handdator

Visa fullständig version : Skicka fälgar med Bussgods?


Yes
2007-09-18, 10:59
Enlgit regeln att Kolo är källan till all kunskap(eller något sånt) tänkte jag passa på att fråga er, hur hade ni gjort om ni velat skicka fälgar(med däck) med Bussgods? Jag tänker alltså på hur man enklast skyddar grejorna mot kantstötningar m.m.

Bite
2007-09-18, 11:06
Du kan ju banda fast dem på en pall med kartong eller något annat lämpligt som mellanlägg. Vet inte om det påverkar fraktpriset.

Yes
2007-09-18, 11:25
Pallar väger ju helvete så det påverkar nog fraktpriset en del.

Gnusram
2007-09-18, 11:33
Däcken är väl inte så lätta att kantstöta? :cool:
Men om man förutsätter att de sitter ihop så klipp ut lite wellpapp eller kartong i lämplig storlek för fälgen och sätt fast med lite silvertejp eller nåt.

MasterChief
2007-09-18, 11:35
Har du tröttnat på din fälg?

http://www.miaskatepark.com/blogimg/cuz_1st_place.jpg

hahavaffan
2007-09-18, 11:54
Bara tejpa på lite papp utanpå yttersidan av fälgen så bordet det vara hur chill som helst.

Yes
2007-09-18, 11:55
Däcken är väl inte så lätta att kantstöta? :cool:
Men om man förutsätter att de sitter ihop så klipp ut lite wellpapp eller kartong i lämplig storlek för fälgen och sätt fast med lite silvertejp eller nåt.
Nej, men däcken gör inget jättebra jobb av att skydda fälgarna
http://i5.tinypic.com/2l8u2v7.jpg

Frågan är dock om det inte räcker med tjocka kartongbitar emellan...

Har du tröttnat på din fälg?
Ja, jag insåg plötsligt hur löjligt det såg ut med en sådär liten fälg runt halsen. Nu har jag bytt till 50-tummare med spinners och krom!

MasterChief
2007-09-18, 11:57
Snygga fälgar. Jag tror excesser av silvertejp och kartong och en bra sax borde fixa kakan. Stycka ett par rediga flyttkartonger bara.

hahavaffan
2007-09-18, 11:58
Snygga fälgar, och feta sulor!

Otto P
2007-09-18, 11:59
Nej, men däcken gör inget jättebra jobb av att skydda fälgarna
http://i5.tinypic.com/2l8u2v7.jpg

Frågan är dock om det inte räcker med tjocka kartongbitar emellan...


Ja, jag insåg plötsligt hur löjligt det såg ut med en sådär liten fälg runt halsen. Nu har jag bytt till 50-tummare med spinners och krom!

Lite off kanske... Men shit vilka sulor, grymma! Är de gatgodkända?

hahavaffan
2007-09-18, 12:00
Lite off kanske... Men shit vilka sulor, grymma! Är de gatgodkända?Japp.

MasterChief
2007-09-18, 12:00
Lite off kanske... Men shit vilka sulor, grymma! Är de gatgodkända?

Du är inte off...om jag känner Yes rätt. Att berömma hans däck är som att berömma hans penis. Det får samma effekt.

Yes
2007-09-18, 12:06
Snygga fälgar. Jag tror excesser av silvertejp och kartong och en bra sax borde fixa kakan. Stycka ett par rediga flyttkartonger bara.
Ni skulle se dem i verkligheten. Ren jävla skönhet. :(

Vilka säljer rediga flyttkartonger utan försöka skinna en(dvs Shurgaard går bort, skulle antagligen kosta flera hundralappar där)?

hahavaffan
2007-09-18, 12:07
Ni skulle se dem i verkligheten. Ren jävla skönhet. :(

Vilka säljer rediga flyttkartonger utan försöka skinna en(dvs Shurgaard går bort, skulle antagligen kosta flera hundralappar där)?Om du bara ska ha kartongbitar som skydd, så stick till närmsta ICA eller liknande, vi river en 100 kartonger dagligen, och har de ingen press så kan du säkeeert bara ta hur många du vill ha. Fruktlådorna är av riktigt kraftig kartong.

Yes
2007-09-18, 12:32
Du är inte off...om jag känner Yes rätt. Att berömma hans däck är som att berömma hans penis. Det får samma effekt.
Nejnejnej! Hjulen är lite mer... eh.... äkta kärlek. *cupid*

Fast iof, så är det ju med penisen också... fan, nu blev jag förvirrad!

Om du bara ska ha kartongbitar som skydd, så stick till närmsta ICA eller liknande, vi river en 100 kartonger dagligen, och har de ingen press så kan du säkeeert bara ta hur många du vill ha. Fruktlådorna är av riktigt kraftig kartong.
Jag ska höra med dem på ICA. Borde väl finnas gott om kartongbitar i lämplig storlek.

bertbert
2007-09-18, 13:01
Nejnejnej! Hjulen är lite mer... eh.... äkta kärlek. *cupid*

Fast iof, så är det ju med penisen också... fan, nu blev jag förvirrad!

:laugh:

Vad har Yes för bildon?

Yes
2007-09-18, 13:12
Ett stycke isärskruvad Nissan 200sx(S13).

Bullen!
2007-09-19, 08:20
några lager kartong på fälgsidan, både fin och baksida. sen dra som satan med biltemas billiga spännband. så har jag fått och skickat fälgar utan problem.

att däcken är blåttade kvittar ju. klarar de köra i 300km/h så klarar de kasa på ett bussflak.

Motorbreath
2007-09-19, 08:26
215/45 R17?

z_bumbi
2007-09-19, 08:32
Vilka säljer rediga flyttkartonger utan försöka skinna en(dvs Shurgaard går bort, skulle antagligen kosta flera hundralappar där)?

Närmaste secondhandaffär av lite större storlek bör ha en bunt, 10-20 kr/st har jag betalat.

Jazen
2007-09-19, 17:07
som jag förstått är däcken monterade på fälgen. frigolit på den sidan där fälgen syns utifrån och tejpa runt, simpelt.

Pepparkakssmurfen
2007-09-19, 21:17
O.Z Superleggera! (? konstig bildvinkel...)

Jag hade såna fast mörka.Väger nästan ingenting.

Yes
2007-09-19, 21:32
215/45 R17?
Jepp. Fast det mostvarar väl ungefär 225;or i vanliga däck mätt.

Närmaste secondhandaffär av lite större storlek bör ha en bunt, 10-20 kr/st har jag betalat.
Tack för tipset, ska kolla det!

O.Z Superleggera! (? konstig bildvinkel...)

Jag hade såna fast mörka.Väger nästan ingenting.
Stämmer bra(bildvinkeln var bara till för att visa hur lite däcken skyddar fälgen).

Lätta och stryktåliga. Vackra skapelser. :)