handdator

Visa fullständig version : Ipod Touch?


beckman88
2007-09-19, 07:10
Någon som äger en och vill dela med sig? jag tänkte köpa en på måndag. Är det vär pengarna?

Spawn
2007-09-19, 07:19
Någon som äger en och vill dela med sig? jag tänkte köpa en på måndag. Är det vär pengarna?

Vänta tills Iphone kommer så får du en mobil på köpet istället bara för mp3n

MasterChief
2007-09-19, 08:02
Är det bara jag som inte vill ha allt i en och samma pryl?

Jarod
2007-09-19, 08:13
http://mac.feber.se//feber/art/29105/hur_str_det_till_med_touchens_/

Spawn
2007-09-19, 08:15
Är det bara jag som inte vill ha allt i en och samma pryl?

Liten sak i byxan? sj får jag inte plats mer massa stuff ;) så allt i ett duger fine!

MasterChief
2007-09-19, 08:23
Liten sak i byxan? sj får jag inte plats mer massa stuff ;) så allt i ett duger fine!

Hahahaa...ehhh...

Prylar är kul. Ju fler desto bättre.

Spawn
2007-09-19, 08:27
Hahahaa...ehhh...

Prylar är kul. Ju fler desto bättre.

Det är iof sant men det är så jobbigt att ha mobil,mp3,plånbok,kanske nycklar, anteckningsbok i byxorna. De väger bly + tajt!

HoppeR
2007-09-19, 08:37
anteckningsbok? *screwy*

Hört talas om den fiffiga uppfinningen väska? En "man-bag" kanske vore något.

Spawn
2007-09-19, 08:49
anteckningsbok? *screwy*

Hört talas om den fiffiga uppfinningen väska? En "man-bag" kanske vore något.

Jo sant men eftersom jag är allt i ett människa har jag mp3,mobil,anteckningsboken i samma pryl.

Sen menade jag kalender :P

coxie
2007-09-19, 09:06
Jag har haft min ett par dagar och visst är den cool. Kanske inte värd närmare 3 000 som den kostar men helt klart den coolaste mp3-spelaren som jag lekt med hittills.

Ljudmässigt är den som alla andra iPods, en bra bit efter Iriver/iAudio.

blekfet2
2007-09-19, 09:18
suttit och lekt med en iphone, fyfan så läckra dom är! *drool*

1986
2007-09-19, 11:19
iphone är cool, men jag vetefan.. testade den en snabbis och blev inte så jävla impad som alla andra verkar ha blivit.

inget jag kommer lägga pengar på iaf

beckman88
2007-09-21, 11:34
Nae men iphone kommer ju kosta endel med, Jag har en bra mobil, Och jag vill faktiskt ha en mp3 spelare som man kan ta med till gymmet, Utan att oroa sig att folk ska ringa en hela tiden *gah!*

jag hatar alla "All in one" saker.

PowPow
2007-09-21, 11:38
Nae men iphone kommer ju kosta endel med, Jag har en bra mobil, Och jag vill faktiskt ha en mp3 spelare som man kan ta med till gymmet, Utan att oroa sig att folk ska ringa en hela tiden *gah!*

jag hatar alla "All in one" saker.

Sätt telefonen på flight mode. Om det går. Jobbigt att vara poppis serru!

Doctor Snuggles
2007-09-21, 14:14
Jag har haft min ett par dagar och visst är den cool. Kanske inte värd närmare 3 000 som den kostar men helt klart den coolaste mp3-spelaren som jag lekt med hittills.

Ljudmässigt är den som alla andra iPods, en bra bit efter Iriver/iAudio.

På vilket sätt är den efter? Något frekvensområde som återges dåligt/platt?
Testat med proffsiga hörlurar? Vilket slags musik har du jämfört? Med olika eq inställningar? (Jag är alltså genuint nyfiken hur pass stor skillnad det är. Har knappt testat ngn mp3 spelare än.)

MasterChief
2007-09-21, 15:53
På vilket sätt är den efter? Något frekvensområde som återges dåligt/platt?
Testat med proffsiga hörlurar? Vilket slags musik har du jämfört? Med olika eq inställningar? (Jag är alltså genuint nyfiken hur pass stor skillnad det är. Har knappt testat ngn mp3 spelare än.)

Det är en vanlig skröna man får höra av iRivertöntarna. Har man bra lurar och vettigt komprimering så är skillnaden liten och förmodligen en fråga om smak. Till och med High End tillverkare inom HiFi har på mässor använt sig av en iPod med lossless som signalkälla. I HiFi&Musik, Bild&Ljud samt M3 får alltid iPod bra resultat. iRiver brukar ofta få snäppet bättre men IRL så spelar det fan ingen roll. Är det någon som finlyssnar med MP3-spelare?

coxie
2007-09-21, 16:02
Det är en vanlig skröna man får höra av iRivertöntarna. Har man bra lurar och vettigt komprimering så är skillnaden liten och förmodligen en fråga om smak. Till och med High End tillverkare inom HiFi har på mässor använt sig av en iPod med lossless som signalkälla. I HiFi&Musik, Bild&Ljud samt M3 får alltid iPod bra resultat. iRiver brukar ofta få snäppet bättre men IRL så spelar det fan ingen roll. Är det någon som finlyssnar med MP3-spelare?

Jag är inte på någotvis en audiofil (vilket jag vet att du är). Min uppfattning om iRiver vs iPod är ytterst subjektiv som lekman, jag skiter i exakt vad som är optimala frekvenser och perfekt ljudbild och jag är inte ensam om det. Det är som du säger få mäniskor som kör med lossless, hörlursförstärkare osv och ändå hör många en klar skillnad.

Det jag tycker är sämre med mina Ec4or som lurar är basen och framförallt klarheten överlag. Både min Iriver och mina iPods låter bra, men jag tycker Irivern ger ett klarare ljud och en fylligare bas.

Sedan att sjukt många andra håller med om samma sak måste ju vara värt något när det gäller personligt uppfattande.

Doctor Snuggles
2007-09-21, 16:54
Fast en subjektiv bedömning är också beroende av flera faktorer, vilket är varför jag frågade om musikstil (mixning kan t.ex skilja enormt mycket mellan hårdrock och rnb/hiphop), hörlurar och eq inställningar. Som masterchief säger, det är få som hör skillnad mellan ens (bra) mp3 och cd-kvalitet t.ex, i min erfarenhet.

Men tack till er båda, då fick jag lite bättre koll.

Halldin
2007-09-21, 19:09
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

Henke83
2007-09-21, 21:38
Skulle någon kunna förklara vad vitsen med Ipod är överhuvudtaget?
Mobilen innehåller ju redan precis allt som en Ipod kan göra + massor som Ipoden inte kan.
Jag tror att Ipoden kommer försvinna ungefär som person sökaren försvann i takt med att mobiltelefonin etablerades.

PowPow
2007-09-21, 21:55
Skulle någon kunna förklara vad vitsen med Ipod är överhuvudtaget?
Mobilen innehåller ju redan precis allt som en Ipod kan göra + massor som Ipoden inte kan.
Jag tror att Ipoden kommer försvinna ungefär som person sökaren försvann i takt med att mobiltelefonin etablerades.

Syftar du bara på Ipoden, eller på mp3.spelare över lag?

Fördelen med en mp3-spelare är ofta att man får ett gränssnitt som är optimerat (enligt tillverkarens bästa förmåga) för musiklyssning och bläddring i musikbibliotek. Min uppfattning är att telefoner blivit betydligt bättre på detta på sistonde.. och då syftar jag främst på Sonyerikssons walkman-mobiler, och iphonen såklart.

Sen är det fortfarande så att du får betydligt större utrymme för pengarna när du köper en mp3-spelare. OM vi håller oss till apples produkter, så får du en iPod med 80Gb hårddisk för under 2500kr. Jämför det med den kommande iphonen: max 8Gb minne (väl?), och ett pris långt där över. Visst, du får en telefon och en halvkass internetbrowser på köpet, men ändå.

Den dag det finns mobiltelefoner, med lika bra gränssnitt som de mp3-spelare jag gillar, och har lagringsutrymme på 50Gb+.. ja, då kan jag överväga att skrota min mp3-spelare. Inte en dag innan.

Siffran 50Gb är iofs ganska relativ. Som det ser ut nu så tar den digitala musiken mer och mer plats, eftersom fler och fler använder högre kvalitet (det är mitt intryck iaf). Om vi sen börjar tala om lossless.. ja, då räcker inte 50Gb ens halvvägs.

hahavaffan
2007-09-22, 10:14
Är det bara jag som inte vill ha allt i en och samma pryl?Inte jag heller.

nr16
2007-09-22, 10:33
Ipod är skit. Dåligt ljud och sen kan man inte slänga den i golvet...

Greg
2007-09-26, 11:50
Hur går det?

Tänkt beställa 16 GB:en.

Trivs ni med den?

MasterChief
2008-01-19, 14:26
Köpte en Tocuh 16Gb idag. Sjukt läcker pryl. Jag kan inte minnas att jag varit så lycklig över någon pryl någongång. Det skulle vara min första projektor då, kanske. Så läcker!

Nu ska jag jailbreaka den och använda den som fjärrkontroll till min HTPC och så jag kan streama film till den när jag ligger och drönar i sängen.

Underbart läcker. Jag vill ha sex med den.

jakke
2008-01-19, 14:30
Jag väntar på att det ska komma en ny version av mjukvaran till Iphone som ska gå och knäcka. Apple har ett övertag över alla hackers där ute. =(

Gris
2008-01-19, 14:31
Köpte en Tocuh 16Gb idag. Sjukt läcker pryl. Jag kan inte minnas att jag varit så lycklig över någon pryl någongång. Det skulle vara min första projektor då, kanske. Så läcker!

Nu ska jag jailbreaka den och använda den som fjärrkontroll till min HTPC och så jag kan streama film till den när jag ligger och drönar i sängen.

Underbart läcker. Jag vill ha sex med den.

haha, tack för dagens skratt :D


är själv sugen på en touch, måste bara få jobba lite mer så man får råd.

Lasse Kongo
2008-01-19, 14:34
basta prylen jag kopt har haft den ett tag nu men pillar pa den konstant, surfar pa den dagligen och har den som barbart spel istallet for psp lr ds, har den hela dagarna pa jobbet+pa gymmet. Sa for mig var det valinvesterade pengar!

Kimball
2008-01-19, 14:38
Ipod är skit. Dåligt ljud och sen kan man inte slänga den i golvet...

nanos kan man droppa i backen x antal gånger utan problem (enligt egen erfarenhet). Vanliga varianten är ju stor som en lovikavante, så den skulle jag själv aldrig röra ^^

Exdiaq
2008-01-19, 14:42
nanos kan man droppa i backen x antal gånger utan problem (enligt egen erfarenhet). Vanliga varianten är ju stor som en lovikavante, så den skulle jag själv aldrig röra ^^

+ 10

Har tappat min Nano 2generationen från ett par meters höjd rakt ner på hård asfalt utan några som helst problem.

jwzrd
2008-01-19, 14:42
Köpte en Tocuh 16Gb idag. Sjukt läcker pryl. Jag kan inte minnas att jag varit så lycklig över någon pryl någongång. Det skulle vara min första projektor då, kanske. Så läcker!

Nu ska jag jailbreaka den och använda den som fjärrkontroll till min HTPC och så jag kan streama film till den när jag ligger och drönar i sängen.

Underbart läcker. Jag vill ha sex med den.

Jag vill också ha sex med din iTouch :/

MasterChief
2008-01-19, 15:07
Jag vill också ha sex med din iTouch :/

Du får nöja dig med att onanera:

http://img141.imageshack.us/img141/5558/julen2007001gt2.jpg

Gris
2008-01-19, 15:14
Du får nöja dig med att onanera:

http://img141.imageshack.us/img141/5558/julen2007001gt2.jpg

vad tycker du om batteritiden när man ser film mm?

MasterChief
2008-01-19, 15:24
vad tycker du om batteritiden när man ser film mm?

Köpte den för ett par timmar sen. Har inte hunnit. Men jag tittade mycket på serier på min iPod Video och det funkade hyggligt. Den orkade väl med 2-3 timmar eller nåt. Batteritiden har alltid varit tillräcklig för mig pga mitt sätt att använda iPoden. Så jag lär bli nöjd även denna gång.

Pepparkakssmurfen
2008-01-19, 16:47
vad tycker du om batteritiden när man ser film mm?

Batteritiden är bra,räcker till ca. 2 filmer + lite musik.
Däremot upplever jag att den suger i sig batterierna när man surfar med den.
(billaddare FTW)
Det som är dåligt är hörlurarna som följer med.

Gris
2008-01-19, 19:17
är så sjukt sugen på en då min nokia n95 tycker jag suger ut batteri vad man än gör med den, lite surt faktiskt.


Aja får se hur rik man känner sig efter räkningarna denna månad.