handdator

Visa fullständig version : Det går om man vill!


2bad
2007-09-19, 18:41
Har hängt länge på det här forumet, men dock mest bara läst och lärt.

Tänker lägga upp lite motivations bilder, för folk som är i samma sitts som jag var i. På den tiden mådde jag inte alla gånger så bra och hade svårt att komma ur det. Att jag klarade det ar mycket på grund av detta forum men också av stark vilja. Utan vilja kommer det inte lyckas oavsett hur bra det här forumet är :)

Så nu tänkte jag alltså lägga upp två bilder på mig en från 2004 och en 2005.
För att om på något sätt visa för männsikor som är i samma sitts som jag var i att det går, bara man vill. Jag ändrade på min livsstil totalt, men det som gjorde störst förändring är all den skräpmat och godis/chips jag åt. Sen började jag konditionsträna regelbundet och woila. Mitt gammla jag var borta. Första bilden vägde jag en bit över 100kg den andra strax över 80kg. Är 185 cm lång.

Den första från 2004
http://img62.imageshack.us/img62/1046/2004jw9.jpg

Den andra från 2005
http://img62.imageshack.us/img62/6254/2005cy2.jpg

Inte så bra bilder, men man ser då en tydlig skillnad. Det som hänt från 2005 till idag är att jag har mer muskler nu, då jag gått över mer till stryketräning från den kondtionsträning jag körde i från början. Kan jag bara motivera 1 person att de kan klara det så är jag mer än nöjd, för det är mitt mål att männsikor ska se att det är möjligt. Jämför jag mig med alla kollo gymmare så är jag en fis i rymden :)

Så nu till alla som kommer och säger, men vafan du har ju inga muskler ju, de är väl ingen sak det där. Har man fastnat i fel livsstil så är det jävligt svårt att gå från jävligt tjock till normal.

Ha det så bra alla där ute, det var allt från mig / Erik

LadyInsane
2007-09-19, 18:51
Bra förändring Erik!:thumbup:

veggotjejen
2007-09-19, 19:11
Snyggt jobbat! Jag är imponerad!

Frippe_L
2007-09-19, 19:49
Bra gjort, jag vet själv hur det är.

Gick ner från 130 till 84 på 10 månader 2002 sen dess har jag kämpat för att inte gå upp för mycket i vikt även om man styrketränar och äter mycket.
Det har inte gått så bra alltid utan jag har oftast hamnat runt 95-100 strecket och nu ligger jag på 105 men kämpar på att gå ner till 90 igen iaf (185cm lång).

Det känns väldigt skönt att kunna köpa de flesta kläderna man vill ha då och att de passar.

Raggis
2007-09-19, 20:08
Big creds man :thumbup:. Mycket imponerande.

mazzej
2007-09-19, 20:30
Grymmmmmmmmmmt :thumbup: :hbang: Fler sådana här vill man se.

Sitter själv i samma sits som du satt i början. Läser och funderar mkt men startar aldrig :confused: HAr prövat lite ibland men d slutar alltid med att de blir som vanligt igen :(

Men grymmt jobbat iaf!!!

HA D Bäst!

MVH MaZzej

Rahf
2007-09-19, 21:11
Mycket bra jobbat! Vill se bilder i dagsformstråden!

Grymmmmmmmmmmt :thumbup: :hbang: Fler sådana här vill man se.

Sitter själv i samma sits som du satt i början. Läser och funderar mkt men startar aldrig :confused: HAr prövat lite ibland men d slutar alltid med att de blir som vanligt igen :(

Men grymmt jobbat iaf!!!

HA D Bäst!

MVH MaZzej

Skaffa en träningspartner, det hjälper mycket!

Sadde
2007-09-19, 21:23
grymmt!!

mangemani
2007-09-19, 21:36
självklart går det(om man vill dvs),alla som säger annat vill helt enkelt inte tillräckligt eller är helt enkelt för lata för att försöka eller att ta reda på vad det är dom gör fel(dom med sabbade ämnes omsättningar ej inräknade).
gick ner från 145 till 85(2 ggr) på relativt kort tid,skulle aldrig ha gått om jag hade velat på och inte riktigt orkat att ta mej själv i kragen.

bra gjort btw

2bad
2007-09-19, 22:13
Grymmmmmmmmmmt :thumbup: :hbang: Fler sådana här vill man se.

Sitter själv i samma sits som du satt i början. Läser och funderar mkt men startar aldrig :confused: HAr prövat lite ibland men d slutar alltid med att de blir som vanligt igen :(

Men grymmt jobbat iaf!!!

HA D Bäst!

MVH MaZzej

Ge inte upp, men jag vet att det kan vara tufft. Man måste liksom ändra hela sitt sätt att leva. Men har man väl gjort det så går det av bara farten och det här eller inget problem att fortsätta så heller. Fortsätt kämpa.
Det sista som överger en är ju hoppet, heller hur ? :)

PiNG.
2007-09-19, 22:16
Skitbra jobbat ;)

2bad
2007-09-19, 22:25
Tack för alla snäll kommentarer, verkligen. Jag gör det inte för att få en massa cred, jag vet att jag lyckats med det jag ville från början och det är alla cred jag behöver :)

Ni som nu känner att ni sitter i den sits jag en gång suttit i, se till att ni läst på och tagit redan på vad det är som gör att ni inte lyckas. Annars försök få någon kunning att hjälpa er.

Jag försökte inte bara en gång med att gå ner i vikt utan flera, jag gick ner till en början men sen var jag tillbaka på ruta ett. Jag började tokträna men det höll inte i längden. jag slutade i stortsett att äta ett tag, höll inte heller i längden. Man måste börja långsamt annars är risken att man mentalt inte pallar med. Sen ökar man successivt allt eftersom man blir van den nya livstilen. Det är svårt att göra en total radikal förändring över en natt, bättre att låta det ske långsamt men bestämt. För eller senare ger det ett bestående resultat.

En lycko kram till alla er som försöker och ge inte upp :) :thumbup:

Taragon
2007-09-20, 06:08
bra jobbat :thumbup:

Noctrl
2007-09-20, 21:46
Bra jobbat! älskar att läsa om personer som har gått ner i vikt, får motivation själv då! "Kan han/hon klara det så kan fan jag med!" typ :)

2bad
2007-09-20, 22:07
Bra jobbat! älskar att läsa om personer som har gått ner i vikt, får motivation själv då! "Kan han/hon klara det så kan fan jag med!" typ :)

Det är precis det här jag hoppas på, att jag kan motivera människor om att de kan lyckas. Ha det bra :)

tntballe
2007-09-20, 22:51
bra gjort. e säker på att fler än 1 blir inspirerad av dom bilderna. :thumbup:

Sheeo
2007-09-21, 10:51
Vad roligt för dig! ^_^

Tack för att du la upp bilderna och tråden för att inspirera andra. :)

lind<a
2007-09-28, 18:10
guud vilken skillnad!! sketa bra gjort, liten fråga vad åt du?

2bad
2007-09-30, 23:13
guud vilken skillnad!! sketa bra gjort, liten fråga vad åt du?
Bara vanlig mat! Slutade med godis, kakor, läsk mm. Höll bara koll på hur mycket jag stoppade i mig, inte mer med det. :)

hampee92
2007-10-02, 19:25
Grym kick att se dom där bilderna. Skulle vara kanon om du kunde skriva hur ditt tränings schema såg ut =)

2bad
2007-10-02, 21:47
Grym kick att se dom där bilderna. Skulle vara kanon om du kunde skriva hur ditt tränings schema såg ut =)

Hade inget speciellt träningsschema, men jag tränade rätt mycket då jag tränade som mest. Promenader varje dag och sen blev det väl en 60-70 km löpning i veckan. Men som sagt det var när jag tränade som mest, alltså sista 3-4 månaderna av min radikal viktnedgång.
Dock så finns det ingen anledning att springa 60-70 km i veckan för att gå ner så mycket i vikt som jag gjorde. Vägde som minst 75kg då jag bestämde mig för att sluta springa så mycket och börja gymträna istället. Så senaste 1.5 åren har jag väl legat på en vikt mellan 80-85 kg. För mig vad nog det viktigaste steget att ta tag i min kost. Utan det skulle det aldrig funkat.
Då jag var yngre tränade jag både fotboll och hockey, då hade jag inga problem trots att jag åt endel godis och så.
Det var då jag la ner all träning som jag gick upp så mycket i vikt. Fortsatte trycka i mig saker och förmodligen ännu mer än förut, ingen bra kombination mindre träning mer mat. :smash:
Jag sprang inte särskilt mycket från början, men jag gick ändå ner mycket i vikt. Men löpningen blev bara ytterligare ett steg i viktnedgången, det blev som en drog tillslut. Jag är övertygad om att jag skulle kunnat gå ner till samma vikt utan att springa så mycket, det skulle bara tagit längre tid.

MVH / Erik

hampee92
2007-10-03, 06:27
låter kanon. har själv en 6-7 kilo jag vill bli av med innan jag är nöjd. (Gick ner 8-10kg under sommar lovet) äter aldrig godis och har dragit ner på maten och även ätit lite nyttigare mat. tycker dock att promenader jag gått på kanske 1 tim dagligen inte gett nått resultat alls så satt igång att löpa jag med. ska se om det blir nå av det eller hoppa ner till regelbunda promenader igen och sedan börja lite lätt med löpträning etc