handdator

Visa fullständig version : Ostadig vikttappning


Heniin
2007-09-12, 18:16
Tjena i måndags vägde jag mig och vägde 64,1kg efter en veckas vrålätande ungefär.Vägde kanske runt 60.5-61 förr förra måndagen och började keka normal mängd mat igen i måndas, anledning varför jag kekat som en häst är att det var kalas på kalas och en godisnarkoman till flickvän, iallafall.
igår morse vägde jag helt plötsligt 62.2 kg och idag 61.1kg.. jag börjar misstänka att jag fått nån jävla parasit i magen lr något. alla vägningarna är vid samma tidpunkt efter morgonpiss etc.

nån som tkr man borde gå till läkare att kolla efter? har haft svårt o gå upp i vikt sen jag kom hem från thailand trots att jag ligger på högt kalori plus hela tiden. sen läste jag att ämnes omsättningen sjunker vid lågt kalori intag, i thailand kekade man den maten som fanns på restuarangerna, men man gick som en galning hela tiden och det innebar att jag då gick ner 12kg, kan min amnäsomsättning har sabbat totallt eller?

yeye hoppas nån pallar svara iallafall .. peace out :P

Raggis
2007-09-12, 18:25
Jag tror att det är glykogenmängden som är boven. Dock kanske du får specificera dig lite mer med av du menar med vrålätande, samt hur mycket du äter nu.

Mvh.

Heniin
2007-09-12, 18:30
okej
såhär kan en "vanlig dag" se ut ungefär när det kommer till mat och tränande.
gymmar 4ggr i veckan + cardio 45 min alla gympass.

Frukost:45g gottliv fiberberikad gröt + 2 knäckemackor m kyckling,tomat
1 whey-80 drink m minimjölk

mellanmål:whey-80 + banan + äpple

Middag:400gr grönsaker + 250gr kycklingfile

mellamål 2:2 knäckemackor + kyckling + tomat

kvällsmiddag:Kokt fisk + grönsaker + potatis

det är en vanlig dag.

en av mina vrålätar dagar vare ungefär såhär

5 vaniljbullar
8 digistivkex
200gram popcorn
stor portion äppelpaj med vaniljsås
300 gram lösgodis
1 delifresh burgare m sallad läsk etc
300 gram pasta med pastasås m mjöl etc
2 knäckebröd
2 smörgåsar me pålägg

det var en ordentlig ätar dag och direkt när jag börjar keka normalt försvinner vikten efter 2-3 dagar

Raggis
2007-09-12, 18:39
Jopp, då är det troligen kolhydraterna som spökar. Ingen fara mao.

Alfred Nobel
2007-09-12, 20:21
Jag har varit med om liknanade fenomen under min f.d deff period. Jag låg på ett kaloriunderskott och under en fredagkväll tog jag lite för mycket av de goda.

200g chips
1½ liter läsk
2-3french hottods
lite cashewnötter

etc...

Dagen efter kännde jag mig superdeffad och hade minskat i 1kg. Konstigt tyckte jag, fast väldigt skönt för psyket ;)