handdator

Visa fullständig version : SKa du på dreamtheater i slutet av september?


Fettecke
2007-09-13, 11:25
nån fler som funderar, eller har investerat i en biljett?

tror det kommer bli kungligt med Symphony X som förband!!!!!

Doozer
2007-09-13, 11:34
Jag ska på Dream Theater för andra gången. Kommer bli spännande att se hur scenshowen utvecklats. De har satsat lite mer på ljud och ljus inför denna turné.

LadyInsane
2007-09-13, 11:35
Nope inte jag, men Portnoy är en duktig trummis.

Hades
2007-09-13, 13:04
nån fler som funderar, eller har investerat i en biljett?

tror det kommer bli kungligt med Symphony X som förband!!!!!

Givetvis ska jag dit! Kommer bli alldeles, alldeles underbart. Symphony X levererade en kanonkonsert på SRF, kan inte tänka mig att det blir sämre nu.

Nope inte jag, men Portnoy är en duktig trummis.

Och Myung en duktig basist, och Rudess en grym keyboardist, och Petrucci en suverän gitarrist och LaBrie en bra sångare.

Officer
2007-09-13, 13:09
Jag ska gå

n1tro
2007-09-13, 14:04
infinner mig där..

mathor
2007-09-13, 14:10
Ja.

piraten99
2007-09-13, 15:17
är trött på deras setlist...de ska alltid spela obskyra låtar som ingen vill höra annat än hardcore fansen som anser att varenda låt av dt är bäst.

om de tog tag i den biten så skulle de vara bra.

Officer
2007-09-13, 15:30
är trött på deras setlist...de ska alltid spela obskyra låtar som ingen vill höra annat än hardcore fansen som anser att varenda låt av dt är bäst.

om de tog tag i den biten så skulle de vara bra.

Vad vill du höra då?

oath5
2007-09-13, 15:38
Vad vill du höra då?

Alla låtar från Images and words :D

piraten99
2007-09-13, 15:43
Alla låtar från Images and words :D

jag vill inte höra en enda låt från den plattan..den är sämst!
fast förut tyckte jag den var lite bra. another day vill man ju höra såklart!

scenes from a memory- six degrees-skivan efter six degrees som jag inte kommer på namnet på.....där har ni albumen de borde bygga sina setlist på och jag kommer garanterat dela ut en stark 4 i kolozeums nöjespanel!

Metal_boy_
2007-09-13, 16:19
Jag ska dit!

Metal_boy_
2007-09-13, 16:19
Nope inte jag, men Portnoy är en duktig trummis.

Ja det är han. Men tyvärr kan det bli för mycket av det goda i musiken.

LadyInsane
2007-09-13, 16:33
Ja det är han. Men tyvärr kan det bli för mycket av det goda i musiken.

Lyssnar inte på musiken särskilt mycket. (Me no likey), men när jag spelade trummor som mest var hans dubbeldramp sjukt inspirerande. :)

Metal_boy_
2007-09-13, 16:39
Lyssnar inte på musiken särskilt mycket. (Me no likey), men när jag spelade trummor som mest var hans dubbeldramp sjukt inspirerande. :)

Visst är den. Men jag gillar mest det han gör med händer och armar hehe. Fötterna är det många som klår honom i.

Jag lyssnar heller inte så mycket på dom. Den bästa låten som jag hört hittills är "The Glass Prison" och den brukar jag även spela på trummorna ibland.

skaparn
2007-09-13, 17:10
Hade tänkt, men tänkte om. Symphony X lockade mer än DT. De går hela vägen på ett sätt jag saknar hos DT som håller tillbaka. Inte 100% gay på något sätt.

FreCKo
2007-09-13, 17:11
nån fler som funderar, eller har investerat i en biljett?

tror det kommer bli kungligt med Symphony X som förband!!!!!

neeeeeeeeeeeeej tre timmar Dream Theater räckte för mig när dom var här med "a night with dream theater"-grejen för tre-fyra år sen.

Rahf
2007-09-13, 19:46
är trött på deras setlist...de ska alltid spela obskyra låtar som ingen vill höra annat än hardcore fansen som anser att varenda låt av dt är bäst.

om de tog tag i den biten så skulle de vara bra.

De ändrar setlist hela tiden.

Osäker på om Another Day spelas så ofta nuförtiden med tanke på att LaBries stämband aldrig har varit så bra som före de brast. Another Day skrev före det så.

Metal_boy_
2007-09-13, 19:49
De ändrar setlist hela tiden.

Osäker på om Another Day spelas så ofta nuförtiden med tanke på att LaBries stämband aldrig har varit så bra som före de brast. Another Day skrev före det så.

Konstigt om det har brustit, så höga toner som han har tagit. Jag tycker inte det låter bra när han går för högt heller, det låter bara ansträngt.

Rahf
2007-09-13, 19:52
Det brast inte när han sjöng om vi säger så. Det är nog inte så lätt att åstadkomma såvida man inte krämar i allt vad man har och verkligen vrålar även när man inte får ur sig ett ljud.

Han blev matförgiftad under en semester på Kuba och spydde så våldsamt att följderna blev spruckna/brustna stämband. Det tog ungefär 3-4 år innan han blev normal igen men hans register hade krympt då. Han är fortfarande en grym sångare men jag tror nog han lider av sviterna efter det än idag.

Hades
2007-09-13, 19:58
Sitter just och lyssnar på deras cover av Hallowed Be Thy Name. Rätt coolt, och jag tycker att LaBrie passar riktigt bra för den låten.

YEEEEEEEEEEEEEAIIIIYEAIIIYEAAAAAAAAAAAH! Hallowed be thy naaaaaaaaaaaaame!

Metal_boy_
2007-09-13, 20:02
Det brast inte när han sjöng om vi säger så. Det är nog inte så lätt att åstadkomma såvida man inte krämar i allt vad man har och verkligen vrålar även när man inte får ur sig ett ljud.

Han blev matförgiftad under en semester på Kuba och spydde så våldsamt att följderna blev spruckna/brustna stämband. Det tog ungefär 3-4 år innan han blev normal igen men hans register hade krympt då. Han är fortfarande en grym sångare men jag tror nog han lider av sviterna efter det än idag.

Hur som helst så tycker jag det låter ansträngt på för höga toner. Jag säger inte att det låter falskt eller nåt sånt, för det vore ju skamligt att påstå. Bara det, att det låter ansträngt helt enkelt. Rösten han har gör sig inte bra för högt upp.

piraten99
2007-09-13, 20:12
är nu en biljett köpt!

nu får gubbarna visa att de är bäst när det gäller!

har lyssnat mkt på dream theater...de är riktigt bra när de är bra!

tycker också labrie gör säg bäst när han sjunger normalt och inte går upp i ton...tycker inte alls om sån sång.

Doozer
2007-09-13, 20:37
Angående Labries röst; Jo, han tar visst falsktoner och hans uttal är inte det roligaste, "I'm lääärning to läävv". Han är en bra studiosångare dock.

piraten99
2007-09-13, 20:40
måste bara fråga om det är nån som lyssnar på OSI här?
OSI´s första skiva är så sjukt bra så det borde vara dem som fyller hovet istället!

för er som inte är insatta så är OSI kevin moores (ex Dream theater) band och mike portnoy spelar trummor!



ett smakprov

http://youtube.com/watch?v=zUFElmYe7DE

Arf Pingvin
2007-09-13, 20:47
Jag har aldrig gillat hans röst. Bra musik har de gjort ändå. Synd att man bor i andra änden av landet så man kan aldrig gå på några spelningar :/

Rahf
2007-09-13, 22:11
Angående Labries röst; Jo, han tar visst falsktoner och hans uttal är inte det roligaste, "I'm lääärning to läävv". Han är en bra studiosångare dock.

Säg en sångare som inte har dåliga konserter ;). Det är en retorisk fråga för det finns ingen som är perfekt.

Medlemmarna i DT har kommenterat LaBries sångkunskaper ungefär såhär, citatet är inte exakt:

"Vi behöver aldrig riktigt göra något åt James röst. Han går in i studion och sjunger och det är allt. Ingen manipulation behövs och hans sång är förmodligen det vi behandlar minst i slutmixen förutom volymkontroll då."

Han låter förjävla bra både live och på skiva. Folk gnäller förbannat mycket på honom och till viss del kan det vara befogat eftersom ingen är perfekt men man ska ha i åtanke att karln är ju för fan skolad sen han var en liten knodd och är bra mycket mer professionell än många andra.

Att hans röst är säregen är inte hans fel. Jag tycker heller inte om hur min röst låter på skiva kan jag säga.

n1tro
2007-09-13, 23:29
blir kul o se petrucci o gänget.. men fn, skulle kunna döda för att se megadeth om de nu kommer nästa år. och så hade inte mastodon och machine head varit fel heller. mastodon kom iofs till unholy alliance 2004 eller 5, minns nu inte riktigt vilket, med slipknot där :P