09-25, 15:57
Tycker att trück är ett hyfsat informativt namn, att man får tryck i musklerna.


(förhoppningsvis). :MrT:

B.Sawinski
2007-09-25, 16:06
RAGE - man bli förbannad och en potentiellt hustrumisshandlare. :laugh:

Man kan säga att detta synnerligen genomtänkta försök till subtilt förlöjligande av Fairings produkt påvisar EiseltUK:s saklighet och proffesionalism. Imponerande.

Personligen upplever jag en avsevärt förbättrad arbetskapacitet av Rage i både brottningen/boxningen och styrketräningen ( kettlebell - muskeluthålighetsinriktad fas ). Jag har tidigare använt KCG och även provat på BSN No-xplode och upplever Rage som den bättre produkten i sammanhanget.

diablogtr
2007-09-25, 16:19
Jag kommer verkligen inte köpa något epa-traktor liknande efter detta utspelet.

Rage, eller Fierce som föressten ligger på bara 379:- nu på en viss känd hemsida. Det är runt 6 kr serveringen.

Fairing
2007-09-25, 16:27
Skrev det tidigare i tråden.. RAGE är slutsåld hos kolozzeum och hos leverantör (Fairing). Ny batch väntas in 4 Oktober.

EiseltUK
2007-09-25, 16:35
Man kan säga att detta synnerligen genomtänkta försök till subtilt förlöjligande av Fairings produkt påvisar EiseltUK:s saklighet och proffesionalism. Imponerande.

Personligen upplever jag en avsevärt förbättrad arbetskapacitet av Rage i både brottningen/boxningen och styrketräningen ( kettlebell - muskeluthålighetsinriktad fas ). Jag har tidigare använt KCG och även provat på BSN No-xplode och upplever Rage som den bättre produkten i sammanhanget.

Jag tror inte Lasse tar illa upp. Han vet att jag skämtade.

Det klart att du upplever att arbetskapaciteten förbättras. Vore konstigt annars. Det är inget oväntat när man tittar på innehållet. Vi säljer själva Rage och jag har hört flera som använt den och tycker att den ger bra effekt.

Hobbes
2007-09-25, 16:38
Jag tror inte Lasse tar illa upp. Han vet att jag skämtade.

Det klart att du upplever att arbetskapaciteten förbättras. Vore konstigt annars. Det är inget oväntat när man tittar på innehållet. Vi säljer själva Rage och jag har hört flera som använt den och tycker att den ger bra effekt.

Med så snabb leverans hämtar den ikväll, beställde innan helgen så får jag väl återkomma med lite feedback. Bra intro. pris:thumbup: .

mangemani
2007-09-25, 18:21
även fast jag ej behövde göra en beställning,så gjorde jag nu en med RAGE inkluderat,blev så sugen att testa nu:).
feedback i slutet av veckan eller i början av nästa.

Hobbes
2007-09-25, 18:35
även fast jag ej behövde göra en beställning,så gjorde jag nu en med RAGE inkluderat,blev så sugen att testa nu:).
feedback i slutet av veckan eller i början av nästa.

Jag fick mina två burkar idag, så det blir till att testa detta omgående, återkommer med feedback!!

Alexx
2007-09-25, 19:00
Googla och skaffa dig en egen uppfattning:D Om jag säger något så är jag bara partiskt:Virro


Hade du gett en person som kommer in till affären för att fråga om en fairingprodukt samma svar?

Hade svaret kommit från ngn annan medlem så sure, men när det kommer från fairings representant på forumet ger det ett aningen oseriöst intryck.

Danne
2007-09-25, 19:21
Har man hängt med ett tag så vet man att jargongen mellan Fairing och Eiselt är rå men hjärtlig.

Man kan säga att detta synnerligen genomtänkta försök till subtilt förlöjligande av Fairings produkt påvisar EiseltUK:s saklighet och proffesionalism. Imponerande.

Personligen upplever jag en avsevärt förbättrad arbetskapacitet av Rage i både brottningen/boxningen och styrketräningen ( kettlebell - muskeluthålighetsinriktad fas ). Jag har tidigare använt KCG och även provat på BSN No-xplode och upplever Rage som den bättre produkten i sammanhanget.

Fairing
2007-09-25, 20:23
Hade du gett en person som kommer in till affären för att fråga om en fairingprodukt samma svar?

Hade svaret kommit från ngn annan medlem så sure, men när det kommer från fairings representant på forumet ger det ett aningen oseriöst intryck.


Nej , tvärtom jag vill att du skall skaffa dig en egen uppfattning och det ger väl ett seriöst intryck.

"TriCreatine Malate



TriCreatine Malate is a compound made from creatine monohydrate and malic acid. The substance is so named because the compound is made from three creatine molecules attached to one molecule of malic acid. Tri-creatine malate is a white, odorless powder.
What does it do and what scientific studies give evidence to support this?

Creatine monohydrate, one of the substances that forms the compound Tri-creatine malate, is derived from glycine, arginine and methionine and helps to produce and circulate ATP - adenosine tri-phosphate - that is responsible for muscular contraction. 1

Regular creatine supplementation has been shown to increase total body weight2, lean body mass3,4,5,6 muscle strength7,8 cardiovascular ability / endurance9,10,11 brain function12 and overall athletic performance. 13,14,15,16,17,18

Not only that, but creatine monohydrate is especially effective at increasing muscle torque and explosive strength, maintaining free testosterone levels19, and preventing catabolism.20,21 It has also been shown to be a safe and effective method of improving performance and body composition.22

Malic acid is involved in the Krebs energy cycle as an intermediate substance, and helps to provide energy to the body. When malic acid and creatine monohydrate form the compound Tri-creatine malate, the resulting product is more water-soluble than regular creatine monohydrate, eliminates the possibility of gastric disruption, and is more efficient at efficaciously impacting the ATP cycle. Furthermore, Tri-creatine malate is believed to offer greater bioavailability over regular creatine monohydrate.

Users of Tri-creatine malate report substantial increases in endurance and recovery from intense exercise of appropriate duration.

Who needs it and are there any symptoms of deficiency?

No physiological need for Tri-creatine malate exists and thus no symptoms of deficiency exist.

Athletes and bodybuilders can benefit from Tri-creatine malate supplementation. Women and men from all age populations can derive benefit from Tri-creatine supplementation because of Tri-creatines ability to enhance quality of life as a result of its effects as listed above".

EiseltUK
2007-09-25, 21:18
"and is more efficient at efficaciously impacting the ATP cycle"


... är väl det man hoppas på i varje fall. Studier på råttor visar positiv effekt på uthållighet med rent malat på och i form av citrullinmalat. Bundet till kreatin lär det ju i alla fall inte vara en nackdel.

schabo-labo
2007-09-26, 00:00
"and is more efficient at efficaciously impacting the ATP cycle"


... är väl det man hoppas på i varje fall. Studier på råttor visar positiv effekt på uthållighet med rent malat på och i form av citrullinmalat. Bundet till kreatin lär det ju i alla fall inte vara en nackdel.
Det var intressant.

Sverker
2007-09-26, 06:25
Tjaa..varför inte. Får man bara in malatet i någon cell så finns det ju snabba mekanismer att föra in det i mitikondrien och snabbt bidra till energiproduktionen.
http://web.indstate.edu/thcme/mwking/malate-aspartate-shuttle.html




Vad säger att malatet hamnar i de arbetande musklerna och inte fastnar i levern ?

William
2007-09-26, 06:51
Spontant tycker jag det är hyffsat långsökt att hoppas på att ett tillskott av malat ska öka prestationen. Hur är det tänkt att malat ska "effektivisera" ATP-cykeln? Genom att agera som substrat i citronsyracykeln?

Det senare skulle i såfall huvudsakligen innebära att malat är ett begränsande ämne i CSC. Har det någonsin påvisats? Är CSC-intermediärer någonsin begränsande i annat fall än vid låga nivåer av glykogen?

Att trikreatinmalat skulle vara effektivare än vanligt monohydrat känns också rätt långsökt med tanke på att trikreatinmalatet med stor sannolikhet spjälkas till vanligt monohydrat i magtarmkanalen varvid den påstådda ökade biotillgängligheten är som bortblåst. Finns det några som helst bevis för att trikreatinmalat återfinns i blodet och i muskeln?

Fairing
2007-09-26, 08:21
Spontant tycker jag det är hyffsat långsökt att hoppas på att ett tillskott av malat ska öka prestationen. Hur är det tänkt att malat ska "effektivisera" ATP-cykeln? Genom att agera som substrat i citronsyracykeln?

Det senare skulle i såfall huvudsakligen innebära att malat är ett begränsande ämne i CSC. Har det någonsin påvisats? Är CSC-intermediärer någonsin begränsande i annat fall än vid låga nivåer av glykogen?

Att trikreatinmalat skulle vara effektivare än vanligt monohydrat känns också rätt långsökt med tanke på att trikreatinmalatet med stor sannolikhet spjälkas till vanligt monohydrat i magtarmkanalen varvid den påstådda ökade biotillgängligheten är som bortblåst. Finns det några som helst bevis för att trikreatinmalat återfinns i blodet och i muskeln?

:D nu blir det massa spekulationer som med Kre alkalyn. Du får släppa teorin och ge dig ut i den praktiska världen William:D

Skämt åt sido.. om det finns forskning på ämnet så känner du säkerligen till den allra bäst. Under utvärderingen av Rage början 2007 så provade vi olika kreatinsorter och fastande för tcm men det skulle säkerligen ha funkat med vilket kreatin som helst.

Men som sagt ,teori är en sak praktik en annan*flex*

När du börjar att uppdatera din träningsjournal igen kan du få ett varuprov på Rage

William
2007-09-26, 08:56
Tänkte börja nästa vecka så du kan redan nu skicka ett par varuprover :D

Jag tvivlar inte alls på att Rage är en bra produkt!

Jag menar bara att hypen av olika varianter av kreatin saknar grund, oavsett praktiska erfarenheter från folk som testat olika saker.

Som du själv säger så tror jag att Rage säkerligen hade varit lika bra med vanligt monohydrat. Mig veterligen finns det ingen forskning som talar för att det finns bättre kreatinvarianter än vanligt monhydrat.

Glöm nu inte varuproverna (observera plural :D ) så jag kan utvärdera det hela praktiskt *whistle*

Fairing
2007-09-26, 09:04
Tänkte börja nästa vecka så du kan redan nu skicka ett par varuprover :D

Jag tvivlar inte alls på att Rage är en bra produkt!

Jag menar bara att hypen av olika varianter av kreatin saknar grund, oavsett praktiska erfarenheter från folk som testat olika saker.

Som du själv säger så tror jag att Rage säkerligen hade varit lika bra med vanligt monohydrat. Mig veterligen finns det ingen forskning som talar för att det finns bättre kreatinvarianter än vanligt monhydrat.

Glöm nu inte varuproverna (observera plural :D ) så jag kan utvärdera det hela praktiskt *whistle*

Jag fixar det!

Ingen "gummisnoddsgympa" nu utan riktig hardcore träning under utvärderingen. Ta gärna med dig den grova "fiskfantasten":thumbup:

William
2007-09-26, 09:17
Jag fixar det!

Ingen "gummisnoddsgympa" nu utan riktig hardcore träning under utvärderingen. Ta gärna med dig den grova "fiskfantasten":thumbup:

Jadå, det blir inga lättvikter här inte! Vet inte hur det blir med fiskfantasten, han har blivit lat på äldre dar, tjatar på honom dagligen men han gnäller bara. But I'll keep trying :D

Halldin
2007-09-26, 09:24
Kan jag också få ett prov? Jag sysslar med klättring, kamsport, dragkamp, gymnastik, styrketräning, simning, handboll, fotboll, basket, hockey och löpning. *popcorn*

Fairing
2007-09-26, 09:33
Kan jag också få ett prov? Jag sysslar med klättring, kamsport, dragkamp, gymnastik, styrketräning, simning, handboll, fotboll, basket, hockey och löpning. *popcorn*

Fasiken , det verkar alla göra som skickar PM till mig om varuprov:D

schabo-labo
2007-09-26, 11:29
Fasiken , det verkar alla göra som skickar PM till mig om varuprov:D
MUAHAHAHAHAA :)

EiseltUK
2007-09-26, 12:07
Spontant tycker jag det är hyffsat långsökt att hoppas på att ett tillskott av malat ska öka prestationen. Hur är det tänkt att malat ska "effektivisera" ATP-cykeln? Genom att agera som substrat i citronsyracykeln?

Det senare skulle i såfall huvudsakligen innebära att malat är ett begränsande ämne i CSC. Har det någonsin påvisats? Är CSC-intermediärer någonsin begränsande i annat fall än vid låga nivåer av glykogen?

Att trikreatinmalat skulle vara effektivare än vanligt monohydrat känns också rätt långsökt med tanke på att trikreatinmalatet med stor sannolikhet spjälkas till vanligt monohydrat i magtarmkanalen varvid den påstådda ökade biotillgängligheten är som bortblåst. Finns det några som helst bevis för att trikreatinmalat återfinns i blodet och i muskeln?

Ja förmodligen spjälkas det upp men malat skulle eventuellt i sig kunna påverka prestationen/uthålligheten. Vet inte om kanske den ökade koncentrationen av malatdehydrogenas skulle kunna vara ett svar?

Finns en studie med Citrullin-malat på människor:

Citrulline/malate promotes aerobic energy production in human exercising muscle.
Br J Sports Med. 2002 Aug;36(4):282-9.

BACKGROUND: Previous studies have shown an antiasthenic effect of citrulline/malate (CM) but the mechanism of action at the muscular level remains unknown. OBJECTIVE: To investigate the effects of CM supplementation on muscle energetics. METHODS: Eighteen men complaining of fatigue but with no documented disease were included in the study. A rest-exercise (finger flexions)-recovery protocol was performed twice before (D-7 and D0), three times during (D3, D8, D15), and once after (D22) 15 days of oral supplementation with 6 g/day CM. Metabolism of the flexor digitorum superficialis was analysed by (31)P magnetic resonance spectroscopy at 4.7 T. RESULTS: Metabolic variables measured twice before CM ingestion showed no differences, indicating good reproducibility of measurements and no learning effect from repeating the exercise protocol. CM ingestion resulted in a significant reduction in the sensation of fatigue, a 34% increase in the rate of oxidative ATP production during exercise, and a 20% increase in the rate of phosphocreatine recovery after exercise, indicating a larger contribution of oxidative ATP synthesis to energy production. Considering subjects individually and variables characterising aerobic function, extrema were measured after either eight or 15 days of treatment, indicating chronological heterogeneity of treatment induced changes. One way analysis of variance confirmed improved aerobic function, which may be the result of an enhanced malate supply activating ATP production from the tricarboxylic acid cycle through anaplerotic reactions. CONCLUSION: The changes in muscle metabolism produced by CM treatment indicate that CM may promote aerobic energy production.

och denna med rent malat på möss:

Effects of L-malate on physical stamina and activities of enzymes related to the malate-aspartate shuttle in liver of mice.
Physiol Res. 2007;56(2):213-20. Epub 2006 Mar 23.

L-malate, a tricarboxylic acid cycle (TCA) intermediate, plays an important role in transporting NADH from cytosol to mitochondria for energy production and may be involved in the beneficial effects of improving physical stamina. In the present study, we investigated the effects of L-malate on the performance of forced swimming time and blood biochemical parameters related to fatigue - blood urea nitrogen (BUN), glucose (Glc), creatine kinase (CK),total protein (TP) and lactic acid (LA). To investigate the effects of L-malate on the malate-aspartate shuttle and energy metabolism in mice, the activities of enzymes related to the malate-aspartate shuttle were measured. L-malate was orally administered to mice continuously for 30 days using a feeding atraumatic needle. The swimming time was increased by 26.1 % and 28.5 %, respectively, in the 0.210 g/kg and 0.630 g/kg L-malate-treated group compared with the control group. There were no differences in the concentrations of Glc, BUN and TP between the L-malate-treated groups and the control groups. However, the levels of CK were significantly decreased in the L-malate-treated groups. The results predict a potential benefit of L-malate for improving physical stamina and minimizing muscle damage during swimming exercise. The activities of cytosolic and mitochondrial malate dehydrogenase were significantly elevated in the L-malate-treated group compared with the control group. These enzymatic activities may be useful indicators for evaluating changes affecting the malate-aspartate shuttle and energy metabolism in the liver of mice.

mangemani
2007-09-26, 13:06
Men som sagt ,teori är en sak praktik en annan*flex*




så sant,så sant:)

Metal_boy_
2007-09-26, 14:08
Om man är hjärtsjuk eller har högtblodtryck , gravid eller ammande skall man rådfråga läkare innan man använder RAGE. Även om du äter medicin bör du rådfråga Läkare innan du äter RAGE. Överskrid ej maxdoseringen på 50g/dag. 25g räcker mer än väl

Bieffekt är sömnproblem om man äter den sent på kvällen.Det kan klia lite i huden (beta alanin)
Kan vara laxerande om man inte följer doseringen

18 år tycker vi är en lämplig ålder för RAGE

Då lägger jag ner idén. Jag vet när jag skulle rådfråga läkare när jag skulle käka ett annat tillskott. Man får bara höra en massa skit om produkterna och "Det är väl inga dopingprepparat?". Sen att dom inte har en aning om vad som skulle kunna hända. Sedan dess har jag avstått.

Metal_boy_
2007-09-26, 14:11
"and is more efficient at efficaciously impacting the ATP cycle"


... är väl det man hoppas på i varje fall. Studier på råttor visar positiv effekt på uthållighet med rent malat på och i form av citrullinmalat. Bundet till kreatin lär det ju i alla fall inte vara en nackdel.

Men är det intressant med hur råttor reagerar egentligen? Så många produkter som gett så positiva svar på råttor men som människor inte alls reagerar likadant på?

EiseltUK
2007-09-26, 14:14
Men är det intressant med hur råttor reagerar egentligen? Så många produkter som gett så positiva svar på råttor men som människor inte alls reagerar likadant på?

En studie på råttor är i alla fall bättre än ingen studie alls. ;) Studien med citrullinmalat är på människor. Givetvis alltid önskvärt med fler studier.

William
2007-09-26, 15:38
Finns en studie med Citrullin-malat på människor:

Citrulline/malate promotes aerobic energy production in human exercising muscle.
Br J Sports Med. 2002 Aug;36(4):282-9.

BACKGROUND: Previous studies have shown an antiasthenic effect of citrulline/malate (CM) but the mechanism of action at the muscular level remains unknown. OBJECTIVE: To investigate the effects of CM supplementation on muscle energetics. METHODS: Eighteen men complaining of fatigue but with no documented disease were included in the study. A rest-exercise (finger flexions)-recovery protocol was performed twice before (D-7 and D0), three times during (D3, D8, D15), and once after (D22) 15 days of oral supplementation with 6 g/day CM. Metabolism of the flexor digitorum superficialis was analysed by (31)P magnetic resonance spectroscopy at 4.7 T. RESULTS: Metabolic variables measured twice before CM ingestion showed no differences, indicating good reproducibility of measurements and no learning effect from repeating the exercise protocol. CM ingestion resulted in a significant reduction in the sensation of fatigue, a 34% increase in the rate of oxidative ATP production during exercise, and a 20% increase in the rate of phosphocreatine recovery after exercise, indicating a larger contribution of oxidative ATP synthesis to energy production. Considering subjects individually and variables characterising aerobic function, extrema were measured after either eight or 15 days of treatment, indicating chronological heterogeneity of treatment induced changes. One way analysis of variance confirmed improved aerobic function, which may be the result of an enhanced malate supply activating ATP production from the tricarboxylic acid cycle through anaplerotic reactions. CONCLUSION: The changes in muscle metabolism produced by CM treatment indicate that CM may promote aerobic energy production.



Vid första anblicken ser ju resultaten rätt intresanta ut. Har inte riktigt tid att noggrant kolla igenom studien men en snabb översikt väcker ett par frågor om studiens kavlitet, bl.a. saknas det en placebogrupp vilket sänker kvaliten avsevärt. Sen att man använder en träningsmodell där man flexar fingrarna för att mäta uthållighet känns en aning suspekt. Får kolla lite närmare på den i helgen :)

ChinChek
2007-09-26, 16:27
Tjaha, körde på Rage idag under boxing/taiboxingen. Fastän frukosten bara var en 1l Yogurt så kunde jag hålla bra tempo genom hela träningen. Jag kände mig piggare och återhämtade mig snabbare mellan ronderna. Dock nästa gång laddar jag nog på med mer långsamma kolhydrater före. Nästa test blir under marklyft träningen imorgon.

xeym
2007-09-26, 17:39
Fått hem mitt rage nu tänkte prova nu under den här veckan å nästa å sen komma med en personlig utvärdering.

Ninjasmurf
2007-09-26, 19:20
Har testat Rage 2 pass nu, och jag tycker det funkar mkt bra. Bättre uthållighet samt stabilare reps och också behålla skärpan och intensiteten passet igenom.

occt
2007-09-26, 20:13
Man kanske ska beställa en burk.. :)

Animalistic
2007-09-26, 20:50
Har testat Rage 2 pass nu, och jag tycker det funkar mkt bra. Bättre uthållighet samt stabilare reps och också behålla skärpan och intensiteten passet igenom.


luktar placebo *rolleyes*

Jorgen
2007-09-26, 21:15
luktar placebo *rolleyes*
Vad konstigt, mitt luktar körsbär.

Halldin
2007-09-26, 21:24
Vad konstigt, mitt luktar körsbär.
Den kommentaren blir lite småkul ihop med din avatar.

xeym
2007-09-26, 21:38
Smakade lite bara på pulvret jävlar vilken godissmak. Kändes nästan onyttigt gott:p får se hur det blir imorron med vatten till

Tricklev
2007-09-27, 00:02
Men är det intressant med hur råttor reagerar egentligen? Så många produkter som gett så positiva svar på råttor men som människor inte alls reagerar likadant på?

Klart det är intressant, men det krävs ju vidare forskning för att kunna fastställa huruvida det är överförbart på människor, men en intressant början är det iaf.

lejonet
2007-09-27, 15:20
Om man är hjärtsjuk eller har högtblodtryck , gravid eller ammande skall man rådfråga läkare innan man använder RAGE. Även om du äter medicin bör du rådfråga Läkare innan du äter RAGE. Överskrid ej maxdoseringen på 50g/dag. 25g räcker mer än väl

Bieffekt är sömnproblem om man äter den sent på kvällen.Det kan klia lite i huden (beta alanin)
Kan vara laxerande om man inte följer doseringen

18 år tycker vi är en lämplig ålder för RAGE

Ok. Tack för svaret.

Metal_boy_
2007-09-28, 09:01
Klart det är intressant, men det krävs ju vidare forskning för att kunna fastställa huruvida det är överförbart på människor, men en intressant början är det iaf.

Jo, sant. Man är väl bara så trött på att höra om forskning på råttor hela tiden när det gäller kosttillskott :) Moget namn på produkten också :)

BigSpawn
2007-09-28, 09:42
Fick hem en burk igår, och provade det till passet igår(som för övrigt var det första seriösa efter ett uppehåll på 2 år) tog lite dryg en skopa(som jag gissade var en dos) och redan efter 15min började det sticka lite i ansikte och här och är på kroppen.
Iom att det var första seriösa passet så är det svårt att säga hur mycket det gav, men hade ganska bra tryck, och passet gick i allmänhet riktigt bra.

Slängde även i lite Creatine Ethyl Ester HCl som jag hade kvar sen förr.

Anders Carlsson
2007-09-28, 13:02
Snart användt rage i 2 veckor o har haft flera av dom bästa passen det här året faktiskt finns bara en sammanfattning TOKTRYCK
kunde inte hålla i hantlarna under bicepspasset igår knappt haha

Fairing
2007-09-28, 13:42
Snart användt rage i 2 veckor o har haft flera av dom bästa passen det här året faktiskt finns bara en sammanfattning TOKTRYCK
kunde inte hålla i hantlarna under bicepspasset igår knappt haha

Coolt!

Det verkar helt klart som att Rage funkar bättre desto längre du använder den. Jag vill även upplysa om att måttangivelsen på burken är lite felaktig. Det står 25g =ca. 5 tsk men 25g är 3/4 av måttet som ligger i burken (ca.7-8tsk)

mystic[-_-]
2007-09-28, 13:46
Ska beställa en burk nästa gång jag beställer tillskott :thumbup:

krellik
2007-09-28, 15:40
Fairing bara så jag tänker rätt här...

Den här produkten är bara tänkt att användas dom dagar man tränar?

Samt man får i sej sin dos kreatin (5g) de dagar man tränar, men de dagar man inte tränar blir det några konstigheter att man kör vanligt monohydrat då?

Samt att ifall man bara kör ett pass om dagen så får man peta i yterligare 3 gram beta alanin efter träningen och sina 6 gram på träningsfria dagar för att ligga på fulla reserver...?

Tänker jag rätt här eller snurar jag bara? Seriöst kost tillskott användande är rätt nytt för mej och måste säga att den här produkten ser väldigt intressant ut.

mangemani
2007-09-28, 16:01
testat rage nu i 2 pass.
farväl KCG2 och välkommen upp till nr1 i favorit listan rage.
dock så tror jag att jag kommer komplettera med LEAN.
brukade förut köra 4 kappslar LEAN,3 tsk nitro-fx och 3 tsk KCG2,men det räckte med den rekommenderade doseringen utav rage för att slå ut KCG2 och nitro-fx,dock så kände jag mej inte nå speciellt piggare än vad jag redan var,så LEAN fortsätter jag och kör med som sagt.
men iaf,många plus från min sida,en kanon produkt:)

mangemani
2007-09-28, 16:04
testat rage nu i 2 pass.
farväl KCG2 och välkommen upp till nr1 i favorit listan rage.
dock så tror jag att jag kommer komplettera med LEAN.
brukade förut köra 4 kappslar LEAN,3 tsk nitro-fx och 3 tsk KCG2,men det räckte med den rekommenderade doseringen utav rage för att slå ut KCG2 och nitro-fx,dock så kände jag mej inte nå speciellt piggare än vad jag redan var,så LEAN fortsätter jag och kör med som sagt.
men iaf,många plus från min sida,en kanon produkt:)

kan även tillägga att man fick mycket för pengarna,900gr är rätt så mycket om man jämför med mängden i KCG2 burkarna:)

mangemani
2007-09-28, 16:17
kan även tillägga att man fick mycket för pengarna,900gr är rätt så mycket om man jämför med mängden i KCG2 burkarna:)

sen en sak till..smaken,helt underbar god,sura karameller typ:eating: mumma

EiseltUK
2007-09-28, 16:35
sen en sak till..smaken,helt underbar god,sura karameller typ:eating: mumma

Hur mycket vatten blandar du med?

mangemani
2007-09-28, 16:38
Hur mycket vatten blandar du med?


2 dl

EiseltUK
2007-09-28, 16:40
2 dl

Blir det inte ganska surt? Är relativt såklart.

mangemani
2007-09-28, 16:43
Blir det inte ganska surt? Är relativt såklart.


mjo,det blir lite surt,men inte mej emot,älskar ju sura godisar så:)...men nästa pass så ska jag nog testa med lite mer vatten,ska se vad jag tycker om det.

xeym
2007-09-28, 16:50
Godaste tillskottet jag har smakat på helklart, tycker ni borde smaksätta EsaPro med samma smak oxå skulle vara grymt gott;)
Provade å köra allt i samma shake igår alltså EsaPro och Rage gjorde att den gled ner mycket enklare än vanligt.

mangemani
2007-09-28, 16:52
Godaste tillskottet jag har smakat på helklart, tycker ni borde smaksätta EsaPro med samma smak oxå skulle vara grymt gott;)
Provade å köra allt i samma shake igår alltså EsaPro och Rage gjorde att den gled ner mycket enklare än vanligt.

bra ide.
esapro med godis smak skulle vara kanon:)

xeym
2007-09-28, 16:54
Har mono kreatin hemma, brukade köra 3 teskedar förut när jag bara körde det som kreatin. Är det någon fördel att blanda det med rage? Eller räcker 25g rage för allt kreatin man behöver?

EiseltUK
2007-09-28, 17:04
Godaste tillskottet jag har smakat på helklart, tycker ni borde smaksätta EsaPro med samma smak oxå skulle vara grymt gott;)
Provade å köra allt i samma shake igår alltså EsaPro och Rage gjorde att den gled ner mycket enklare än vanligt.

Jag har också testat att blanda EsaPro med bl a Trück och det blev också en bättre smak. De samverkar väl lite "aromiskt".

EiseltUK
2007-09-28, 17:06
Har mono kreatin hemma, brukade köra 3 teskedar förut när jag bara körde det som kreatin. Är det någon fördel att blanda det med rage? Eller räcker 25g rage för allt kreatin man behöver?

20% på 25 gram ger 5 gram. Testa att öka och se om effekten blir bättre.

Svedberg
2007-09-28, 19:19
Under "kvalitetsdelen" på burken så står det att . Kreatin booster är certifierad/kontrollerad enligt eu regler/normer(nånting sånt)...borde det inte stå Rage? :)

Fairing
2007-09-28, 23:41
Under "kvalitetsdelen" på burken så står det att . Kreatin booster är certifierad/kontrollerad enligt eu regler/normer(nånting sånt)...borde det inte stå Rage? :)

Fixat till nästa batch. Man läser etiketterna 100 000ggr innan tryck men ändå smyger det sig in fel*gah!*

He-man
2007-09-28, 23:52
Fixat till nästa batch. Man läser etiketterna 100 000ggr innan tryck men ändå smyger det sig in fel*gah!*

Hmm, ja det har jag märkt hos eiselts produkter :D

Köpte protec idag, där det stod något i stil med: Kaseinet och vasslet sammverkar med varandra och ger bättre effekt var för sig. OBS, kommer inte ihåg ordagrant.

(än var för sig, antar jag var rätt) *whistle*

Det är inte första gången, men i nuläget kommer jag inte på några fler exempel.

Fairing
2007-09-29, 10:21
Fairing bara så jag tänker rätt här...

Den här produkten är bara tänkt att användas dom dagar man tränar?

Samt man får i sej sin dos kreatin (5g) de dagar man tränar, men de dagar man inte tränar blir det några konstigheter att man kör vanligt monohydrat då?

Samt att ifall man bara kör ett pass om dagen så får man peta i yterligare 3 gram beta alanin efter träningen och sina 6 gram på träningsfria dagar för att ligga på fulla reserver...?

Tänker jag rätt här eller snurar jag bara? Seriöst kost tillskott användande är rätt nytt för mej och måste säga att den här produkten ser väldigt intressant ut.

Hej

Rage behöver du bara äta på träningsdagarna MEN jag vet flera som även äter den på träningsfria dagarna "för säkerhets skull" som dom säger:D

Oftast handlar det om att det blir för dyrt att äta massa olika tillskott men om du har råd och orkar så är det helt rätt att äta kreatin & beta alanin på dom träningsfria dagarna.Jag tror även att du klarar dig på dom ca. 4g beta alanin som finns i Rage på träningsdagarna

Om du har monohydrat hemma så kan du med fördel ta det i "efter träningsdrinken" även fast du äter Rage innan träning

Gör det enkelt för dig och Kör hårt*flex*

EiseltUK
2007-09-29, 11:04
Hmm, ja det har jag märkt hos eiselts produkter :D

Köpte protec idag, där det stod något i stil med: Kaseinet och vasslet sammverkar med varandra och ger bättre effekt var för sig. OBS, kommer inte ihåg ordagrant.

(än var för sig, antar jag var rätt) *whistle*

Det är inte första gången, men i nuläget kommer jag inte på några fler exempel.

Nu ljuuuger du. Vi gör inga såna fel. *whistle*

He-man
2007-09-29, 14:02
Nu ljuuuger du. Vi gör inga såna fel. *whistle*

Nä nu!! :D

Ok ordagrant från påsen på Protec NitroPlus:
"De två proteinerna kompletterar varandras innehåll av aminosyror så att sammansättningen blir bättre om du skulle ta respektive protein för sig"

Så det så! :cool:

Dock tog jag en snabbkoll på mina andra eiseltprodukter hemma och hittade inga fel på kreatinet, esapron eller double pro. Jag tror det är sedan er reklamannons i Body som jag minns där ni hade väldigt många stavfel. Men jag kan lugna dig med att dessa småfel syns hos fler märken och inte bara er ;)

(come to think of it - jag har nästan bara eiselttillskott i min garderob för första gången på länge, except for multivitamin & omega-3)

bab0n
2007-10-01, 06:40
Coolt!

Det verkar helt klart som att Rage funkar bättre desto längre du använder den. Jag vill även upplysa om att måttangivelsen på burken är lite felaktig. Det står 25g =ca. 5 tsk men 25g är 3/4 av måttet som ligger i burken (ca.7-8tsk)

Vafan? Ska det finnas en skopa i burken? Det gjorde det då inte i min, om det inte ligger nerblandat i botten/mitten :)

Har även jag haft mina bästa pass sen jag började gymma nu med rage, skulle det nu inte funka är det en grym placebo, men det tror jag inte :)

Fairing
2007-10-01, 07:24
Vafan? Ska det finnas en skopa i burken? Det gjorde det då inte i min, om det inte ligger nerblandat i botten/mitten :)

Har även jag haft mina bästa pass sen jag började gymma nu med rage, skulle det nu inte funka är det en grym placebo, men det tror jag inte :)

Hej

Det skall ligga 1st 1/2dl mått i burken. Det du skriver är väl vad dom flesta som provat säger: "jag har haft mina bästa pass någonsin sedan jag började äta RAGE" *flex*

BigSpawn
2007-10-01, 11:42
Har använt det 2 pass nu, och är det ingen annan än mig som känner stickningar i ansikte o på andra delar av kroppen redan efter 10min?:) jag har ju iof tagit drygt en skopa, så det är väl lite mer än en dos. inte obehagligt direkt, bara lite ovant:) men känns som jag iaf får bra tryck på passet fast jag bara kört 2 pass efter det långa uppehållet

bab0n
2007-10-01, 12:08
Hej

Det skall ligga 1st 1/2dl mått i burken. Det du skriver är väl vad dom flesta som provat säger: "jag har haft mina bästa pass någonsin sedan jag började äta RAGE" *flex*

Det stämmer ju :)

Dock har jag skakat igenom och kollat nu, har ingen skopa i någon utan mina 2 burkar :(

kanfall
2007-10-01, 15:53
Hur är det jämfört med San's Fierce? Någon som testat dem båda?

mangemani
2007-10-01, 16:06
testade det nu på armpasset mitt.
fick liksom inte nån rättvis bedömning på det hela eftersom jag tog det på ett motions och ett ben pass.

i början kände jag inte av mycket,inge stickningar,inge pump,inge explosivitet,det var efter 30 min in i passet(jag tog drinken typ 55 min innan passet) som jag kände av något,bättre koncentration,bättre pump(!!!),bättre kontakt med muskeln,explosivitet som hette duga(vilket jag aldrig fick uppleva med KCG2 tyvär) och uthållighet..tycktes inte bli trött trotts att jag tränade med ett tempo som jag aldrig någonsin har tränat med förut.

hur som helst,ni valde garanterat rätt namn på produkten*flex* *flex*
ser fram emot bröst/axel/rygg passet imorgon*flex* snacka om tryck man kommer få:)

Fairing
2007-10-01, 16:54
testade det nu på armpasset mitt.
fick liksom inte nån rättvis bedömning på det hela eftersom jag tog det på ett motions och ett ben pass.

i början kände jag inte av mycket,inge stickningar,inge pump,inge explosivitet,det var efter 30 min in i passet(jag tog drinken typ 55 min innan passet) som jag kände av något,bättre koncentration,bättre pump(!!!),bättre kontakt med muskeln,explosivitet som hette duga(vilket jag aldrig fick uppleva med KCG2 tyvär) och uthållighet..tycktes inte bli trött trotts att jag tränade med ett tempo som jag aldrig någonsin har tränat med förut.

hur som helst,ni valde garanterat rätt namn på produkten*flex* *flex*
ser fram emot bröst/axel/rygg passet imorgon*flex* snacka om tryck man kommer få:)

Många som har noterat att man måste dricka Rage minst 60 minuter innan passet.Jag har själv provat att laborera lite och en halv portion (på tom mage) 2 timmar innan passet och 1 portion 60 minuter innan funkar väldigt bra för mig:thumbup:

mangemani
2007-10-01, 19:50
tar rage på tom mage och jag försöker att satsa på 60 min innan passet,enda chansen jag har eftersom jag tar det på jobbet och chefen är inte så värst glad över att man springer in och dricker en massa drinkar.
hmm,en fråga,tror du att det ger nått om man typ tar en halv portion en bit in i passet?typ när halva passet har gått?

Fairing
2007-10-02, 13:53
tar rage på tom mage och jag försöker att satsa på 60 min innan passet,enda chansen jag har eftersom jag tar det på jobbet och chefen är inte så värst glad över att man springer in och dricker en massa drinkar.
hmm,en fråga,tror du att det ger nått om man typ tar en halv portion en bit in i passet?typ när halva passet har gått?

Vet faktiskt inte ? Du får prova och återkomma med feedback*flex*

mangemani
2007-10-02, 16:03
fick faktiskt för mej för ett tag sedan att köra med KCG2 när halva passet hade gått(typ 1 tsk) och jag körde så ända tills jag fick rage.det är nog bara min inbillning,men jag tycktes få mer tryck och uthållighet då.
så jag ska nog pröva att göra samma sak med rage,bara för att se:)

vikingen_nr1
2007-10-02, 22:35
Fairing, har en liten fråga här som jag är fundersam över. Fick hem min förpackning idag o på den så läser jag: får inte användas av diabetiker. Jag är diabetiker o jag undrar varför den skulle vara olämplig för mig.

MVH/ vikingen

Sverker
2007-10-03, 06:20
Står det så på förpackningen ?

Halldin
2007-10-03, 06:51
Står det så på förpackningen ?
"o på den så läser jag: "

Fairing
2007-10-03, 07:19
Fairing, har en liten fråga här som jag är fundersam över. Fick hem min förpackning idag o på den så läser jag: får inte användas av diabetiker. Jag är diabetiker o jag undrar varför den skulle vara olämplig för mig.

MVH/ vikingen

Åhh.. vad less jag blir.. .Ett fel som är borta till nästa batch. det skall gälla personer med högtblodtryck och hjärtsjukdomar , gravida och ammande

Nya märkningsregler inom EU gör att vi måste ha på varningstext.

vikingen_nr1
2007-10-03, 08:50
Åhh.. vad less jag blir.. .Ett fel som är borta till nästa batch. det skall gälla personer med högtblodtryck och hjärtsjukdomar , gravida och ammande

Nya märkningsregler inom EU gör att vi måste ha på varningstext.

Phuu, vilken tur då, läste på innehållet o förstod inte vad som skulle vara dåligt för mig. Väldigt bra produkt må jag säga, senaste passet gick väldigt bra.

MVH/ vikingen

doni
2007-10-03, 13:49
Är det rekommenderat att ta det på tom mage?
Fick precis min burk och tänkte testa det i morgon, då cirka en timme innan träningen, tillsammans med min vanliga protein + malto-dryck. Vanligtvis har jag kreatin i den också, men känns mer motiverat att ta en liten dos på morgonen nu istället medans jag kör rage.

Men tillbaka till min fråga, finns det några "nackdelar" att blanda med protein (vassle) och malto?

Fairing
2007-10-03, 13:57
Är det rekommenderat att ta det på tom mage?
Fick precis min burk och tänkte testa det i morgon, då cirka en timme innan träningen, tillsammans med min vanliga protein + malto-dryck. Vanligtvis har jag kreatin i den också, men känns mer motiverat att ta en liten dos på morgonen nu istället medans jag kör rage.

Men tillbaka till min fråga, finns det några "nackdelar" att blanda med protein (vassle) och malto?

Uptaget blir lite bättre på tom mage och effekten kommer snabbare.Tror dock att i slutändan så spelar det ingen roll :Virro

doni
2007-10-03, 14:09
Uptaget blir lite bättre på tom mage och effekten kommer snabbare.Tror dock att i slutändan så spelar det ingen roll :Virro

Perfekt :thumbup:
Då kör jag vidare på mina rutiner ;)

Zonyk83
2007-10-04, 15:17
Inte jättemärkvärdigt att många upplever en boost av produkten när det är, om jag inte misstar mig, 200mg koffein i varje dosering. Tillräckligt för en ordentlig kick, speciellt om man inte är van vid koffein i andra sammanhang. Finns det bevis för att det skulle vara skadligt eller icke-skadligt att trycka i sig både kreatin och koffein samtidigt? För i teorin låter det säkert sämre än vad det är i verkligheten.

Flexor
2007-10-04, 16:11
Inte jättemärkvärdigt att många upplever en boost av produkten när det är, om jag inte misstar mig, 200mg koffein i varje dosering. Tillräckligt för en ordentlig kick, speciellt om man inte är van vid koffein i andra sammanhang.

Jag är inte van vid koffein, aldrig druckit kaffe och dricker väldigt sällan läsk och liknande. Ändå upplever jag ingen "boost" eller "kick" om jag så skulle slänga i mig 1000 mg koffein i en dos. Jag har provat att dosera även högre än så men har kommit fram till att koffein inte är något för mig.

Taurin ger mig mycket mer i såfall.

Mvh
Robert Lilja

-squat-
2007-10-04, 18:48
Jag är inte van vid koffein, aldrig druckit kaffe och dricker väldigt sällan läsk och liknande. Ändå upplever jag ingen "boost" eller "kick" om jag så skulle slänga i mig 1000 mg koffein i en dos. Jag har provat att dosera även högre än så men har kommit fram till att koffein inte är något för mig.

Taurin ger mig mycket mer i såfall.

Mvh
Robert Lilja

Damp?

Flexor
2007-10-04, 19:19
Damp?

Damp? :confused:

Skulle inte tro det :D

Mvh
Robert Lilja

-squat-
2007-10-04, 19:27
Damp? :confused:

Skulle inte tro det :D

Mvh
Robert Lilja

Personer med damp brukar nämligen inte kunna bli speedade av stimulantia.

För mig är 200 mg för mycket, även fast att jag dricker både kaffe och thé.

Flexor
2007-10-04, 20:33
Personer med damp brukar nämligen inte kunna bli speedade av stimulantia.

För mig är 200 mg för mycket, även fast att jag dricker både kaffe och thé.

DAMP innebär ju koncentrationssvårigheter och dålig motorik oftast, samt brist på Dopamin och Noradrenalin vilket leder till minskad glädje och minskad vakenhet.

Personligen var jag framstående i skola med högsta betyg på prov och otroligt lätt för att lära, har skaffat mig mycket livserfarenhet och har nu startat eget företag inom träning, främst med försäljning av kosttillskott :D

Jag har under min ungdom varit väldigt bra i olika idrotter vilken borde betyda att motoriken är ganska bra.

Jag kan ofta vara uppe mellan 2-3 dygn i sträck och arbeta innan jag blir för trött och måste lägga mig och har väldigt bra reaktionsförmåga, kan bara gissa hur mina noradrenalinnivåer ser ut.

I övrigt är jag full av energi och måste hela tiden vara i rörelse och lära mig nya saker för att utvecklas, tar inte speciellt allvarligt på saker här i livet vilket gör mig till en väldigt glad och trevlig person ;)

Men visst, speedad blir jag aldrig av stimulantia :(


Mvh
Robert Lilja

opuspocus
2007-10-04, 21:31
Fairing, finns det några planer på att tillverka en version av RAGE utan koffein?

Det känns som en väldigt komplett och bra produkt, men jag brukar träna runt 8 på kvällen, och för mig som är väldigt känslig för stimulantia håller en dos på 200mg koffein vid den tiden mig vaken lååångt efter midnatt :)


/Olle

Fairing
2007-10-05, 07:26
Fairing, finns det några planer på att tillverka en version av RAGE utan koffein?

Det känns som en väldigt komplett och bra produkt, men jag brukar träna runt 8 på kvällen, och för mig som är väldigt känslig för stimulantia håller en dos på 200mg koffein vid den tiden mig vaken lååångt efter midnatt :)


/Olle

Hej

Tyvärr så har vi inga planer på en sådan produkt just nu. Fast i framtiden kanske....:D

Dajollee
2007-10-05, 12:06
asså hur mkt ska man ta? tog en skopa , börja sticka i hela kroppen sen på gymmet asså sket som fan o mådde illa som fan sen blev lite svimfärdig´, fick avbryta passet tillslut.. hur mkt vägen en skopa då?

brukar köra på ett 200mg koffein piller i vanliga fall..

Fairing
2007-10-05, 12:17
asså hur mkt ska man ta? tog en skopa , börja sticka i hela kroppen sen på gymmet asså sket som fan o mådde illa som fan sen blev lite svimfärdig´, fick avbryta passet tillslut.. hur mkt vägen en skopa då?

brukar köra på ett 200mg koffein piller i vanliga fall..

En skopa är ca. 40g. Läser du inte doseringen på burken INNAN du äter :naughty:

Dajollee
2007-10-05, 12:48
ah kanske lite mkt då ~~ får köra på lite mer än en halv då o se om d blir bättre

xeym
2007-10-05, 13:09
Haha har kört en skopa hela tiden trodde det var en portion:P

He-man
2007-10-05, 13:12
Har inte köpt rage själv, men jag tycker det verkar vara lite difusa instruktioner ang måttet på rage, av vad jag hittills läst från de som köpt den.

Dajollee
2007-10-05, 13:49
Har inte köpt rage själv, men jag tycker det verkar vara lite difusa instruktioner ang måttet på rage, av vad jag hittills läst från de som köpt den.

m kändes lite logiskt att en skopa skulle va en portion hjehe

Fairing
2007-10-05, 15:01
Har inte köpt rage själv, men jag tycker det verkar vara lite difusa instruktioner ang måttet på rage, av vad jag hittills läst från de som köpt den.

25g är en servering (står klart och tydligt på burken). När vi gjorde en provbatch vägde 5tsk ca.25g. Vid riktiga produktionen var 25g ungefär 7 teskedar eller 3/4 av måttet som ligger i.

Volymvikt på pulver kan skilja så det bästa man kan göra är att väga pulvret (gäller dom flesta pulverprodukter)

Svedberg
2007-10-05, 18:48
Har kört 2 pass med Rage nu, även bytt ut mitt vanliga malto+vassle mot vitargo/esapro.

Är jävligt pigg genom passen(bättre än om jag kört på kcg2+koffeintabs och malto)
Och energin tar aldrig slut, jag kör setten till fail sen orkar jag lika många reps i nästa.

Så kan ju egentligen inte ge nån enskild recension om Rage då jag började med vitargo samtidigt. Men combon äger rejält *flex*

Shysst smak på Rage också även om jag får lite flashbacks av eiselts kreatinpyruvate(eller vad det nu hette, dom där småpåsarna, sura som fan var dom iaf)

Ska bli kul att se hur bra jag återhämtar mig mellan matcherna på tävlingar.

(Lite offtopic med vitargo/esapro)

Jay-Z
2007-10-05, 19:02
Jag gillar fasen Rage mer och mer. Fast jag har en tidigare variant utan koffein samt att jag får lägga till beta-alanin.

He-man
2007-10-06, 00:58
25g är en servering (står klart och tydligt på burken). När vi gjorde en provbatch vägde 5tsk ca.25g. Vid riktiga produktionen var 25g ungefär 7 teskedar eller 3/4 av måttet som ligger i.

Volymvikt på pulver kan skilja så det bästa man kan göra är att väga pulvret (gäller dom flesta pulverprodukter)

Det är väll just det där snacket om teskedar, när måttet som följer med i själva verket är något annat, och det dessutom inte ska vara fullt mått utan både halva och 3/4 av det! :Virro :D

Magnus
2007-10-06, 16:59
produkt: RAGE från Fairing
dosering: 1skopa 30minuter innans träning
effekt: nog fick man tryck alltid... i ändtarmen, fick diarre.

:hbang:

Fairing
2007-10-06, 17:48
produkt: RAGE från Fairing
dosering: 1skopa 30minuter innans träning
effekt: nog fick man tryck alltid... i ändtarmen, fick diarre.

:hbang:

:D jag vart oxå dålig i magen under utvärderingen av Rage när jag tog 50g pulver till bara 2dl vatten. Doseringen 25g pulver 3dl vatten är viktig att följa.
Rage är starka "grejer"*flex* :D

mangemani
2007-10-06, 18:24
när jag förut trodde att 1 skopa var 1 portion,så tog jag först skopan och sen lite till,men jag kunde inte sluta där,utan det blev lite till ändå och sen ännu mer bara för att testa.
10 min innan passet så satt man på toan.
så ja,laxerande effekt har den garanterat.

Magnus
2007-10-06, 19:04
:D jag vart oxå dålig i magen under utvärderingen av Rage när jag tog 50g pulver till bara 2dl vatten. Doseringen 25g pulver 3dl vatten är viktig att följa.
Rage är starka "grejer"*flex* :D

RAGE kanske ändå inte var boven i dramat, osten jag åt till middags-pastan var nämligen möglig, en annan person som åt av denna drabbas även av rännskitan.

så jag delar ut en :smash: till mig själv

Bucyrus
2007-10-06, 19:34
Har kört med Rage drygt 2 veckor nu. Några pass har jag laddat lite extra, drygt en skopa i ca.3dl. vatten. Inga magproblem alls, den enda "biverkningen" har varit att jag fått lastat på mer vikt :D . Ps. jag käkar ingen ost heller ds. :)

Pumpaskrot
2007-10-07, 16:19
Hej.
Hur länge upplever ni att effekten från Rage varar och hur långt innan tar ni det? Har precis beställt en burk, ska bli kul o testa det efter att ha kört på Kcg2 rätt länge :)

mangemani
2007-10-07, 16:41
Hej.
Hur länge upplever ni att effekten från Rage varar och hur långt innan tar ni det? Har precis beställt en burk, ska bli kul o testa det efter att ha kört på Kcg2 rätt länge :)



jag märker att effekten utav rage kommer en bit in i passet(jag tar 1 portion typ 60 min innan passet).
effekten sitter i genom hela passet.

tandkram
2007-10-07, 16:50
Rage vs. Fairings Kre-alkalyn, vad säger ni?

mangemani
2007-10-07, 18:09
Rage vs. Fairings Kre-alkalyn, vad säger ni?


jag tycker rage helt klart.
kre-alakyn är en bra produkt,men jämför man den med tex rage så känns kre-alakyn "otillräcklig" på nått sätt.

Fartman
2007-10-07, 22:44
Efter att ha läst igenom den här tråden blev min beställning i shoppen plötsligt 449k dyrare :)
Låter onekligen som bra grejer.

He-man
2007-10-07, 22:50
Nja, jag känner mig lite skeptisk till denna kategori av produkter.. Men det är klart, vill herr Fairing omvända min skepsism kan han ju få skicka ett smakprov till mig med! ;) :D

Jorgen
2007-10-08, 04:36
Har testat det under några pass nu och det funkar riktigt bra.
I like it.

Svedberg
2007-10-09, 18:53
Gillar rage mer och mer. Andra bröst/axel passet med det idag, blev 3 PBn

mangemani
2007-10-09, 19:11
kanske bara är jag,men jag tycker rage blir bättre och bättre ju längre man använder det.
vikter som jag förut låg och kämpade på flyger nästan upp nu med en helvetes kraft och explosivitet medans pumpen i musklerna blir allt hårdare och hårdare.

prövade nu att ta rage typ 70 min innan passet för att sedan(när det är typ 30-20 min kvar innan passet) ta 1/3 portion till och då kombinerat med LEAN,tycker jag får mycket bättre respons då.

ZHTOHELLAS
2007-10-09, 23:01
Får hem min första RAGE burk imorgon, ska bli intressant att se, skriver hur det funkar om någon vecka!

Depzon
2007-10-10, 02:53
Skulle vara intressant att prova nånting som så många säger sig uppleva effekt av. Men jag måste hushålla med pengarna och är i valet och kvalet mellan att desta den här produkten eller beställa kreatin monohydrat. Tidigare så har jag testat Creatine HSC och Kre-alkalyn, produkter som man ju enbart tar i samband med träning. Jag har inte märkt någon påvisbar skillnad då jag tog dessa preparat. Så jag undrar om kanske monohydrat, med uppladdningsfas och allt, kan göra en bättre skillnad. Borde jag testa med monohydrat först, och se om det är något för mig? Det är ju avsevärt billigare än Rage i alla fall. Sen så har ju Rage förmodligen mer fördelar vad gäller uthållighet och energi, men det är frågan om det är värt priset. Det jag hittills skrivit kan väl summeras i undringen: "Skulle ett användande av Rage fördunkla min möjlighet att utvärdera om kreatin i sig funkar bra för mig, eftersom det innehåller så mycket annat?"... för jag har ju nämligen aldrig testat det klassiska användandet av kreatin.

Är det onödigt att använda både kreatin monohydrat (med komplett användnings-cykel) och Rage? Blir det overkill?

Och ja, det verkar inte finnas så mycket info kring hur man ska använda produkten i samband med andra saker såsom kolhydrat/proteindrink före/efter träningen... ?

PopEye2
2007-10-10, 06:18
testa me vanlig monohydrat du, kreatinet är det huvudsakliga ingrediensen ändå.

Fairing
2007-10-10, 07:26
kanske bara är jag,men jag tycker rage blir bättre och bättre ju längre man använder det.
vikter som jag förut låg och kämpade på flyger nästan upp nu med en helvetes kraft och explosivitet medans pumpen i musklerna blir allt hårdare och hårdare.

prövade nu att ta rage typ 70 min innan passet för att sedan(när det är typ 30-20 min kvar innan passet) ta 1/3 portion till och då kombinerat med LEAN,tycker jag får mycket bättre respons då.

Dom flesta som jag har pratat med säger samma som dig. Rage verkar funka bättre desto längre tid man har ätit den.

Peder Eliasson och Maria Eriksson som skall tävla i BB nu i helgen är fruktansvärt nöjda med Rage.Under deras Diet var Rage till stor hjälp tack vare att du får energi att verkligen träna till 100%.

Dessutom har Peder blivit "sjukt" vaskulär och pumpen har får under passet sitter i flera timmar efter avslutat pass.

Peder har kört Rage även till promenader/kardio men då lite mindre doseringar

mangemani
2007-10-10, 16:31
Dom flesta som jag har pratat med säger samma som dig. Rage verkar funka bättre desto längre tid man har ätit den.

Peder Eliasson och Maria Eriksson som skall tävla i BB nu i helgen är fruktansvärt nöjda med Rage.Under deras Diet var Rage till stor hjälp tack vare att du får energi att verkligen träna till 100%.

Dessutom har Peder blivit "sjukt" vaskulär och pumpen har får under passet sitter i flera timmar efter avslutat pass.

Peder har kört Rage även till promenader/kardio men då lite mindre doseringar


kul att flera har märkt av samma goda resultat som en själv:),inte bara inbillning då:).
under deffen kan jag nog tänka mej att rage kommer att hjälpa till något fruktansvärt,speciellt om man orkar träna lika hårt och intensivt som man kan göra nu...deffen börjar efter jul,skriver gärna hur/om rage har hjälpt en:)

xeym
2007-10-10, 17:17
Bara jag som tycker att man behöver överdosera rage för önskade effekt? Körde först 1 skopa före träning å då tyckte jag det var jätte bra. Sen så läste jag här att det var lite mer än en halvskopa som var rekomenderad dos. Men efter kört det några gånger så känns det inte alls lika bra som förut. Så börjat köra en skopa igen med en hel del monohydrat till. Å passen känns underbara igen. Kan inte utesluta placebo men jag tror verkligen inte det.

mangemani
2007-10-10, 19:12
Bara jag som tycker att man behöver överdosera rage för önskade effekt? Körde först 1 skopa före träning å då tyckte jag det var jätte bra. Sen så läste jag här att det var lite mer än en halvskopa som var rekomenderad dos. Men efter kört det några gånger så känns det inte alls lika bra som förut. Så börjat köra en skopa igen med en hel del monohydrat till. Å passen känns underbara igen. Kan inte utesluta placebo men jag tror verkligen inte det.


trot eller ej,men det verkar funka bättre med en mindre dos(för mej iaf).
jag tar 1 dos(typ 1 halv skopa) över 1 timme innan passet för att sen när det är 20-30 min kvar innan passet ta en liten portion till(mindre än den första) och det ger kanon resultat.
verkar som att i det här fallet så är mer inte alltid bäst....men det kanske bara är jag det.

Pdaddy
2007-10-10, 19:22
Ok först vill ja bara säga att jag är grymmt besviken på Faring Lasse ;)

Jag som brukar va bland de första att testa nytt Fairing godis blev en av de senare .. WTF liksom :D.
Idag var jag och snabbvisita Mr. Fairing, jaaaahaaaa ny produkt. Hade ingen aning, vart lite borta sista veckorna.
Men men, som plåster på såren fick ja mig en testbatch påse å intog en dosering innan träning.
Har ju kört KCG2 och KCG förut och gillat dem starkt. Men nu, mother of god, stickningar ända ner i pungen *haha*.
Detta var första passet efter 2.5 veckors sjukdoms uppehåll, så de är svårt att utvärdera det. Men ja fick bra sjchuss i bitarna och FETT ME TRÖCKKKK.

Thumbs up med andra ord, kommer garanterat bli nästa storsäljare.


puss å kram

Marcus

William
2007-10-10, 19:32
Ok först vill ja bara säga att jag är grymmt besviken på Faring Lasse ;)

Jag som brukar va bland de första att testa nytt Fairing godis blev en av de senare .. WTF liksom :D.


Du är inte ensam mannen! Jag vet hur du känner dig :(










:D

Fairing
2007-10-10, 19:42
Du är inte ensam mannen! Jag vet hur du känner dig D

:D Varuprov är på väg (även svart T-shirt).

Jag fick lite ångest när pdaddy varken hade fått smaka av provbatchen eller den första riktiga batchen:em:

Fan , pdaddy är förste provsmakare och fick inte vara med och utvärdera RAGE.Nåja , jag skall bättre mig:D

Pdaddy
2007-10-10, 19:45
:D Varuprov är på väg (även svart T-shirt).

Jag fick lite ångest när pdaddy varken hade fått smaka av provbatchen eller den första riktiga batchen:em:

Fan , pdaddy är förste provsmakare och fick inte vara med och utvärdera RAGE.Nåja , jag skall bättre mig:D

Amen to that !!
Blev otroligt chockad, fatta inte va folk på msn snacka om, trodde de va nån icke fairing produkt..
Men men, ja förlåter dig Lasse.. Så länge ja får klistra etiketter e ja nöjd, har ju alltid storebrorsan att snacka me :D

M

William
2007-10-10, 19:54
:D Varuprov är på väg (även svart T-shirt).

Jag fick lite ångest när pdaddy varken hade fått smaka av provbatchen eller den första riktiga batchen:em:

Fan , pdaddy är förste provsmakare och fick inte vara med och utvärdera RAGE.Nåja , jag skall bättre mig:D

Vilken tur! Skulle ju ha börjat träna för längesen men hade varken kosttillskott eller kläder att träna i och allt är ditt fel Lasse :D

Men nu jäklar alltså kommer jag bli lika grov som Pdaddy*flex*!

mystic[-_-]
2007-10-10, 20:00
:D Varuprov är på väg (även svart T-shirt).

Jag fick lite ångest när pdaddy varken hade fått smaka av provbatchen eller den första riktiga batchen:em:

Fan , pdaddy är förste provsmakare och fick inte vara med och utvärdera RAGE.Nåja , jag skall bättre mig:D

Stryk ska han ha inge smakprov! *popcorn*

Pdaddy
2007-10-10, 20:12
;2562411']Stryk ska han ha inge smakprov! *popcorn*

Buttyboy, dig ska vi testa Analdosering på :D

M

Greg
2007-10-11, 09:29
Dom flesta som jag har pratat med säger samma som dig. Rage verkar funka bättre desto längre tid man har ätit den.

Peder Eliasson och Maria Eriksson som skall tävla i BB nu i helgen är fruktansvärt nöjda med Rage.Under deras Diet var Rage till stor hjälp tack vare att du får energi att verkligen träna till 100%.

Dessutom har Peder blivit "sjukt" vaskulär och pumpen har får under passet sitter i flera timmar efter avslutat pass.

Peder har kört Rage även till promenader/kardio men då lite mindre doseringar

Hur lång tid före kardio intog han rage? Hur mycket? 1/4 skopa?

Är det att rekommendera vid diet? Brukar inte gilla att ta andra kosttillskott än proteinpulver och omega-3 vid diet.

ZHTOHELLAS
2007-10-11, 18:18
Smakade precis på min första RAGE drink.

Kan säga att jag blev positivt överraskad, den smakar HELT OK! :hbang:

Har tagit vassive ett tag nu och smaken är vidrig, precis som esa pro.
Nu väntar ljusare tider utan kvälningar, tack fairing :D

ZHTOHELLAS
2007-10-11, 20:22
Smakade precis på min första RAGE drink.

Kan säga att jag blev positivt överraskad, den smakar HELT OK! :hbang:

Har tagit vassive ett tag nu och smaken är vidrig, precis som esa pro.
Nu väntar ljusare tider utan kvälningar, tack fairing :D

Tillägger: Nu efter första träningen med RAGE, kan jag säga: *flex* , Kanske placebo(koffeinet kanske :D ) men orken och trycket var mycket bättre!
Återkommer om någon vecka igen.

slungan
2007-10-12, 20:54
Hur mycket Kreatin är det i Rage (äter just nu 15 ml monohydrat dagligen), så undrar hur mycket jag ska ta av det om jag börjar med Rage?

Pdaddy
2007-10-12, 21:19
Börjar du med rage så kan du nog lägga ner monohydratet. I Rage är det ju Kre-Alkalyn som är mycket mer effektivt, och om ja ändå skulle vilja ta extra kreatin så skulle ja göra det med en eller 2 extra Kre-Alkalyn Kapslar.

M

Flexor
2007-10-12, 21:43
Börjar du med rage så kan du nog lägga ner monohydratet. I Rage är det ju Kre-Alkalyn som är mycket mer effektivt, och om ja ändå skulle vilja ta extra kreatin så skulle ja göra det med en eller 2 extra Kre-Alkalyn Kapslar.

M

Vad har jag missat, när kom Kre-Alkalyn med i sammansättningen? :confused:

Har ju för mig att det kreatin som är i Rage är TCM = Tri-Creatine-Malate.

Mvh
Robert Lilja

Pdaddy
2007-10-13, 20:40
Vad har jag missat, när kom Kre-Alkalyn med i sammansättningen? :confused:

Har ju för mig att det kreatin som är i Rage är TCM = Tri-Creatine-Malate.

Mvh
Robert Lilja

Me bad, du har så rätt :D
TCM'et är ju en nyare typ (modernare).. Och om man tar Rage en dag så kan man ju skippa sin KRealkalyn/monohydrat den dan.
Effektiviteten skall ju vara densamma som Kre-Alkalynen, så de skall ju kvitta.

M

mystic[-_-]
2007-10-14, 20:35
Jävla tryck av ragen! Jag säger som Peter Österberg sa till mig om RAGE: TRÖÖÖÖÖCK

Pdaddy
2007-10-14, 21:01
;2571839']Jävla tryck av ragen! Jag säger som Peter Österberg sa till mig om RAGE: TRÖÖÖÖÖCK

Ameeeeeeen to that !!! rääädigt me Trööööck

;

Stoltz
2007-10-14, 23:00
Jag får lite spel. Jag är fortfarande i de första månaderna efter min "come back" till gymmet, och så läser jag om den här grejen. Det känns onödigt att köpa nu innan jag kan ge mitt allt på gymmet igen, men det låter ju så gruvligt bra!

bengdoktor
2007-10-15, 07:27
Jag får lite spel. Jag är fortfarande i de första månaderna efter min "come back" till gymmet, och så läser jag om den här grejen. Det känns onödigt att köpa nu innan jag kan ge mitt allt på gymmet igen, men det låter ju så gruvligt bra!


Men avvakta nån månad eller två och kom i bättre form + läs ännu mer folk som testat det. Jag tänker vänta lite.. dessutom ogillar jag att man får stickningar, känns inte helt normalt.

Stoltz
2007-10-15, 09:24
Men avvakta nån månad eller två och kom i bättre form + läs ännu mer folk som testat det. Jag tänker vänta lite.. dessutom ogillar jag att man får stickningar, känns inte helt normalt.

Ja, absolut är det vad jag tänker göra. Ska nog vänta tills nästa köpomgång, vilket lär bli i December/Januari något.

Stoltz
2007-10-15, 09:38
Ja, absolut är det vad jag tänker göra. Ska nog vänta tills nästa köpomgång, vilket lär bli i December/Januari något.


Om inte herr Fairing vill se resultaten för någon som gör sin "come back" vill säga, genom ett kundprov! Jag spelar även fotboll, basket, rugby, innebandy eller crossball! :D

mini
2007-10-16, 08:46
Jag testade första gången igår efter att inte kunnat motstå PDaddys svällande biceps och intygande om att de bara berodde på Rage. Passet gick bra, men som lågvolymstränande kanske jag inte få den maximala effekten? Stickningar kände jag inga som helst. Effekt, nja. Passet gick mycket bra, men jag vet inte om det har med Rage att göra. Däremot kommer jag aldrig aldrig mer blanda det med EsaPro. Jag som tycker att Esa smakar ok fick kväljningar av blandningen. Nästa pass delar jag på dem och tar Rage lite tidigare än jag gjorde nu.

Caliroots
2007-10-16, 10:54
Hej undrar om du kunde sända ett till mej med fan nyfiken på produkten låter som en grej för mej om den nu funkar som ni säger;)

:D Varuprov är på väg (även svart T-shirt).

Jag fick lite ångest när pdaddy varken hade fått smaka av provbatchen eller den första riktiga batchen:em:

Fan , pdaddy är förste provsmakare och fick inte vara med och utvärdera RAGE.Nåja , jag skall bättre mig:D

Fairing
2007-10-16, 13:33
Hej undrar om du kunde sända ett till mej med fan nyfiken på produkten låter som en grej för mej om den nu funkar som ni säger;)

2:a batchen är nästan slut och vi har inga varuprover att skicka ut till någon.

Produkten säljer så pass bra så varuprov känns lite onödigt:cool:

Pdaddy
2007-10-16, 17:57
Jag testade första gången igår efter att inte kunnat motstå PDaddys svällande biceps och intygande om att de bara berodde på Rage. Passet gick bra, men som lågvolymstränande kanske jag inte få den maximala effekten? Stickningar kände jag inga som helst. Effekt, nja. Passet gick mycket bra, men jag vet inte om det har med Rage att göra. Däremot kommer jag aldrig aldrig mer blanda det med EsaPro. Jag som tycker att Esa smakar ok fick kväljningar av blandningen. Nästa pass delar jag på dem och tar Rage lite tidigare än jag gjorde nu.

Inga stickningar !!!!

Wuut , nåt fel på dig mini :D..
Och ja, min svällande biceps måste vart pga rage, hade ju vart sjuk 2.5 veckor å kört ett pass, fifaan va uppumpad ja blev LOL.

M

William
2007-10-17, 07:52
2:a batchen är nästan slut och vi har inga varuprover att skicka ut till någon.

Produkten säljer så pass bra så varuprov känns lite onödigt:cool:

*gah!*

:D

Fairing
2007-10-17, 07:55
*gah!*

:D

Ditt paket är nog framme i dag:D

William
2007-10-17, 07:56
Ditt paket är nog framme i dag:D

Fan bäst alltså, vet inte hur länge till jag klarar att hålla mig från gymmet :D

Svedberg
2007-10-17, 13:31
Nån som har erfarenheter från tävlingar med Rage? vilka tävlingar som helst, vore kul att höra :)
Ska prova det på Nordiska i helgen hade jag tänkt.

Saikyou
2007-10-17, 15:10
Personer med damp brukar nämligen inte kunna bli speedade av stimulantia.

För mig är 200 mg för mycket, även fast att jag dricker både kaffe och thé.

Har inte damp men koffein har ingen effekt på mig heller, oftast blir jag tröttare (speciellt av koffein i te/kaffe men även tabletter, speciellt grönt te är som sömnmedel för mig) så kan det finnas andra anledningar?

mystic[-_-]
2007-10-20, 18:30
Grym pump idag tackar RAGE :thumbup:

Fairing
2007-10-20, 19:14
;2586166']Grym pump idag tackar RAGE :thumbup:

Nöjd och glad ?

Riktigt roligt med Rage för motagandet har varit långt över förväntan:D

mystic[-_-]
2007-10-20, 19:16
Nöjd och glad ?

Riktigt roligt med Rage för motagandet har varit långt över förväntan:D

Mycket nöjd! Jag får stickningar efter 5 min men de avtar efter typ 30 min då blir jag pigg och känner att jag har bra energi till passet!

mini
2007-10-20, 19:20
Min andra reflektion är att jag ska minska dosen lite. Tog en full skopa (ja, jag vet att det är mer en en dos, men iaf) och kände av de där stickningarna nu, främst i örsnibbarna och på överkroppen som en stickig tröja. (Och på mer privata ställen. Är det bara jag?) Dessutom fick jag en jobbig oroskänsla. Inte behagligt alls. Ska testa att ta mindre nästa gång.

Fairing
2007-10-20, 19:24
Min andra reflektion är att jag ska minska dosen lite. Tog en full skopa (ja, jag vet att det är mer en en dos, men iaf) och kände av de där stickningarna nu, främst i örsnibbarna och på överkroppen som en stickig tröja. (Och på mer privata ställen. Är det bara jag?) Dessutom fick jag en jobbig oroskänsla. Inte behagligt alls. Ska testa att ta mindre nästa gång.

Känslan av att man är stressad kan vara jobbig när man överdoserar lite. Själv blir jag mest bara extra laddad av den "speedade "effekten

mini
2007-10-20, 19:35
Känslan av att man är stressad kan vara jobbig när man överdoserar lite. Själv blir jag mest bara extra laddad av den "speedade "effekten

Japp. Det konstiga är att jag inte reagerar så på vanliga koffeintabletter. Vad är det mer som kan ligga till grund för effekten?

Jorgen
2007-10-20, 19:37
Japp. Det konstiga är att jag inte reagerar så på vanliga koffeintabletter. Vad är det mer som kan ligga till grund för effekten?

Jag har fått den känslan på kcg2+Lean. Skumt är det dock.

-squat-
2007-10-20, 19:38
Min andra reflektion är att jag ska minska dosen lite. Tog en full skopa (ja, jag vet att det är mer en en dos, men iaf) och kände av de där stickningarna nu, främst i örsnibbarna och på överkroppen som en stickig tröja. (Och på mer privata ställen. Är det bara jag?) Dessutom fick jag en jobbig oroskänsla. Inte behagligt alls. Ska testa att ta mindre nästa gång.

Koffein är stressande för kroppen och kan faktiskt trigga en panikångestattack.

EiseltUK
2007-10-20, 19:41
Japp. Det konstiga är att jag inte reagerar så på vanliga koffeintabletter. Vad är det mer som kan ligga till grund för effekten?

Koffein i tablettform tar lite längre tid att lösa upp sig och dosen kanske potioneras ut lite mer än om du tar koffein i flytande form, då får du ju allt på en gång.

Jag blir överstressad av koffein. Kan möjligen ta det sån där kolugn dag när man bara jäspar och inte druckit kaffe.

fonzie
2007-10-20, 20:27
Koffein är stressande för kroppen och kan faktiskt trigga en panikångestattack.

Say what...? Fan då ska jag stryka det från listan. HATAR panikångest. *cry*

mystic[-_-]
2007-10-20, 20:32
(Och på mer privata ställen. Är det bara jag?)

Nej inte bara du..

-squat-
2007-10-20, 21:40
Say what...? Fan då ska jag stryka det från listan. HATAR panikångest. *cry*

Ja. alkohol kan också trigga panikångest. Sen beror det mycket på din mentala status för övrigt. Om jag har sovit dåligt och stressat mycket så kan jag få en panikångestattack triggad på på så lite som 200mg koffein och även några glas vin. Så du får helt enkelt anpassa dosen efter hur du mår, liksom att det kan vara bra att göra uppehåll från koffeinet ibland.

Bucyrus
2007-10-20, 21:55
Kolozzalt toktryck efter dagens benpass-Rage regerar *flex*

ZHTOHELLAS
2007-10-21, 10:28
För styrketräning så funkar RAGE sjukt bra!
Ska testa det idag inför en sparringsmatch, återkommer.

Fairing
2007-10-21, 11:39
För styrketräning så funkar RAGE sjukt bra!
Ska testa det idag inför en sparringsmatch, återkommer.

Har precis kört 2 timmar sparring nu på morgonen och Rage funkar grymt.

Kul med olika upplevelser när det gäller den uppiggande effekten. Jag blir upprymd och extremt taggad att träna.

Undrar om uppföljaren skall heta "Roid Rage" :laugh: (obs skämt)

ZHTOHELLAS
2007-10-22, 00:43
Har precis kört 2 timmar sparring nu på morgonen och Rage funkar grymt.

Kul med olika upplevelser när det gäller den uppiggande effekten. Jag blir upprymd och extremt taggad att träna.

Undrar om uppföljaren skall heta "Roid Rage" :laugh: (obs skämt)

Det hjälpe riktigt bra!
Tummen upp för RAGE återigen :thumbup:

Arnoldski
2007-10-22, 08:52
Alltid lite risky att slänga in en fråga i en 15-sidoors-tråd (som man inte har 100% koll på), men what the heck...

Hur kan rage användas i samband med att man:
1. Tränar på fastande mage på morgonen, men drar en shake med Esapro + malto innan
2. Käkar kreatin monohydrat varje dag (i gainern efter träningen)

Konflikter? Fördelar? No problemo?

ZHTOHELLAS
2007-10-22, 09:16
Alltid lite risky att slänga in en fråga i en 15-sidoors-tråd (som man inte har 100% koll på), men what the heck...

Hur kan rage användas i samband med att man:
1. Tränar på fastande mage på morgonen, men drar en shake med Esapro + malto innan
2. Käkar kreatin monohydrat varje dag (i gainern efter träningen)

Konflikter? Fördelar? No problemo?

1. Du ska ta RAGE 60min innan du tränar så esapro/malto krockar inte då den ska tas direkt före träningen.
2. vet inte många som gör det men visst hjälper det i lite vattenuppgång, det är mer en smaksak, RAGE ensamt ger fina resultat.

Piledahl
2007-10-23, 11:59
Tog lite mer än en halv skopa Rage ~45min innan träning, kände nada : (
Blandade med mycket vatten och hade tom mage vid intag.
Kan man öka dosen om man inte känner något eller ska jag köra på några dagar och se om jag känner något? Passet var som vilket annat pass... varken mer eller mindre energi o pump.


mvh

Fairing
2007-10-23, 12:23
Tog lite mer än en halv skopa Rage ~45min innan träning, kände nada : (
Blandade med mycket vatten och hade tom mage vid intag.
Kan man öka dosen om man inte känner något eller ska jag köra på några dagar och se om jag känner något? Passet var som vilket annat pass... varken mer eller mindre energi o pump.


mvh

Kör på ett par dagar och hjälper mot förmodan inte det så öka dosen*flex*

Sverker
2007-10-23, 18:26
Rage fungerar bra, faktiskit mycket bra:thumbup:

Gick över från KCG till Rage för två veckor sedan och det har blivit lite mer tryck i träningen*flex*

Tryck i den betydelsen att jag kan lyfta lite mer och köra några set till. Har inte haft ett dåligt träningspass på två veckor.

Tigerkotten
2007-10-23, 20:46
jag finner ej produkten även fast jag klickar på rage reklmanen på "startsidan" när man går in på webbshopen? Står bara Produkten kan ej hittas!

Fairing
2007-10-23, 20:56
jag finner ej produkten även fast jag klickar på rage reklmanen på "startsidan" när man går in på webbshopen? Står bara Produkten kan ej hittas!

2.a batchen är redan slutsåld. Nytt kommer in om 1v*flex*

Tigerkotten
2007-10-23, 23:20
2.a batchen är redan slutsåld. Nytt kommer in om 1v*flex*

vafan fixa så det står slutsåld då! :)

paragon
2007-10-23, 23:38
ökar man i vikt (vätska) av rage? är ju en av fördelarna i mitt tycke med kreatin.

EiseltUK
2007-10-23, 23:40
ökar man i vikt (vätska) av rage? är ju en av fördelarna i mitt tycke med kreatin.

Du binder egentligen bara nämnvärt mycket vätska med monohydrat.

gonza
2007-10-24, 11:05
Är ganska ny när det kommer till Rage och Esapro.

Det jag undrar är över hur man på bäst "optimala" sätt fördelar dessa två välrenommerade produkter? Både ur ett styrkepass och cardiopass synpunkt. All hjälp uppskattas även om det kanske går att klura ut ur av allt som har skrivits om de.

/G

Spiffy
2007-10-26, 19:36
När har det som mest effekt?
När stickningarna börjar, när de slutat, eller ett bra tag efter de slutat?
Finns det något exakt svar på detta, eller är det bara att testa sig fram?

NicoRacing
2007-10-26, 21:23
skall snart inhandla nya grejer, har tidigare kört med xplode och fierce med doga resultat. Hur är det tillskillnad till rage? Är de bättre? Sämre?

Ngn som ahr svar på det ?

MVH / Nico

Piledahl
2007-10-27, 14:47
Har kört med rätt dosering 4-5 träningspass nu utan att märka något från produkten : ( . Idag tog jag 60min innan träning med mycket vatten på tom mage (3tim sedan måltid). Blev biceps idag och visst.. jag fick pump men inte mer än vanligt kändes det som. DÄREMOT mår jag så jäkla illa nu så det känns som jag ska kräka vilken sekund som helst. Illamåendet kom redan i mitten av passet och har hållt i sig nu i ca 1tim. Detta behöver givetvis inte vara pga RAGE men det lutar åt det hållet. Vad gör jag för fel? Är det många som inte svarar bra på dessa produkterna?

mvh
Andreas

Yankeee
2007-10-27, 15:04
Har kört med rätt dosering 4-5 träningspass nu utan att märka något från produkten : ( . Idag tog jag 60min innan träning med mycket vatten på tom mage (3tim sedan måltid). Blev biceps idag och visst.. jag fick pump men inte mer än vanligt kändes det som. DÄREMOT mår jag så jäkla illa nu så det känns som jag ska kräka vilken sekund som helst. Illamåendet kom redan i mitten av passet och har hållt i sig nu i ca 1tim. Detta behöver givetvis inte vara pga RAGE men det lutar åt det hållet. Vad gör jag för fel? Är det många som inte svarar bra på dessa produkterna?

mvh
Andreas

Antagligen pga att du har fått i dig för mycket beta-alanin, många som mår skit efter det.

Tuniz
2007-10-27, 17:23
Hittar inte Rage i kolo-shoppen :/

Är det fortfarande slutsålt?

Pierre_N
2007-10-27, 19:55
Jag har testat kreatin monohydrat men har inte svarat nämnvärt på det, om jag ökade i vikt så var det väldigt marginellt, styrkan ökade lite. Är det värt att testa Rage eller är det rätt sannolikt att jag lär svara lika dåligt på det som kreatinet?

Någon som svarar dåligt på kreatin som har testat Rage?

Fairing
2007-10-29, 09:21
Hittar inte Rage i kolo-shoppen :/

Är det fortfarande slutsålt?

Kommer in i dag*flex*

Tuniz
2007-10-29, 11:40
Kommer in i dag*flex*

\(^___^)/

bongoberra
2007-10-29, 12:11
2 veckor Rage avklarat. totalt 8pass. Bra tryck och ork.

Tar Rage på tom mage på morgonen. Var skitspeedad första passen.
Är inte van vid så mycke Koffein. Dricker bara Kaffe Ibland och brukar ta koffein ibland bara när det behövs. Typ när jag knappt kommer upp på mornarna.

En kul grej var andra passet med Rage blev jag skitsur när jag snebänka på 41kg´s hantlarna och det gick sämre än passet innan utan Rage. Det vara bara det att jag kom ihåg fel och körde på 43,5kg´s hantalarna gången innan :D

Skulle vilja kunna varva med en "Rääjtch Lajt" utan Koffein.

Tuniz
2007-10-29, 16:16
Sådär ja, nu har jag slängt iväg en beställning på Rage :thumbup:

Hoppas jag svarar bra på det och får rejält Tröck!

snartspensligvegan
2007-10-29, 17:11
Hur många gram aspartam får man i sig för varje 33 cl cocacola zero?

Vad är glycocyamide?Säg att läsken skulle innehålla kanske 13 gram socker/dl eller något annars, vet inte riktigt.

3.3*13 = 43 gram socker.

Zero innehåller ju både aspartam och acesulfam-k tror jag, men säg att 25 gram socker har ersatts med aspartam som är 200 ggr sötare så får du motsvarande 25/200=0.125 gram aspartam, vilket kommer resultera i 0.0125 gram metanol.

Edit: Ajdå, det var inte en ny tråd ;D

fonzie
2007-10-29, 23:18
Beställt Rage idag! Geeooh som HenrY säger.

Piledahl
2007-10-30, 09:46
Har använt Rage nu i nästan 2 veckor med lite oroväckande bieffekter.. såsom illamående,torrflabb och yrsel.. jag fråga mor min om det möjligtvis kunde vara pulmicorten som jag intar just nu... Någon fara med träning och pulmicort?


edit: BA kunde tydligen skapa lite illamående : ) men ingen annan som känner av det?

mvh
Andreas

Fairing
2007-10-30, 10:05
Har använt Rage nu i nästan 2 veckor med lite oroväckande bieffekter.. såsom illamående,torrflabb och yrsel.. jag fråga mor min om det möjligtvis kunde vara pulmicorten som jag intar just nu... Någon fara med träning och pulmicort?


edit: BA kunde tydligen skapa lite illamående : ) men ingen annan som känner av det?

mvh
Andreas

Beta alanin kanske kan skapa illamående vid överdosering men jag tror knappast att det är troligt med den dosen som 25g Rage ger (3,75g)

Illamående tror jag personligen mer har att göra med med koffeinet. Yrsel och torrflabb tror jag inte har med Rage att göra.

Pulmicort använder även jag och inga problem att träna med det.

Viktigt: Det står på Rage att om du äter Läkemedel så rådgör med en Läkare INNAN du använder Rage

bab0n
2007-10-30, 10:58
Hur är det med vätskeinlagringen? Kreatinet är ju vätskebindande och koffeinet vätskedrivande? Hur är slutsatserna av alla ingredienser i rage? Är det vätskebindande eller vätskedrivande?

William
2007-10-30, 11:00
Hur är det med vätskeinlagringen? Kreatinet är ju vätskebindande och koffeinet vätskedrivande? Hur är slutsatserna av alla ingredienser i rage? Är det vätskebindande eller vätskedrivande?

Vätskebindande. Kreatin är väldigt mkt mer vätskebindande än vad koffein är vätskedrivande.

ChinChek
2007-10-31, 11:07
Ett par pass avklarade med rage, både stryke- och kampsports- träning. Måste säga att de är de bästa preworkout kostillskott jag använt. Känner mig pigg å uthålling genom hela passen. Före konditionskrävande pass laddar jag med långsamma kolisar å vid styrkepassen blir de snabba proteiner. Första burken är snart slut för fler i familjen har blivit "hooked".

fonzie
2007-11-01, 17:00
RAGEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

jag e biff (slog 10 PB idag)

det enda man kan klaga på är väl smaken, omogna körsbär :D
Men den dricks ju inte för att det ska vara gott, måste också säga att det är bra att ni sätter lite arom i så det blir uthärdligt att dricka.

tigerofsweden
2007-11-01, 18:04
Fått hem en burk idag *flex* Ska testa den imorgon, spännande :D

NicoRacing
2007-11-01, 19:45
tjena,ni som testat, är det värt 450kr ? vad tycker ni ? Ska ev köpa en burk imorgon och testa!

MVH/ Nico

gonza
2007-11-02, 00:29
Jag undrar, om man blandar rage och sedan av någon anledning inte ska träna och ställer den i kylen etc, är det då okej att ta den när man väl ska träna? Alltså, senare, eller dagen efter eller dyl? Den blir inte dålig eller så?

Herr Oberst
2007-11-02, 10:58
Ganska lång tråd. Har nog läst igenom det mesta iallafall och det mesta verkar ju väldigt lovande. Har dock en liten fråga.

Hur fungerar Rage tillsammans med kreatin monohydrat, kolisar och vassle? Bör Rage tas på tom mage? "Krockar" kolisarna med Rage?

Idag äter jag mat eller fika ungefär 1-2 timmar innan passet. Drar därefter en shake kolis+prot. Monohydrat 1-2 ggr/dag när jag får tid. Borde ju inte vara några problem för mig känns det som, men man vill ju gärna försäkra sig om vad som gäller.

fonzie
2007-11-02, 12:00
tjena,ni som testat, är det värt 450kr ? vad tycker ni ? Ska ev köpa en burk imorgon och testa!

MVH/ Nico

Jag tycker det är helt klart värt det! :thumbup:

NicoRacing
2007-11-02, 16:04
köppte en burk idag, körde ben / vingar. till skillnad från xplode - fierce var att man svettas ngt enormt och att det sticker lite. Skall köra bröst / triceps imon och hoppas på fet pump! Någon som märkt av bra pump med rage ?

MVH / Nico