handdator

Visa fullständig version : proteinpulver?


pluffer
2007-09-19, 17:51
jag får i mig tillräkligt med kolhydrater och fett men tror jag äter lite för lite protein och har några frågor angående proteinpulver.

är detta ett bra alternativ?:
http://www.kolozzeum.com/product_info.p … cts_id=171

om jag tränar tre dagar i veckan när ska jag ta det?
ska jag bara ta det dom dagar jag tränar?
ska man ta det innan/efter träning eller spelar det ingen roll?
vad ska man blanda med?
hur mycket ska man ta per kg kroppsvikt?
vad är egentligen resultatet av äta proteinpulver som kosttillskott?

Flexor
2007-09-19, 18:04
Länken du gav funkar inte, svårt att se vilket pulver du menar då.

Mvh
Robert Lilja

Handcuff
2007-09-19, 18:08
vad ska man blanda med? Med mjölk eller vatten (mjölk =godare)
hur mycket ska man ta per kg kroppsvikt? Runt 1,5g/kg är lagomt. OBS! alla källor inräknade (gröt, mjölk, kött, bröd osv osv) hur mycket som kommer från tillskott är upp till dig och beronde hur din kost ser ut.
vad är egentligen resultatet av äta proteinpulver som kosttillskott? Samma som om proteinet kom från din "vanliga" mat..proteinpulver är inget mystiskt eller extra.

Ja nåt sånt

Markushjo
2007-09-21, 18:41
själv käkar jag gymgrossistens Whey 80 morgon/kväll och så har jag börjat med Gainer PRO efter träningen! Ska återkomma med resultat när påsarna är slut =] Men det är mitt tips, och har hört många som fått fint resultat! Men se till att äta bra och mycket också =) /Markkus

pluffer
2007-09-22, 17:56
har altså bara dessa frågor kvar:
om jag tränar tre dagar i veckan när ska jag ta det?
ska jag bara ta det dom dagar jag tränar?
ska man ta det innan/efter träning eller spelar det ingen roll?


proteinpulvret jag länkade till (försökte) är Pure Whey 8kg från kolozzeum.com

Nimille
2007-09-22, 18:01
har altså bara dessa frågor kvar:
om jag tränar tre dagar i veckan när ska jag ta det?
ska jag bara ta det dom dagar jag tränar?
ska man ta det innan/efter träning eller spelar det ingen roll?


proteinpulvret jag länkade till (försökte) är Pure Whey 8kg från kolozzeum.com
Upp till dig, men direkt efter träningen de dagar du tränar röstar jag på, resten av tiden kan du äta mer och proteinrikare mat istället för att pimpla shakes :)

Handcuff
2007-09-22, 18:14
har altså bara dessa frågor kvar:
om jag tränar tre dagar i veckan när ska jag ta det?
ska jag bara ta det dom dagar jag tränar?
ska man ta det innan/efter träning eller spelar det ingen roll?


*hur mycket ska man ta per kg kroppsvikt?

Runt 1,5g/kg är lagomt. OBS! alla källor inräknade (gröt, mjölk, kött, bröd osv osv) hur mycket som kommer från tillskott är upp till dig och beronde hur din kost ser ut.

*vad är egentligen resultatet av äta proteinpulver som kosttillskott?

Samma som om proteinet kom från din "vanliga" mat..proteinpulver är inget mystiskt eller extra.

skaparn
2007-09-22, 19:43
Samma som om proteinet kom från din "vanliga" mat..proteinpulver är inget mystiskt eller extra.

Hey! Du har missat det senaste.

Nya vetenskapliga studier har upptäckt nyckelämnen som styr muskeltillväxten och fettinlagringen. Tänk dig att kunna ge din kropp de ämnen som utlöser muskeltillväxt, fettförbränning och till och med stärker immunförsvaret. Genom att använda dessa forskningsupptäckter i nya ************ har vi tagit fram ett kosttillskott som ger dig de viktiga ämnen som fungerar på fysiologisk nivå och ökar din kropps genetiska utlösare för muskeltillväxt och fettförbränning. Inget annat kosttillskott eller måltidsersättare är framställt för att fungera på det sättet.

Så ägd

Handcuff
2007-09-22, 19:47
Hey! Du har missat det senaste.



Så ägd

Omg...det var som tusan






















Skulle vara kul veta vart du hittat den texten :)

Jakobbus
2007-09-22, 19:49
Hey! Du har missat det senaste.



Så ägd

;)

skaparn
2007-09-22, 19:51
Omg...det var som tusan
Skulle vara kul veta vart du hittat den texten :)

Det är dags att damma av en gammal kolovits som ledtråd.

Har du någonsin funderat över att du egentligen saknar den enklaste grej till något innovativt och den kommer att förändra en hel del? Ja detta är en av dom - shakerns shakerflaska.

Tänk på det. Är det inte svårt att hitta något som är tillräckligt stor att blanda en riktig proteindrink i? En som faktiskt är gjord för att skakas utan att du får halva proteindrinken utanför. En som är enkel att rengöra.

"Den perfekta shakerflaskan du behöver för dina proteintillskott"

Shakerflaskor har allt och mer därtill. De har en extra stor öppning för problemfritt hällande. Precisionsgradering i dl är klart utmärkt på flaskan. Häll i pulvret. Inget spill, ingen röra.

Den kommer med en blandartillsats som ser till att du får drinken ordentligt blandad till en krämig klumpfri drink. Locket ovanpå som man bara knäpper på skapar en läcksäker flaska oavsett hur hårt du skakar den så kommer den aldrig att lossna. Shakern har också ett droppfritt rör för enkel hällning. Och du kan också dricka direkt ur flaskan om du vill det.

Rahf
2007-09-22, 20:33
Proteinpulver och gainers skapar inte resultat, däremot KAN de vara en bidragande orsak. Tänk på det.

pluffer
2007-09-23, 14:16
så totalt ungefär 1,5 g/kg kroppsvikt.
blanda med mjölk.
ta bara de dagar jag tränar och då direkt efter träningen.

låter det bra?

King Grub
2007-09-23, 14:21
Det händer inget otrevligt om du får mer protein heller. 2 g per kilo brukar vara en siffra som man kan sikta på. 1.5 gram är under en del experters rekommendationer för styrketräningsresultat.

Du kan blanda med mjölk eller vatten eller vad du vill.

Du kan använda proteinpulver även andra dagar än dom du tränar och vid andra tillfällen än i samband med träning, om du så vill. Du kan använda det som vilken proteinkälla som helst, till mellanmål, som huvudmål, precis som du vill, om du inte orkar/har tid/vill äta mat.

pluffer
2007-09-25, 15:57
tack för svaret king grub