handdator

Visa fullständig version : Tips på ett grymt träningsprogram?


lejonet
2007-09-18, 21:09
Har kört på med ett halv/helkroppsprogram nu i någon/ra månader och söker nu ett nytt och hårt program. Ett program gärna med mycket fokus på ben och mark. Bänk ska självklart också vara med men kanske inte lika mycket fokus på den.
Programet får gärna vara hårt :D

Jag tänkte att det blir nog lämpligt med ett nytt program nu när jag ska pröva att ta kreatin.



FÖR ER SOM ORKAR LÄSA VIDARE.

Programet som jag har använt fungerar så att man har 6 övningar per pass. 4 stora övningar och 2 små.

Sen så tränar man 3 ggr i veckan till en början körde jag som det stod på internet sidan = man tränar alla de stora musklerna varje pass fast på olika sätt. t.ex pass 1 bänk / pass 2 dips / pass 3 lutande hantelpress.

Fast ändrade det senare så att jag hade två underkropps pass och 1 pass överkropp .

fajiwara
2007-09-18, 21:34
en förslag är ju att köra 4 ggr i veckan , typ 2 muskelgrupper per gång. orkar ejj skriva ner ett schema atm, men det är riktigt skönt , se till att få riktigt mycket ut ur musklerna på varje pass..

lejonet
2007-09-18, 21:45
en förslag är ju att köra 4 ggr i veckan , typ 2 muskelgrupper per gång. orkar ejj skriva ner ett schema atm, men det är riktigt skönt , se till att få riktigt mycket ut ur musklerna på varje pass..

Låter intressant. Du får gärna berätta mer sen ;)

jojjep91
2007-09-19, 08:25
Mitt nya ser ut såhär.

Måndag: Marklyft, Chins, Latsdrag, Stångrodd, Baksida axlar i cable, Omvända flyes (magträning)

Tis: Bänkpress, Lutande Bänkpress, Flyes(elr valfri övning) (valfri axelövning) Militärpress, Framåtlutande hantelyft åt sidan,

Ons: vila

Tors: Knäböj, Rakbensmarklyft, Benpress, Lårcurl, Sittande vadpress, Stående Vadpress, Magträning

Fred: Biceps/triceps

Lörd Vila
Sön Vila

ungefär så kmr de se ut.