handdator

Visa fullständig version : Tråden för alla oss som har blivit iggade på msn


Yankeee
2007-09-13, 20:12
Den här tråden har tre syften.

1. Ibland händer det att folk inte svarar på det jag skriver på msn trots att de är online. Tror ni att dessa människor förstår hur mycket de sårar mig? Ska jag berätta hur jag känner för dem?

2. Skriv ner och dela mer er om era erfarenheter i detta mycket känsliga och delikata ämne.

3. Dedication to skaparn.

NiXPhoenix
2007-09-13, 20:13
*grr27*

sleep is the enemy
2007-09-13, 20:15
gäsp

Granatgiraffen
2007-09-13, 20:16
gäsp

Trance
2007-09-13, 20:18
http://megamanrockout.ytmnd.com/

Tricklev
2007-09-13, 20:19
Kolo håller grymmt hög nivå för tillfället. :laugh:

Baan
2007-09-13, 20:19
ägd

Yankeee
2007-09-13, 20:19
****** *grillz*

watertouch
2007-09-13, 20:21
Vafan är man "online" så ska man ju sitta framför datorn, håller man på med annat spelar eller nått sätter man på "upptagen" då kan man inte förvänta sig ett svar och är man "inte vid datorn" så ja då sitter man inte där.

NiXPhoenix
2007-09-13, 20:27
Vafan är man "online" så ska man ju sitta framför datorn, håller man på med annat spelar eller nått sätter man på "upptagen" då kan man inte förvänta sig ett svar och är man "inte vid datorn" så ja då sitter man inte där.



Jag är alltid N/A (på icq, det där msn använder jag inte), hur ska man tas med såna individer tycker du?
En fd klasspolare som påstod att han aldrig "vågade" började prata med mig via nätet för att han aldrig trodde jag var där.. Nänä, det berodde självklart inte på att vi egentligen inte hade så mkt att prata om. *rolleyes*

Zakath
2007-09-13, 20:29
http://img.photobucket.com/albums/v481/turtle777/attention_whore.jpg

:thumbup:

mini
2007-09-13, 20:29
Jag tänker att den som iggar mig är retard. Det hjälper.

coxie
2007-09-13, 20:37
Vafan är man "online" så ska man ju sitta framför datorn, håller man på med annat spelar eller nått sätter man på "upptagen" då kan man inte förvänta sig ett svar och är man "inte vid datorn" så ja då sitter man inte där.

Det beror ju till stor del på vad man pysslar med vid datorn. Sitter jag och komponerar ett inlägg på ett forum, läser en artikel eller dyl så orkar jag inte svara på någons "vad händer idag då". Däremot kanske jag vill svara på något som jag anser är viktigt just den stunden. Jag svarar alltid på msn, men ibland kanske det tar ett par timmar. Därför har jag alltid taggen "online".

Jag kan inte bli av med känslan att de som irriterar sig på detta spenderar en rätt limiterad till framför datorn. Vi som sitter 10-12h varje dag och jobbar kanske har vant oss vid att det är enklast att vara selektiva i våra konversationer.

watertouch
2007-09-13, 20:42
Jag är alltid N/A (på icq, det där msn använder jag inte), hur ska man tas med såna individer tycker du?
En fd klasspolare som påstod att han aldrig "vågade" började prata med mig via nätet för att han aldrig trodde jag var där.. Nänä, det berodde självklart inte på att vi egentligen inte hade så mkt att prata om. *rolleyes*


Man skriver helt enkelt inte till sånna människor. och om ska man inte förvänta sig ett svar.

watertouch
2007-09-13, 20:42
Det beror ju till stor del på vad man pysslar med vid datorn. Sitter jag och komponerar ett inlägg på ett forum, läser en artikel eller dyl så orkar jag inte svara på någons "vad händer idag då". Däremot kanske jag vill svara på något som jag anser är viktigt just den stunden. Jag svarar alltid på msn, men ibland kanske det tar ett par timmar. Därför har jag alltid taggen "online".

Jag kan inte bli av med känslan att de som irriterar sig på detta spenderar en rätt limiterad till framför datorn. Vi som sitter 10-12h varje dag och jobbar kanske har vant oss vid att det är enklast att vara selektiva i våra konversationer.


Ja men då är du ju upptagen, msn är ett chat program.

coxie
2007-09-13, 20:48
Ja men då är du ju upptagen, msn är ett chat program.

Visst är jag upptagen, men jag sitter som online. Sedan ser jag inte MSN som ett chatprogram i samma anda som IRC. MSN sker asynkront och därför tycker jag det ligger närmare mail än renodlad chat där allt sker i realtid.

Jag är faktiskt rejält förvånad över att folk faktiskt retar sig på detta fenomen som att vara online men inte sugen på att chatta på msn.

coxie
2007-09-13, 20:50
Man skriver helt enkelt inte till sånna människor. och om ska man inte förvänta sig ett svar.

Jag och de flesta jag känner skriver ofta till sådana som sitter "inte vid datorn" osv. De ser ju meddelandet när de kommer tillbaka, varför måste du ha svar direkt?

Trance
2007-09-13, 20:55
Visst är jag upptagen, men jag sitter som online. Sedan ser jag inte MSN som ett chatprogram i samma anda som IRC. MSN sker asynkront och därför tycker jag det ligger närmare mail än renodlad chat där allt sker i realtid.



....va?

Metal_boy_
2007-09-13, 21:10
Finns det något test som kan påvisa ifall man är lite väl kåt i msn? Jag måste skicka till polarn, haha. Eller något test som visar vad man gör för fel när man skrämmer iväg brudarna man chattar med? Stalker-varning på kompisen i allra högsta grad. :laugh:

Krampus
2007-09-13, 21:16
http://i151.photobucket.com/albums/s140/Krampus1979/yANKEEE.jpg

Baan
2007-09-13, 21:16
....va?

http://www.kettering.edu/visitors/storypics/Khat%20plantb.jpg

egge
2007-09-13, 21:21
coxie är ju uppenbarligen inne på kolo, varför svarar han inte för?!?!?!?!?!*gah!* *gah!* *gah!*

Metal_boy_
2007-09-13, 21:23
http://i151.photobucket.com/albums/s140/Krampus1979/yANKEEE.jpg

Snäll du är. Den där var ju fan söt.

hahavaffan
2007-09-13, 21:32
MSN sker asynkront och därför tycker jag det ligger närmare mail än renodlad chat där allt sker i realtid.MSN, precis som alla andra chatprogram, sker asynkront. IRC t.ex. är väl knappast synkront? Även fast det känns rätt så meningslöst att ha igång skiten om du ändå inte tänker sitta och glo på skärmen 24/7.

coxie
2007-09-13, 21:33
....va?

Bra fråga kan fan inte själv förstå vad jag ville få fram :S

Krampus
2007-09-13, 21:34
Snäll du är. Den där var ju fan söt.

*Jag iggar dig i allmänt-forumet* :Virro

Metal_boy_
2007-09-13, 21:35
*Jag iggar dig i allmänt-forumet* :Virro

Smek min strävhåriga? :)

Krampus
2007-09-13, 21:37
Smek min strävhåriga? :)

*dubbel-igg plus stjärnstopp*

Metal_boy_
2007-09-13, 21:39
*dubbel-igg plus stjärnstopp*

Apap! Du hade klarat testet om du inte hade berättat det! :D

Cerberus
2007-09-13, 22:40
det värsta ja vet med msn e folk som e online på msn men måste ha busy-status och säger att de har ett så busy liv när de väl är online o svarar mig :P. Nödvändigt att va online då om man ändå inte chattar för i heeelvete! De vill bara se att de har tusen popups när de kommer hem lr slutar spela wow o känna sig poppis! block på såna pers

Arf Pingvin
2007-09-14, 00:52
Jag iggar msn.

Frida.B
2007-09-14, 01:08
Ibland orkar man inte svara, ibland orkar inte folk svara mig. Är det något viktigt ringer jag personen i fråga. Jag blir inte arg om en kompis loggar ut msn utan förvarning eller hux flux går iväg från datorn utan att meddela över msn. Jag sitter ju trots allt inte vid datorn enbart för msn:s skull. Men om min pojkvän skulle logga ut utan förvarning är det en annan sak.

Muskelbyggaren
2007-09-14, 01:17
Men om min pojkvän skulle logga ut utan förvarning är det en annan sak.
OT, men har du en pojkvän? Honom skulle jag allt av rena beundrarskäl vilja se bilder på med tanke på önskespecen jag vill minnas att du la upp här förut som bland annat inte ställde nådiga krav på muskler och proportion.

:D

Frida.B
2007-09-14, 01:53
OT, men har du en pojkvän? Honom skulle jag allt av rena beundrarskäl vilja se bilder på med tanke på önskespecen jag vill minnas att du la upp här förut som bland annat inte ställde nådiga krav på muskler och proportion.

:D

dock inte en ny bild

han e heeet

http://media3.dropshots.com/photos/210849/20070914/024204.jpg

KniveN
2007-09-14, 02:52
Vem orkar byta statur när man sätter sig framför TVn ett tag, lagar mat, går och handlar osv? datorn står på från morron till kväll och man svarar när man kan.