handdator

Visa fullständig version : Bilbyte!!


lauria
2007-09-18, 19:56
Jag har inte provkört den än men, är det någons som äger eller har ägt en Jeep Grand Cherokee 4,7 V8. Typ en -02.
Vad tycker ni om den? för/nackdelar.

Liten Men Fet
2007-09-18, 20:24
Jag har inte provkört den än men, är det någons som äger eller har ägt en Jeep Grand Cherokee 4,7 V8. Typ en -02.
Vad tycker ni om den? för/nackdelar.

Rent instinktivt så känns det som om det är en törstig och långsam bil, kör du mycket på dåliga vägar där du behöver den extra markfrigången?

Erikzzon
2007-09-18, 20:29
Svärfarn har en sådan. Den är skön att köra, sitter bra och det är bra sikt i den. Men som sagt var är den ganska så törstig. annars finns den ju med en 6a.

hahavaffan
2007-09-18, 20:49
Ganska ful, törstig, mindre trevliga vägegenskaper, dyra reservdelar (gissning)

Men med V8 så låter den fett iallafall :D

Jazen
2007-09-19, 17:09
4,7L v8 låter alltid fint, men det är enda fördelen jag ser med den bilen...om du nu inte bor väldigt off och måste ta dig fram med något terrängfordon

lauria
2007-09-19, 17:15
Liten Men Fet: Hehe jag bor mitt i stan ;) ....Men jag är ute rätt ofta och fiskar, då kan det blir odrägliga vägar ibland.

Erikzzon: Jo jag vet att det finns med en sexa. Men det är åttan lockar en hel del, sen så tror jag inte att sexan drar sååå mycket mindre.

hahavaffan: Ful? nja, långt ifrån min åsikt. Men det finns ju dom som tycker at volvo är snygg oxå *screwy* . Smaken är som baken :booty: .
Vägegenskaperna ska jag ta reda på eventuellt nästa helg då ja ska provköra en.
Tror inte att det är så dyra delar till den, brukar inte vara de till amerikanare.

Pepparkakssmurfen
2007-09-19, 21:01
Jag har inte provkört den än men, är det någons som äger eller har ägt en Jeep Grand Cherokee 4,7 V8. Typ en -02.
Vad tycker ni om den? för/nackdelar.

Fördelar:
-

Nackdelar:
Amerikansk kvalité
Törstig
Ful
Asfaltdjungelns indianer släpper ut luften ur däcken


Bilar med bättre terrrängegenskaper:

Toyota LandCruiser (både 90 och 100)
Nissan Patrol

pragmatist
2007-09-19, 21:17
Bilar med bättre terrrängegenskaper:

Toyota LandCruiser (både 90 och 100)
Nissan Patrol

Håller med, japanskt ska det vara om man vill ha bra jeep. Min kompis har en Mitsubishi Pajero, det är också ett bra val.

NiXPhoenix
2007-09-19, 21:32
Ful?!?

Den är skitsnygg ju, vilka andra stadsjeepar från sent 90, tidigt 00 tycker ni är snygga då?
Förutom Chevrolet då, men deras Tahoe och Suburban är inte "stadsjeepar".


http://4wheeldrive.about.com/library/uc/ucgraphics/Colorado%207-4%20014Thumb.jpg
http://www.valuesuv.com/images/jeepgrandcherokeepic.jpg
http://www.ajeepthing.com/images/grand-cherokee-oldnew.jpg


Mer On topic så är det ju en modell som varit med länge, och en 2002a kanske inte är helt i nivå med vissa av sina betydligt nyare konkurrenter. Men vad vet jag. Leta recensioner från biltidningar.

Metal_boy_
2007-09-19, 22:00
Bättre att köpa en stark fyrhjulsdriven diesel. Dagens dieselmotorer är så pass bra om du ska ha en geggamoja-bil. Onödigt att klammra sig fast vid V8.

tp_88
2007-09-19, 22:07
Ful?!?

Den är skitsnygg ju, vilka andra stadsjeepar från sent 90, tidigt 00 tycker ni är snygga då?
Inga.

Aldrig förstått grejen med denna typen av bilar. Totalt meningslösa imo. (Pratar om de "stadsjeepar" som har totalt keff framkomlighet, alltså inte riktiga med lågväxel osv.)

PowPow
2007-09-19, 22:59
Jag ska fan bli stadsindian (eller vad de nu kallar sig).

Skaffa en miljövänligare bil, annars kommer du aldrig till himlen!
Känns det inte lite drygt att köpa en så fet bil, för att du ibland åker ut och fiskar?

lauria
2007-09-20, 15:32
Jag ska fan bli stadsindian (eller vad de nu kallar sig).

Skaffa en miljövänligare bil, annars kommer du aldrig till himlen!
Känns det inte lite drygt att köpa en så fet bil, för att du ibland åker ut och fiskar?

Till himlen ska jag nog inte ändå.

Jag köper den inte enbarat för att jag är ute i skogen för det mesta ,mycket för att den är snygg osv.

PowPow
2007-09-20, 16:03
Till himlen ska jag nog inte ändå.

Jag köper den inte enbarat för att jag är ute i skogen för det mesta ,mycket för att den är snygg osv.

Jag ger dig onda miljöögat direkt! Mouhaha! ;)

Mighty
2007-09-20, 16:07
Den har tyvärr underdimensionerade bromsskivor för sin vikt så äldre modeller kan dessa behöva bytas då de blivit skeva

lauria
2007-09-21, 20:04
Jag ger dig onda miljöögat direkt! Mouhaha! ;)


:booty:

lauria
2007-09-21, 20:05
Den har tyvärr underdimensionerade bromsskivor för sin vikt så äldre modeller kan dessa behöva bytas då de blivit skeva

Tack för svaret, det är sån info som är bra att veta.

Vinter
2007-09-21, 20:10
Jag skulle personligen försöka privat importera en bil från USA, även med alla avgifter betalade är priskillnaden ofta till fördel för privatimport. Bara kolla vad som skiljer USA mot EURO modellen.

Jackie Dee
2007-09-21, 20:27
Att den är läcker är det enda jag vet om den.

Pingu
2007-09-21, 20:39
Bättre att köpa en stark fyrhjulsdriven diesel. Dagens dieselmotorer är så pass bra om du ska ha en geggamoja-bil. Onödigt att klammra sig fast vid V8.

+1

micke81
2007-09-21, 20:46
dom dära 4.7liters åttorna är en modern V8 så den bör inte vara särskilt mycket törstigare än den gammla slitvargen till sexa som dessutom inte är så mycket mindre som återfinns i cherokee krävs lite motorvolym och därmed vridmoment för att få fart på en så pass stor och tung bil
kvaliten brukar vara hyffsad på jänkare däremot finnish och passform är rena skämtet lite genomgående, reservdelar till amerikanska bilar finns i mängder och till vettiga priser så länge man undviker att snöa in på chrysler orginaldelar,eftermarknaden är minst lika bra
fast jag är extremt partisk...

Mvh Micke