handdator

Visa fullständig version : Eurosport är borta? Vad händer?


Allan
2007-09-18, 19:19
Alltså nu är det allvar - om vi ska ha ytterligare en golfkanal på TVn måste man ju fråga sig var vi i fortsättningen ska kunna se snooker, strongman, tyngdlyftning, en och annan byggartävling, samt - inte minst - Tour de France och andra cykeltävlingar. I mitt utbud kan jag inte ens välja till Eurosport.
Att gnälla hos Viasat hjälpte inte. De ser bara idrotten som ett sätt att sälja reklamtid, och sen kan alla anhängare av smala sporter ramla ner i ett hål i marken.
Vem ska man - som det stod i ett annat inlägg - döda för att få tillbaka idrotter som gör livet värt att leva i TV-soffan?

Mer här (http://www.realtid.se/ArticlePages/200411/30/20041130161617_Realtid846/20041130161617_Realtid846.dbp.asp)

Vad är Eurosport? (http://sv.wikipedia.org/wiki/Eurosport)

coxie
2007-09-18, 19:22
Sluta betala Tv-avgift till en massa skitprogram, sluta betala till Viasat eller annat kabelbolag.

Skaffa för dessa pengarna en tung Lina och börja tanka/streama allt du vill se. Visst det är olagligt men det är nog enda sättet om man vill komma ifrån alla dokusopor/värdelösa sitcoms som fyllt Svenskt tvutbud.

Vinter
2007-09-18, 19:24
Nått sånt här?

http://www.myp2p.eu/

Tricklev
2007-09-18, 19:29
Förlorade också Eurosport nyligen, dock flyttade jag sedan och fick då tillbaks det. *popcorn*

Fast ja, gör som coxie säger, det är enda sättet att få se vad du vill se nuförtiden.

Alexton
2007-09-18, 19:33
Eurosport rök med istället kom någon annan tv4sport kanal som visar Kampsport i mängder! Kunde inte varit bättre :D

Allan
2007-09-18, 19:33
Att sluta betala TV-avgift är inget val för en vuxen karl med insyn i TV-rummet. Att sitta framför datorn och glo är helt hjärndött. Att vara tvungen att ha en massa skitkanaler med reklamavbrott är minst lika hjärndött. Och som jag fattar det är "våra" idrotter inte attraktiva för reklamtidsköparna.

ramagoen
2007-09-18, 19:36
Usch, jag kolalde inte mycket på Eurosport men de va en bra kanal när jag hade den, mycket blandade sporter, tyngdlyftningen lever jag ju för nu och vill se den när det nu går EM. Suck. :(

MasterChief
2007-09-18, 19:37
Sluta betala Tv-avgift till en massa skitprogram, sluta betala till Viasat eller annat kabelbolag.

Skaffa för dessa pengarna en tung Lina och börja tanka/streama allt du vill se. Visst det är olagligt men det är nog enda sättet om man vill komma ifrån alla dokusopor/värdelösa sitcoms som fyllt Svenskt tvutbud.

Allt rippas inte och läggs ut.

z_bumbi
2007-09-18, 19:38
En vanlig antenn och en digitalbox med rätt programpaket så får man eurosport.

coxie
2007-09-18, 19:41
Allt rippas inte och läggs ut.

Det är sant, men utbudet är fortfarande bra mycket bredare än ett standardutbud via svensk parabol/kabel-tv. Visst sitter man och kollar på UR hela dagarna så kanske man inte kan få tag i allt där på internet.

hahavaffan
2007-09-18, 19:41
Att sluta betala TV-avgift är inget val för en vuxen karl med insyn i TV-rummet. Att sitta framför datorn och glo är helt hjärndött. Att vara tvungen att ha en massa skitkanaler med reklamavbrott är minst lika hjärndött. Och som jag fattar det är "våra" idrotter inte attraktiva för reklamtidsköparna.TV-out (dator - sladd - tv) är en lastgammal uppfinning som du kanske ska ta och titta närmre på.

Men det borde fan vara så att man kan välja precis vilka program man vill se. Hata hata hata att vara "tvingad" att se Bajs 15:30, följt av Smörja 15:45 och för att sedan avslutas med Skit 15:55, innan ens program börjar. Det ska vara som på internet, jag väljer vad och när jag vill se det.

hahavaffan
2007-09-18, 19:42
Det är sant, men utbudet är fortfarande bra mycket bredare än ett standardutbud via svensk parabol/kabel-tv. Visst sitter man och kollar på UR hela dagarna så kanske man inte kan få tag i allt där på internet.:laugh:

skaparn
2007-09-18, 19:49
Ja, det är inte alls kul. Försvann från Com Hem i början av september

Vacchi bloggar i ämnet Eurosport i våra TV-apparater (http://www.kadens.se/blogs/roberto/436.htm)

Namninsamling.se (http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=928)

Dumleman
2007-09-18, 19:51
Det är väl ändå ganska dålig upplösning på det som man streamar och laddar ner jämfört med "vanlig" tv?

Är det verkligen så få som tittar på tyngdlyftning? Hur mäts egentligen tittarsiffror? Är det via urvalsundersökningar eller går det att mäta via kablarna?

coxie
2007-09-18, 19:57
Det är väl ändå ganska dålig upplösning på det som man streamar och laddar ner jämfört med "vanlig" tv?

Är det verkligen så få som tittar på tyngdlyftning? Hur mäts egentligen tittarsiffror? Är det via urvalsundersökningar eller går det att mäta via kablarna?

Allt mainstream går att få i 720p.

Jag tror inte det görs några undersökningar, sport köps/säljs väl precis som allt annat på olika mässor dit kanalerna skickar folk med vissa direktiv. Dvs en handfull sitter och väljer vad Sverige ska se.

Jax
2007-09-18, 20:01
Ja det suger. Vill inte ha någon skit-TV4/expressen-sportkanal istället för Eurosport. Visst, går väl att få om man betalar lite, men orkar inte lägga pengar på att få mer tv-kanaler.

Allan
2007-09-18, 20:08
Allt mainstream går att få i 720p.

Jag tror inte det görs några undersökningar, sport köps/säljs väl precis som allt annat på olika mässor dit kanalerna skickar folk med vissa direktiv. Dvs en handfull sitter och väljer vad Sverige ska se.

De kommersiella bolagen köper in vad de tror de kommer sälja reklamtid till. Finns inga undantag. Skulle inte Tv3 kunna sälja reklam i hockey-VM skulle inte TV3 sända hockey-VM.
Problemet är också att OM t ex Tour de France sänds i en konventionell kanal är det inte intressant för dem att streama det. En orsak är naturligtvis streamens påstådda förmåga att smita undan reklam

jwzrd
2007-09-18, 20:13
Sluta betala Tv-avgift till en massa skitprogram, sluta betala till Viasat eller annat kabelbolag.

Skaffa för dessa pengarna en tung Lina och börja tanka/streama allt du vill se. Visst det är olagligt men det är nog enda sättet om man vill komma ifrån alla dokusopor/värdelösa sitcoms som fyllt Svenskt tvutbud.

Detta är sanningen.

TcAnders
2007-09-18, 20:14
När dom slutade sända Motocross på Eurosport vart jag mycket ledsen, dom valde att flytta det till Eurosport2.
Då hade jag bara en sak att se fram emot, MotoGP.. Att ligga i soffan söndagsförmiddagen och kolla på Rossi och resten av gänget är riktigt skönt.

Men, när sen Eurosport försvinner helt och byts ut mot Tv4Sport blir jag riktigt förbannad.. Kanalen som är där nu är helt värdelös.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, visst jag kan köpa en boxer och betala extra pengar för att få Eurosport 1+2 men jag känner att jag inte har dom pengarna.

Så jag får helt enkelt sitta här och vara mycket besviken på comhem.

// Anders

coxie
2007-09-18, 20:23
De kommersiella bolagen köper in vad de tror de kommer sälja reklamtid till. Finns inga undantag. Skulle inte Tv3 kunna sälja reklam i hockey-VM skulle inte TV3 sända hockey-VM.
Problemet är också att OM t ex Tour de France sänds i en konventionell kanal är det inte intressant för dem att streama det. En orsak är naturligtvis streamens påstådda förmåga att smita undan reklam

Jo det är klart att de kommersiella kanalerna väljer det som drar mest tittare, och tyvärr är jag inte en av dem som vill se samma som resten. SVT däremot tycker jag borde ställa mer krav på att de 6.7 miljarder UR gör av med varje år går till annat än URs egenproducerade dynga som ingen kollar på.

UR borde göra en stor realitycheck och inse att deras skit ses av väldigt få människor i sverige. Varför ska det då få så mycket utrymme och så mycket pengar?

redbrigade
2007-09-18, 20:23
varför inte båda? tv4 sport visar bra italiensk och spansk fotboll, Eurosport har Eurogoals och massa bra program under fotbolls Vm och Em mycket tråkigt att den försvann.

Allan
2007-09-18, 20:53
Jo det är klart att de kommersiella kanalerna väljer det som drar mest tittare, och tyvärr är jag inte en av dem som vill se samma som resten. SVT däremot tycker jag borde ställa mer krav på att de 6.7 miljarder UR gör av med varje år går till annat än URs egenproducerade dynga som ingen kollar på.

UR borde göra en stor realitycheck och inse att deras skit ses av väldigt få människor i sverige. Varför ska det då få så mycket utrymme och så mycket pengar?

Du vet inte mycket om UR. Lägg ner det tugget istället för att fortsätta visa din okunnighet. Det är inte det saken handlar om. Jag skiter i kampsport - det är värdelöst och trist. Jag vill ha Snooker OCH tyngdlyftning OCH Tour de France.
Det är ju inte så att det saknas bollsportssändningar på TV

Nitrometan
2007-09-18, 20:58
Alldeles för mycket bollsporter.

Varför plockade comhem bort Eurosport ur utbudet? *screwy*

Baan
2007-09-18, 20:58
Allt mainstream går att få i 720p.

Jag tror inte det görs några undersökningar, sport köps/säljs väl precis som allt annat på olika mässor dit kanalerna skickar folk med vissa direktiv. Dvs en handfull sitter och väljer vad Sverige ska se.

Wtf, har jag missat något eller tänker du på filmer? Serier ligger väl på ganska låg upplösning, ser inte så vackert ut på en 24" med 1920x1200 upplösning..

Yucko
2007-09-18, 21:03
Wtf, har jag missat något eller tänker du på filmer? Serier ligger väl på ganska låg upplösning, ser inte så vackert ut på en 24" med 1920x1200 upplösning..

Nja, vissa TV-bolag sänder i 720p.

Baan
2007-09-18, 21:05
Nja, vissa TV-bolag sänder i 720p.

Jo, men det som finns att köpa på nätet är inte direkt 720p

Yes
2007-09-18, 21:11
Jo, men det som finns att köpa på nätet är inte direkt 720p
Tycker dock HDTV-riparna ofta är mycket bra. Fast fick jag välja skulle jag förstås vilja ha allt i 1080p eller högre.

Yucko
2007-09-18, 21:12
Jo, men det som finns att köpa på nätet är inte direkt 720p

Det sa jag väl å andra sidan inte? Det du köper som retail är 1080, och det bl.a. FOX sänder är 720.

Baan
2007-09-18, 21:15
Det sa jag väl å andra sidan inte? Det du köper som retail är 1080, och det bl.a. FOX sänder är 720.

Menade inte köpa som i köpa utan tankar ner, allt är ju komprimerat och ganska låg upplösning = inte bra på stor skärm om man sitter någorlunda nära.

MasterChief
2007-09-18, 21:19
Menade inte köpa som i köpa utan tankar ner, allt är ju komprimerat och ganska låg upplösning = inte bra på stor skärm om man sitter någorlunda nära.

Que?

Alla serier från staterna finns i otroligt bra kvalitet. Betydligt bättre än DVD och ljusår bättre än svensk piss-TV.

Baan
2007-09-18, 21:22
Que?

Alla serier från staterna finns i otroligt bra kvalitet. Betydligt bättre än DVD och ljusår bättre än svensk piss-TV.

Att tanka? Det jag sett är komprimerat och 640x480

Yucko
2007-09-18, 21:23
Menade inte köpa som i köpa utan tankar ner, allt är ju komprimerat och ganska låg upplösning = inte bra på stor skärm om man sitter någorlunda nära.

Då tar vi det igen: FOX, bl.a., sänder många av sina serier i 720p. Sen har det även börjat komma retail-serier på DVD i 1080i som downsamplas till 720p som man kan få tag på.

Baan
2007-09-18, 21:24
Då tar vi det igen: FOX, bl.a., sänder många av sina serier i 720p. Sen har det även börjat komma retail-serier på DVD i 1080i som downsamplas till 720p som man kan få tag på.

Då tar vi det igen, tankar man grejer så är det inte den kvaliteten man får. Att jag kan köpa dom är en annan femma.

MasterChief
2007-09-18, 21:25
Att tanka? Det jag sett är komprimerat och 640x480

Nyaste Prison Break som jag såg nyss hade dessa siffror:

File Size Processed: 4.09 GB, 1280 x 720, 59.94 fps, 13.03 Mbps Average.

edit: som mest har jag sett average på 38 Mbps

Yucko
2007-09-18, 21:25
Då tar vi det igen, tankar man grejer så är det inte den kvaliteten man får. Att jag kan köpa dom är en annan femma.

Nähä? Så vilken kvalité får man då?

Baan
2007-09-18, 21:26
Nähä? Så vilken kvalité får man då?

I många fall 640x480

MasterChief
2007-09-18, 21:28
I många fall 640x480

Byt sajter för fan! Hahahaha! LoosernOObLollicopter.

Baan
2007-09-18, 21:28
Nyaste Prison Break som jag såg nyss hade dessa siffror:

File Size Processed: 4.09 GB, 1280 x 720, 59.94 fps, 13.03 Mbps Average.

edit: som mest har jag sett average på 38 Mbps

Synd att man inte följer den serien då antar jag. Dom serierna jag följt/följer har inte så bra kvalité tyvärr och man vill inte gärna välja serie efter hur komprimerat det är.

MasterChief
2007-09-18, 21:29
Synd att man inte följer den serien då antar jag. Dom serierna jag följt/följer har inte så bra kvalité tyvärr och man vill inte gärna välja serie efter hur komprimerat det är.

Vilka serier följer du?

Baan
2007-09-18, 21:29
Byt sajter för fan! Hahahaha! LoosernOObLollicopter.

Skicka bytesförslag i PM då ;) Tror iofs jag har koll på dom bättre

Wintermute
2007-09-18, 21:29
Vet inte vad du tankat men jag har en hel del som ligger på 720P med AC3 ljud.

Baan
2007-09-18, 21:30
Vilka serier följer du?

Heroes
Battlerstar Galactica
Jericho (såg att det fanns en del i 720p dock inte alla..)

Yucko
2007-09-18, 21:30
I många fall 640x480

Ja, men då är sändningen inte i 720p. Det är skillnad på Cartoon network och FOX. Som sagt så finns det högvis med serier som sänds i 720p, och det har dom gjort ett bra tag.

Baan
2007-09-18, 21:32
Ja, men då är sändningen inte i 720p. Det är skillnad på Cartoon network och FOX. Som sagt så finns det högvis med serier som sänds i 720p, och det har dom gjort ett bra tag.

Vet inte riktigt om du inte fattar eller om jag missar din poäng. Jag säger inget om kvaliteten från början utan vad jag får för komprimerat via nerladdningssajter och där är det lägre upplösningar, även om orginalet är 720p

Yes
2007-09-18, 21:34
Vet inte riktigt om du inte fattar eller om jag missar din poäng. Jag säger inget om kvaliteten från början utan vad jag får för komprimerat via nerladdningssajter och där är det lägre upplösningar, även om orginalet är 720p
Om orginalet är 720p är det(förhoppningsvis ;) ) ingen som är så dum att denne komprimerar det till 640x480 som har fel aspektratio.

Baan
2007-09-18, 21:35
Om orginalet är 720p är det(förhoppningsvis ;) ) ingen som är så dum att denne komprimerar det till 640x480 som har fel aspektratio.

624x352 är det egentligen..

MasterChief
2007-09-18, 21:36
Heroes
Battlerstar Galactica
Jericho (såg att det fanns en del i 720p dock inte alla..)


Alla dessa finns i MYCKET bra kvalitet (vi pratar 720p/1080i/1080p)

Dock är inte allt scen. Men det spelar ju ingen roll, bara kvaliten är perfekt.

Yucko
2007-09-18, 21:37
Vet inte riktigt om du inte fattar eller om jag missar din poäng. Jag säger inget om kvaliteten från början utan vad jag får för komprimerat via nerladdningssajter och där är det lägre upplösningar, även om orginalet är 720p

Jag vet inte vad du hänger på för siter, men det finns 3 olika upplösningar: "vanliga" rippar (antagligen de du laddar ner) sen HR-rippar och till sist 720p-rippar. Om dom sänds i 720p så finns dom oftast att få tag på i 720p också.

Wennerberg
2007-09-18, 21:37
Du vet inte mycket om UR. Lägg ner det tugget istället för att fortsätta visa din okunnighet. Det är inte det saken handlar om. Jag skiter i kampsport - det är värdelöst och trist. Jag vill ha Snooker OCH tyngdlyftning OCH Tour de France.
Det är ju inte så att det saknas bollsportssändningar på TV

Vilken tur då att de visar kampsport där för oss andra som gillar det. Då menar jag oss som skiter i Snooker och tour de france eftersom vi tycker det är värdelöst och trist.

cowboyen
2007-09-18, 21:40
har aldrig lyckats tanka en serie med ok upplösning...

Carolinew
2007-09-18, 21:41
Vill också ha tillbaka min favoritkanal!!! *cry* *grr*

JÄVLA skit comhem!! *mini* :smash: *gah!*

Baan
2007-09-18, 21:42
Alla dessa finns i MYCKET bra kvalitet (vi pratar 720p/1080i/1080p)

Dock är inte allt scen. Men det spelar ju ingen roll, bara kvaliten är perfekt.

Får försöka hitta Jericho iaf, lite för sent med Heroes och BG. Går fan inte se den i den här upplösningen, möjligtvis om man satt två tre meter bort.

Jag vet inte vad du hänger på för siter, men det finns 3 olika upplösningar: "vanliga" rippar (antagligen de du laddar ner) sen HR-rippar och till sist 720p-rippar. Om dom sänds i 720p så finns dom oftast att få tag på i 720p också.

Nu har jag kollat lite noggrannare och hittar lite HR-rippar men 720p hittar jag icke. Har inte tillgång till några exklusiva trackers å andra sidan. Kanske ska testa dc hmm

MasterChief
2007-09-18, 21:44
Får försöka hitta Jericho iaf, lite för sent med Heroes och BG. Går fan inte se den i den här upplösningen, möjligtvis om man satt två tre meter bort.



Nu har jag kollat lite noggrannare och hittar lite HR-rippar men 720p hittar jag icke. Har inte tillgång till några exklusiva trackers å andra sidan. Kanske ska testa dc hmm

Det är exklusiva HD-trackers som är skiten så att säga.

Baan
2007-09-18, 21:45
Det är exklusiva HD-trackers som är skiten så att säga.

Ok, det var lite det som var min invändning, att det inte är så lätt att få tag på bra grejer. Sen kan man ju dra slutsatsen att om orginalet är högupplöst så finns den förmodligen någonstans också...

MasterChief
2007-09-18, 21:47
Ok, det var lite det som var min invändning, att det inte är så lätt att få tag på bra grejer. Sen kan man ju dra slutsatsen att om orginalet är högupplöst så finns den förmodligen någonstans också...

Vi kan vara säkra på en sak i alla fall. Allan kommer bli sur så in i helvete när han ser att vi trashat hans tråd med detta snack :-/

Baan
2007-09-18, 21:48
Vi kan vara säkra på en sak i alla fall. Allan kommer bli sur så in i helvete när han ser att vi trashat hans tråd med detta snack :-/

Det kan du fethaja (fetuttryck). Grub måste ha det här skiftet eller något..

cowboyen
2007-09-18, 21:49
Vi kan vara säkra på en sak i alla fall. Allan kommer bli sur så in i helvete när han ser att vi trashat hans tråd med detta snack :-/

han började ju med att trasha kampsport så vad väntar han sig...

Corpobal
2007-09-18, 22:06
Att förvänta sig att viasat ska sända tyngdlyftning är ju att ta i lite, finns så dåligt tittarunderlag att jag inte ens tror SVT hade sänt det om det så blivit haussat i Ordfront. Visst var det surt att kanalen var borta när man ville se i afton, känns meningslöst att köpa den digitalt också när man mest ville ha den för tyngdlyftningen.

NiXPhoenix
2007-09-18, 22:34
Allt mainstream går att få i 720p.

Jag tror inte det görs några undersökningar, sport köps/säljs väl precis som allt annat på olika mässor dit kanalerna skickar folk med vissa direktiv. Dvs en handfull sitter och väljer vad Sverige ska se.



Nu tar du i, även om det skulle gå att hitta nånstans så kanske det erbjuds till en så begränsad krets att några hundra personer har tillgång till det.
Sen är det ofta ganska mkt bök för att få ner det, visst, de stora serierna från USA är inga problem att få ner, men vad händer när man vill ha lite äldre material? Torrents är ju helkört på den punkten, folk slutar dela med sig efter en vecka och ska bara ha nytt, nytt, nytt - det senaste!!!!

Sen kanske man inte är så bra på engelska och vill ha subtitles, ja undertexter.xx finns ju men de fixar knappast alla serier. Sen översätter de rätt dåligt och särskriver som troll. Plus att när man väl fått ner sina subtitles så innebär det ofta massa bök och stök, inte samma release, måste ändra timingen osv.

NiXPhoenix
2007-09-18, 22:43
Till er som är missnöjda med att Comhem tagit bort Eurosport

1. Hör av er och klaga. Det hjälper antagligen inte mkt att gnälla här där ingen Comhem-anställd ser.
2. Eurosport 1 & 2 finns i Comhem Medium. Digital-tv borde varje person med en platt-tv (som jag misstänker många har nuförtiden) skaffa sig.
Om ni nu inte sitter på nån bra plasma som glatt smaskar i sig analoga signaler utan att ge dålig bild.


Jag tycker också Eurosport är en bra kanal, de har en väldig blandning vad jag märkt. TV4 har förökat sig alldeles för mkt den senaste tiden och det är ingen utveckling jag gillar.

Baan
2007-09-18, 22:44
Nu tar du i, även om det skulle gå att hitta nånstans så kanske det erbjuds till en så begränsad krets att några hundra personer har tillgång till det.
Sen är det ofta ganska mkt bök för att få ner det, visst, de stora serierna från USA är inga problem att få ner, men vad händer när man vill ha lite äldre material? Torrents är ju helkört på den punkten, folk slutar dela med sig efter en vecka och ska bara ha nytt, nytt, nytt - det senaste!!!!

Sen kanske man inte är så bra på engelska och vill ha subtitles, ja undertexter.xx finns ju men de fixar knappast alla serier. Sen översätter de rätt dåligt och särskriver som troll. Plus att när man väl fått ner sina subtitles så innebär det ofta massa bök och stök, inte samma release, måste ändra timingen osv.

Håller med på dina punkter, skulle vilja tillägga att vi inte har tillräckligt bandbredd (många av oss iaf) för att tanka material som tar många gb. Visst finns ju snabb ADSL idag men det är även överbelastad hos många och man kommer inte upp i utlovad hastighet eller ens nära. För andra som sitter på LAN, särskilt om det är via SUNET, så finns det en del begränsningar på vad man får tanka per dag. Skulle säga att tekniken inte är särskilt mogen idag för att man ska kunna se massvis med högupplöst TV varje dag... det satsas för lite på fiber.

The_RobRoy
2007-09-18, 22:56
Jag tycker också Highdefintion är underbart och tittar på allt som går att fåtag på i det, men kom igen nu förfasen, high defintion har funnits allmänt tillgängligt i lite över 1 år, innan det på enstaka serier osv, hur kan ni redan sitta och säga - jag kan inte titta på dedär osv?

Huvudsaken är väl fortfarande om det som rör sig i bildrutan är bra, inte om ni ser öronludden på karaktärerna? Get a grip!

Bästa med saker via nedladdning är ändå att slippa reklamavbrotten.

Förövrigt, hela denhär grejen med att sitta och "småskryta" om vad man får tag på osv, det blir lite fånigt, Grub är ju mästare på det också, klippa in hur tidigt han får tag på alla serier via sina fina torrentsidor *rolleyes*

coxie
2007-09-18, 23:12
I och med att vi inte får diskutera piratkopiering på Kolo så tänker jag inte nämna vart jag får mitt material, men nej det är inte direkt så att man kan hitta bra HD på publika ställen. Hela grejen med att hålla det lite "exklusivt" är att folk sköter sig, folk seedar och framförallt kan man ställa krav på bra releaser. Självklart Gamla saker är inga problem att få tag i, allt finns på de bra trackersen och folk seedar alltid max pga ratio-krav. Sitter man som många där inne med minst 10/10 linor så är det inga större problem att hålla på med filer på 10-50 gb, det är värt det om man får bra kvalite.

Jag vill som nämnt inte bli bannad här genom att säga här finns allt i perfekt HD, men dessa ställen finns även om det krävs lite jobb för att få tillgång till materialet. Att vissa här uppenbarligen hittat 500mb releaser på publika ställen som är flaggade HD betyder inte att bra HD på nätet inte existerar.

Blir jag bannad nu så tackar jag för min tid här :D

Allan
2007-09-19, 03:51
Håll er på mattan i fortsättningen, tack.

NiXPhoenix
2007-09-19, 17:02
Om ni är för lata för att höra av er direkt så finns det en namninsamling här.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=928

Har inte sett den tidigare i tråden iaf.

LadyG
2007-09-19, 17:16
http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_medium_kanaler#

*ironi on* TVÅ Eurosportkanaler t o m, det var inte dåligt för att ha tagit bort Eurosport ur sortimentet *ironi off*

Ärligt, nyhetsartikeln i första posten är från 2004. Det vart ett Jävla liv på oss UPC-kunder så de la tillbaka den och sen vart det lugnt tills ComHem köpte upp UPC och det blev lite rörigt.

Men ingenting har slopats, kapats eller tagits bort :)

De har flyttat runt en massa och rört till det för gamla UPC-kunder men det är en helt annan sak :)

skaparn
2007-09-19, 22:32
Om ni är för lata för att höra av er direkt så finns det en namninsamling här.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=928

Har inte sett den tidigare i tråden iaf.

Orka läsa första sidan...

daja
2007-09-20, 08:27
Eurosport hade ju en fantastiskt dålig tablå, det var nästan en bedrift att lyckas sätta ihop program efter program som nästan ingen brydde sig om. Grejen med en sportkanal måste ju vara att fånga de som är sportintresserade, resten inser man ju aldrig kommer titta, men trots att jag anser mig själv vara oerhört sportintresserad så kollade jag bara in på kanalen de få gånger jag tappade fjärren i mattan så den råkade byta till Eurosport.
Tennisen var sevärd, men det känns inte lika intressant som på Borg, Wilander och Edbergs tid så det är mer ett tidsfördriv om man har tråkigt och tiden är sådan att det bara visas kvinnofängelset på andra kanaler.
Den "nya" kanalen tv4 sport riktar sig klart mer mot den stora massan med sporter som fotboll och ishockey men kör också en del smalare med kampsport, dokumentärer m.m.

Nitrometan
2007-09-23, 19:07
WTF! Nu är tyngdlyftnings-VM i full gång och inget Eurosport hemma hos mig... *gah!*

Yankeee
2007-09-23, 19:08
Den "nya" kanalen tv4 sport riktar sig klart mer mot den stora massan med sporter som fotboll och ishockey men kör också en del smalare med kampsport, dokumentärer m.m.

Fan va grymt, jag har saknat en kanal som visar fotboll och ishockey!

Allan
2007-09-23, 19:14
Fan va grymt, jag har saknat en kanal som visar fotboll och ishockey!

:laugh:

daja
2007-09-24, 14:01
Fan va grymt, jag har saknat en kanal som visar fotboll och ishockey!

:D

en kanal i basutbudet som kör fotboll och hockey på återkommande basis från de större ligorna är inte så vanligt iaf