handdator

Visa fullständig version : ger fan i ben


katzeklo
2007-09-19, 11:18
Nu är jag less på att inte kunna gå runt efter benpasset från i förrgår. vakna upp som en invalid och vara tvungen att släpa mig till köksbordet för att äta frukost*cry*

nu undrar jag om nån här har något bra förslag på hur man på bästa vis utvecklar axlar, bröst, övre rygg och mest av allt.. armar! jag har läst stuarts artikel om grundläggande styrka, genom att utöva ben och höftövningar, innan man börjar med isoleringsövningar, men är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?*grr27*

tacksam för svar! *drool*

Guddi
2007-09-19, 11:30
Dra ner lite på benträningen istället för att utesluta den helt. Du kommer växa även om du inte kört så att du känner dig som en invalid varje dag efter.

Liten Men Fet
2007-09-19, 12:21
Hur länge har du kört ben? Det tar ett par pass innan den värsta träningsvärken släpper och då kan det ju vara ide att ta det lugnt i början.

Deceiver85
2007-09-19, 13:21
är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?*grr27*

Det är inget som hindrar dig från att sluta köra ben, tjejer tittar ändå inte på ben och vem bryr sig ifall resten av gymmet skrattar åt dig när du bänkar 150kg men knappt klarar 50kg i benspark?

pragmatist
2007-09-19, 13:26
Sluta kör "bendagar" då och sprid ut benövningarna på de andra träningsdagarna. Det finns ju ingen naturlag som säger att man måste träna benen separat tills man inte kan gå.

RassK
2007-09-19, 13:39
Sluta överdriva?

Rahf
2007-09-19, 14:32
Vill man ha resultat får man lida. Jag tycker åtminstone att du kan se över dina träningsrutiner gällande ben och dra ner lite på det. Det ser förjävligt ut med spinkiga ben på en stor kropp, absolut förjävligt.

krellik
2007-09-19, 16:03
Ett alternativ är ju att du istället för att köra klassiska benpass i gymet, går ut utomhus till en backe med löparskor. Kör pistols (enbens böj utan extra vikt) och finnen och sen sprintar uppför backen.

De två kroppsviktsövningarna kommer ge styrka i benen och back intervallerna kommer hålla dej rippad och läckert disco med den lilla bi effekten att kondis och mjölksyra tålighet får sej en omgång också.

Fatalist
2007-09-19, 16:05
Killen vill uppenbarligen inte köra ben. Det handlar inte om att han får träningsvärk, han har bara hittat ett bra (medvetet eller omedvetet) svepskäl för att slippa slita med benen.

Kör på som vanligt med resten av kroppen så kommer den att fortsätta utvecklas.

Viktor_Balck
2007-09-19, 16:21
tjejer tittar ändå inte på ben

Vafan, då har man kört ben i onödan i flera år, ska sluta genast.

Lelle Pelle
2007-09-19, 16:23
Jag har liknande problem, fast det gäller endast vaderna. Varje gång jag suttit ner längre än 5-10min måste jag strecha vaderna i 2-3min för att ens kunna ta mig framåt. Detta varar upp till 3 dygn efter passet, verkligen skitjobbigt.

När jag kör vader så är det inte överdrivet tungt. 3x12 stående vadpress, samt 3x12 stående vadpress på ett ben . Någon som har några tips, ska jag dra ner på vadträningen lite?

När jag ändå är inne på vadträning passar jag på att fråga en sak till. När det gäller vadpress, ska man ta ställa sig på tå som en balettdansös, eller som en vanlig svensson? Hoppas ni förstår hur jag menar. En instruktör sa nämligen att jag skulle köra på balettstilen, men det känns ganska obehagligt tycker jag.

Rahf
2007-09-19, 16:28
Du ska knappast stå som om du utövar balett. Säg hej då till kontrollen då. Sträck så mycket du kan som om du skulle stå på tå, gå ner så djupt du kan också så att du får ett bra sträck.

lectris
2007-09-19, 16:31
tjejer tittar ändå inte på ben

inte? själv tycker jag att det mest löjliga som finns är discofysik med arnoldvarning på överkropp men med små eftersläpande spagettiben.

Ge mig köttiga ben, ffs! :naughty: :D

Doctor Snuggles
2007-09-19, 16:39
inte? själv tycker jag att det mest löjliga som finns är discofysik med arnoldvarning på överkropp men med små eftersläpande spagettiben.

Ge mig köttiga ben, ffs! :naughty: :D

Och du representerar alla tjejer?
Faktum är att de flesta mer seriöst tränande/träningsintresserade har en lite annan bild av proportioner än gemene man. Ett lätt V är det som generellt anses som snyggast, inte ett massivt X. Go discodansing now. *whistle*

X-ecuter
2007-09-19, 16:40
Jag tror det är helt individuellt, jag körde för 4 dagar sedan 16 set jävligt tungt med minimal vila mellan setten :P och visst har jag ont, men vill man att vaderna skall växa får man lida pin, samma med benen, bara att köra på

lectris
2007-09-19, 16:46
Och du representerar alla tjejer?
Faktum är att de flesta mer seriöst tränande/träningsintresserade har en lite annan bild av proportioner än gemene man. Ett lätt V är det som generellt anses som snyggast, inte ett massivt X. Go discodansing now. *whistle*

klart jag gör ;) nej, men då kan man ju inte heller säga att "inga tjejer bryr sig om ben". Jag kan ju bara tala från mitt eget tycke, men lite proportioner är önskvärt ja. Ett massivt X är väl att ta i, men ja, hellre det än ett fett T iaf ;)

Yucko
2007-09-19, 20:14
Öka frekvensen så kommer du få lindrigare träningsvärk.

Endura
2007-09-20, 08:43
Finns inget som slår en välformad rumpa och ben på en kille, så trist när byxorna bara hänger platt... *drool*
Sen är ju en stolt v-form på överkroppen inte att förakta heller ;)

heraso
2007-09-20, 09:29
Jag spanar gärna in en välformad rumpa...*drool*

Storkben är ingenting för mig, jag vill inte ha kraftigare ben än killen. *slap*

Pepz
2007-09-20, 09:47
ja det är jobbigt att träna ben!

Risken är att du ångar dig om fem år när du har urusla ben och en grym överkropp. och då tar det oehört mycket kraft, energi och tid för att försöka få fason på benen då. ingen höjdare

z_bumbi
2007-09-20, 10:02
Nu är jag less på att inte kunna gå runt efter benpasset från i förrgår. vakna upp som en invalid och vara tvungen att släpa mig till köksbordet för att äta frukost*cry*

nu undrar jag om nån här har något bra förslag på hur man på bästa vis utvecklar axlar, bröst, övre rygg och mest av allt.. armar! jag har läst stuarts artikel om grundläggande styrka, genom att utöva ben och höftövningar, innan man börjar med isoleringsövningar, men är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?*grr27*

tacksam för svar! *drool*

Plocka bort benövningarna från ett vanlig träningsupplägg, flytta sen runt övningarna lite så du får det antal dagar du tänker träna så får du ett träningsprogram utan ben. Det innebär inte att du bör plocka bort basövningar som bänk, skivstångsrodd, axelpress etc för att istället köra isolationsövningar men om du skippar benträningen så har din kropp troligtvis mer ork över för att även köra en del isolationsövningar efter basövningarna vilket troligtvis leder till något snabbare direkt volymökning.
Att helt utesluta benträning ser jag iofs som kontraproduktivt även om det är disco så några set av t ex benpress och bencurl bör nog de flesta ha med i programet bara för att hålla igång benen men det går ju att slänga in på någon av de andra dagarna utan att förstöra upplägget eller att det är så jobbigt.

Johansv
2007-09-20, 10:12
Well. Kör Lowreps på ben, dvs tunga benpressar, knäböjar, och bensparkar, ev utvall el stela marklyft. Jag vaknar med en jävla träningsvärk varje tisdagmorgon. Dock känner jag bara att jag åstadkommit bra muskelstimulation. Vilket för mig bara är positivt.

Dav0d
2007-09-20, 12:13
*slap* Killen som vräker ut sig att majoriteten av tjejer inte tittar på bena/rumpa kan ju inte veta mycket om motsatta könet och deras tycken.

machine gun
2007-09-20, 14:37
tjejer tittar ändå inte på ben

Sen när då? :MrT:

katzeklo
2007-09-23, 14:05
tittar på röv gör dom ju, men är väl sålänge dom har nån röv alls och ben detsamma, men jag vet INGEN som känner sig upphetsad av colemans proportioner vs arnolds ^^

Bumbi hade bra argument, blir att köra på den! :D

machine gun
2007-09-23, 14:15
tittar på röv gör dom ju, men är väl sålänge dom har nån röv alls och ben detsamma, men jag vet INGEN som känner sig upphetsad av colemans proportioner vs arnolds ^^

Coleman skulle å andra sidan se ganska kul ut utan ben.

Men bortser vi från proffsbyggarmuskelfreakshow, så jo, tjejer kollar på ben. Det finns en anledning till att alla tjejer på brädan vet vem Yankeee är :D

Hellre snygg röv än en bra peak på biceps.

Doctor Snuggles
2007-09-23, 14:39
*slap* Killen som vräker ut sig att majoriteten av tjejer inte tittar på bena/rumpa kan ju inte veta mycket om motsatta könet och deras tycken.

Ben != rumpa. Tjejer brukar i min erfarenhet iaf separera på dem. :D
Men sen att de kollar på ben, betyder inte att större är bättre för majoriteten. På samma sätt som de flesta tycker Brad är biffig/vältränad.

Liten Men Fet
2007-09-23, 15:38
Men 90 % av grabbarna som inte är överviktiga har ju ben som pinnar, mig inkluderat, så att inte träna ben och hänvisa till att coleman har för stora håller ju inte. Då kan man ju hävda att för stor biceps är fult och hänvisa till coleman fast man själv ha 28 cm bicep..

Ben bör man träna för det ser idiotiskt ut med en stor överkropp på ett par smala pinnar.

strongmomme
2007-09-25, 09:31
Stretcha länge efter barje benpass, det hjälper jag vet. Been there done that

Popeye
2007-09-25, 13:11
LOL, alltid lika roande med såna här trådar. Det krävs ju ingen kärfysiker för att lista ut hur det är bättre med benträning än utan.
Men vem vet killen kanske vill se ut som en melon på två tändstickor?
Mitt råd skulle väl vara att dra ned på benträningen stället för att utesluta den helt.
Lite vadpress, böj och bencurl (eller finnen) ger tillräckligt för att man inte behöver skämmas för benen.

Slartibartfast
2007-09-25, 15:08
Men vem vet killen kanske vill se ut som en melon på två tändstickor?


Hur vet du att det skulle bli följden av att han utesluter benträningen?

Han kanske får träna i åratal för att överkroppen ska matcha benen? Tänkt på det?

Degpekka
2007-09-25, 15:10
Hur vet du att det skulle bli följden av att han utesluter benträningen?

Han kanske får träna i åratal för att överkroppen ska matcha benen? Tänkt på det?

då har han nog jävligt stora ben och minimal överkropp. ;)

He-man
2007-09-25, 15:31
då har han nog jävligt stora ben och minimal överkropp. ;)

Jag hade för stora ben i förhållande till min överkropp när jag började träna, nu börjar dock vågskålen snart tippa över åt andra hållet, så jag får väll sluta dalta på benpassen framöver.

King Grub
2007-09-25, 15:33
LOL, alltid lika roande med såna här trådar.

Alltid lika roande när trådstartaren skall övertygas att andras ideal och mål är standarden som i princip måste följas, och när trådstartaren inte ens blir trodd när han förklarar varför han önskar/inte önskar träna något.

He-man
2007-09-25, 15:40
Jag tycker att benträning kan vara lite jobbigt nu när jag försöker deffa, eftersom mina ben är aldeles möra när jag ska köra kardio.

Slartibartfast
2007-09-25, 15:58
Alltid lika roande när trådstartaren skall övertygas att andras ideal och mål är standarden som i princip måste följas, och när trådstartaren inte ens blir trodd när han förklarar varför han önskar/inte önskar träna något.

+1 Oerhört irriterande.

då har han nog jävligt stora ben och minimal överkropp. ;)

En lyftare från min hemstad som varit veteranvärldsmästare i bänk tränar BARA överkropp. Och han är inte det minsta oproportionerlig nånstans.

Yucko
2007-09-25, 23:26
Alltid lika roande när trådstartaren skall övertygas att andras ideal och mål är standarden som i princip måste följas, och när trådstartaren inte ens blir trodd när han förklarar varför han önskar/inte önskar träna något.

Jag tror det handlar om en inställningsfråga; folk som inte vill (läs:orkar) träna ben blir heller inte långlivade på ett gym. Om dom mot förmodan blir det, så kommer dom förr eller senare till insikt att "fan, jag var nog ganska dum som inte körde några set ben i veckan ändå".

Av den anledningen vill jag hytta med näven lite extra åt sånt folk - fördomsfull, javisst.

Tricklev
2007-09-25, 23:31
Jag tror det handlar om en inställningsfråga; folk som inte vill (läs:orkar) träna ben blir heller inte långlivade på ett gym. Om dom mot förmodan blir det, så kommer dom förr eller senare till insikt att "fan, jag var nog ganska dum som inte körde några set ben i veckan ändå".

Av den anledningen vill jag hytta med näven lite extra åt sånt folk - fördomsfull, javisst.

Du är väll fullt medveten om att det där kan man ju vända totalt på också?

Jag kan ju lika gärna säga att folk som inte gillar att träna ben, men blir tvingad av andras ideal att det är bra, koolt, och imponerande att träna ben blir trött på träningen, och därigenom även omotiverad.

Yucko
2007-09-26, 00:01
Du är väll fullt medveten om att det där kan man ju vända totalt på också?

Jag kan ju lika gärna säga att folk som inte gillar att träna ben, men blir tvingad av andras ideal att det är bra, koolt, och imponerande att träna ben blir trött på träningen, och därigenom även omotiverad.

Ja då skulle de antagligen hållt sig till plockepin som de var ämnat för från början.

Muskelbyggaren
2007-09-26, 00:09
Ja då skulle de antagligen hållt sig till plockepin som de var ämnat för från början.
Höhö.

Popeye
2007-09-26, 09:42
Nu är jag less på att inte kunna gå runt efter benpasset från i förrgår. vakna upp som en invalid och vara tvungen att släpa mig till köksbordet för att äta frukost*cry*


Han orkar inte med träningsvärken -> Dra ned på benträningen men ta inte bort den helt och hållet.
Står ingenstans att han vill ha små ben och stor överkropp.


nu undrar jag om nån här har något bra förslag på hur man på bästa vis utvecklar axlar, bröst, övre rygg och mest av allt.. armar! jag har läst stuarts artikel om grundläggande styrka, genom att utöva ben och höftövningar, innan man börjar med isoleringsövningar, men är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?*grr27*

tacksam för svar! *drool*

Strävan efter discofysiken verkar vara en direkt effekt av oförågan att hantera träningsvärken.

Deceiver85
2007-09-26, 10:24
Han orkar inte med träningsvärken -> Dra ned på benträningen men ta inte bort den helt och hållet.
Står ingenstans att han vill ha små ben och stor överkropp.

"men är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?"

Som jag ser det, om personen har ambitioner att träna i mer än 2 år till, så kommer han/hon/det ångra det djupt ifall denne skippar benträningen i tidigt stadium av träning. Jag tränade inte ben seriöst för fem öre de första 12-14 månaderna jag tränade, och det får jag sota för idag då resten av kroppen ligger låååångt före, och då har jag bara tränat i dryga 2,5 år.

Anonym112
2008-02-08, 00:03
Snackat med många tjejer och ingen verkar tycka att ben är speciellt tilltalande -- bara kvinnligt osv. Ett citat var "näe, ben syns ju inte, killar har ju inte kjol så varför ska dom träna benen? satsa på överkroppen istället" osv.

En riktig man kör på överkropp. Tänk efter. kollar man på manliga "modellbilder" så är det alltid överkroppen som det är inriktat på. Och när tjejer på t.ex "fjortiscommunities" lägger upp bilder på exempelvis en kändis, så är det alltid just mage/bröst som syns. Någonsin sett en tjej lägga upp en bild på ett par mansben? *rolleyes*

Om man nu vill träna ben, vilket inte skadar iofs (men det är fortfarande inget som brudarna kollar på) -- så tycker jag man ska satsa på proportionerlig symmetri mellan vader/lår. Kör man knäböj för fullt så _kommer_ låren dra ikapp vaderna, långt. om man inte har supergener på vaderna. Det är inte snyggt med ENORMA lår och "standard" på vader.

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNES_ScreenShot1.jpg
^^^^^^^^^^
Se killen till vänster med röda elgitarren, har man proportioner på lår/vader som den mannen så är det matchande och snyggt :hbang:



Jämför med dessa proportioner (lår/vader). Inte snyggt!

http://i15.tinypic.com/47328tc.jpg

tp_88
2008-02-08, 00:08
Pls, Anonym112. Pls.

Klicken
2008-02-08, 00:08
Snackat med många tjejer och ingen verkar tycka att ben är speciellt tilltalande -- bara kvinnligt osv. Ett citat var "näe, ben syns ju inte, killar har ju inte kjol så varför ska dom träna benen? satsa på överkroppen istället" osv.

En riktig man kör på överkropp. Tänk efter. kollar man på manliga "modellbilder" så är det alltid överkroppen som det är inriktat på. Och när tjejer på t.ex "fjortiscommunities" lägger upp bilder på exempelvis en kändis, så är det alltid just mage/bröst som syns. Någonsin sett en tjej lägga upp en bild på ett par mansben? *rolleyes*

Om man nu vill träna ben, vilket inte skadar iofs (men det är fortfarande inget som brudarna kollar på) -- så tycker jag man ska satsa på proportionerlig symmetri mellan vader/lår. Kör man knäböj för fullt så _kommer_ låren dra ikapp vaderna, långt. om man inte har supergener på vaderna. Det är inte snyggt med ENORMA lår och "standard" på vader.

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNES_ScreenShot1.jpg
^^^^^^^^^^
Se killen till vänster med röda elgitarren, har man proportioner på lår/vader som den mannen så är det matchande och snyggt :hbang:



Jämför med dessa proportioner (lår/vader). Inte snyggt!

http://i15.tinypic.com/47328tc.jpg


Ja men om man inte tränar ben ser det ju värre ut. Tänk dig själv att ha en överkropp som tex Coleman och har ontränade ben? Man måste ju träna ben för att det ska passa in med kroppen, och rätta mig om jag har fel, men om man är stark i ben kanske man även är starkare i andra övningar som marklyft?

zydar
2008-02-08, 00:09
vilka jävla lår :hbang:

nää ben kanske inte är så snyggt, men har ju en viktigt funktion. men hans ben verkar lite överflödiga.

Slartibartfast
2008-02-08, 09:04
Tänk dig själv att ha en överkropp som tex Coleman och har ontränade ben?

Hur sannolikt är det att någon har en överkropp som Coleman, tror du?

Har man spelat fotboll eller annars har förhållandevis bra ben från förr så tror jag knappast man som motionär med koll på kroppsfettet ens kan bygga en överkropp som är oproportionerlig till benen.

Men alla kanske ska tävla i denhär tråden?

Jacksatan
2008-02-08, 09:08
Jag tror det handlar om en inställningsfråga; folk som inte vill (läs:orkar) träna ben blir heller inte långlivade på ett gym. Om dom mot förmodan blir det, så kommer dom förr eller senare till insikt att "fan, jag var nog ganska dum som inte körde några set ben i veckan ändå".

Av den anledningen vill jag hytta med näven lite extra åt sånt folk - fördomsfull, javisst.

Jag är exakt en sådan. Orkade inte träna ben på 4år. Sen kom jag till insikt och började köra ben. Grejen är ju att då kan man redan träna så att det går rätt fort att komma ikapp med benen.
Själv tycker jag det är snygg med muskulösa ben och framförallt är det funktionellt för de flesta idrotter men vill han inte träna ben så äre upp till honom så klart.

Klicken
2008-02-08, 10:05
Hur sannolikt är det att någon har en överkropp som Coleman, tror du?

Har man spelat fotboll eller annars har förhållandevis bra ben från förr så tror jag knappast man som motionär med koll på kroppsfettet ens kan bygga en överkropp som är oproportionerlig till benen.

Men alla kanske ska tävla i denhär tråden?

Jag kanske överdrev lite men du förstår vad jag menar.

tobbo
2008-02-08, 10:42
http://static.blogo.it/cineblog/schenkenberg_2.jpg

Opti ben?

Slartibartfast
2008-02-08, 10:44
http://static.blogo.it/cineblog/schenkenberg_2.jpg

Opti ben?

Dom är väl knappast oproportionerliga till överkroppen, eller vad menar du? Du tror inte Schenkenberg tränar ben?

z_bumbi
2008-02-08, 11:02
Har man spelat fotboll eller annars har förhållandevis bra ben från förr så tror jag knappast man som motionär med koll på kroppsfettet ens kan bygga en överkropp som är oproportionerlig till benen.

Självklart är det fullt möjligt att göra det, det är ju bara att stunta i att träna benen i x antal år så sker det.

Anonym112
2008-02-08, 11:12
Jag är exakt en sådan. Orkade inte träna ben på 4år. Sen kom jag till insikt och började köra ben. Grejen är ju att då kan man redan träna så att det går rätt fort att komma ikapp med benen.
Själv tycker jag det är snygg med muskulösa ben och framförallt är det funktionellt för de flesta idrotter men vill han inte träna ben så äre upp till honom så klart.

Hur mycket släpade benen då? Var det något som icke-gymmande medelsvensson ens tänkte på, och kommenterade?

Damien Thorne
2008-02-08, 11:19
Dom är väl knappast oproportionerliga till överkroppen, eller vad menar du? Du tror inte Schenkenberg tränar ben?

Han har då mer vältränade ben än mig. :em:

pragmatist
2008-02-08, 11:24
Jag tycker det är relativt vanligt med folk på gym som har överdimensionerade överkroppar i förhållande till benen, men jag är ju å andra sidan mer van att tänka i termer av symmetri och proportioner än medelsvensson kanske är. Men det beror väl också på att man mer eller mindre omedvetet letar svagheter. När någon icke-tränande ser Schenkbenberg eller liknande så tänker de "shit vilka bröstmuskler", när vi mer erfarna gymmare ser honom tänker vi "discobyggare". :D

Slartibartfast
2008-02-08, 11:26
Självklart är det fullt möjligt att göra det, det är ju bara att stunta i att träna benen i x antal år så sker det.

Ja, det är möjligt, men det är inte nåt som sker per automatik. Eftersträvar man inte maximal massa utan bara vill bli lite snyggt discotränad som TS verkar vilja, så ser jag ingen orsak till varför man skulle bli oproportionerlig av att inte träna benen om benen inte redan från början ligger efter rejält.

Jag skulle säga att jag har en "snyggt discotränad" överkropp (åtminstone om man ser till massan, vad som är snyggt är ju subjektivt och helt beroende av linjer, men det är en annan diskussion). Mina ben är värdelösa, men det är för att jag alltid haft värdelösa ben. Jag har flera polare som väger lika mycket som mig och har betydligt bättre ben trots att de aldrig tränat ben. Hade jag deras otränade ben till min överkropp så hade det inte sett ett dugg oproportionerligt ut. Så din logik håller inte.

Slartibartfast
2008-02-08, 11:28
Jag tycker det är relativt vanligt med folk på gym som har överdimensionerade överkroppar i förhållande till benen, men jag är ju å andra sidan mer van att tänka i termer av symmetri och proportioner än medelsvensson kanske är. Men det beror väl också på att man mer eller mindre omedvetet letar svagheter. När någon icke-tränande ser Schenkbenberg eller liknande så tänker de "shit vilka bröstmuskler", när vi mer erfarna gymmare ser honom tänker vi "discobyggare". :D

Jag tycker å andra sidan att jag bara ser folk med släpande överkroppar.

Smml
2008-02-08, 13:03
En lyftare från min hemstad som varit veteranvärldsmästare i bänk tränar BARA överkropp. Och han är inte det minsta oproportionerlig nånstans.

Hur kan han INTE vara oproportionerlig om han bara tränar överkropp? Får han biffiga ben av bänkpress?

Ganymedes
2008-02-08, 13:15
Hur kan han INTE vara oproportionerlig om han bara tränar överkropp? Får han biffiga ben av bänkpress?

Fan, hittar inte klippet som hade varit så givet som svar här: finns ett klipp på youtube med en kille som kör bänkpress och samtidigt tar hjälp av benen genom att trycka på med fötterna på stången. :)

Slartibartfast
2008-02-08, 13:20
Hur kan han INTE vara oproportionerlig om han bara tränar överkropp? Får han biffiga ben av bänkpress?

För att om man är ren och inte satsar på maximal muskeltillväxt (dvs, håller koll på kroppsfettet) så bygger man helt enkelt inte så mycket muskler att man blir oproportionerlig om man inte redan är det innan man börjar träna. En viss recompositioning kan ske, men i allmänhet överskattar folk sin och andras förmåga att bygga muskler ganska rejält. Killen som jag talar om ser med kläderna på antagligen ut precis som han gjorde innan han började träna.

Jag tränar inte axlar. Ingen har nånsin sagt att jag borde göra det, för att jag ser oproportionerlig ut annars.

Piranha
2008-02-08, 13:22
Deal with it.

Planera in benpassen en fredag så du sen kan ligga med koma lördag och halva söndagen.

Planera dina pass, men för bövelen... kör ben och kör ordentligt !

Slartibartfast
2008-02-08, 13:39
Ben är ju det kulaste att träna. :thumbup:

Klicken
2008-02-08, 13:49
Ben är ju det kulaste att träna. :thumbup:

Håller med!

Timme
2008-02-08, 13:52
Ben är ju det kulaste att träna. :thumbup:

Jag trodde du hatade att träna ben?

Gädda
2008-02-08, 13:52
Att man får sån där helvetisk träningsvärk beror ju på att man inte är van vid att träna så hårt. Det är ju bara fortsätta träna benen så kommer ju träningsvärken att lägga sig, benen är ju inte mer benägna att få träningsvärk en nån annan muskel. Så är man rädd för det kan man ju lika gärna lägga ner all träning.

MrBoris
2008-02-08, 13:54
Jag tränar inte axlar. Ingen har nånsin sagt att jag borde göra det, för att jag ser oproportionerlig ut annars.

Iofs är min åsikt efter de bilder jag sett på dig att det vore snyggt med ännu mer axlar på dig :hbang: axlarna kan imo aldrig bli för stora

Timme
2008-02-08, 14:02
Jag tränar inte axlar. Ingen har nånsin sagt att jag borde göra det, för att jag ser oproportionerlig ut annars.

En sanning med modifikation :D Tränar du bänkpress och roddövningar så tränar du också axlar men du tränar inga övningar som är avsedda att träna axlarna specifikt.

Du gör rätt i att inte träna några specialövningar för axlarna för du har redan väldigt bra axlar somsagt.

Jag tränar inte heller axlarna specifikt. Endast bänkpress och olika varianter av bänkpress tränar jag för axlarna. Sedan tränar jag ibland roddövingar för baksida axlar.

Gädda
2008-02-08, 14:10
En sanning med modifikation :D Tränar du bänkpress och roddövningar så tränar du också axlar men du tränar inga övningar som är avsedda att träna axlarna specifikt.

Du gör rätt i att inte träna några specialövningar för axlarna för du har redan väldigt bra axlar somsagt.

Jag tränar inte heller axlarna specifikt. Endast bänkpress och olika varianter av bänkpress tränar jag för axlarna. Sedan tränar jag ibland roddövingar för baksida axlar.

Inte axlarna som är för stora, alla andra muskelgrupper som är för små *screwy*

joriice
2008-02-08, 14:11
Ben är ju det kulaste att träna. :thumbup:

håller med, just nu iallfall, många roliga maskiner på gymmet för det.

Slartibartfast
2008-02-08, 14:18
Jag trodde du hatade att träna ben?

Hurså? Har jag skrivit det nånstan? :) Det är möjligt, jag har ju tränat ganska länge, och preferenser ändrar ju ofta med tiden.

Commando1980
2008-02-08, 14:19
Nu är jag less på att inte kunna gå runt efter benpasset från i förrgår. vakna upp som en invalid och vara tvungen att släpa mig till köksbordet för att äta frukost*cry*

nu undrar jag om nån här har något bra förslag på hur man på bästa vis utvecklar axlar, bröst, övre rygg och mest av allt.. armar! jag har läst stuarts artikel om grundläggande styrka, genom att utöva ben och höftövningar, innan man börjar med isoleringsövningar, men är det nödvändigt, eller ens givande på något sätt när man strävar efter oproportionerlig discofysik?*grr27*

tacksam för svar! *drool*

kör ben oftare då får du inte (lika mkt) träningsvärk

Timme
2008-02-08, 14:53
Hurså? Har jag skrivit det nånstan? :) Det är möjligt, jag har ju tränat ganska länge, och preferenser ändrar ju ofta med tiden.

Du har ju i alla fall skrivit att du inte gillar böj :D

Timme
2008-02-08, 14:55
Inte axlarna som är för stora, alla andra muskelgrupper som är för små *screwy*

Det är ju därför han tar det lugnt med specifik axelträning och tränar övriga kroppen hårdare?

Alltidxx
2008-02-08, 16:29
Johnny Bravo gör ju bra ifrån sig hos brudarna. Lägg till lite av hans självsäkerhet också, eller som han sa när han kom skiddandes in mot en brud "I may be late...but I look good" och sen slog han till en dubbel biceps pose :)

Åke
2008-02-08, 16:52
HAHAHAHA

Det negativa med lite för stora ben tycker jag blir gångstilen, ser fet och orörlig ut, med det är ju ganska långt dit. Tycker det förövrig är rätt snyggt med sprinterben

Matsa
2008-02-08, 17:26
Tycker man ska sträva efter en fysik man själv tycker är snygg och skita i vad alla andra tycker.

De brudar som inte tittar på dina ben är säkert nöjda så länge du har tvättbräda och en lite lagom stor knöl på armen, oavsett om dina ben är stora eller små. De kommer alltså inte fly fältet för att du har tränat ben. Så träna du dina ben, då förbättrar du ju dina chanser hos de brudar som gillar sådant med!

Och vem fan bryr sig om vad gemene man tycker? Gemene man är fet och lat, gemene man tycker förmodligen att du är lite lustig som bryr dig så mycket om hur din kropp ser ut. Dessutom är gemene man övertygad om att du går på prestationsförhöjande droger eftersom din arms omkrets överstiger 30cm. Gemene man tycker att du ska satsa på en sundare motionsform som golf eller stavgång i stället. Tänker du verkligen lyssna på gemene man?

Ursäkta... jag bev en aning överentusiastisk där.

Skämt åsido, tycker du att det är så hemskt att träna ben så är det inget tvång att göra det. Visst, folk kanske tycker diverse mindre smickrande saker om dig, men om du trivs med vad du gör så skit i det. Det värsta som kan hända är att du blir kallad någonting i stil med "discofjolla" här på forumet. Eller kanske att dina ben förtvinar och ramlar av, man vet aldrig... Lik förbannat skulle jag dock rekommendera att du i alla fall underhållstränar benen eftersom det är bra rent hälsomässigt. Med någorlunda starka ben och ländrygg kommer du undvika skador i vardagslivet, men det är bara min åsikt.

Personligen tycker jag att det är snyggt med stora ben, jag skulle väldigt gärna ha ett par nummer grövre ben själv. Jag jobbar på det, men jag har visst ingen vidare talang för det. :( Jag anser inte att man är stark på riktigt om man har klena ben, man måste ju stå stadigt för att ha någon nytta av överkroppstyrkan.

Gädda
2008-02-08, 17:29
Matsa: Lite motsägelsefullt att först skita i vad alla andra tycker och sen ändå träna till en kropp som "brudarna gillar".

Matsa
2008-02-08, 17:34
Matsa: Lite motsägelsefullt att först skita i vad alla andra tycker och sen ändå träna till en kropp som "brudarna gillar".

Lite meningslöst att läsa in för mycket i något som till stor del var avsett som ett försök till humor. Men ok, jag kan motivera det om du vill. Har ändå inget bättre för mig.



"Tycker man ska sträva efter en fysik man själv tycker är snygg och skita i vad alla andra tycker."

Ovanstående var en allmän åsikt.

Följande är tips till de som trots allt tränar för att få brudar, alltså inte nödvändigtvis relaterat till det som stod ovanför. Det var därför jag gjorde ett nytt stycke.

"De brudar som inte tittar på dina ben är säkert nöjda så länge du har tvättbräda och en lite lagom stor knöl på armen, oavsett om dina ben är stora eller små. De kommer alltså inte fly fältet för att du har tränat ben. Så träna du dina ben, då förbättrar du ju dina chanser hos de brudar som gillar sådant med!"

Bättre så? ;)

Gädda
2008-02-08, 17:55
Absolut! Sorry att jag va lite petig, men visst kan man tycka ditt första inlägg sänder ut dubbla budskap. Tränar man för att brudarna ska tycka man är snygg måste men ju logiskt sett bry sig om vad andra tycker.:cool:

Matsa
2008-02-08, 18:05
Jo jag kunde kanske ha uttryckt mig tydligare. Ingen fara, shit happens.

katzeklo
2008-02-08, 20:08
Saken är den att lårträning känns ba äckligt imo. Får ingen "kraftprestationskänsla" när jag tränar lår. vader funkar bra däremot, och om vader och lår har rätt så matchande storlek så tycker jag det kan se bra ut.

cliclock
2008-02-08, 20:26
Viktigast av allt är att akta sig för den där stora överkroppen alla pratar om. En vacker morgon är den bara där.

Liksom smyger sig på dig, utan att du märket något.

tobbo
2008-02-08, 20:27
Viktigast av allt är att akta sig för den där stora överkroppen alla pratar om. En vacker morgon är den bara där.

Liksom smyger sig på dig, utan att du märket något.

Speciellt om du är tjej! :MrT:

kavalen
2008-02-09, 16:43
Jag var nere och körde ben igår. Jag kör 4 tunga övningar som ger bra resultat på ben, baövningarna som benpress osv har jag samt andra (vet ej namn). Tycker det är trist att köra ben men sen jag börjat löpträna har jag tappat fett på min tidigare så fina och välformade rumpa. Dock kan jag upprätthålla detta om jag som nu kör tunga benövningar en gång i veckan. Löpningfen frestar på och har gjort att jag tappat lite arsle. Även om just benträningen är det tråkigaste jag vet så skulle jag aldrig skita i den, man vill ha snygga ben och skön stjärt. Kvinnor gillar detta då dem ofta brukar klappa mig på stjärten, iaf nu när jag gjort slut med min flickvän.

mjukglass
2008-02-09, 18:19
Finns det något värre än fullvuxna män utan byxröv?

kicki
2008-02-09, 18:27
Det är inget som hindrar dig från att sluta köra ben, tjejer tittar ändå inte på ben och vem bryr sig ifall resten av gymmet skrattar åt dig när du bänkar 150kg men knappt klarar 50kg i benspark?


jag gör det absolut...

om det nu rör sig om en kille som är "tränad"

Jacksatan
2008-02-12, 09:29
Hur mycket släpade benen då? Var det något som icke-gymmande medelsvensson ens tänkte på, och kommenterade?

Njae, alltså jag har ju inte nån jättemassa på överkroppen heller. Men det ser ju helt klart bättre ut nu med ben som matchar överkroppen. Skulle inte tro att en icke-gymmande medelsvensson tänkte på det, dock.