handdator

Visa fullständig version : n1klas börjar om från början.


n1klas
2007-09-19, 14:00
Hej!
Ska inte ta mitt första pass förns på fredag men jag har fått sådan motivation nu så jag kan inte låta bli att starta en :) .

Info
Ålder: 19
Längd: 183
Vikt: 70.6 (just nu på skapligt tom mage)
Jag är smal jag vet... Det är det träningen i denna journal ska ändra på :) förhoppningsvis.

Har tränat 12 gånger sedan den olyckan som kommer i QUOTE lite längre ner, lite utspritt på åren... Och min styrka har förminskats. Just därför tar jag inspiration från folk som skrev i den posten att börja om från början. Ska försöka ta det som att det är första gången jag tränar och glömma alla tidigare vikter... Svårt men ska göra så gott jag kan.

Hej. Någon kanske känner igen mig sedan tidigare år vad vet jag, var ingen speciell men men... Ni som har tips om motivation läser antingen allting i denna post eller det som står längst ner.

Jag är 19 år och tog I sommras studenten. Jobbar nu skift på en industri. 05:30-13:30 varannan och 13:30-24:00 varannan... När jag gick 8an på Högstadiet började jag och en väldigt god vän att träna ihop på gym. Vi höll igång till och från ända fram tills 3-4 veckor innan skolavslutningen på det första året i gymnasiet. Då det var sommarfest hos en vän. För att göra historien kort så satt jag i en bil och lyssnade på musik och drack öl. Han hade som sagt väldigt bra ljud i den bilen... Men helt plötsligt hoppade ägaren in. En i passagerarsätet och en till bredvid mig i baksätet... Bilen körde iväg, jag frågade vart vi skulle och dom svarade "till byn och köpa cigg".. Sedan vaknade jag på Gävle sjukhus. Därefter kunde jag inte träna med mina kropps skador... Jag gick därefter ner 10kg som jag lagt på mig mellan tiderna jag tränade. Jag beställde tid hos en rehabiliterings snubbe men min mormor åkte samma dag på en propp så jag störtade iväg till sjukhuset och vart kvar där. Därefter gjorde jag mitt livs misstag och struntade i att kontakta denna man igen, jag vart fast vid ett datorspel. Skjut mig... I vintras testade jag träna, det funkar men jag lade av efter 13 träningspass pga. brist på motivation... Jag har nu luggigt och tänkt i flera dagar och kan inte förstå hur dum i huvudet jag är som bara skiter i gymmet. Jag mådde så mycket bättre tiderna mellan 8-1an än vad jag gör nu... Men fortfarande kan jag inte kläcka in denna sak i skallen på mig själv.
En grejj är väl det att jag inte kommer kunna börja på samma nivå som jag var. Det drar väl motivationen ifrån, sen dom andra sakerna vet jag faktiskt inte....

Förlåt för den långa berättelsen, kanske lite väl onödigt mycke text för att fråga om lite råd till motivation... Jag kan inte finna lågan inom mig igen, det känns som att den har slocknat. Hjälp mig snälla.

Jag blir smalare och klenare för varje månad, jag skäms.

/Niklas

Schema uppdaterar jag med imorn eller på fredag. (Någon kanske har något förslag på 3-4 dagars split)
Jag hoppas att jag håller i detta och att det kan vara något som vissa kan ha ork att följa haha *popcorn*

-Niklas

n1klas
2007-09-20, 19:55
Målet är ju självklart att gå upp i vikt å bli starkare.

Imorgon efter jobbet kommer första passet för mig, eftersom det är en ny början :D.
Har dock inte bestämt mig ännu, kmr antagligen köra 4 ggr i veckan... så är ju sugen efter en saftig 4-dagars split...

Får se om jag får nå svar med förslag annars bestämmer jag det när jag kommit till gymmet.

-Niklas

n1klas
2007-09-21, 12:59
Jaah! dags för första passet "någonsin", ska dit med en vän och han hade tänkt kört Bröst biceps mage så jag kör på det, dock att det förmodligen inte komma i mitt schema som jag inte filurat ut ännu.

hej svejs bbl

n1klas
2007-09-21, 15:58
Okej nu till det hemska, jag fattar själv inte hur jag ska klara av psykiskt att fortsätta.. shit.

Bänkpress

30xvet ej
40x10
50x10
50x6(testade med lillfingret på sträcket, kör vanligtvis med pekfingret där)
50x6(testade mitt i mellan)
50x7(gick tillbaka till vanliga)

3-4 första repsen så känns det som det gjorde förut... pissenkelt som uppvärmning ungefärt... Men sen så kommer det där i högra axel.

Hantelpress

18.5x8
18.5x5
15xdno

alltså...15kg kan jag köra bicepscurlar på... vad fan har hänt?

Flyes

7kgs hantel x vet ej hur många
8kgs hantel x vet ej hur många

Stångscurl EZ

10+EZstång x uppvärmning
20+EZstång x 10
20+EZstång x 8-9
25xEZstång x 5

Enhandscurl

13.5x8-10 vardera hand
10x8-10 vardera
10x7-8 vardera


Vart tyvärr ingen mage... ska jag vara helt ärlig så när jag tänker efter så är jag faktiskt nöjd med vad jag har kunnat presterat... Ett halvår eller så, så kanske man ligger lite över det man gjorde förr om man sköter träning&kost.

Gymmet öppnar 12 imorn, trodde det öppnade 10... attans... ska på 24 timmars kryssning imorn, åker 12-12:30 så inget gym förns förmodligen måndag

n1klas
2007-09-22, 09:03
Nästa pasws måndag... trist men sant :(


I will be back.

n1klas
2007-09-24, 07:33
Hemma från sthlm/finland och sovit några timmar... Är hos flickvännen och måste ta bussen hem 09:00. Sedan gå 1km stup. dvs, brantare backar får man leta efter... med en tung väska och en platta öl... Sedan får vi se om jag kan låna farfars bil så jag hinner på gymmet innan jag börjar jobba 13:36.

/niklas

n1klas
2007-09-24, 11:42
Rygg & Triceps


Latsdrag
10x35kg
12x50kg(brett grepp)
10-12x50kg(brett grepp)
8-10x50kg(v-handtag)
(vet faktiskt inte om jag gjorde 1 eller 2 med v handtag hah)

Marklyft
vet ejx50kg
10-12x70kg
10-12x70kg
7-10x90kg

Ryggres
10reps utan vikt
15reps med 10kgs vikt
15reps med 10kgs vikt

Smal Bänk
vet ej x 40kg
vet ej x 40kg

Liggande Hantelextention
vet ej x 21kg
många x 18.5kg
8-10 x 18.5kg (knäppte i vänster axel i både lägsta och högsta läge)

Pushdowns
8-10x60(ena armbågen lite för långt ut, måste träna upp det lite)
10x50
10x50

Sen stretchade jag, tog en gainer pro och en dusch.

Koloftw
2007-09-24, 11:45
Fint, ska följas.

n1klas
2007-09-24, 11:48
Första skribent och följare. Fin fint....

Tackar så mycket.

n1klas
2007-09-24, 23:07
Fortfarande träningsvärk i bröst sedan fredagen. hemskt...
Redan lite träningsvärk i armar/rygg och till och med i ben... Inge ben efter korsryggen känner jag så axlar och något mer imorgon. Vader och kanske bröst igen. Vi får la se...

Nu har jag iaf jobbat 10 timmar på en industri och detta var helt klart mitt livs svettigaste jobbardag

gilleraffen
2007-09-25, 00:28
Ser bra ut såhär långt! Kämpa på så är du snart uppe i dina gamla resultat :)

n1klas
2007-09-25, 07:15
Tack så mycket :) fan vilken träningsvärk... ska försöka träna ändå

Hade tänkt ben, men för tillfället känns inte det så bra... Träningsvärk som fan i ryggen/korsryggen och tillochmed skapligt i stjärt å ben.

UEIS
2007-09-25, 09:38
Kör hårt :thumbup:

n1klas
2007-09-25, 14:26
tackar det ska jag :D*flex*

willis
2007-09-25, 17:28
Blev det någon benträning? :)

Nimille
2007-09-25, 18:27
Hoppas motivationen håller i sig och du blir grov niklas :)
Lycka till!

n1klas
2007-09-25, 21:26
Tackar tackar, det hoppas jag också...*flex* *drool*

38.6 graders feber och att spy fick mig att varken gå till jobbet eller gymmet... Känner mig lite bättre nu på kvällen men inte hundra så vila imorn och ben på torsdag! thats my mål :D