handdator

Visa fullständig version : Nu var det dags! Skakanötter ska bli fit igen..


Shakemynuts
2007-09-14, 13:06
Hallå!

En träningsjournal vill jag ha för att, som antagligen dom flesta andra, få lite press på sig själv, att skriva upp resultat och liknande så att man inte fuskar.
Kan väl kännas lite pinsamt att skriva en träningsjournal och så gått upp 1kg istället för ner och då bara undvika att skriva resultatet så det blir en lucka. :D

Men iallafall, lite bakgrund då:

Började träna när jag var 14, gick nå förbannat bra, 1,5 år senare hade jag gått från ynka 61kg till 85, med 14% BF. 179cm lång är jag.
Allt flöt på galant.
Sen pajade rotatorcuffen, det var mindre galant, depression kom, alkoholproblem, allt brast.
Efter det har jag velat fram och tillbaka i livet och inte förrns nu har jag stabilitet, fyller 21 i december.
Medicinering och depressioner har gjort att min vikt sviktat, 98kg utan muskler i dagsläget och jag har beslutat att gå ner i vikt. Nu när jag äntligen mår okej är jag manad att göra det samtidigt som jag sköter skolan och sömnen.

Uppdaterar om vad jag tränar och äter och så, samt viktnedgång då och då, har ingen våg hemma ännu, så jag kan bara kolla vikten då jag är på sjukhuset.
Ska försöka göra veckoscheman med mat och träningen kommer bestå av 1,5 timme badminton 2 gånger i veckan och styrketräning 4 dagar i veckan. Gymmet börjar jag med nästa vecka.

Heja på mig :thumbup:

LadyInsane
2007-09-17, 14:22
I shall hejja!:thumbup:

GolDog
2007-09-17, 14:26
Go Go Go! :)
Har du nått mål med vikten ?
Hur känns de de nu i axlen nu när du tränar då??

Luttis
2007-09-17, 15:30
Kommer gå galant!! Crossing my fingers for ya!!

Koffeman
2007-09-17, 15:47
kör hårt mannen! Fyller själv 21 i dec ;)

Shakemynuts
2007-09-18, 06:54
:) Tack.

Det känns bra i axeln förutsatt att jag gör vissa övningar med medicinboll och 1kg :D vikter.

Jag sätter upp ganska långsamma mål, men det är bara för att jag vill känna att jag kommer framåt med viktnedgången, just nu är det att bara starta helt enkelt och gå från 97kg till 95kg på 1 månad.

Det är lite knepigt, jag går ju helt på känsla med allting just nu och räknar kalorierna lite lätt i huvudet. Om jag skulle äta mindre än jag gör nu kännns det som jag skulle försvinna, så jag kör på 3st mål mat om dagen med ca 400-500 kalorier i varje.

Lyckades jogga 5km häromdagen med endast 20m gång som vila. Det kändes bra, förstår inte hur det kunde vara min bästa joggning detta år, när jag innan sommaren sprungit varannandag 3km och var 20kg lättare.

Mitt slutgiltiga mål är väl iallafall att komma ner till runt 80-85kg. Sen bara se till att träna mycket, det är ju trots allt styrketräning som gör mig lycklig.

Shakemynuts
2007-09-18, 06:56
Frukost:

Graneheims pannkaksrecept, 1200 kalorier, delat på 3, dvs, 1 portion är 400 kalorier + 1 normalstor banan och lite mixad jordgubb.

Joggning strax, 5km.

Skaffar tidtagarur nu i veckan då lönen kommer, samt en våg. Då kan jag pusha mig själv bättre. :D

Så nu sitter man och peppar sig själv och lägger in ny hård musik i mp3n, som fungerar nå otroligt bra, så länge det är snabbt. Märkte ett klart mönster senast jag sprang att jag ändrade joggingtakten efter dubbeltrampet i låtarna.

Shakemynuts
2007-09-18, 15:50
Phew.
Världens hårdaste joggingtur, ca 4km blev det. 23 minuter.
Avslutade pga att jag börjar få blåsor under fötterna och har fortfarande träningsvärk.
Ska köpa nya skor, tror inte riktigt dessa passar bra, men det är ju bara 2 dagar tills lönen kommer, så jag härdar och köper nya skor snart. :)

Lunch:
En fläskfiléröra med ärtor, majs, paprika, rödlök, purjolök, stark salsasås, ca 1msk och potatisgratäng!

Middag:
Tacos! *drool*

Ser till att kaloriintaget är ca 400-500 kalorier per måltid. Tror det räcker, vet inte riktigt.. Höftar lite.

GolDog
2007-09-18, 18:13
Bra jobbat! när börjar du med styrketräningen då?

Shakemynuts
2007-09-18, 22:53
Bra jobbat! när börjar du med styrketräningen då?

När jag får pengar. Den 20e! :)
Det är väl pengar allt handlar om just nu iallafall, pengar till nya löparskor, pengar till en våg..
Men jag var faktiskt och storhandlade massor av bra grejer idag, kunde inte hålla mig.
Vill ju att det ska hända något och att köpa all mat jag vet är väldigt bra, ja, det motiverar mycket.
Som student har jag levt väldigt snålt och köpt mat efter prislappen, men nu under bantning, känns det som att det är en viktig grej, då kommer jag istället gå efter smak och hur nyttigt jag anser det vara.

Sovdags!
Men ingen joggning imorrn, mindre blåsor under fötterna, som kommer bli värre om jag fortsätter jogga, får ta lite promenader istället, i ett par andra skor.

LadyInsane
2007-09-18, 23:07
När jag får pengar. Den 20e! :)
Det är väl pengar allt handlar om just nu iallafall, pengar till nya löparskor, pengar till en våg..
Men jag var faktiskt och storhandlade massor av bra grejer idag, kunde inte hålla mig.
Vill ju att det ska hända något och att köpa all mat jag vet är väldigt bra, ja, det motiverar mycket.
Som student har jag levt väldigt snålt och köpt mat efter prislappen, men nu under bantning, känns det som att det är en viktig grej, då kommer jag istället gå efter smak och hur nyttigt jag anser det vara.

Sovdags!
Men ingen joggning imorrn, mindre blåsor under fötterna, som kommer bli värre om jag fortsätter jogga, får ta lite promenader istället, i ett par andra skor.

Bra där. Annars kan det lätt bli tråkigt. :)

Shakemynuts
2007-09-19, 16:13
Bra där. Annars kan det lätt bli tråkigt. :)

Eller som idag, för gott så att man har skitsvårt o låta bli att äta. :D
Fast jag klarade det, börjar vänja mig vid att vara hungrig nu efter 2,5 veckor, känns inte lika tungt för magen och jag blir mer och mer nöjd på de 400 kaloriportioner jag äter. Känns bra! Om 1,5 vecka är det vägning på sjukhuset.
Hoppas jag kommit ner till 95 som var målet.
Ett litet tag innan jag vägde mig där första gången vägde jag 98kg, då jag vägde mig på sjukhuset på morgonen, 97kg.

Håller tummarna.

De små irritationsblåsorna jag får under båda fötterna, försvinner varje natt, sen då jag börjar jogga kommer de tillbaka och försvinner igen.
Så jag joggar ikväll igen ändå och imorrn köper jag nya skor.

Shakemynuts
2007-09-20, 18:16
Ikväll blev det 1½ timme badminton!
Mina smalben värker, kommer inte träna något mer nu förrns jag köpt nya skor. :(

Inte fått lön ännu och kanske blåst på en tv jag köpte men skickade tillbaka eftersom jag redan kände mig lurad av företaget och hittade en bättre. 8900kr! *mini*
För 2 veckor sen skulle jag fått tillbaka pengarna.

Först glömmer de avbeställa TVn så den kommer till mig ändå, sen glömmer de skicka tillbaka pengarna.

Varning för Alina Systems AB. :)

Mat idag:

1 tallrik havregrynsgröt och 1 skiva bröd med ost på.

1 tortilla med sallad och salsa + guacamole

Pasta med köttfärssås + majs

1 banan och 1 äpple

Shakemynuts
2007-09-22, 20:48
Idag lyxade jag och gjorde en pizza.
För bara 3 veckor sedan kunde jag äta en hel bakplåt pizza, idag fick jag i mig en 1/3 sen var jag proppmätt, känns bra att man är på rätt väg iallafall.
På tisdag blir det de efterlängtade gymmet!

Shakemynuts
2007-09-27, 18:39
Idag fick jag lön och idag köpte jag inneskor och köper snart joggingskor också, köper gymkort nästa vecka. :)
Fick det bekräftat att det är mina benhinnor som är dumma mot mig, jag har haft helt fel skor och jag tog det lugnt nu ikväll då jag spelade badminton, men bättre kändes det, defenitivt, kyler smalbenen och masserar med tigerbalsam efteråt. Hoppas jag kan komma igång ordentligt snart!

Kosten fungerar fortfarande bra, hoppas jag gått ner något i vikt, får veta på tisdag.
Måste gått ner iallafall en del, 3-4 km promenader varje dag, badminton 1 gång i veckan / 1h30min + jogging 3 gånger i veckan ungefär, 4-6km varje gång.
Maten har varit ungefär 1500 kalorier om dagen. Mer eller mindre.
Gröt, kyckling, grönsaker, frukt och pasta.. typ.

Shakemynuts
2007-10-03, 14:00
Var på sjukhuset för vägning igår och till min förvåning visade den en viktnedgång på 6kg de här 4 veckorna av min första bantning.
Vilket betyder att jag nu väger 92kg. Långsiktiga målet är mellan 75 och 80kg, sen ligga på ca 5-600 kalorier överskott varje dag och styrketräna och fortsätta med badminton 2ggr i veckan och sen på helger när jag är ute och så ta ett par alkoholfriadrinkar. Vilket istortsett bara är juice och läsk, grenadine och såna saker.

Jag har köpt nya inneskor och köpt gymkort nu och jag tar hand om mina benhinnor väldigt bra och jag kan pressa lite hårdare när jag spelar och joggar. Stretchar har jag alltid gjort men gör extra mycket för vaderna nu och sen kyler ner och smörjer in med tigerbalsam.

Allt går bra! :hbang: Grymt motiverande att det går bra, det har aldrig gått bra tidigare.

Kanske till och med vågar posta bilder snart. Jag tog bilder dagen innan jag påbörjade min bantning men ska nog vänta tills jag iallafall är på under 90kg så det syns lite skillnad.

Shakemynuts
2007-10-05, 18:14
Eftersom det faktiskt var en del skillnad på magen efter -6kg så beslutade jag att lägga upp en jämförelsebild ändå. :D
Men det är lite dött i min journal. *cry* Men de klart, ingen som känner mig här jue. Men siffran på folk som gått in och kollat stiger lite, så jag fortsätter ändå, bra motivation.

http://img45.imageshack.us/img45/3865/6kgskillnadsida0910ri6.jpg

St0ned
2007-10-07, 11:05
Vilken skillnad på magen.. Bra jobbat :)

Shakemynuts
2007-10-07, 14:39
Vilken skillnad på magen.. Bra jobbat :)

:) tackar. Men jag tyckte mest det såg ut som att det var 4kg från röven :D och 2kg från magen.

mela
2007-10-07, 14:52
:) tackar. Men jag tyckte mest det såg ut som att det var 4kg från röven :D och 2kg från magen.

Haha tänkte precis skriva att röven minskat :D

Men bra jobbat :)

Tjuckot
2007-10-07, 15:24
De 6kg gjorde en stor skillnad :thumbup:

backelit
2007-10-07, 19:29
skit bra jobbat :) jag själv börjar på dieat i morron :( ;) hahaha, hoppas att jag kommer ut levande :P

scum
2007-10-08, 15:08
oh noes! where did tha azz goes?

näärå ser ut som riktigt mkt viktminskning på så kort tid!
kommer börja dieta närsom, så detta är riktigt inspirerande!

Shakemynuts
2007-10-10, 20:47
Får bort lite mer fett runt magregionen så kommer röven fram igen. :D

Idag fyllde jag på energin lite extra, behöver det trots allt, eftersom jag pluggar rätt mycket. Slocknar nästan på soffan framför en film vid 20 på kvällen och sen kan vakna 12 timmar senare. Typ.

Snart får jag göra om denna träningsdagbok till en tatuerings/tränings-dagbok. Finally bokad tid att fortsätta på mitt helarmsprojekt!

Och imorrn blir det mer metal och badminton! :thumbup:

Shakemynuts
2007-10-14, 15:10
Eftersom CSN slarvade bort mina ansökningspapper om cash så har jag inte fått några ännu, men de kommer nu i veckan och då ska jag köpa nya joggingskor också.

Träning idag: 1 mil promenad i väldigt rask takt.

Mat:

Frukost: Risotto

Lunch: Torsk med kokt potatis

Middag: Enchiladas

Kan knappt vänta tills januari då jag fortsätter tatuera mig!

Shakemynuts
2007-10-17, 06:47
Träning igår:

7km promenad, väldigt snabb takt.

Frukost: Risgrynsgröt + 2 knäckemackor med messmör
Lunch: Glömde jag av nån anledning :/
Middag: Raggmunkar med kesogrädde och lingonsylt
Kvällsmat: varma hallon, keso och chasewnötter

Det blir samma visa idag, sen badminton imorrn! Alltid lika kul när det är badminton!

Taragon
2007-10-17, 07:10
Ser ut att gå frammåt :thumbup:

Shakemynuts
2007-10-17, 14:39
Ser ut att gå frammåt :thumbup:

Jajemensan! Går helt galet bra! :D

Idag köpte jag nya löparskor, underställt + vindjacka med tillhörande byxor. Kommer kunna springa nu igen istället för mesiga promenader. Roligt ska det bli!

Avvaktar med gymkortet, jogging och badminton för hela slanten! *gah!* Men det är så grymt kul.

Shakemynuts
2007-10-22, 13:45
Världens sämsta helg var fylld av pizza, ostkaka, läsk, munkar och wienerbröd och chips.

:D

Men idag är jag på rätt spår igen, badminton, jogging och bra mat.

Bokade 12 timmar tatueringstid till också. :thumbup:

Shakemynuts
2007-10-30, 13:49
Ena problemet efter det andra. Less.

Fått ont i korsryggen av nån anledning, hugger till så fort jag böjer mig framåt eller rör på mig hastigt. Men inte när jag promenerar eller så, jag ser till att hålla mig till det.

Sen vegetariska kostens påbörjan känns det iallafall otroligt bra i magen. Allt känns lättare helt enkelt.

Mycket sojafärs och quorn tillsamans med bönor och olika typer av grönsaker. samt att jag ser till att ha nån form av matigare kolhydratskälla till också, som bröd, ris, potatis eller couscous, speciellt mycket pasta äter jag inte.

Händer inget i journalen från andra medlemmars sida, men jag fortsätter skriva upp resultaten eftersom det bland annat håller min motivation uppe, får hoppas att folk läser iallafall. :)

Luttis
2007-10-30, 17:26
Härligt att det känns bra med veg. maten! Hur går det med träningen då??

Shakemynuts
2007-10-30, 20:04
Härligt att det känns bra med veg. maten! Hur går det med träningen då??

Badminton flyter på som det ska. 2ggr i veckan. Superhärligt.
Jag motionerar/joggar, varierar under tiden, ca 5-7km 2 dagar i veckan.
Men jag tänkte ersätta det mesta av motionen mot styrketräning. Behöver bara få tummen ur och gå till studentexpeditionen. Då kommer jag skriva upp resultaten varje dag här.

Shakemynuts
2007-11-08, 14:49
Skiiiitrygg. Måste råkat ut för någon sträckning eller så. Haft väldigt ont i ryggen över 1 vecka. Ungefär sen mitt senaste inlägg här. Men det har släppt nu. Ska spela badminton idag igen och känna efter. Sen kan jag fortsätta som vanligt med uppdateringar varje dag här om träningen, har säkert gått upp något kilo också. *rolleyes*

Shakemynuts
2007-11-11, 21:31
Yes. 0,5kg hade jag gått upp. Ingen fara dåra. Ryggen blir bättre. :) Nu blir det HC igen, på tisdag skaffar jag gymkort.

jaaaaag
2007-11-13, 20:27
Du tittade in hos mej så jag kommer titta in hos dej då och då! Lycka till med viktnedgången och som sagt; prova thaiboxning!! Lycka te.

Shakemynuts
2007-11-14, 19:47
Du tittade in hos mej så jag kommer titta in hos dej då och då! Lycka till med viktnedgången och som sagt; prova thaiboxning!! Lycka te.

Tackar! :thumbup:
De börjar med nybörjargrupper här efter jul, då skulle jag komma sa han som har hand om det. Så vi får heja på varandra att allt kommer gå bra! Vem vet, om nått år eller så kanske du får ge mig lite stryk på en koloträff! :naughty:

dooh
2008-01-14, 16:00
vad har hänt sen? Det här var ju en intressant resa. Hur är det idag med dieten?

Shakemynuts
2008-04-23, 03:54
vad har hänt sen? Det här var ju en intressant resa. Hur är det idag med dieten?

Hello. Nu är jag tillbaka, hehe.

Ptja, 92kg då, 99 nu. Rent åt helvete. Gick stadigt nedåt bara. Hamnade i massa skit. Men nu är jag påväg tillbaka. Jag har alltid haft en tendens att inte ge upp.

Dieten går sådär just nu, har min vegetariska kost, men jag äter på tok för mycket och på tok för gott.

Jag har gymkort och joggar även då jag inte har för ont i benhinnorna.