handdator

Visa fullständig version : Bra källargym i Malmö med bra priser


klippan
2007-09-18, 22:36
Tjenare. Letar efter ett nytt gym att träna på i Malmö då jag inte orkar med småbratsen och discobyggarna på mitt nuvarande gym längre, så vad jag då letar efter är ett skönt källargym med bra utrustning samt OK priser.

Feel free to recommend erat lilla källargym eller något annat som ni tycker är bra. :thumbup:

Glöm inte att nämna det som ni tycker är fördelar samt nackdelar med gymmet.

Tack på förhand. *kissass*

klippan
2007-09-18, 22:37
Såg nyss att folk skriver om TV-spel och annat skit i detta forumet, så om en moderator vill flytta tråden så är det kanske lite bättre? Hittade ingen annan sektion som jag tyckte passade in bra till min tråd men här känns väl kanske lite vilse... :S

Tricklev
2007-09-18, 22:39
Nejdå, om du väntar kommer du att få svar, allmänt är till för allt möjligt, alla diskussioner i allmänt är inte om spel och dylikt, även om dom självklart finns.

Bara ge det en dag eller två så har du ett par svar. :thumbup:

PowPow
2007-09-18, 22:41
Förr så fanns det gym i källaren vid malmö isstadio. Vi betalade en tia per gång om vaktmästaren var där. Annars var det väl gratis, antar jag. Vi brukade tjalla in iaf. Det var bara massa hårda typer, och en del utrustning var lite rostig. Så det kanske kan passa? Om det nu finns kvar, vill säga. Det fanns ingen skylt, men man gick in genom huvudingången (mitt på husets långsida) och ner för trappan till höger (trappan till vänster går till hockeyomklädningsrummen).

klippan
2007-09-18, 23:07
Förr så fanns det gym i källaren vid malmö isstadio. Vi betalade en tia per gång om vaktmästaren var där. Annars var det väl gratis, antar jag. Vi brukade tjalla in iaf. Det var bara massa hårda typer, och en del utrustning var lite rostig. Så det kanske kan passa? Om det nu finns kvar, vill säga. Det fanns ingen skylt, men man gick in genom huvudingången (mitt på husets långsida) och ner för trappan till höger (trappan till vänster går till hockeyomklädningsrummen).

OK tackar, kanske värt att checka in stället. Men är det hockeyklubbens gym då eller? Vill egentligen ha något där man kan köra på autogiro eller månadsavgift... pallar inte komma dit utan en tia sen kommer fulingen och ber om cash så får man inte träna. :/ Lite tråkigt när man alltid är som mest peppad när man väl kommit till gymmet...

Ajja, ett förslag jag ska kolla upp iaf. Hoppas på att få fler samtidigt. :hbang:

Corpobal
2007-09-18, 23:11
Vet inte riktigt vad du menar med källargym men allmänt brukar man säga att om man vill ha styrkeidrotter och bra utrustning i skivstångsväg samt hantlar så är det Malmö AK som gäller. För mer byggarinriktat så är det sannolikt Athletic Center vid Värnhemstorget som är "the place to be".

PowPow
2007-09-18, 23:11
OK tackar, kanske värt att checka in stället. Men är det hockeyklubbens gym då eller? Vill egentligen ha något där man kan köra på autogiro eller månadsavgift... pallar inte komma dit utan en tia sen kommer fulingen och ber om cash så får man inte träna. :/ Lite tråkigt när man alltid är som mest peppad när man väl kommit till gymmet...

Ajja, ett förslag jag ska kolla upp iaf. Hoppas på att få fler samtidigt. :hbang:

Nej, det är inte hockeylagets gym. De har ett eget på andra sidan huset. Jag vet inte vem det tillhör egentligen.

Jag vet inte ens om det finns kvar, och finns det kvar så lär in "lämna en tia om vaktis är närvarande-systemet" finnas längre. Eller ja, jag vet ju inte. Inte varit där på en massa år. men du kan ju gå dit och titta (om min beskrivning räcker - annars kan jag rita en kart :) )

Annars är mak ett bra gym i Malmö med en del kompetenta människor. Eller så var för något år sedan iaf.
http://www.malmoak.com/
Edit: Innebandybollstvå.

klippan
2007-09-18, 23:32
Bara speglar vid hantlarna i Malmö AK. :/ Speglar är viktigt, hehe...

Aa, har tänkt på Athletic och är intresserad, har en del kontakter där också som har pushat på lite men deras priser är ju typ 400/mån? :/

Arf Pingvin
2007-09-19, 01:30
Källargym med speglar? Ok om det finns, men om det saknas, so what?

klippan
2007-09-19, 01:42
Källargym med speglar? Ok om det finns, men om det saknas, so what?
Är så van vid speglar. Hjälper mig vid övningar att utföra dem korrekt och det är så jag tittar så att allt ser bra ut rent koordinationsmässigt osv. :) Samt att när man har pump så är det inte helt fel att bli hård av sig själv heller. :naughty:

chidde
2007-09-19, 02:07
men deras priser är ju typ 400/mån? :/

men du hade ju kontakter sa du? :D

håller med folket här, athletic är verkligen the place to be
hade mer än gärna gått där själv om de bara hade slopat deras könsdiskriminerande prislista

att det kostar mycket är en sak, men att det ska vara på det viset uppmuntrar jag ICKE (tröttna på mig om ni vill, jag säger då likadant varje gång athletic hamnar på tapeten... och jag är inte bitter)

klippan
2007-09-19, 02:13
men du hade ju kontakter sa du? :D

håller med folket här, athletic är verkligen the place to be
hade mer än gärna gått där själv om de bara hade slopat deras könsdiskriminerande prislista

att det kostar mycket är en sak, men att det ska vara på det viset uppmuntrar jag ICKE (tröttna på mig om ni vill, jag säger då likadant varje gång athletic hamnar på tapeten... och jag är inte bitter)
Håller med dig. Autogiro för män är 350:- och för kvinnor 200:-? Helt sinnes om du frågar mig.

Visst har jag lite folk som tränar där och kanske tom lite längre kontakter som är mer än så, men inget jag tjänar cash på. :P Ville bara påpeka att jag vet en del som tränar där och så vidare. :)

Happ, ska iaf försöka ta en titt in nu i veckan. Nu blir det sängdags, tjillevippen!

klippan
2007-09-19, 14:56
Tvungen. ;) Bump.

Stumpis
2007-09-19, 15:02
Happ, ska iaf försöka ta en titt in nu i veckan. Nu blir det sängdags, tjillevippen!

Tittar du in torsdag eller fredag runt 17-tiden måste du säga hej! :)

klippan
2007-09-19, 15:28
Tittar du in torsdag eller fredag runt 17-tiden måste du säga hej! :)
Och hur vet jag vem jag ska hälsa på? Haha, visste inte att vi kände varandra... *rolleyes* Men det är absolut inte omöjligt att jag tittar in imorgon, torsdag, då det är min vilodag i mitt nuvarande schema. :)

Tys0n
2007-09-19, 15:59
finns ett gym på persborg som ligger i en källare, är bara gamla maskiner och lös vikter, är riktig rocky känsla där nere..

Och folket som tränar där nere gör en verkligen inspirerad..

klippan
2007-09-19, 16:29
finns ett gym på persborg som ligger i en källare, är bara gamla maskiner och lös vikter, är riktig rocky känsla där nere..

Och folket som tränar där nere gör en verkligen inspirerad..
Hm OK. Vad heter det, nr och priser?

klippan
2007-09-19, 19:49
Bumpar den igen ;)

Stumpis
2007-09-20, 06:51
Och hur vet jag vem jag ska hälsa på? Haha, visste inte att vi kände varandra... *rolleyes* Men det är absolut inte omöjligt att jag tittar in imorgon, torsdag, då det är min vilodag i mitt nuvarande schema. :)

Jag är tjejen med de största tribal-tatueringarna på armarna! :D Tränar med en kille (min man) som ser ut som en medeltung valross... :D

klippan
2007-09-20, 16:32
Jag är tjejen med de största tribal-tatueringarna på armarna! :D Tränar med en kille (min man) som ser ut som en medeltung valross... :D
Haha, jadu. Får se om ma vågar sig fram då... *rolleyes*