handdator

Visa fullständig version : ARRGH uppkörning... !


e_w
2007-09-18, 11:41
Är så sjuukt nervös, måste skriva av mig lite !
Har uppkörning idag klockan 16:30 i Lysekil och jag har inte kunnat sova inatt och knappt kunnat äta för jag är så galet nervös. Överdrivet japp, men ack så svårt att lugna ner mig när jag väl är uppjagad :P

Jag vill höra lite om era uppkörningar ! Vad gjorde ni för säkerhetskontroll? ( det är den jag är mest nervös för.. gah ) Fick ni fickparkera och backa runt hörn?

Och såklart... Klarade ni den på första försöket? *popcorn*

mela
2007-09-18, 11:48
Det regnade så jag slapp säkerhetskontroll :D
Jag fick starta i backe, backa runt hörn, köra ut på motorväg, byta fil på motorväg, köra i bostadsområde med allt som gäller det.
Körde upp i Göteborg.

Klarade det på första. Det är inte så hemskt som man kan tro. Andas djupt, var trevlig. Jag satt och småpratade med vägverkssnubben hela tiden så det hela var väldigt anslappnat.

egge
2007-09-18, 11:51
Backa runt hörn är väl standard men fickparkera har jag inte hört någon som fick göra.

Gör du något fel så berätta det direkt så h*n fattar att du vet vad du gjorde fel.

Självklart klarade jag det på första försöket:cool:

edit
mela: inre säkerhetskontroll är ju inga problem när det regnar, hur mkt flörtade du egentligen? ;)

MasterChief
2007-09-18, 11:51
Fick göra det mesta. Fick en tutande ambulans i röven också. Klarade det på första. Du måste tagga ner! Det kommer gå bra.

hahavaffan
2007-09-18, 11:57
Jag slapp yttre besiktning, eller vad tusan dom kallade det, för att det regnade, men fick göra inre med torkare osv osv. Sen fick jag göra allt man kan tänka sig få göra. Körde typ 50 minuter :( Men fixade biffen lätt. Och det kommer du också göra.

e_w
2007-09-18, 11:58
Det regnade så jag slapp säkerhetskontroll :D
Jag fick starta i backe, backa runt hörn, köra ut på motorväg, byta fil på motorväg, köra i bostadsområde med allt som gäller det.
Körde upp i Göteborg.

Klarade det på första. Det är inte så hemskt som man kan tro. Andas djupt, var trevlig. Jag satt och småpratade med vägverkssnubben hela tiden så det hela var väldigt anslappnat.

Haha vissa har det bra :D
Ja motorväg blir väl inte aktuellt här, fast det är ju inte så svårt heller :P

Ja, det låter bra det. Ska verkligen försöka tagga ner för man kör ju bara sämre ju mer man jagar upp sig... :/

MasterChief
2007-09-18, 12:02
Haha vissa har det bra :D
Ja motorväg blir väl inte aktuellt här, fast det är ju inte så svårt heller :P

Ja, det låter bra det. Ska verkligen försöka tagga ner för man kör ju bara sämre ju mer man jagar upp sig... :/

Glöm inte att "ha koll"!

Kolla i speglarna innan du blinkar. Släng ett öga i backspegeln regelbundet osv. Att visa sig säker är nog så viktigt.

e_w
2007-09-18, 12:03
Backa runt hörn är väl standard men fickparkera har jag inte hört någon som fick göra.

Gör du något fel så berätta det direkt så h*n fattar att du vet vad du gjorde fel.

Självklart klarade jag det på första försöket:cool:

edit
mela: inre säkerhetskontroll är ju inga problem när det regnar, hur mkt flörtade du egentligen? ;)


Ja, när du säger det så är det nog standard.
Ska försöka tänka på det, man är ju inte mer än människa :)

smürfpücko
2007-09-18, 12:05
Mycket handlar om vilken kontrollant du får också, han/hon ska ju kunna få dig att känna dig avslappnad. Finns ju dem som är extra griniga antar jag, själv hade jag en lugn och bra kontrollant, plus att det var mitt i vintern och halvt isigt, så han kunde väl inte dömma ner pga väglaget.

Backa runt hörn, inre & yttre fordons/säkerhetskontroll, påfart, avfart, men ingen fickparkering. 1 försök.

mela
2007-09-18, 12:05
mela: inre säkerhetskontroll är ju inga problem när det regnar, hur mkt flörtade du egentligen? ;)

Han ville inte stå ute i regnet *whistle* eller något.. jag flörtade inget, jag är bara sjukt het :laugh:

Drfg
2007-09-18, 12:06
Tror jag fick göra säkerhetskontroll men är inte säker, slapp göra alla svåra saker men såg väl ut som jag visste vad jag höll på med kanske. Körskoleläraren sa iaf att det var den bästa uppkörning hon sett :) Så ta det bara lungt, då är det hur lätt som helst.

mela
2007-09-18, 12:07
Jag slapp yttre besiktning, eller vad tusan dom kallade det, för att det regnade, men fick göra inre med torkare osv osv. Sen fick jag göra allt man kan tänka sig få göra. Körde typ 50 minuter :( Men fixade biffen lätt. Och det kommer du också göra.

Jag fick fråga hur vindrutetorkaren fungerade på den bilen jag körde eftersom jag aldrig använt dem i en volvo tidigare och alla fungerar olika. Så det var det första jag gjorde. De begär inte att man ska kunna alla finesser på alla olika bilar som finns :D

e_w
2007-09-18, 12:07
Jag slapp yttre besiktning, eller vad tusan dom kallade det, för att det regnade, men fick göra inre med torkare osv osv. Sen fick jag göra allt man kan tänka sig få göra. Körde typ 50 minuter :( Men fixade biffen lätt. Och det kommer du också göra.

Gött det, tusan att det inte regnar här idag då :D
Men okej, nice. Ja jag ska göra mitt bästa iaf ! :)

e_w
2007-09-18, 12:09
Mycket handlar om vilken kontrollant du får också, han/hon ska ju kunna få dig att känna dig avslappnad. Finns ju dem som är extra griniga antar jag, själv hade jag en lugn och bra kontrollant, plus att det var mitt i vintern och halvt isigt, så han kunde väl inte dömma ner pga väglaget.

Backa runt hörn, inre & yttre fordons/säkerhetskontroll, påfart, avfart, men ingen fickparkering. 1 försök.


Ja, får hoppas på att jag inte får ett surkart. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag har sista tiden på dagen bara :P Kanske är gnällig efter en lång dag, men kanske inte vill köra på länge med mig om dom vill hem fort... Hoppas på det senare :D

e_w
2007-09-18, 12:11
Tror jag fick göra säkerhetskontroll men är inte säker, slapp göra alla svåra saker men såg väl ut som jag visste vad jag höll på med kanske. Körskoleläraren sa iaf att det var den bästa uppkörning hon sett :) Så ta det bara lungt, då är det hur lätt som helst.

Men får inte alla göra nån slags kontroll? Fast du kanske fick en extra shyst lärare...=)

Det låter ju hur bra som helst =) Ja jag ska verkligen försöka tagga ner lite nu.

Jompan
2007-09-18, 12:20
Jag har kört upp två gånger. Misslyckades första gången för att jag lyssna på bilskolläraren. *mini*

Aldrig behövt göra den yttre kontrollen. Trots fint väder båda omgångarna.

Säger som Mela, babbla på om lite vad som helst som intresserar dig med han/henne du kör upp för. Det ger ett mer avslappnat intryck. Glöm inte att visa tydligt att du kollar backspeglar osv.

Tills sist.

LYCKA TILL!!!!

Håller tummarna för dig. Det kommer gå bra! :thumbup:

Glöm inte rapportera hur det gick. Väntar med spänning. :)

Halldin
2007-09-18, 12:22
Lycka till, inte vara stirrig.

e_w
2007-09-18, 12:31
Jag har kört upp två gånger. Misslyckades första gången för att jag lyssna på bilskolläraren. *mini*

Aldrig behövt göra den yttre kontrollen. Trots fint väder båda omgångarna.

Säger som Mela, babbla på om lite vad som helst som intresserar dig med han/henne du kör upp för. Det ger ett mer avslappnat intryck. Glöm inte att visa tydligt att du kollar backspeglar osv.

Tills sist.

LYCKA TILL!!!!

Håller tummarna för dig. Det kommer gå bra! :thumbup:

Glöm inte rapportera hur det gick. Väntar med spänning. :)


Haha men jaha? Vad gjorde du dådå, som inte var rätt? :Virro

Oh, tack så hemskt mycket ! Kommer tillbaka med rapport sen :D

e_w
2007-09-18, 12:33
Lycka till, inte vara stirrig.

Tack, jag ska verkligen försöka ta det lugnt.

Kabuto
2007-09-18, 12:44
Tänk på att det inte är hela världen om man inte klarar det, bara att göra igen ju.. Har själv uppkörning om nån vecka..

Manta
2007-09-18, 12:51
Som sagt, ta det lugnt. Kör lugnt och verka lugn, prata med kontrollanten. Annars kör bara som vanligt. : )

Det är verkligen inte jättesvårt att köra upp, bara man koncentrerar sig och tar det lugnt. Nu var ju inte din tid kanske den optimala, men se till att inte bli stressad av dina medtrafikanter.

Jag körde upp i Umeå, kommer inte riktigt ihåg vad jag fick göra, snurra runt lite inne i stan, köra ut på någon landsväg, parkera osv. Klarade det ganska enkelt även om jag var skitnervös hela dagen innan och hela natten. Men så fort jag satte mig i bilen så försvan nervositeten och allt kändes lugnt

Lycka till!

Jompan
2007-09-18, 13:10
Haha men jaha? Vad gjorde du dådå, som inte var rätt? :Virro

Oh, tack så hemskt mycket ! Kommer tillbaka med rapport sen :D

Lite lång historia kanske. :D

Jag hade en sista övningskörning med bilskolläraren timman innan uppkörning. Kommer till ett bevakat övergångsställe. Det lyser grönt och jag vill ju köra, medan billäraren skriker åt mig att stanna för mannen som närmar sig övergångsstället med barnvagn. Eftersom jag hade sett grönt hade jag ju inga planer på att sakta in innan så jag hann inte stanna. Hur som helst slutade det i en vild diskussion mellan mig o billäraren att man skulle stannat där, trots att jag hävdade att jag hade grönt. Han menade på att det övergångsstället räknades som ett obevakat övergångsställe och skulle stannat. Hur som var man ju nervös, och tänkte att det infört nån ny konstig regel som säger att man måste stanna för passerande även om man har grönt. Detta då efter en lång debatt med bilskolläraren.

Vid uppkörningen sen, så givetvis kommer det en gångare vid ett bevakat övergångställe och jag har grönt. Stannar eftersom det var den instruktion jag fått timman innan. När jag var färdig sa kontrollanten att jag kört helt perfekt men att han inte kunde godkänna mig på grund av att jag stannat vid grönt. Hade förklarat för honom situationen som uppstått där på morgonen.

Förklarade sedan för min bilskollärare att jag kuggat och det på grund av vad han sagt. Då börja han tjaffsa om att det inte alls lyst grönt där vid övergångsstället tidigare på morgonen, utan att alla ljust hade varit nedsläckta och att det var då det gällde som obevakat övergångsställe. Hur som helst ville han överbevisa mig så han körde tillbaka till övergångsstället så han kunde visa att det inte lyste nånting. Jag hade ju givetvis rätt. Övergångsstället var bevakat och lampan lyste grönt. Han kom med några patetiska ursäkter och började sen skälla ut mig över hur detta skulle se ut i statistiken, det vill bara ha godkända elever.

Hade jag dock varit mindre nervös kanske kommunikationen där på morgonen varit bättre och så hade jag sluppit göra det dumma felet.

Hur som helst så tror jag inte du riskera av att kuggas för att du stannar vid grönt ljus. :D

mela
2007-09-18, 13:13
Hur som helst så tror jag inte du riskera av att kuggas för att du stannar vid grönt ljus. :D

Du kan kuggas för att du stoppar trafiken i onödan. Det beror på personen du kör upp med.

Jompan
2007-09-18, 13:15
Du kan kuggas för att du stoppar trafiken i onödan. Det beror på personen du kör upp med.

Självklart, det var ju därför jag kuggades, vad jag menade var att det nog är väldigt sällsynt att man faktiskt gör en sådan tabbe.

mela
2007-09-18, 13:17
Självklart, det var ju därför jag kuggades, vad jag menade var att det nog är väldigt sällsynt att man faktiskt gör en sådan tabbe.

Mjo. Men det finns bra många vägverkspersoner som gillar att kugga folk. Nu ska det iofs kanske införas en ny regel då du kan få ditt kort om du är medveten om att du har gjort fel. Wtf!?

"Jaa,du krockade med trädet, hur gick det tycker du?"
"Det var väl inte så bra."
"Grattis du får kortet!"

Detta lär aldrig hända, men vart drar man gränsen?

qwerty1
2007-09-18, 13:19
Min uppkörning tog 17 minuter. Kör lugnt och stilla och fokusera långt fram i trafiken.

rolf
2007-09-18, 13:39
Jag körde iväg med handbromsen i, och det tog nog 20-30 meter innan jag fattade vad det plingande ljudet var och varför bilen kändes seg. :D Godkänd blev jag, men det är ju onödigt att göra om mitt misstag.

påven
2007-09-18, 13:40
Tänk på att det inte är hela världen om man inte klarar det, bara att göra igen ju.. Har själv uppkörning om nån vecka..

bara att betala igen också, vad kostar en b-uppkörning nu? Är det lika dyrt som min taxiuppkörnnig som kommer gå på 1100spänn*grr27*

lectris
2007-09-18, 13:45
Jag gjorde yttre kontroll, backade runt hörn, körde i rondeller och på/avfarter, parkerade.. ja det mesta helt enkelt :D

Körde upp i Sollentuna utanför stockholm och fick lappen på första försöket. Småprata lite med din uppkörare, ta en sak i taget, titta dig noga omkring och var inte rädd för att fråga om du undrar något så går det nog bra :]

piraten99
2007-09-18, 15:44
Lite lång historia kanske. :D

Jag hade en sista övningskörning med bilskolläraren timman innan uppkörning. Kommer till ett bevakat övergångsställe. Det lyser grönt och jag vill ju köra, medan billäraren skriker åt mig att stanna för mannen som närmar sig övergångsstället med barnvagn. Eftersom jag hade sett grönt hade jag ju inga planer på att sakta in innan så jag hann inte stanna. Hur som helst slutade det i en vild diskussion mellan mig o billäraren att man skulle stannat där, trots att jag hävdade att jag hade grönt. Han menade på att det övergångsstället räknades som ett obevakat övergångsställe och skulle stannat. Hur som var man ju nervös, och tänkte att det infört nån ny konstig regel som säger att man måste stanna för passerande även om man har grönt. Detta då efter en lång debatt med bilskolläraren.

Vid uppkörningen sen, så givetvis kommer det en gångare vid ett bevakat övergångställe och jag har grönt. Stannar eftersom det var den instruktion jag fått timman innan. När jag var färdig sa kontrollanten att jag kört helt perfekt men att han inte kunde godkänna mig på grund av att jag stannat vid grönt. Hade förklarat för honom situationen som uppstått där på morgonen.

Förklarade sedan för min bilskollärare att jag kuggat och det på grund av vad han sagt. Då börja han tjaffsa om att det inte alls lyst grönt där vid övergångsstället tidigare på morgonen, utan att alla ljust hade varit nedsläckta och att det var då det gällde som obevakat övergångsställe. Hur som helst ville han överbevisa mig så han körde tillbaka till övergångsstället så han kunde visa att det inte lyste nånting. Jag hade ju givetvis rätt. Övergångsstället var bevakat och lampan lyste grönt. Han kom med några patetiska ursäkter och började sen skälla ut mig över hur detta skulle se ut i statistiken, det vill bara ha godkända elever.

Hade jag dock varit mindre nervös kanske kommunikationen där på morgonen varit bättre och så hade jag sluppit göra det dumma felet.

Hur som helst så tror jag inte du riskera av att kuggas för att du stannar vid grönt ljus. :D

körskolelärare är som bussförare..idioter!!! nej, tacka vet jag ostgratängen som står i mikron!

piraten99
2007-09-18, 15:49
jag har uppkörning nästa vecka.

jag har inte tagit alla lektioner som körskolan tycker jag behöver.
delvis för vissa lärare där är för konstiga..dem får en att känna sig som en kanin.

men jag ska klara körkortet med en psykologisk förberedelse i vad som brukar komma på uppkörningen. jag anser chansen va 50/50. och det första jag ska göra när jag får körkortsbeviset är att dra en tur till axelssons och mosa rakt in i skiten.

NiXPhoenix
2007-09-18, 16:00
Hoppas det gått bra nu!

Lysekil ska väl inte vara hårdaste orten antar jag, själv ska jag upp till Arvidsjaur om ett par veckor bara, intensivkörning och sen uppkörning efter 2 veckor.
Har sumpat det tre gånger i "Sumpan" (Sundbyberg/Solna) i Stockholm. Fick nog efter det.

Versus
2007-09-18, 16:01
På min uppkörning så la hade jag fortvarande i backen, tittade framåt men bilen gick bakåt. Fick i ettan rätt snabbt ändå...

Klara uppkörningen på andra försöket, första försöket lyckades jag köra mot rött...

Fick kontrollera däcken också som säkerhetskontroll andra gången och bromsolja som första.

Undra hur en uppkörning skulle gå idag, nu när man harft körkort i 10 månader.

Fast jag blinkar ofta innan jag svänger/byter fil på motorväg tex. Det ska man INTE göra enligt trafikskoleläraren.


Liten kul grej, jag blev omkörd av min gamla trafikskolelärare idag påväg till jobbet, ser honom ibland. Han låg minst i 130, haha :D

olander08
2007-09-18, 16:02
Jag fick testa bromsen som säkerhetskontrol. Sen backade jag bara runt ett hörn och fick fortsätta att backa rakt, men det kom en bil bakifrån så det fick jag skita i. Klarade på första försöket.

Kan du köra bil klarar du det, kan du köra bil behöver du inte vara nervös!

NiXPhoenix
2007-09-18, 16:04
Jag körde iväg med handbromsen i, och det tog nog 20-30 meter innan jag fattade vad det plingande ljudet var och varför bilen kändes seg. :D Godkänd blev jag, men det är ju onödigt att göra om mitt misstag.



Jag får fan för mig att jag också gjort det en gång på en av mina tre uppkörningar, fast det var inget som hamnade i protokollet isåfall.

Har i alla fall hänt med körskolan minst en gång. Handbromsen lite lätt i.

iNCREDiBLE
2007-09-18, 16:04
Lycka till! Håller tummarna för dig! :hbang:

NiXPhoenix
2007-09-18, 16:06
.

Fast jag blinkar ofta innan jag svänger/byter fil på motorväg tex. Det ska man INTE göra enligt trafikskoleläraren.


Liten kul grej, jag blev omkörd av min gamla trafikskolelärare idag påväg till jobbet, ser honom ibland. Han låg minst i 130, haha :D


Va?? Inte blinka på motorvägen?
Klart man ska göra det om det är trafik. Sen vet man inte om det kommer en hoj i 200km/h när man tror vägen är tom i vänsterfilen, lika bra att alltid göra det.

e_w
2007-09-18, 18:39
Lite lång historia kanske. :D


Hur som helst så tror jag inte du riskera av att kuggas för att du stannar vid grönt ljus. :D

Haha men herregud. Ja så går det när man försöker vara alla till lags :( ;) Men men, bara att gå på't igen. Men det är ju sjukt surt att kuggas för en sån sak !

Manta
2007-09-18, 18:42
Haha men herregud. Ja så går det när man försöker vara alla till lags :( ;) Men men, bara att gå på't igen. Men det är ju sjukt surt att kuggas för en sån sak !

Hur gick det nu då?

e_w
2007-09-18, 18:43
Nu är jag hemma igen ! Och lappen är med :D HUUR gött som helst, tack för alla peppningar och historier... det hjälpte faktiskt ! =)

Manta
2007-09-18, 18:44
Nu är jag hemma igen ! Och lappen är med :D HUUR gött som helst, tack för alla peppningar och historier... det hjälpte faktiskt ! =)

Bara att gratulera då, ut och kör nu!

FreCKo
2007-09-18, 18:44
Nu är jag hemma igen ! Och lappen är med :D HUUR gött som helst, tack för alla peppningar och historier... det hjälpte faktiskt ! =)

grattis! *yourock* :cheers:

tossefar
2007-09-18, 18:46
Grattis :)

Rahf
2007-09-18, 18:48
Grattis till kortet! Friheten är ett faktum!

Guybrush
2007-09-18, 18:58
Grattis! Bra jobbat!

Arnesson
2007-09-18, 19:02
Grattis!

Körde själv upp idag (MC) och klara det, så vet hur det känns :)

mela
2007-09-18, 19:03
Grattis! Passa dig ute på Orust nu, lätt att köra för fort och det finns en del poliser där, har jag märkt :D

rememberence
2007-09-18, 19:19
Jag beställde uppkörning idag, får förhoppningsvis tid tidigt i november som tidigast *gah!*

GymTT
2007-09-18, 20:27
Grattis..

redbrigade
2007-09-18, 20:32
Va?? Inte blinka på motorvägen?
Klart man ska göra det om det är trafik. Sen vet man inte om det kommer en hoj i 200km/h när man tror vägen är tom i vänsterfilen, lika bra att alltid göra det.

du ska inte blinka innan du har kollat i speglarna..

lectris
2007-09-18, 20:33
Nu är jag hemma igen ! Och lappen är med :D HUUR gött som helst, tack för alla peppningar och historier... det hjälpte faktiskt ! =)

congrats :D se till att behålla den nu ;)

Muskelbyggaren
2007-09-19, 00:08
Va?? Inte blinka på motorvägen?
Klart man ska göra det om det är trafik. Sen vet man inte om det kommer en hoj i 200km/h när man tror vägen är tom i vänsterfilen, lika bra att alltid göra det.
Fast skulle det göra det är det ändå hojens fel och föraren får se till att ha koll om han inte håller sig till trafikreglerna. (Ja, jag känner till "trafikens grundregel".) Känns löjligt att blinka när man är helt ensam på vägen. Onödigt slitage. ;)

Carolinew
2007-09-19, 01:02
grattis!

Jag var mest nervös för att jag inte skulle hitta dit Vägverketpersonen sa att jag skulle köra... men jag hade flyt. Tjejen som jag skulle köra med sa med en gång: "Du känner inte till vägarna så bra här antar jag eftersom du kommer från en annan stad (jag är inte skriven i Kristianstad än) så jag komemr berätta för dig hela tiden vart du skall köra". Då andades jag ut! Sen på ett enda ställe sade hon att jag skulle följa en skylt mot Fjälkinge tror jag det var, men när jag kom till T-korsningen var där ingen skylt. Då brister hon ut i skratt och vi båda inser att skylten är nerkörd och ligger i diket. Jag blev lite nervös där att jag missat nåt...

Annars fick jag göra det mesta, parkera, backa runt hörn, motorväg, omkörning osv. Inga problem. Klarade på första.

PowPow
2007-09-19, 01:05
grattis!

Jag var mest nervös för att jag inte skulle hitta dit Vägverketpersonen sa att jag skulle köra... men jag hade flyt. Tjejen som jag skulle köra med sa med en gång: "Du känner inte till vägarna så bra här antar jag eftersom du kommer från en annan stad (jag är inte skriven i Kristianstad än) så jag komemr berätta för dig hela tiden vart du skall köra". Då andades jag ut! Sen på ett enda ställe sade hon att jag skulle följa en skylt mot Fjälkinge tror jag det var, men när jag kom till T-korsningen var där ingen skylt. Då brister hon ut i skratt och vi båda inser att skylten är nerkörd och ligger i diket. Jag blev lite nervös där att jag missat nåt...

Annars fick jag göra det mesta, parkera, backa runt hörn, motorväg, omkörning osv. Inga problem. Klarade på första.

Men bristande lokalkännedom/lokalsinne är väl ändå inget man kan bli kuggad?

Jag missade två avfarter i rad när jag körde upp, och andra gången tog vägverketdamen ratten och svängde åt mig så att vi drog över heldraget. Hon hade inte tid med fler omvägar sa hon. Men jag blev inte kuggad. Man kan visst inte bli det på grund av att man missar de skyltar som säger åt vilket håll man ska köra för att komma till ett visst ställe.

e_w
2007-09-19, 07:11
Grattis! Passa dig ute på Orust nu, lätt att köra för fort och det finns en del poliser där, har jag märkt :D

Tack ! Haha jo... dock är det inte så mycket vintertid :D Fast då är det ju inte mycket folk där överhuvudtaget iof :hbang:

Jompan
2007-09-19, 09:23
GRATTIS!!!!

Oh, minns precis känslan man fick när man klara det. Jag blev nästan rädd att kliva ur bilen, för jag trodde jag skulle spänna av mig bältet eller nått sånt banalt fel och han skulle vilja ha tillbaka lappen. Sprang nästan från uppkörningen sen fall att han skulle fått för sig att ångra sig. :laugh:

Stort grattis igen.

Förresten tack! Detta påminde mig om att min prövotid precis gått ut, så nu känns det som körkortet verkligen är mitt. *cupid*

Carolinew
2007-09-19, 09:35
Men bristande lokalkännedom/lokalsinne är väl ändå inget man kan bli kuggad?

Jag missade två avfarter i rad när jag körde upp, och andra gången tog vägverketdamen ratten och svängde åt mig så att vi drog över heldraget. Hon hade inte tid med fler omvägar sa hon. Men jag blev inte kuggad. Man kan visst inte bli det på grund av att man missar de skyltar som säger åt vilket håll man ska köra för att komma till ett visst ställe.

Min körlärare berättade om en som blev kuggad veckan innan mig bara för att han glömt svänga av mot Malmö... fast kanske att han blev stressad efter det och gjorde nåt mer fel, vem vet...

Durre
2007-09-19, 12:17
Grattis! Kommer själv ihåg hur det var, kan blicka tillbaka på det med en glad min, skönt att det fixade sig för dig!

mela
2007-09-19, 12:32
Tack ! Haha jo... dock är det inte så mycket vintertid :D Fast då är det ju inte mycket folk där överhuvudtaget iof :hbang:

Jag antar att du kommer att köpa en bakhjulsdriven bil? :D

e_w
2007-09-19, 13:37
Jag antar att du kommer att köpa en bakhjulsdriven bil? :D

Pojkvännen har redan en sådan och den kommer han nog inte få se mycket på ett tag :D

erks
2007-09-19, 13:55
Grattis! Själv klarade jag mitt kort idag :thumbup:

e_w
2007-09-19, 14:32
Grattis! Själv klarade jag mitt kort idag :thumbup:

Grattis ! =)

mela
2007-09-19, 16:43
Pojkvännen har redan en sådan och den kommer han nog inte få se mycket på ett tag :D

:laugh: Det är rätt! Håll dig borta från där jag bor bara! :Virro