handdator

Visa fullständig version : Långt mellanrum mellan målen!Hjälp!


erik_strid
2007-09-13, 15:40
Jag håller just nu på att bulka men när skolan började blev det större mellanrum mellan målen.Jag käkar frukost vid halv 8 och skol lunch vid 11 så där ser jag inga problem.Men sen får jag inte mat förräns jag kommer hem och det kan ju vara vid 3-halv fyra vissa dagar.då kan det bli att jag blir utan mat i 4 timmar och tilloch med 5 timmar!!*gah!* .Hur illa är detta?Vad skulle jag kunna blanda i en shaker som jag tar med till skolan?Funkar proteinpulver och maltodextrin bra?

King Grub
2007-09-13, 15:42
då kan det bli att jag blir utan mat i 4 timmar och tilloch med 5 timmar!!

Oj hjälp!

...

Det har ingen betydelse. Ingen alls. Du kan fördela ditt energiintag på 8 eller 2 mål, om du vill, utan att det är sämre med det ena eller det andra. Om något, pekar en del på att det är positivt för muskeltillväxten med färre, större mål med längre tid mellan. "Ätavartredjetimme" är en trött byggarmyt.

gibfel
2007-09-13, 15:52
Oj hjälp!

...

Det har ingen betydelse. Ingen alls. Du kan fördela ditt energiintag på 8 eller 2 mål, om du vill, utan att det är sämre med det ena eller det andra. Om något, pekar en del på att det är positivt för muskeltillväxten med färre, större mål med längre tid mellan. "Ätavartredjetimme" är en trött byggarmyt.


Dock betydligt lättare för någon som vill gå upp i vikt att äta tätare mellan måltiderna av det enkla skälet att det blir lättare att få i sig mer mat per dygn;) Så för oss småkillar är det ju bra att äta ofta och mycket.

King Grub
2007-09-13, 15:54
Men att oroa sig för en timme hit eller dit, som trådstartaren, är slöseri med energi. Det är det som är poängen.

Slartibartfast
2007-09-13, 16:16
Jag är regelbundet utan riktigt mat i upp till nio timmar vissa dagar. Lite malto och EAA är allt som slinker ner.