handdator

Visa fullständig version : Tibialis.A Ont vid Knäböj


Lundh
2007-09-12, 02:37
Tjo, fick idag ont i TA vid nedåtfasen av mina tunga böjar. Smärtan släpper direkt efter påfrestningen i princip. Kan väl inte säga att det gör hiskeligt ont, men nog för att jag lät bli att fortsätta böja på passet :furious:

Prövade lite stretching osv, det känns helt klart i muskeln precis några millisekunder efter stretchingen är avslutad sen försvinner det. Annars har jag inga men efteråt, nu prövade jag iofs att stretcha den rätt hårt och jag kan ana ett pytte pytte litet tryck nästan.

Så watefack har jag råkat ut för *cry*

Min gissning är ju såklart alltid det värsta, komparmentsyndrom eller vad det heter och amputering av hela jävla benet eller något, brukar alltid ha sån tur med såna här saker *gah!*

Dav0d
2007-09-12, 02:46
Min gissning är ju såklart alltid det värsta, komparmentsyndrom eller vad det heter och amputering av hela jävla benet eller något, brukar alltid ha sån tur med såna här saker *gah!*

Hur många kroppsdelar har du opererat eller amputerat..? *rolleyes*

*Kunde bara bidra med ett "kefft" inlägg, ursäkta :)*

Lundh
2007-09-12, 02:50
Kan även lägga till dessa problem om någon kan svara.

1, Handleden.
Efter att jag en dag vaknade hade jag ont i handleden helt plötsligt, det gör ont i den när jag böjer den åt sidan, handryggen mot mig, böjning åt vänster (höger hand).
Det gör som mest ont i rak skivstångscurl faktist, har inte testat vinklad än, kanske får göra det, men kan man fixa detta på ngt vis?

2, Axeln.
Vänstra axeln fick jag ett hugg i när jag failade på en stöt (clean n jerk). Det högg liksom till lite i framsidan(inuti?).
Gör inget ont att röra axlen utan vikter, men när jag kör tex biceps och tar in axeln som hjälp smärtar det ganska mkt. Kan tänka mig att front raise med hantel även skulle göra ont.

Något man kan göra åt detta också?

Lundh
2007-09-12, 02:53
Hur många kroppsdelar har du opererat eller amputerat..? *rolleyes*

*Kunde bara bidra med ett "kefft" inlägg, ursäkta :)*

Inga än som tur är :thumbup:

Men fan man vill ju inte behöva operera sig o skit. Får hoppas att det är en muskelinflammation som släpper, ska behandla med volatren salva, får se om det blir bättre.

Guddi
2007-09-12, 09:39
T.A. Låter inte som några problem, ta det lite lugnare en tid bara. Om det inte var något trauma som framkallade smärtan så är det antagligen ingen större skada utan en överansträning av någon typ. Så länge du inte utför något som gör ont och försöker fixa till problemet är det ingen fara. Är muskeln stel stretcha. Om den är öm så dra ner på träningen, kör väldigt lätta rörelser för att få igång blodflödet, lättare stretch och gärna massage alt någon självmassagevariant typ foam roll, taggboll, golfboll etc.

1. Låter som du har sovigt på nått konsigt sätt bara. Hur länge har du haft problemen? Området som du beskriver är väldigt komplext och det går inte att gissa sig till något över internet.

2. Axeln är precis som handleden väldigt svårt att gissa sig till vad som är fel. Särskilt när det varit ett trauma inblandat. Om du störs mycket av problemet så gå till en sjukgymnast/naprapat för hjälp.