handdator

Visa fullständig version : Luttis lyfter o lär

Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Luttis
2007-09-11, 20:55
Tjej, 24 år, 160cm och 58 kg. Bakgrund: I princip helt stillasittande och 68 kg för 3 år sedan -> upptäckte gymmet på skolan och började hänga där utan att egentligen veta vad jag höll på med -> intresset ökade och jag började läsa på allt jag kom över om träning och försökte efter bästa förmåga omvandla mina nyfunna teorikunskaper till praktik och så har det rullat på. Men någonstans mitt i allt blev det för mycket och jag har nu insett att jag lidit av bulimi de senaste 3 åren. Jag är på nu på bättringsvägar och har berättat om det för mina vänner samt insett att jag inte går upp 20 kg av att äta mat tills jag blir nöjd eller godis nån gång då och då. Dagsläget: Har tagit ett break från styrketräningen under sommaren, men har cyklat 10-12 mil/v (från o till jobbet) o sprungit ett par ggr/v. Jag har inte fokuserat lika mycket som tidigare på maten undan ätit det som serverats och det har varit otroligt skönt och nyttigt för mig. Har nu kommit igång med träningen sedan ett par veckor tillbax och denna termin kommer det bli gym 3-4 ggr/v och spinning 1-2 ggr/v. Jag kommer inte räkna hur mycket jag stoppar i mig utan kommer äta tills jag känner mig nöjd, men göra eventuella justeringar om jag lägger på mig för mycket/för lite. Mål: Prio 1: Må bra o fortsätta ha övertaget om min ätstörning. Prio 2: Större o starkare muskler (så klart!*flex* )

Luttis
2007-09-11, 21:02
..åsså dagens pass. Biccar o rygg var det som stod på schemat:

Scottcurl 22 kg 8/7/4
Hammercurl 10 kg 7/6/6
Konc. curl 7 kg 11/7/7
Latsdrag 35 kg 8/8/8
Latsdrag med "V"-handtag 35 kg 8/8/8
"Stående roddmaskin" 20 kg 7/6/6

Bilder kommer inom kort (hoppas jag *whistle* )

Luttis
2007-09-12, 07:10
Morgonform 5 min efter uppvaknande..

Luttis
2007-09-12, 19:08
Jaha, och när jag vaknade i morse kändes det som om nån stoppat ner en rasp i halsen på mig. Men det tänker jag totalignorera. Vill inte/har inte tid att bli sjuk nu!
Idag var det dagx för axlar o triceps. Tog ungefär halva passet innan jag kom igång och började känna mig någorlunda pigg.

Hantelpress 11 kg 8/9/7
Sidolyft 6 kg 6/6/6
Stående skivstångsrodd 27.5 kg 7/6
Shrugs 21.2 kg 20/15
Pushdown 20 kg 9/6/6
Sittande tricepspress m. hantel 11kg 7/8/7
Enarms pushdown 5 kg 5/hö 5, vä 4/hö 5, vä 4
Diverse magövningar

LadyInsane
2007-09-12, 19:13
Hejsan!

Har själv lidit av ätstörningar och vet hur jobbigt det är att få till ett "normalt" träning/matliv. Ska följa din journal och se till att stötta. :)

Bra form. Fina axlar och armar där bruden!:hbang:

Luttis
2007-09-13, 09:15
Hejsan!

Har själv lidit av ätstörningar och vet hur jobbigt det är att få till ett "normalt" träning/matliv. Ska följa din journal och se till att stötta. :)

Bra form. Fina axlar och armar där bruden!:hbang:

Tackar!! Skönt med fler som talar om det så att man inser att man faktiskt inte är ensam!

Luttis
2007-09-13, 09:17
Halsen är värre än igår och jag känner mig febril.. f-n.. Men det är väl bara till å vila, käka o ro om sig så ska det väl släppa snart.

cam
2007-09-13, 09:56
Ser skitbra ut på bilderna och kul att du hittat träningen :hbang:

Ta hand om halsen nu!

LadyInsane
2007-09-13, 09:59
Tackar!! Skönt med fler som talar om det så att man inser att man faktiskt inte är ensam!

Yes. Skönt att andra förstår vad det handlar om. :)

Halsen är värre än igår och jag känner mig febril.. f-n.. Men det är väl bara till å vila, käka o ro om sig så ska det väl släppa snart.

Har själv också blivit dålig. Så hiskeligt jobbigt när man bara vill träna!*gah!*

Luttis
2007-09-16, 11:00
Ser skitbra ut på bilderna och kul att du hittat träningen :hbang:

Ta hand om halsen nu!

Tackar!! Är fantastiskt skönt att vara tillbax på gymmet igen! Tyvärr har jag åkt dit på en rejäl förkylning så jag har inte kunnat träna sedan onsdags.. *grr27* Men det borde gå över snart!

mystic[-_-]
2007-09-18, 22:08
Du kör fortfarande på universitetsgymmet? Lycka till

Luttis
2007-09-19, 18:50
;2523363']Du kör fortfarande på universitetsgymmet? Lycka till

Joo, det gör jag. Du oxå??

Jag är fortfarande superförkyld, och det verkar inte vilja ge med sig heller... Men efter att inte ha fått träna på över en vecka nu så blev det iallafall en promenad på 75 min idag. Trött i benen, snorig o tungt att andas... Men det kändes otroligt skönt att få röra lite på sig iallafall. Jag vägrar vara risig längre!!*grr27*

mystic[-_-]
2007-09-19, 22:36
Joo, det gör jag. Du oxå??

Jag är fortfarande superförkyld, och det verkar inte vilja ge med sig heller... Men efter att inte ha fått träna på över en vecka nu så blev det iallafall en promenad på 75 min idag. Trött i benen, snorig o tungt att andas... Men det kändes otroligt skönt att få röra lite på sig iallafall. Jag vägrar vara risig längre!!*grr27*

Nej inte längre, kör på ett gym vid resecentrum just nu! Som det ser ut nu kommer jag gästspela lite på universitetsgymmet dock!

Promenader går alltid att köra det blir du inte sämmre av.

Luttis
2007-09-20, 09:52
;2525180']

Promenader går alltid att köra det blir du inte sämmre av.

Jaa, det trodde inte jag heller men idag mår jag värre än nånsin trots massor av te, mormors stickade sockor och apelsiner.. Alla tips på hur man blir bättre är mer än välkomna!

Luttis
2007-09-23, 11:49
Näää, nu får det vara NOG med ynkligheten. Känner mej något bättre så imorrn blir det ett bröst o tricepspass. Pallar inte att ta det lugnt längre, men det blir nog inget superpass utan jag känner efter hur dagsformen känns och går efter det. Ska bli riktigt skönt att få komma till gymmet igen o svettas lite!

Luttis
2007-09-24, 13:12
Inte helt återställd men man lär ju sätta igång nån gång! Först en timmes störthärlig morgonpromenad, gröt o lite plugg o sedan första gympasset på 2 veckor.

Rygg o mage
Latsdrag 35 kg 12/11/9 (där tog underarmarna slut...)
Drag med v-handtag 35kg 10/8/8
T-bar 20kg 8/8/6
Hyperextentions 5kg 20/15/15 (har inte kört denna på väääldigt länge och det märktes... *whistle* Shit, vad det kändes i ryggen)
Baksida axlar i maskin 17.5 10/7/6
Och diverse magövningar

Passet gick över förväntan och det var otroligt skönt att vara tillbax på gymmet igen. Håller på o möblerar om lite i passen så alla tips är välkomna!

mystic[-_-]
2007-09-24, 13:19
Skulle lägga t-bar som andra övning för att ha lite mer krut kvar! Gött att vara tillbaka? :)

Luttis
2007-09-25, 14:36
;2532210']Skulle lägga t-bar som andra övning för att ha lite mer krut kvar! Gött att vara tillbaka? :)

Otroligt skönt! Och T-baren provar jag som övning 2 nästa gång. Tackar för det!!

Luttis
2007-09-26, 11:19
Känner fortfarande av halsen en hel del och har "djuphosta", så igår blev det vila och idag en lättare joggingtur i solen på 4 km. Kommer även bli en skogspromenad idag med hunden. Hoppas vara helt återställd snart!

Luttis
2007-09-27, 14:26
Saker o ting har kört ihop sig så det blir förmodligen ingen träning denna vecka, men ska göra allt för att försöka ta mig till gymmet, om så bara för en snabbis. Imorse blev det iallafall en timmes promenad. Allt som gick att klämma in...

mystic[-_-]
2007-09-30, 14:49
hur går det här?

Luttis
2007-09-30, 20:57
;2543000']hur går det här?

Jovars, det har väl kanske inte varit de bästa veckorna ur träningssynpunkt men men... Har iallafall nästan helt blivit frisk nu och har det väldigt lugnt i skolan den här veckan så nu är det dax att styra upp allt på allvar igen.

Var iväg nu ikväll och körde ett av de bästa spinningpassen någonsin. Grym instruktör och helt grym musik! Dessutom var det bara jag och en tjej till som körde så det var inget snack om att inte ta ut allt man hade. Suveränt!

LadyInsane
2007-09-30, 20:59
Var iväg nu ikväll och körde ett av de bästa spinningpassen någonsin. Grym instruktör och helt grym musik! Dessutom var det bara jag och en tjej till som körde så det var inget snack om att inte ta ut allt man hade. Suveränt!

Spinning är nog ett av de ting jag älskar mest i hela världen. *cupid*

Jag förstår verkligen hur du kände dig efteråt.. :)

Luttis
2007-09-30, 21:10
Spinning är nog ett av de ting jag älskar mest i hela världen. *cupid*

Jag förstår verkligen hur du kände dig efteråt.. :)

Jaa, och speciellt eftersom jag inte kunnat spinna de senaste 3 veckorna. Vilken lycka att vara tillbax! :D

Vinter
2007-09-30, 21:23
Jovars, det har väl kanske inte varit de bästa veckorna ur träningssynpunkt men men... Har iallafall nästan helt blivit frisk nu och har det väldigt lugnt i skolan den här veckan så nu är det dax att styra upp allt på allvar igen.

Träning får man ibland prioritera bort men på en vecka händer inget jätte spektakulärt med kroppen ändå. Träna så mycket du orkar, att du mår bättre är egentligen det viktigaste. :thumbup:

Luttis
2007-10-01, 12:18
Tog en morgonpromenad på 45 min och efter frukost och seminarium var det dax att gymmet. Idag var det bröst (som jag ej kört sedan april...) och triccar. Inte alls ett bra pass men skönt att vara tillbax.

Bänk i smith 35kg 10/8/6
Lutande bänk i smith 30 kg 6/6/8
Lutande hantelpress 10kg 10/8/10
Pushdown 20 7/7/5
French press med hantel 11 kg 8/7/8
Enarms pushdown 5 5/4/4

mystic[-_-]
2007-10-01, 12:37
welcome back nu kan det bara gå framåt :)

Luttis
2007-10-01, 22:32
;2544372']welcome back nu kan det bara gå framåt :)

Tackar! Kan bara bli bättre nu. Måste bara fixa lite musik till träningen. Vägrar träna till smörpop och ABBA i fortsättningen... Vad tänker musiknissarna med?? :smash:

mystic[-_-]
2007-10-01, 22:35
Tackar! Kan bara bli bättre nu. Måste bara fixa lite musik till träningen. Vägrar träna till smörpop och ABBA i fortsättningen... Vad tänker musiknissarna med?? :smash:

Jag har frågat mig själv det ett hundratal gånger när jag tränade på univ ;) Det är dock en av de ansvariga som vill ha tillbaka mig han tjatar och tjatar så får se om man skaffar ett kort där också. Mitt vilkor är tyngre hantlar :D

Luttis
2007-10-01, 22:47
;2545603']Jag har frågat mig själv det ett hundratal gånger när jag tränade på univ ;) Det är dock en av de ansvariga som vill ha tillbaka mig han tjatar och tjatar så får se om man skaffar ett kort där också. Mitt vilkor är tyngre hantlar :D

Dom är rätt fisiga med tunga hantlar (har jag hört av de stora grabbarna).. Kanske skulle locka lite roligare folk dit om dom utökade med ett gäng nya hantlar samt fixade bättre musik o lite mer allmän hardcore! Jag tycker ju det är kul och inspirerande med folk som pustar o stönar (under träning). Varför inte passa på och göra om lite nu när dom bytt gymansvarig!?

Nog svamlande, nu blir det sömn och sedan träning imorgon förmiddag, biceps och axlar*cupid*

Luttis
2007-10-02, 11:36
Precis hemkommen från gymmet. Var råpeppad innan jag kom dit, men styrkan infann sig inte alls idag. Ett riktigt fispass!

Biccar o axlar

Scottcurl
22 kg 7/5/6

Sittande hammercurl
11 kg 7/6/6

Koncentrationscurl
8 kg 8/hö6, vä5/5

Hantelpressar
11 kg 6/6/5

Sittande hantellyft åt sidan
6 kg 5/5/4

Skivstångsrodd
27.5 kg 5/4

Shrugs
21.2 kg 15/15

mela
2007-10-02, 12:45
Vi är jämnstarka i vissa övningar :)
Kör du shrugs med stång eller hantlar?

Luttis
2007-10-02, 13:11
Vi är jämnstarka i vissa övningar :)
Kör du shrugs med stång eller hantlar?

Hantlar. Har faktiskt inte provat stång nångång, har fått för mej att det tar bättre med hantlar och inte snedbelastar åt nått håll... Undrar vad jag fått det ifrån?? Borde kanske ta o testa med stång nästa axelpass!

mela
2007-10-02, 13:12
Hantlar. Har faktiskt inte provat stång nångång, har fått för mej att det tar bättre med hantlar och inte snedbelastar åt nått håll... Undrar vad jag fått det ifrån?? Borde kanske ta o testa med stång nästa axelpass!

Jag tycker att det känns bättre med stång, så kan man köra både bakom och framför kroppen :)

Luttis
2007-10-02, 16:03
Jag tycker att det känns bättre med stång, så kan man köra både bakom och framför kroppen :)

Blir absolut till att testa nästa vecka! Fri stång eller i smith?? Får ta o prova mej fram

mela
2007-10-02, 16:25
Blir absolut till att testa nästa vecka! Fri stång eller i smith?? Får ta o prova mej fram

Smith, gärna med sånna stopp, så är det bara att släppa när det blri för tungt :)

Luttis
2007-10-03, 12:17
Idag var det dax för ben och det gick helt ok. Pigg o peppad o mör efteråt. Skönt!!

Ben

Utfall i smith
35kg 10/10/8

Knäböj i smith
45kg 9/8/8

Liggande lårcurl
22.5 8/7/6

Benspark
(i 1:a repet small det till i båda knäna och jag kände att nånting rörde sig på ett knastrande sätt i vänster knä när jag sparkade utan vikter. Tänkte först hoppa över denna övning, men provade efter ett tag med vikter igen och då kändes det ingenting så jag körde på. Dumt eller inte, det visar sig väl...)
25 9/9

Sittande vader
40kg 7/7

Stående vader
70 9/7

Jag har egentligen inte riktigt varit ett stort fan av benträning, men det blir verkligen roligare för varje gång. Det känns att man lever!
Imorgon är det vila och på fredag ska ryggen o magen få sitt oxå. *cupid*

mystic[-_-]
2007-10-03, 12:26
Ja när man väl kommer igång och kan köra benträningen blir den roligare och roligare. Ser ut att ha starka vader

LadyInsane
2007-10-03, 12:35
Hjälp! Snälla ta det lungt med knäna! Jag har problem med båda mina och ont i dem varje dag. Ta tillvara på dem och kör försiktigt när det känns!

(Fytusan vad jag är mammig!:D Förlåt!)

Luttis
2007-10-03, 13:01
Hjälp! Snälla ta det lungt med knäna! Jag har problem med båda mina och ont i dem varje dag. Ta tillvara på dem och kör försiktigt när det känns!

(Fytusan vad jag är mammig!:D Förlåt!)

Haha, men det är bra att nån säger åt mej!! Jag har i princip alltid haft problem med knäna, men brukar inte känna av det allför ofta under styrketräning. Känns mest när jag är ute o springer och kör spinning (som ska vara så himla skonsamt...). Taskiga knän ligger i släkten. Tack pappa! :smash:

Vinter
2007-10-03, 13:42
Haha, men det är bra att nån säger åt mej!! Jag har i princip alltid haft problem med knäna, men brukar inte känna av det allför ofta under styrketräning. Känns mest när jag är ute o springer och kör spinning (som ska vara så himla skonsamt...). Taskiga knän ligger i släkten. Tack pappa! :smash:

Simmning är mycket skonsamt om man har problem, man blir ingen biff men det funkar när man vill göra något fysiskt jobbig utan att slita på knäna.
Annars kan det hjälpa att stanna till och stretcha när man är ute och joggar, stör lite men hjälper ofta få bort det onda.

Luttis
2007-10-03, 17:41
Hmmm, kan ha gjort ett mindre bra val i och med att jag körde på med bensparken idag. Känner av vänster knä så fort jag går lite.. Hoppas det bara är tillfälligt o att det känns bättre imorrn!

Marija
2007-10-03, 20:54
Nice body Luttis. Train as hard as possible.

Luttis
2007-10-03, 23:04
Nice body Luttis. Train as hard as possible.

Oh yeah, of course! And it´s just getting more fun and more fun! *cupid*

Luttis
2007-10-04, 15:40
Och eftersom det är vilodag idag o jag lider av Kolloabstinens så kan jag ju beskriva lite hur kosten ser ut för mej en vanlig dag. Jag hade egentligen tänkt käka mer denna höst, men vill nu inte lägga till med mer fett än vad som redan finns så jag kommer hålla mej på en jämnviktsnivå där jag varken går ner eller upp fettmässigt. Jag äger ingen våg utan kör på ögonmått och hur kläderna känns. Kcal kommer jag inte räkna eftersom jag blev lite väl uppe i det i våras, men eftersom jag hållit koll tidigare har jag fått för mej veta ungefärligt vad som är ok för mig att äta utan vare sig upp- eller nergång.

Frukost ca kl 8.30: 1 dl fiberhavregryn, hela linfrön, lite russin, 1 äggvita o minimjölk. Några glas vatten, en kopp kaffe och 2 kapslar omega 3.
Efter träning ca 11.30: 28 g Whey-80
Lunch 13.00: pasta o linsgryta eller köttfärssås (5%), fullkornsris och pollock/kassler. Oftast brocccoli till och en frukt efteråt.
Mellanmål 16.00: 1-2 knäckemackor med minikeso eller en frukt.
Middag 18-19: kyckling eller tonfisksallad (gjord på isbergssallad. Ibland blandas lite fullkornsbulgur i.), kikärtsbiffar och broccoli/brysselkål.
Kväll 22: 28 g sloow protte från Fairing.

Jaa, så ser det oftast ut men självklart varierar det något med tanke på skolans tider och sånt. Jag har en ätardag/v men det brukar se ut såhär ändå, förutom eventuellt lite godis/extra frukter/popcorn framför tv´n.

Luttis
2007-10-05, 10:05
Jag är nu precis hemkommen efter ett störtskönt rygg och magpass. Kändes riktigt bra o gamla formen (hrmf, styrkemässigt iaf) är på gång.

Rygg o mage

Latsdrag
40 kg (+5kg från tidigare pass) 7/7/6/5

T-bar
20kg 10/8/8

Drag med v-handtag
40 kg (+5kg från tidigare pass) 7/5/5

Hyperextentions
10kg 15/10/10

Baksida axlar i maskin
17.5 10/7/6

Latsdrag
(kände att jag hade en del energi kvar och latsen behöver jag arbeta en hel del mer på så det blev ett par set x-tra)
40 kg (+5kg från tidigare pass) 7/5

Och diverse magövningar

Det kommer bli några timmar cardio ikväll i form av att skaka ass! Sedan är det vila imorrn och spinning på söndag.

mystic[-_-]
2007-10-05, 10:19
Gött pass! Mosa på lite mer i t-baren tycker jag ;)

Luttis
2007-10-05, 10:51
;2551308']Gött pass! Mosa på lite mer i t-baren tycker jag ;)

Hehe, jorå det blir absolut ett par set till i t-baren nästa vecka. Har bara kört den 2 ggr men tycker den är ruggigt rolig! En ny favorit helt klart. *cupid*

Luttis
2007-10-06, 12:25
Idag är det vila men jag ska ta mig en långpromenad i solen på eftermiddagen. Först blir det tacobuffé i stan*drool*

Luttis
2007-10-07, 20:28
Oooh, hur kan någonting så jobbigt vara så grymt kul!!?? Har precis varit på spinning med min favoritinstruktör och han verkligen kör skiten ur en! Längtar redan till nästa pass. *cupid*

Tidigare idag blev det en 1.5 h promenad och imorrn är det bröst o triccar som står på schemat. Nu väntar en kikärts- o kasslersallad och film (kommer förmodligen somna innan den börjar..).

Luttis
2007-10-08, 17:59
Förstår inte riktigt vad det är, men nått måste ju vara fel när man tappar i styrka för varje pass som går. Så här svag var jag inte ens efter sommaruppehållet *mini* . Eventuellt kan det väl bero på att jag efter ett totalt utmattningsspinningpass i går kväll inte fyllde på ordentligt med käk(protteshake och en sallad med isbergssallad, lite kassler och kikärter) och imorse tog jag en snabb promenad på drygt en timme, hem o åt frukost o gick direkt till gymmet... Vad har jag då lärt mig? Slarva aldrig med maten!

Bröst & triceps

Bänk i smith
35kg 10/7/6 (kändes ordentligt i höger axel, men körde på ändå..)

Lutande bänk i smith
30 kg 6/6/5

Lutande hantelpress
10kg 10/8/8

Pushdown
20 6/5/6

Enarms pushdown
5 5/5/5
2.5 8/8

French press med hantel
11 kg 6/6/snackpaus/8/9

Ska ta och lägga in några set smal bänkpress i nästa pass. Triccarna behöver få arbeta lite mer!

Deceiver85
2007-10-08, 19:12
Den här journalen hade jag missat helt...en örebroare, som dessutom tränar på samma gym som en själv (universitetsgymmet). Vem kan du vara då? När körde du idag? *stalka stalka*

Luttis
2007-10-08, 22:40
Den här journalen hade jag missat helt...en örebroare, som dessutom tränar på samma gym som en själv (universitetsgymmet). Vem kan du vara då? När körde du idag? *stalka stalka*

Jag kör mestadels förmiddagar då det är mindre folk och man kan köra på i sitt eget tempo. Men det är klart, det kan bli en aning oinspirerande oxå när man lattjar runt i princip själv på gymmet... Fördelen är alla dansmoves man kan bjussa på framför speglarna utan att alltför många kollar snett på en!:cool:

LadyInsane
2007-10-09, 07:29
Jag kör mestadels förmiddagar då det är mindre folk och man kan köra på i sitt eget tempo. Men det är klart, det kan bli en aning oinspirerande oxå när man lattjar runt i princip själv på gymmet... Fördelen är alla dansmoves man kan bjussa på framför speglarna utan att alltför många kollar snett på en!:cool:

OMG, U do that 2?:krampus :D

Tack för peppen i min journal, kan inte annat än säga detsamma! Dessutom tror jag att du sätter huvudet på spiken ang passet dagen innan. Man måste ju vara duktig med maten också!:)

Förövrigt så tycker jag att du körde rätt hårt med tuttarna ändå, även om du själv inte är nöjd med vikterna;)

cam
2007-10-09, 10:04
Japp, mer kolisar efter träning! Det är A och O :nono: :D

Starkt ryggpas där *flex*

mystic[-_-]
2007-10-09, 10:15
Anledningen till att du känner dig svagare kan ju bero på att du stagnerat med detta upplägg?

Förslag på ett bröst/triceppass:

Lutande hantelpress
4x6 - Samma vikt öka när du klarar alla 6orna

Smalbänk
3x8

Lutande smithbänk - Kan vara mer eller mindre lutning än hantelpressen
2x10 - Långsamt negativt och explodera upp (mja så fort det går upp iaf)

Liggande triceppress med stång/sittande french med hantel
3x6 - Långsam negativ snabbt upp

Valfritt: 1 set flyes/CC för att pumpa ut.

I min mening behöver inte tjejer så mycket plana pressar för att bygga hylla. Smalbänken räcker gott till det

Luttis
2007-10-09, 15:51
;2559233']Anledningen till att du känner dig svagare kan ju bero på att du stagnerat med detta upplägg?

Förslag på ett bröst/triceppass:

Lutande hantelpress
4x6 - Samma vikt öka när du klarar alla 6orna

Smalbänk
3x8

Lutande smithbänk - Kan vara mer eller mindre lutning än hantelpressen
2x10 - Långsamt negativt och explodera upp (mja så fort det går upp iaf)

Liggande triceppress med stång/sittande french med hantel
3x6 - Långsam negativ snabbt upp

Valfritt: 1 set flyes/CC för att pumpa ut.

I min mening behöver inte tjejer så mycket plana pressar för att bygga hylla. Smalbänken räcker gott till det

Hmmm, fick mig en riktig tankeställare nu... Jag kör på med mitt gamla schema 2 veckor till och händer inget byter jag. Tack för hjälpen!!!

Luttis
2007-10-09, 16:06
I förmiddags var det då åter dags för axlarna och biccarna att arbeta. Idag blev det axlarna som fick smaka först eftersom jag tränade med en som börjar med axlar. Blev lite andra övningar oxå, men det kan väl aldrig skada att variera sig lite.

Axlar och biceps

Militärpress i smith
30kg 8/5/6

6 kg 7/6/7

Nån slags lyft-åt-sidan-maskin
15 6/5/4 sänkte till 12.5 och körde 4 reps direkt/10

Hammercurl
10 kg 9/7/6
Pumpade ur det sista med först 7kg (ca 15 reps) o därefter 5kg (ca 20)

Konc. curl (blir bara roligare och roligare *cupid* )
8 kg 8/6/6

Scottcurl
19.5 kg 6/5/5

Roligt pass som kändes godkänt. Kul att få lite sällskap på gymmet, även fast jag brukar föredra att träna ensam. Speciellt av en som tvingar en att bara göra eeeeen till, och eeeeen till!

Och innan Desperate Housewivesikväll hägrar ett 50 min spinningpass! Tjihoo!

Luttis
2007-10-09, 22:24
Superbra och roligt spinningpass (som vanligt)!! Har stoppat i mig en prottedrink och en tallrik havregrynsgröt för att inte gör om misstaget jag gjorde efter förra passet och nu är det sömn som gäller, måste bara se Scrubs först! I morgon är det benens tur att få sig en omgång. Borde kanske inte lägga ben dagen efter ett spinningpass, men det blir så denna vecka.

Semiramis
2007-10-10, 08:58
Livet är ett enda pusslande med var man ska lägga benpasset, alltid kommer det i konflikt med något!

Luttis
2007-10-10, 09:03
Här kommer ett par bilder som togs alldeles efter att jag klivit upp i morse. Jag ska försöka ta och lägga upp en gång i månaden och all kritik/tips är supervälkommet!

(jag behöver kanske inte nämna att det är ryggen som ska prioriteras några månader framöver)

mystic[-_-]
2007-10-10, 09:19
Mer rodd (stångrodd, sittande rodd, hantelrodd, t-bar mm) för ryggen och kanske marklyft om du kör det?

banditqueen
2007-10-10, 09:22
Läst igenom din journal, och fan vad kul med ännu en tjej som fångat upp träning som intresse. Skitkul!
Bra styrka överlag. Vad är målet med din träning? (Har du skrivit så har jag missat det, sry)

Riktigt snygg dagsform, kommer bli kanon det här - oavsett vilket mål du har med kroppen!
/Amy

Luttis
2007-10-10, 09:23
;2561174']Mer rodd (stångrodd, sittande rodd, hantelrodd, t-bar mm) för ryggen och kanske marklyft om du kör det?

Ska bli! Haha, jag lär ju snart börja ge dig betalt för alla tips o råd jag får! Tackar så mycket!

Luttis
2007-10-10, 19:22
Läst igenom din journal, och fan vad kul med ännu en tjej som fångat upp träning som intresse. Skitkul!
Bra styrka överlag. Vad är målet med din träning? (Har du skrivit så har jag missat det, sry)

Riktigt snygg dagsform, kommer bli kanon det här - oavsett vilket mål du har med kroppen!
/Amy

Tackar!! *cupid* Målet har tidigare varit att ta övertaget om bulimin som jag för ett tag sedan verkligen insåg att jag led av. Men nu känns allt hur bra som helst, tankarna kommer upp ibland men det blir alltmer sällan och själva "handlingen" har jag inte gjort sedan i juli. Så mitt nysatta mål är att bygga fram till februari/mars (beror lite på hur mycket som ska skalas av till sommaren) och sedan deffa fram till sommaren för att se vad som finns under allt det mjuka.. Men jag tänker inte räkna kcal under hösten/vintern, eftersom jag lät det ta över lite väl mycket i våras. Och för att bygga måste man ju äta ordentligt och det arbetar jag på. Ibland sämre och ibland bättre dagar. Beror på hur dagsformen (fysiskt och psykiskt) känns, en bra dagsform = mer mat. :eating:

Luttis
2007-10-10, 19:38
Dagens benpass var en riktig höjdare! Kände mig stark och ville aldrig gå från gymmet (hrmf, föreläsning kallade...). Ökade 5 kg i utfall och ökade några reps på de flesta övningarna. Tjihoo! Det var nog havregrynsgröten i går kväll som gjorde det.. :thumbup:

Ben

Utfall i smith
40kg (+5) 8/8/7

Knäböj i smith
45kg 10/9/8

Liggande lårcurl
22.5 10/7/7

Benspark
25 9/9

Benpress
70kg 5/5
sänkte till 60kg och körde 7 reps direkt

Sittande vader
40kg 7/7

Stående vader
70 10/9/8

Carolinew
2007-10-10, 19:46
Bra benpass! :thumbup:

Varför kör du knäböj i smithen?

Luttis
2007-10-10, 20:19
Bra benpass! :thumbup:

Varför kör du knäböj i smithen?

Tackar! Jaadu, bra fråga! Det känns som att böj i smith känns stabilare/säkrare. Jag tränar i princip alltid ensam, och har alltid gjort det, och skulle vilja ha passare första gångerna. Får ta och hugga tag i nån som verkar veta vad han håller på med till nästa benpass! Några saker man bör tänka på när man kör fritt?

Carolinew
2007-10-10, 20:24
Tackar! Jaadu, bra fråga! Det känns som att böj i smith känns stabilare/säkrare. Jag tränar i princip alltid ensam, och har alltid gjort det, och skulle vilja ha passare första gångerna. Får ta och hugga tag i nån som verkar veta vad han håller på med till nästa benpass! Några saker man bör tänka på när man kör fritt?

Nä, det är bara att tuta och köra! Passare behöver du egentligen inte förrän du kör maxningar eller vill köra till fail... Så jag tycker gott du kan testa själv om du inte får tag i nån! :)

mystic[-_-]
2007-10-10, 20:25
-Sätt stången i lämplig höjd
-Gå under stången och tryck ihop skulderbladen
-Placera stången på den lilla hylla som bildas av baksida alxar mm
-Andas in och gå ut med stången SPÄND MAGE
-Hitta en fotbredd som du tycker verkar bra (smalt = mer framsida, brett mer baksida+röv samt ljumskar)
-Titta uppåt och håll blicken där andas in och böj alltid spänd bål

;) Hur djupt du kan gå beror på din smidighet. Den kan du lätt öka genom att träna böj,stretcha mm

EDIT: Kör i Powerracket eftersom det finns ett sånt

Luttis
2007-10-12, 14:17
Jag har idag köpt mitt allra första par spinningskor och jag kan inte vänta tills jag får testa dom! Jag har hittills haft vanliga löparskor och fått ont i fötterna vid i princip varje pass (några ggr/vecka i 2 års tid *screwy* ), så jag tyckte att det var dax att investera i ett par ordentliga skor. Ska bli intressant att se hur dom känns och vilken skillnad det blir.

Idag var det dags för ryggen att få kämpa lite, och jag lade in några nya övningar. Det är som sagt ryggen som prioriteras just nu. Tack för övningstipsen Mystic! Hur ser det detta ut??

Rygg

Latsdrag
40kg 8/8/7/6

T-bar
20kg 10/9/8/7-->15kg 7

Latsdrag med v-handtag
40kg 8/6/6 (måste skärpa på tekniken här!)

Sittande rodd
40 kg 10/10/8 (blivit starkare här sedan jag körde den senast, vilket iof var i våras men ändå!)

Hantelrodd
11kg 12/12/10

Baksida axlar-maskin
17.5 4
15 5/5

Hyperextensions
10kg 15/10/10

Och sedan diverse magövningar såsomliggande benlyft och sneda crunches.

Roligt pass! Imorgon är det vila som gäller (mycket möjligt med en långpromenad) och på söndag ska jag testa mina nya skor!

mystic[-_-]
2007-10-12, 14:44
Antalet övningar och set ser ut som passen jag brukade köra förut :D Det funkar bra i början :) Om du blir sliten efter ett tag så kan du alltid dra ned till 3-4 övningar per pass och köra annorlunda övningar varannan vecka så du fortfarande har koll på ökningar osv :cool:

Semiramis
2007-10-12, 15:04
Spinningskor är kanon, mycket lättare att jobba med fötterna både på upp och nervägen och inga klämda tår mer!

Luttis
2007-10-14, 20:38
Så har jag då gjort premiär med mina spinningskor och det gick väl...sådär. De kändes smala på bredden och tryckte därför ihop fötterna, men jag ska testa att köra ett par pass till med dem för att se om de tänjs ut något. Jag ska även testa att knyta dom lösare nästa gång (jag som tyckte att jag redan gjorde det, men det är värt ett försök). Ska även flytta fram fästena något för att se om det gör ngn skillnad. Men annars var det kul och det blir nog ännu roligare när man fått in tekniken ordentligt med cykelskor! Nu blir det en tallrik havregrynsgröt och sedan sängen för imorgon förmiddag väntar ett bröst- och tricepspass.

Luttis
2007-10-15, 16:01
Så var det dags för bröst och triceps igen. Lade in 2 nya övningar på tricepsdelen och tog bort enarmspushdowns och det kändes bra! Har saknat smal bänkpress. Kul övning! Ökade ett par reps i de flesta övningar, så det är påväg åt rätt håll nu.

Bröst & triceps

Bänk i smith
35kg 10/7/7

Lutande bänk i smith
30 kg 7/6/6

Lutande hantelpress
10kg 10/8/7

Pushdown
20 8/6/6

Smal bänk i smith
25kg 9/8/6-->15kg*6

French press med hantel
11 kg 9/7/8/7

Kickbacks
5 kg 12/10/9

Hade lite tid över så jag lät magen få arbeta i slutet. Bra och roligt pass!

Luttis
2007-10-16, 13:09
Efter halva passet började det snurra i huvudet och det har fortfarande inte riktigt gått över (nu drygt 1.5 h senare). På vägen hem flimrade det framför ögonen men det har nu försvunnit.. Har nu ätit och druckit ordentligt så det ska nog reda upp sig, annars blir jag väl tvungen att ställa in spinningen jag tänkt gå på ikväll. Passet kändes i övrigt bra. Styrkan finns fortfarande inte riktigt där, men den kommer sakta men säkert. Måste lära mig att äta mer och inte försöka bry mig om ifall jag lägger på mej ett par extra kilon.

Biccar & axlar

Scottcurl med EZ
22 kg 8/6/6

Sittande hantelcurl
10kg 7/6/6

Sittande hammercurl
11 kg 76/5/5

Koncentrationscurl
8 kg 8/6/6 fortsatte på en gång med några reps på 6kg

Militärpressar i smith
30kg 5/4/5 (bah, vad hände!? Svaag!)

Hantelpressar
11 kg 7/6/6

6 kg 6/6/5 mosade på några x-tra med 4kg

Skivstångsrodd
27.5 kg 6/6
25kg 6

Sidolyft i maskin
12.5 8/6/6

LadyInsane
2007-10-16, 13:19
Spinningskor är superhärligt! Må dig behandla dem väl och få många fina spinningmoments tillsammans med dem..!*cupid*

Goa hantellyft åt sidan..!:thumbup:
(Där tar du mig!)

Luttis
2007-10-16, 22:01
Kände mig något bättre fram på kvällen så det blev ett 50 minuters spinningpass med fullt ös hela tiden. Snurrade till i huvudet lite då och då men det var inte värre än att bita ihop och fortsätta. Ett härligt pass (som vanligt) förutom att skorna inte känns helt hundra. Ska flytta fram fästena till nästa gång och tror nog att det kommer göra susen. Nu är det snart sängdax och uppladdning inför benpasset imorrn som jag verkligen ser fram emot!

Lepras
2007-10-16, 22:18
2 pass på samma dag e bra skit,,ska försöka kolla in lite här :) Tycker militärpressarna var starka!
76 reps i hammercurl e nice också :D

Luttis
2007-10-16, 22:29
76 reps i hammercurl e nice också :D Hehe, kände mig stark till en början så jag mosade på.. :naughty: Sen tog det totalstopp! Äh, shit happens. Det ska vara 6 reps!

Luttis
2007-10-17, 12:44
Kände mig helt paj när jag vaknade och funderade ett tag på att skippa träningen idag och vila istället, men efter frukost och peptalk for jag iväg och körde ben. Det blev ett helt ok pass som jag är helnöjd med. Benen har aldrig varit min starka sida, men jag ökar nu i varje pass. Kul! I nästa pass ska jag mosa på några set x-tra i benpressen.

Ben

Utfall i smith
40kg 8/8/8

Knäböj i smith
45kg 11/9/9

Liggande lårcurl
25kg 7/5/6

Benspark
25kg 10
30kg 8/8

Benpress
60 kg 10
70kg 6/8

Sittande vader
40kg 7/8

Stående vader
70 11/11/8

Vinter
2007-10-17, 12:58
Orkar du köra på 4 dagar i veckan och äter optimalt kommer det hända saker till nästa sommar, det är inga dåliga vikter heller. Dicsiplinen finns där, tänker du testa på att tävla i framtiden?

Luttis
2007-10-17, 13:09
Orkar du köra på 4 dagar i veckan och äter optimalt kommer det hända saker till nästa sommar, det är inga dåliga vikter heller. Dicsiplinen finns där, tänker du testa på att tävla i framtiden?

Det är väl just kosten som tramsar lite. Tycker det är jobbigt att äta mycket, det är inte så att jag inte kan(finns alltid plats för mat) utan den obehagliga känslan av att känna mig stor o fluffig.. Men det är på bättringsvägar. Börjar inse att det inte gör nått om man lägger på sig ett par kg under vintern. Det går ju snabbt att skala av senare!

En rolig sak som hände på gymmet idag var att den nya ägarinnan kom fram och sa att hon lagt märke till att jag är där ganska ofta samt frågade vad jag ville med träningen eftersom jag brukar se så målinriktad ut. Sånt är alltid kul att höra av folk som kan sina saker.
Och visst finns det tävlingsdrömmar, men som sagt än så länge bara drömmar. Om 5-6 år kanske kanske... Vore intressant att se hur man skulle klara ett helt sådant upplägg, men innan dess behövs massvis av mer kunskap och träning!

Vinter
2007-10-17, 16:29
Det är väl just kosten som tramsar lite. Tycker det är jobbigt att äta mycket, det är inte så att jag inte kan(finns alltid plats för mat) utan den obehagliga känslan av att känna mig stor o fluffig.. Men det är på bättringsvägar. Börjar inse att det inte gör nått om man lägger på sig ett par kg under vintern. Det går ju snabbt att skala av senare!

En rolig sak som hände på gymmet idag var att den nya ägarinnan kom fram och sa att hon lagt märke till att jag är där ganska ofta samt frågade vad jag ville med träningen eftersom jag brukar se så målinriktad ut. Sånt är alltid kul att höra av folk som kan sina saker.
Och visst finns det tävlingsdrömmar, men som sagt än så länge bara drömmar. Om 5-6 år kanske kanske... Vore intressant att se hur man skulle klara ett helt sådant upplägg, men innan dess behövs massvis av mer kunskap och träning!

Kosten är något de flesta har jobbigt med så du är inte ensam, en mer avslappnad inställning kommer hjälpa dig att fixa det. Om du har en våg, sluta använd den, kör med måttband istället gör det enklare att få svart på vitt om det händer saker, kanske köra mätning en gång i månaden typ?

Du kör 4 pass i veckan? Kommer hända ganska mycket om du fortsätter i den takten och kan slappna av och äta det som behövs. Det är bra att du tar ett steg i taget, brukar bli bäst i längden.

Luttis
2007-10-17, 17:24
Kosten är något de flesta har jobbigt med så du är inte ensam, en mer avslappnad inställning kommer hjälpa dig att fixa det. Om du har en våg, sluta använd den, kör med måttband istället gör det enklare att få svart på vitt om det händer saker, kanske köra mätning en gång i månaden typ?

Du kör 4 pass i veckan? Kommer hända ganska mycket om du fortsätter i den takten och kan slappna av och äta det som behövs. Det är bra att du tar ett steg i taget, brukar bli bäst i längden.

Tack för dina ord, det känns väldigt bra att höra!! Jag kör styrka 4 ggr/v och spinning 2 gg/v, mest för att det är så ruggigt roligt och för att jag inte ska tappa alltför mycket kondis. Jag äger inte en våg, men brukar väga mig när jag kommer hem till föräldrarna (ett par gånger per år) så det jag går efter är kläderna. Senast idag testade jag ett par jeans som jag fick på mig i våras efter en deff men nu var de (såklart) betydligt trångare, och det gjorde inget! Börjar äntligen trivas med mig själv även fast det finns en hel del att jobba med, men skillnaden mot tidigare är att jag låter det ta sin tid. Man kan som bekant inte bli smalare och grövre på samma gång, och just nu är det mer muskler jag vill ha så då är det bara att kämpa vidare och käka ordentligt!

Imorgon är det vila och på fredag ska ryggen och magen få en rejäl omgång!

Luttis
2007-10-18, 17:52
Idag har varit en riktigt lugn och skön dag. Tog sovmorgon och därefter en morgonpromenad som jag inte gjort på länge. Det är ju helt fantastiskt skönt att vara ute nu och andas riktig höstluft i solen. Måste se till att komma ut och promenera lite mer!

Luttis
2007-10-19, 12:26
Idag var det dags för ryggen och magen att få arbeta och dagsformen var inte den bästa. Idag var allt tungt och slitigt, men det var bara att bita ihop och köra på. Jag orkade inte lika mycket som jag brukar men så är det ju ibland. Det stärker nog psyket en del..

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 8/8/7/6

T-bar
20kg 10/9/8/8 sänkte till 15kg och körde 6 reps till.

Latsdrag med v-handtag
35kg 10
40 kg 5 (alldeles för tungt idag)
35 kg 7

Sittande rodd
40 kg 10/7/8

Hantelrodd
13.6kg (PB)10/9/8

Baksida axlar-maskin
15kg 7/7/6

Hyperextensions
10kg 15/10/10

En del magövningar såsom liggande benlyft och sneda crunches bl.a.

Ikväll är det födelsedagskalas för en kompis med allt vad det innebär:eating:. Trevligt!

mystic[-_-]
2007-10-19, 13:05
16 hantlarna nästa gång du kör rodd :whip:

cam
2007-10-19, 15:20
Ganska typiskt för oss tjejer att inte våga äta ordentligt.
Hur ser en typisk matdag ut för dig?

Luttis
2007-10-19, 15:50
Ganska typiskt för oss tjejer att inte våga äta ordentligt.
Hur ser en typisk matdag ut för dig?

Att man ska vara så himla rädd att lägga på sig lite när ingen annan bryr sig om det?! Ett par kilo hit eller dit gör ju inget superskillnad direkt..

Frukost ca kl 8.30: 1 dl fiberhavregryn, hela linfrön, lite russin, 1 äggvita o minimjölk. Några glas vatten och 2 kapslar omega 3.
Efter träning ca 11.30: 28 g Whey-80
Lunch 13.00: pasta o linsgryta eller köttfärssås (5%), fullkornsris och pollock/kassler. Oftast brocccoli till och en frukt efteråt.
Mellanmål 16.00: 1-2 knäckemackor med minikeso eller en frukt.
Middag 18-19: kyckling eller tonfisksallad (gjord på isbergssallad. Ibland blandas lite fullkornsbulgur i.), kikärtsbiffar och broccoli/brysselkål.
Brukar bli en frukt runt 20.00.
Kväll 23: 28 g sloow protte från Fairing.

Jag väger och räknar inget, men har gjort det tidigare och har väl en viss känsla (tror jag) på vad som behövs. Så ser det oftast ut men självklart varierar det något med tanke på skolans tider och sånt. Jag har en ätardag/v men det brukar se ut såhär ändå, förutom eventuellt lite godis/extra frukter/popcorn framför tv´n.
Det går allt bättre med maten och jag märker att det går allt bättre på gymmet när jag käkar ordenligt, det är ju starkare jag vill bli så då är det ju bara att äta och träna ordentligt! Är på väg in i en härligt mjuk vinterform, men det går ju ganska fort att skala av senare.

cam
2007-10-19, 20:09
Tycker maten ser bra ut. Dock ska du inta kolhydrater direkt efter träningen där kl 11, för Whey-80 är väl bara rent vassleprotein? Det viktigaste tillfället att äta kolisar är direkt efter träning faktiskt och de ska gärna vara snabba för optimal återhämtning. Jag brukar ta banan och/eller knäckebröd. Det finns ju gainers och sånt, men jag brukar vilja tugga mina kolhydrater :D .

Varför bara äggvitan till frukost? Jag tycker gott du kan äta hela ägget, du går miste om en del protein och annat annars. Du verkar äta rätt fettsnålt överlag, förutom de där Omega 3 skulle jag rekommendera lite avocado och nötter t ex.

Nej, räkna behöver man ju inte när man inte ska deffa. Jag vet inte vilka mängder du äter riktigt, men om du lägger till kolisar direkt efter träning och sen ändå känner dig yr och sånt så kan du ju öka maten ännu lite mer. Man får justera lite efter behov helt enkelt. Och skulle du lägga på dig mer än trivselform så är det ju bara att justera nedåt ett tag.

Tycker att du är duktig med träningen, det kommer gå kanonbra :thumbup:

Luttis
2007-10-20, 01:42
Tack Cam för tipsen!! Betyder väldigt mycket för mig. Det ska nu bli lite ändring angående kollisarna efter träning och fetter i maten. Nötter och avokado är ju alltid välkommet! Jag känner efter hur det känns på kläderna och hur det ser ut i spegeln och justerar därefter.

Imorgon är det vila och på söndag spinning!

Luttis
2007-10-21, 20:55
Jaa, så var det söndag igen och idag blev det en rask 1h promenad och på kvällen spinning. Bra pass som vanligt, men inte så mycket att rapportera.

Luttis
2007-10-22, 13:52
Måndag=bröst och triccar. Har totalt tröttnat på pushdowns och gör inga ökningar där (snarare tvärtom), så förmodligen tar jag en paus från den övningen ett par månader framöver. Annars ett ok pass med några småökningar här och där.

Bröst & triceps

Bänk i smith
37.5kg 9/7/6

Lutande bänk i smith
30 kg 8/7/7

Lutande hantelpress
11kg 10/8/7

Pushdown
20kg 7
17.5kg 8/8

French press med hantel
11 kg 11/8/8/7 (ökar till nästa pass)

Smal bänk i smith
25kg 7/7/7

Kickbacks
6 kg 11/9/9
4kg x-antal (??)

Semiramis
2007-10-22, 14:20
Måndag=bröst och triccar. Har totalt tröttnat på pushdowns och gör inga ökningar där (snarare tvärtom), så förmodligen tar jag en paus från den övningen ett par månader framöver. Så brukar jag göra också när jag har stagnerat, ofta gör jag bra ökningar när jag kommer tillbaka till övningen igen och får ny entusiasm. Bra pass, förövrigt!

Luttis
2007-10-22, 16:41
Så brukar jag göra också när jag har stagnerat, ofta gör jag bra ökningar när jag kommer tillbaka till övningen igen och får ny entusiasm. Bra pass, förövrigt!

Har i princip alltid kört pushdowns (förutom då jag tagit träningsuppehåll) så det är nog dax att byta.

Har varit o handlat på mig dextro idag för att köra ner i drinken efter träningen, har varit en aaaning slarvig med kollisar efter passen men det ska det bli ändring på nu. Imorrn väntar biceps o axlar och sedan spinning på kvällen om knät känns ok. Känner av det allt oftare nu för tiden, irriterande!

pony
2007-10-22, 22:55
Den här journalen har jag missat helt, tydligen.
Skall följas!

LadyInsane
2007-10-23, 09:42
Har varit o handlat på mig dextro idag för att köra ner i drinken efter träningen, har varit en aaaning slarvig med kollisar efter passen men det ska det bli ändring på nu. Imorrn väntar biceps o axlar och sedan spinning på kvällen om knät känns ok. Känner av det allt oftare nu för tiden, irriterande!

:( Knäont är det värsta. Bra att det är spinning och ingen annan typ av cardio iaf. :)

Luttis
2007-10-23, 16:37
:( Knäont är det värsta. Bra att det är spinning och ingen annan typ av cardio iaf. :)

Håller med!! Men så länge det inte känns mer än vad det gör nu är det nog inget fara.

Dagsformen kändes helt ok och passet gick bra. Men jag ska prova att köra eftermiddagar några pass framöver för att se om det blir någon skillnad, känner att jag inte riktigt har vaknat till nu när jag kör på förmiddagen.

Biccar & axlar

Scottcurl med EZ
22 kg 9/6/6

Sittande hantelcurl
10kg 8/7/7

Sittande hammercurl
11 kg 7/6/6

Koncentrationscurl
8 kg 8/7/6 fortsatte på en gång med några reps på 4kg

Militärpressar i smith
30kg 6/5/5

Hantelpressar
11 kg 7/6/6

6 kg 7/6/6

Skivstångsrodd
27.5 kg 6/6
25kg 5

Sidolyft i maskin
12.5 9/8/8

Just nu går det bra och ökningarna kommer som så gått på varje pass. Härligt!!

Nu blir det till att äta lite och senare ikväll är det dags för spinning 50 min.

Doris
2007-10-23, 16:55
lurkar lite här, bra smithbänkpressar

Luttis
2007-10-24, 10:44
lurkar lite här, bra smithbänkpressar

Tackar, men det ska bli betydligt bättre. Jag har inte kört bröst så länge men det kommer. Och lurka på du bara! ;)

Annars så funderar jag på att vila idag istället för imorgon. Känner mig inte helt kry och har lite saker att pula med idag, men jag VILL så det blir nog ett rygg-magepass ikväll iaf...kanske...

Luttis
2007-10-24, 18:03
Japp, det blev ett pass iallafall och det är jag glad för, för det var grymt kul! Fick kontakt med latsen (någonting jag inte brukar känna speciellt mycket), PB på antal reps i bl.a T-bar och PB på hantelrodden. TJO!

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 9/7/8/7

T-bar
20kg 12/10/10/8 sänkte till 15kg och körde 6 reps till.

Latsdrag med v-handtag
40 kg 8/7/6 (svårt med kontakten, även om jag kör betydligt lättare vikter och letar ordentligt... Tips??)

Sittande rodd
40 kg 10/8/8

Hantelrodd
16.2 kg (PB)10/8/7 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Baksida axlar-maskin
15kg 7/7/6

Hyperextensionsmojängen var upptagen så det fick bli mage här. Liggande benlyft och sneda crunches.

Hyperextensions
10kg 15/13/12 (här kom en karl fram o sa att jag verkade stark i ryggen. Alltid kul att höra!)

Avslutade med mera mage. Tycker det är så skönt att avsluta passen med den där svidande magkänslan!

Idag var en sådan där dag då man aldrig vill gå hem, men imorgon är det dags igen och då är det ben som står på tur.

mystic[-_-]
2007-10-24, 18:36
Grymt :) 30 i t-bar nu ;)

Luttis
2007-10-24, 20:23
;2595062']Grymt :) 30 i t-bar nu ;)

Hehe! Japp, det blir till att testa att lägga på några kg till i nästa pass. Speciellt T-baren kändes mycket bra idag! Verkligen en favorit!!

Luttis
2007-10-25, 15:04
Jag fick till en riktigt skönt benpass idag med PB i både sittande benspark och knäböj. Kände av vänster knä rejält under utfallen men det släppte efter en stund. Gissar att jag var dåligt uppvärmd, så jag får se till att ägna mig lite mer åt det nästa gång.

Ben

Utfall i smith
40kg 9/8/9

Knäböj i smith
50kg 10
55kg 8
60kg 6 (PB. Första gången jag böjde min egen vikt!)

Liggande lårcurl
25kg 7/6/6

Benspark (fortfarande toksvag men det är på väg åt rätt håll iaf)
30kg 12
35kg 8/8 (PB)

Benpress
70kg 8/7/8 (fick reda på att släden väger 45kg men det räknar jag inte med)

Sittande vader
40kg 8/7

Stående vader
70kg 10/9/9

Efteråt tog det lååång tid att cykla hem och det gjorde ju inte saken lättare av att jag hade lätt motvind heller. Nu blir det vila 2 dagar och sedan spinning på söndag.

mela
2007-10-25, 15:17
Goa böj! *flex* I like it ;D

Luttis
2007-10-25, 20:48
Goa böj! *flex* I like it ;D

Tackar! Jag var lite sugen på att testa på fria idag, men men...Det får bli nästa gång!

Luttis
2007-10-28, 17:22
Trots att jag sovit över 12 h i natt har jag haft svårt att hålla mig vaken idag. Allmänt slö, känner av halsen, magont och huvudvärk = ingen spinning ikväll... *mini* Lika bra att vila tyvärr.

Luttis
2007-10-29, 13:45
Så var det dags för bröst och triceps att få arbeta igen. Ett ok pass som flöt på bra, inte så mycket att kommentera. Har nu tagit bort pushdowns och lagt till "dips" mellan 2 bänkar istället.

Bröst & triceps

Bänk i smith
37.5kg 10/6/6

Lutande bänk i smith
30 kg 8/6/7

Lutande hantelpress
11kg 11
13.6kg 5 (PB)
11kg 9

Smal bänk i smith
25kg 12/10/11 (ökning till nästa pass)

French press med hantel
13.6 kg 8/9/8

Kickbacks
6 kg 12
7kg 8/7 och körde direkt på ett antal reps med 4 kg

"Dips" mellan 2 bänkar
15/13/11

Hmm, måste se till att boka in en massage snart. Jag har känt mig rätt stel i ryggen ett bra tag och börjar nu även känna av höften.. Inte bra. Några sådana problem har aldrig haft, märks att man börjar bli gammal... :MrT:

mystic[-_-]
2007-10-29, 13:58
Du har PM

Luttis
2007-10-29, 17:21
;2604324']Du har PM

Härligt! Tackar för tipset men jag slängde mig på telefonen så fort jag skrev förra inlägget, så det blir massage på torsdag uppe på universitetet. Men nästa gång ska jag absolut prova ditt tips!

Hade egentligen tänkt köra ett spinningpass ikväll, men jag klantade mig o slog i knät ordentligt i morse och kan knappt räta på benet nu. Mindre bra gjort... *screwy* Får bli senare i veckan istället!

Luttis
2007-10-29, 21:37
Kom precis hem efter en timmes promenad i höstmörkret. Jag fick ett sådant enormt behov av att röra på mig och skingra en massa tankar så jag struntade i knät och traskade iväg. Fantastiskt skönt, även fast en massa gamla känslor o tankar kom över mig. Träffade en person idag som var med när det var som jobbigast och det drog upp en massa skit till ytan igen... Varför låter jag mig påverkas såhär av någon?

Men nu när jag har fått röra lite på mig känns det bättre, så nu ska jag krypa till sängs!

Luttis
2007-10-30, 16:12
En kompis som i princip aldrig varit på ett gym tidigare följde med och det resulterade i lite väl långa pauser mellan seten.. Men men, sånt som händer.

Biccar & axlar

Scottcurl med EZ
22 kg 7/6/5 (ingen ork över huvudtaget här idag)

Koncentrationscurl
8 kg 11/10/8 (brukar köra denna som sista övning men hantlarna jag använder i de andra övningarna var upptagna så jag körde på med denna istället)

Sittande hantelcurl
10kg 9/7/7

Sittande hammercurl
11 kg 9/6/6

Militärpressar i smith
30kg 8/5/4

Hantelpressar
11 kg 8/7/6

6 kg 7/6/6 körde direkt på med några reps på 3 kg

Skivstångsrodd
25kg 9/6/6

Sidolyft i maskin
12.5 10/8/8

Och snart är det dags att byta om och bege sig till spinningen. Var ett tag sedan jag körde senast så det ska bli ruggigt skönt!

Luttis
2007-10-31, 15:56
Sjysst benpass förutom att jag stod och snackade lite väl mycket mellan seten... Men fasen, knäböj & benpress är ju skitkul!! Att jag inte fattat det förrän nu!

Ben

Utfall i smith
45kg (PB)7/7/7

Knäböj i smith
60kg 6/5
55kg 8

Liggande lårcurl
25kg 7/6/6

Benspark
35kg 9/9/9 (ökning till nästa pass)

Benpress (släden 45kg, men det räknar jag inte med. Brukar man det??)
70kg 10/10/9/9/9 (öning till nästa pass)

Sittande vader
40kg7/7

Stående vader
70kg 11/9/9

Sedan var det så äntligen dags för massage! MEN det var inte alls så bra som jag hoppades på. Visst, det är alltid skönt med beröring men jag skulle behöva någon som går hårt på triggerpunkterna. Jag var tokspänd i princip hela ryggen och nacken men det tror jag inte massören märkte även fast jag sa till om det innan. Hade velat haft betydligt mer (och hårdare) vid svanken och runt skulderbladen.. Massören jag gick till idag småfjantade runt lite även fast jag sa att jag ville att hon skulle ta i ordenligt. Nästa gång blir det Mystics tips!

Nu är det dags för en dusch och sedan ska jag svida om till mexare. Halloween ftw! :naughty:

Semiramis
2007-10-31, 17:22
Sjysst benpass förutom att jag stod och snackade lite väl mycket mellan seten... Men fasen, knäböj & benpress är ju skitkul!! Att jag inte fattat det förrän nu!Bättre sent än aldrig :D Nu är du fast i träsket.
Sedan var det så äntligen dags för massage! MEN det var inte alls så bra som jag hoppades på. Visst, det är alltid skönt med beröring men jag skulle behöva någon som går hårt på triggerpunkterna. Jag var tokspänd i princip hela ryggen och nacken men det tror jag inte massören märkte även fast jag sa till om det innan. Hade velat haft betydligt mer (och hårdare) vid svanken och runt skulderbladen.. Massören jag gick till idag småfjantade runt lite även fast jag sa att jag ville att hon skulle ta i ordenligt. Nästa gång blir det Mystics tips!

Nu är det dags för en dusch och sedan ska jag svida om till mexare. Halloween ftw! :naughty:Finns inte mycket som är värre än en mesig massör, en del har inte någon talang för yrket alls, man hoppas att de inte blir så långvariga

Bra pass, f ö :thumbup:

Jag brukar inte räkna släden i benpressen men egentligen är det egalt, hur tungt det är i benpressen varierar så mycket från modell till modell att man ändå inte kan jämföra.

mystic[-_-]
2007-10-31, 18:48
Det finns få bra massörer i Örebro tyvärr. Mitt tips är MYCKET bra på att få bort låsningar! Kan han inte hjälpa dig så tar han inte betalt men han kunde hjälpa mig då kan han nog hjälpa alla :)

Lepras
2007-11-01, 22:22
Ordentligt arm/axel pass du körde! Trist med skador och känningar :(

Luttis
2007-11-02, 15:27
;2609549']Det finns få bra massörer i Örebro tyvärr. Mitt tips är MYCKET bra på att få bort låsningar! Kan han inte hjälpa dig så tar han inte betalt men han kunde hjälpa mig då kan han nog hjälpa alla :)

Ryggen har känts helt off sedan jag fick massagen. Stelare än innan, kändes helmysko i ryggen när jag körde latsdrag idag och så har jag en punkt i ryggen som det "strålar" ut från... Nää, blir till att slå en pling till J så fort jag får pengar nästa gång!

Ordentligt arm/axel pass du körde! Trist med skador och känningar :(

Tackar! Biceps o axlar är ju såå roligt!

Och så dagens pass. Jag har sovit mindre än jag brukar de senaste 2 nätterna och kände mig sliten och slö idag. Passen var tungt rakt igenom och det tog lååång tid att bli klar.. Dessutom en del snack mellan seten. Jag måste sluta träna med folk jag känner! :smash:

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 9/8/7/7

T-bar
30 kg 5 (kändes lite väl tungt och tummade på utförandet så jag sänkte)
25 kg 8/8/7/7

Latsdrag med v-handtag
40 kg 8/7/7

Sittande rodd
40 kg 10/8/8

Hyperextensions
10kg 16/13/12

Hantelrodd *cupid*
16.2 kg 11/9/8 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Baksida axlar-maskin
15kg 8/8/7

Och så avslutade jag med lite mage. Ska ta och lägga in och köra mage vid något annat tillfälle eftersom jag körde mindre än vad jag brukar.. Ville bara hem! (inte mycket vilja idag inte...*grr27* )

Nu ska jag slappa en stund och sedan svida om till halloweenfesten ikväll!

jaaaaag
2007-11-04, 10:44
Vad stark du är! Formen ser bra ut på första sidan med. Kör på (:

Luttis
2007-11-05, 12:36
Vad stark du är! Formen ser bra ut på första sidan med. Kör på (:

Tackar! Jag har lagt på mig ett par kg sedan dom bilderna (inte enbart muskler.. *whistle* ) men det ska bort till sommaren. Men innan dess är det käk o mer träning som gäller!

cam
2007-11-05, 13:18
Träffade en person idag som var med när det var som jobbigast och det drog upp en massa skit till ytan igen... Varför låter jag mig påverkas såhär av någon?

Lätt att det blir så, relationer till människor och gamla tankemönster brukar ofta hänga ihop på något icke påtagligt sätt. Bra att du fick skingra de tankarna iaf :thumbup:

Gällande massörer..tycker att manliga massörer är bäst på att ta i och få bukt med ömma punkter. Kanske generaliserar här men det är min erfarenhet :D

Du är otroligt duktig för övrigt :hbang:

Tjuckot
2007-11-05, 13:32
Kan säga att J är mycket bra, han hjälpte mig med min rygg när jag hade ont där. Trevlig är han med, så det är bra att du lyssnar på mystic ;)

LadyInsane
2007-11-05, 13:40
Luttis, grymt pass tidigare! Du är stark i ryggen. :)

Flytta på magträningen så du känner att du verkligen orkar ta i ist för att mest mesköra. Believe me, jag är likadan. Mage är knappast träningspassets höjdpunkt...:D

Luttis
2007-11-05, 15:01
Kan säga att J är mycket bra, han hjälpte mig med min rygg när jag hade ont där. Trevlig är han med, så det är bra att du lyssnar på mystic ;)

Han verkar vara rätt vettig den där Mystic.. *kissass* Synd bara att csn är så damn snåla! Får bli ett besök i slutet av månaden om det inte känns bättre.

Luttis, grymt pass tidigare! Du är stark i ryggen. :)

Flytta på magträningen så du känner att du verkligen orkar ta i ist för att mest mesköra. Believe me, jag är likadan. Mage är knappast träningspassets höjdpunkt...:D

Magträning är verkligen ett nödvändigt ont (och speciellt när man inte riktigt ser resultat eftersom musklerna ligger så mjukt inbäddade... *whistle* ), men det är bara att köra på. Känslan efteråt när man är helt paj i magen är ändå en av de bästa!

LadyInsane
2007-11-05, 15:20
Magträning är verkligen ett nödvändigt ont (och speciellt när man inte riktigt ser resultat eftersom musklerna ligger så mjukt inbäddade... *whistle* ), men det är bara att köra på. Känslan efteråt när man är helt paj i magen är ändå en av de bästa!

Du har så rätt, när man väl vrider sig i magsmärtor, ja, då har man fan tagit i!:D

(Hmm...mina är lite väl inbäddade dem med...*whistle* )

Luttis
2007-11-05, 16:21
Efter en helg med alltför mycket slarv med mat, lite sömn, alkohol och diverse andra onyttigheter hade jag inte alltför stora förhoppningar på dagens pass, men det gick riktigt bra! Effektiv var jag oxå så det blev ett snabbpass.

Bröst & triceps

Bänk i smith(värmde upp med fri bänk men damn vad vingligt det var! Det lär jag träna på.)
40kg 7/6/5

Lutande bänk i smith
30kg 10 (kändes lätt)
35kg 4/3 (kändes..hmm.. mindre lätt)

Lutande hantelpress
13.6kg 6/5/5

Smal bänk i smith
27.5kg 9/8/6

French press med hantel
13.6 kg 7/7/6

Kickbacks
7kg 12/9/8 och körde direkt på ett antal reps med 4 kg innan jag bytte arm

"Dips" mellan 2 bänkar
15/13/12

Eftersom jag magfuskade i fredags lade jag in några maövningar i slutet.

Kul pass och nu längtar jag bara tills imorrn då det äntligen är dax för biccar o axlar igen!

Semiramis
2007-11-05, 18:54
Bra lutande bänkpressar. Det är en av de få övningarna i Smith som jag gillar helhjärtat :thumbup:

yaska
2007-11-05, 19:03
Kul pass och nu längtar jag bara tills imorrn då det äntligen är dax för biccar o axlar igen!

Åh, biceps och axlar låter som ett riktikgt roligt pass! Det måste jag testa någon gång :hbang:

Luttis
2007-11-05, 23:07
Bra lutande bänkpressar. Det är en av de få övningarna i Smith som jag gillar helhjärtat :thumbup:

Tackar! Måste nog erkänna att bänkpressar av alla varierande slag inte är någon favorit, än. Men det kanske kan bli..

Åh, biceps och axlar låter som ett riktikgt roligt pass! Det måste jag testa någon gång :hbang:

Det är det! Det är favoritpasset tillsammans med ben, rygg och triceps. Just nu är nästan allt svinkul och jag bara längtar tills nästa pass hela tiden! Hur kan någonting så jobbigt vara så skoj!? Weird..

Nää, nu är det dags att krypa i sängs o ladda till passet imorgon. Blir till att ta sovmorgon och äntligen få sova ut ordenligt!

Lepras
2007-11-06, 04:22
Idag kör du ett superpass...right!

Luttis
2007-11-06, 09:21
Idag kör du ett superpass...right!

Självklart!! Jag känner mig riktigt taggad inför passet!

Luttis
2007-11-06, 14:51
Hmm, superpass och superpass.. jag vet inte riktigt om det blev så. Men jag krigade iallafall. Jag brukar vara hyfsat jämnstark i armarna men idag var jag betydligt klenare i vänster än i höger. Det händer inte mycket med styrkan i biccarna, men det kommer väl. Det ska det göra!

Biccar & axlar

Scottcurl med EZ
22 kg 7/7/6 (ska nog ta och byta ut denna övning mot någon annan till nästa pass eftersom jag inte gör några ökningar, snarare tvärtom..)

Sittande hantelcurl
10kg 9/7/7

Sittande hammercurl
10 kg 7/6/6 (tuuungt)

Koncentrationscurl
8 kg hö9 vän8/hö7 vä6/6 körde ett antal reps på 4kg innan jag bytte arm

Militärpressar i smith
30kg 8/5/5 (med lite hjälp på sista rep)

Hantelpressar
11 kg 9/6/7

6 kg 8/7/6 körde direkt på med några reps på 3 kg

Shrugs i smith (första gången jag testade denna)
45kg 20 lätta
50 kg 10/10/10
Kul övning!

Sidolyft i maskin
15 11/7/8

Jag har bokat in spinning tills ikväll, men kommer nog att hoppa över det passet. Känner mig sliten, trött, yrsel efter gymmet och så måste jag plugga inför tentan på fredag. Får se hur det blir. Kanske känns bättre om ett par timmar...

Luttis
2007-11-06, 18:48
Nää, det blev ingen spinning idag. Somnade i en hög av anteckningar och böcker istället... Men det var nog lika bra. Imorgon däremot, då blir det ben där jag hoppas på ökningar i knäböj och benpress. Bra med lite extra vila då och att inte ha ett spinningpass i benen.

yaska
2007-11-06, 20:00
Det är det! Det är favoritpasset tillsammans med ben, rygg och triceps. Just nu är nästan allt svinkul och jag bara längtar tills nästa pass hela tiden! Hur kan någonting så jobbigt vara så skoj!? Weird..

Ja ibland tror jag inte det är många (av dem som inte tränar på gym då) som förstår en när man snackar om hur bra det gick på passet igår eller vilken sjuuuk träningsverk man har ;) Och jag får många konstiga blickar då man säger att jag å min pojkvän brukar stå och spänna oss i spegeln tillsammans när vi borstar tänderna på kvällen *fniss*

Luttis
2007-11-06, 21:56
Ja ibland tror jag inte det är många (av dem som inte tränar på gym då) som förstår en när man snackar om hur bra det gick på passet igår eller vilken sjuuuk träningsverk man har ;) Och jag får många konstiga blickar då man säger att jag å min pojkvän brukar stå och spänna oss i spegeln tillsammans när vi borstar tänderna på kvällen *fniss*

Haha, känner helt igen mig! När kompisarna (som aldrig tränar) tycker att man verkar ovanligt uppåt och frågar om nått speciellt hänt, och man säger att man böjde eller pressade mer än vanligt får dom nått konstigt i blicken och försöker förstå det fantastiska... Kan inte annat än tycka synd om dom som inte får känna av den känslan! ;)

cam
2007-11-07, 07:57
Haha, känner helt igen mig! När kompisarna (som aldrig tränar) tycker att man verkar ovanligt uppåt och frågar om nått speciellt hänt, och man säger att man böjde eller pressade mer än vanligt får dom nått konstigt i blicken och försöker förstå det fantastiska... Kan inte annat än tycka synd om dom som inte får känna av den känslan! ;)

Haha, samma här! När man säger att man klarat x antal chins, får man frågan "jaha, är det bra alltså?" *rolleyes*

Luttis
2007-11-07, 15:39
Äntligen dags för ben och idag gick det hur bra som helst! Shit, vilket roligt pass det var! Lade benpressen tidigare i passet eftersom det borde vara bättre med de tyngre övningarna först, och det är någonting jag definitivt kommer fortsätta med.

Ben

Utfall i smith
45kg 8/8 (hade kunnat mosa ett par fler reps men gjorde det bara inte...*grr27* )
50 kg (PB)8

Knäböj i smith
60kg 7/8/6

Benpress (släde 45kg, ej inräknat)
80kg (PB)7/7/7/7/7

Liggande lårcurl
25kg 7/6/6

Benspark (fortfarande toksvag men det är på väg åt rätt håll iaf)
40kg (PB)8/8/8

Sittande vader
40kg 8/7

Stående vader
80kg (PB)7/6/6 (sedan en antal reps på 50kg för att mata ut det sista)

Det jag kände idag var att jag pressar betydligt mer med vänster än med höger ben. Kan kanske bero på att jag kände av höger höft, eller så är jag bara starkare i vänster ben än höger.. Vem vet.

Inte konstigt att ben blivit en favorit nu när det går så bra! Imorgon är det vila med förväntad träningsvärk.. *cupid*

Luttis
2007-11-07, 15:44
Joo, en sak till. Har aldrig någonsin varit i närheten av att klara ens en dips men när det gick så bra idag var jag tvungen att testa och då klarade jag 2 st!! Kanske inte så himla mycket att hurra för och djupet var väl inte det bästa, men ändå! Det är påväg åt rätt håll, speciellt eftersom jag väger mer nu är då jag testade tidigare.

pony
2007-11-08, 00:05
Bra jobbat! Dips må vara smärtsamt tråkigt när man inte får till särkskilt många och/eller djupa. Men rätt som det är lossnar det! Snart dippar du med vikter i bältet, ska du se :thumbup:

Shakemynuts
2007-11-08, 13:52
På gymmet jag tränade på tidigare fanns dipsmaskin, så man kunde ställa in hur många kilon av ens kroppsvikt man ska ta bort, så hjälper den till. Ganska bra funktion. :D :Virro

mystic[-_-]
2007-11-08, 14:06
Bra pass och grattis till dipsen! Snart extra vikter då :hbang:

willis
2007-11-08, 15:21
Bra böjt!
Själv avskyr jag dock böj i smith, har provat det en gång och det var för att dom hade flyttat på powerracket i gymmet och inte hunnit skruva i det i golvet än så man fick inte köra där.
Helt galet vingligt var racket iaf.
Provade ett-två lätta sätt i smithen och sen konstaterade både jag och min träningskompis att det här går fan inte så vi turades om med att stå och hålla i racket så det inte skulle vingla när vi la av/på vikten :D
Vi böjde dock utanför racket men använde det som böjställning (fanns ingen vanlig)

Luttis
2007-11-08, 22:08
Bra jobbat! Dips må vara smärtsamt tråkigt när man inte får till särkskilt många och/eller djupa. Men rätt som det är lossnar det! Snart dippar du med vikter i bältet, ska du se :thumbup:

;2624853']Bra pass och grattis till dipsen! Snart extra vikter då :hbang:

Tackar! Njaa, så småningom så! Det får bli när jag omprioriterar lite, men dips med vikter är någonting jag ska göra!

På gymmet jag tränade på tidigare fanns dipsmaskin, så man kunde ställa in hur många kilon av ens kroppsvikt man ska ta bort, så hjälper den till. Ganska bra funktion. :D :Virro

Hade en sådan maskin på förra gymmet jag tränade på och saknar den rätt mycket. Suverän grej! Tror nog jag ska gå o tjata lite på gymansvarig imorgon..

Nu är det dags att sova för imorgon bitti väntar en tenta.. Går nog rätt fort att göra den klar (hoppas jag) och sedan är det dags för ryggen att få sig en omgång.

LadyInsane
2007-11-08, 22:39
Blir det träning imorgon? Råkar vara på universitetsgymmet på eftermiddagen...*whistle*

Luttis
2007-11-09, 12:27
Blir det träning imorgon? Råkar vara på universitetsgymmet på eftermiddagen...*whistle*

Synd att jag inte såg din post förrän nu!! Har precis kommit hem från gymmet.. Kör hårt med grabbarna!

Det var väl inte världens mest optimala förutsättningar inför dagens ryggpass med alldeles för lite sömn, tenta på morgonen och dåligt med mat innan passet, men då får den mentala delen träna desto mer. Jag var ruggigt trött och halva passet gick åt till gäspningar och med tanke på det blev det ett någorlunda hyfsat pass.

Rygg och mage

Latsdrag
45kg 4 (var tvungen att testa, men utförandet var inte helt ok så jag sänkte)
40kg 8/7/7/7

T-bar
27.5kg 7/6/6
25 kg 6/8 (ren lathet att inte köra fler reps på de tidigare seten *grr27* )

Latsdrag med v-handtag
40 kg 9/6/6

Sittande rodd i maskin
35kg 8/10
40 kg 8

Baksida axlar-maskin
17.5kg 7/6/6

Hyperextensions
15kg 10/9/7

Hantelrodd
18.8kg (PB) 8/7/6 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Avslutade med blandade magövningar

Finns inte så mycket att kommentera förutom att det är grymt skönt med helg och ett par vilodagar. Blir nog ingen träning förrän på måndag eftersom jag kommer vara borta under helgen.

T-train
2007-11-09, 13:19
Tack :) De har legat efter hela tiden*gah!* Men nu i veckan masserade en massör dem ordentligt o då tittade de ut lite:)

Tjuckot
2007-11-09, 13:49
Fint ryggpass där, hoppas tentan gick bra :) Du får heja nån gång om du har koll på mig och robert, hehe. Ifall du inte vill vara anonym, vilket är förståeligt :)

Luttis
2007-11-10, 09:46
Fint ryggpass där, hoppas tentan gick bra :) Du får heja nån gång om du har koll på mig och robert, hehe. Ifall du inte vill vara anonym, vilket är förståeligt :)

Jodå, tentan gick helt ok (hoppas jag). Och heja kommer jag göra om jag springer på er någongång..

Annars så vägde jag mig på den vågen jag brukar väga mig på och jag har gått ner!! *grr27* 2 kg sedan 8/10.. Va f-n!! Och jag som trodde jag gått upp. Nä, nu blir det att käka mer. Inte något mera skräp utan mer mat!

yaska
2007-11-10, 11:11
Annars så vägde jag mig på den vågen jag brukar väga mig på och jag har gått ner!! *grr27* 2 kg sedan 8/10.. Va f-n!! Och jag som trodde jag gått upp. Nä, nu blir det att käka mer. Inte något mera skräp utan mer mat!

Gör som min pojkvän, ät typ ris, tonfisk och grönsaker till mellanmål två ggr om dagen. Det gjorde susen på vågen för honom iaf! :thumbup:
Själv tycker jag det bara är jobbigt att äta så där mycket, men vad gör man inte? musklerna behöver ju bränsle...

Luttis
2007-11-12, 17:27
Idag var första gången jag testade att köra bänk "på riktigt" (asså, fritt och inte i smithen). Lite vingligt men det gick rätt bra, även fast jag inte orkade samma vikter som när jag kör i smithen men nånstans lär man ju alltid börja. Det var iaf betydligt roligare att köra fritt så när det var dags för smal bänk körde jag även den fritt. Annars tokmycket folk på gymmet. Usch, för att träna sena eftermiddagar!

Bröst & triceps

Bänk
40kg 2 (tuuungt)
35kg 9/9
37.5kg 6

Lutande hantelpress
13.6kg 10/8/7

Lutande bänk i smith
32.5kg 7/6/6

Smal bänk
27.5kg 8/7/6

French press med hantel
13.6 kg 11/9/9 (ska öka till nästa pass)

Kickbacks
7kg 13/12/12

Nån-slags-sittande-dips/armhävnings-maskin
40kg 15
50 kg 7/7 sänkte direkt till 30kg och mosade på några extra

Nuär det dags att fylla på med hemgjord spenatlasagne! *drool*

Semiramis
2007-11-12, 19:51
Bra gjort att ta 40 första gången i fri bänk! Har du inga uppvärmningsset eller skriver du bar inte upp dem?

Luttis
2007-11-12, 22:30
Bra gjort att ta 40 första gången i fri bänk! Har du inga uppvärmningsset eller skriver du bar inte upp dem?

Jag värmer alltid upp med tre set inför varje muskelgrupp och när jag kör de större muskelgrupperna blir det uppvärmning inför nästan varje övning, men jag skriver aldrig ner det.

Luttis
2007-11-13, 15:40
Ingen gymträning idag, men däremot 50-min promenad i morse och senare ikväll spinning. Ska bli ruggigt skönt att få spinna idag, har inte varit på ett pass på 2 veckor så jag är riktigt taggad. Härligt!

cam
2007-11-13, 16:09
Shit vad stark du är, 40 i bänken är ju bra :hbang:

Luttis
2007-11-14, 16:33
Shit vad stark du är, 40 i bänken är ju bra :hbang:

Tack Cam! Men bättre kommer det förhoppningsvis bli då jag precis upptäckt hur kul det kan vara med bänkpress!

Dagens pass

Biccar & axlar

Stående EZ-curl (första gången jag körde denna övning. Kul!)
22 kg 12/10/8

Sittande hantelcurl
10kg 10/8/7

Sittande hammercurl
10 kg 7/7/5

Koncentrationscurl
9kg 6
8kg 7/6 körde ett antal reps på 4kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
30kg 9/6/6

Hantelpressar
11 kg 9/7/7

6 kg 10/6/7

Shrugs i smith
50 kg 15 (relativt lätt)
55kg 15/12/12

Sidolyft i maskin
15kg 13/8/7

Passet var hur kul som helst! Jag var pigg trots en heldag med föreläsningar, ytterst ovanligt för att vara mej. Hela passet rakt igenom gick riktigt bra. Lycka!

Luttis
2007-11-15, 15:32
Ben

Utfall i smith
50kg 8/8/8

Knäböj i smith
60kg 7/7/6

80kg 7/7/7/7/7
Efter sista setet fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Trodde först att det var ett migränanfall på gång men det blev iaf inte värre och eftersom jag inte hade så mycket kvar körde jag på ändå, men resten av passet gick oerhört segt.

Liggande lårcurl
25kg 7/7/7

Benspark
40kg 8/8/8

Sittande vader
40kg 8/8

Stående vader
80kg 8/7/6 (sedan en antal reps på 50kg för att mata ut det sista)

Kände mig helt slut i kroppen och i huvudet när jag gick hemåt och har nu ätit och vilat några timmar men känner mig fortfarande ruggigt sliten och trött. Har inte sovit så mycket som jag brukar senaste nätterna så det kan nog göra sitt till. Ikväll blir det till att lägga sig i tid för imorgon är det rygg och då ska jag vara pigg!

Luttis
2007-11-16, 15:08
Huu, idag var allt tungt, jobbigt och slitigt. Var trött innan jag kom till gymmet trots en massa kollisar innan och jag piggnade inte till ett dugg trots att jag brukar det när jag väl sätter igång. Tänkte ge upp och gå hem och sova efter de tre första övningarna, men helt plötsligt hade jag kört igenom hela programmet och dessutom testat mark för första gången. Jag körde rätt lätt för att känna in tekniken och vikterna var inga problem men greppet sade ifrån ganska så på en gång! Ha, blir till att öva upp det i fortsättningen. Jag har haft dålig ork, känt mig sliten och får huvudvärk och yrsel efter passen betydligt oftare nu än tidigare, så jag funderar eventuellt på att ta en styrkefri vecka och bara köra ett par spinningpass.. Får se hur det blir med det.

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 9/8/7/7

Sittande rodd i maskin
40 kg 10/10/10

T-bar
27.5kg 8/8/8/8

Hantelrodd
18.8kg 9/8/7 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Baksida axlar-maskin
17.5kg 7/7/6

Marklyft (första gången)
40kg 15
50kg 10/10

Och till sist körde jag slut på magen. Nu ska jag ta och lägga mig och sova ett tag innan det är dags för kvällens bravader..

Luttis
2007-11-19, 17:05
Så var det dags för bröst o triccar igen. Passet rakt igenom gick bra och bänken kändes riktigt bra med tanke på att jag klarade 2 reps på 40kg förra veckan. Skönt att få börja passet på det viset! Men annars är det helt sinnessjukt att träna eftermiddagar då det känns som i princip hela Örebro är på gymmet samtidigt. Vansinnigt, men idag hade jag tur och det jag behövde var alltid ledigt. Skönt!

Bröst & triceps

Bänk
40kg 6/6/5

Lutande hantelpress
13.6kg 13
16.2kg (PB) 5
13.6kg 10

Lutande bänk i smith
35kg 8/7/6

Smal bänk
27.5kg 8/8/7

French press med hantel
16.2kg (PB)7/6/5

Enarms pushdown
5kg 8/8/7

50 kg 8/8/7 sänkte direkt till 30kg och mosade på några extra

Luttis
2007-11-20, 16:03
Biccar & axlar

Stående EZ-curl (tuuungt)
22 kg 10/7/6

Sittande hantelcurl
10kg 10/7/7

Sittande hammercurl
10 kg 7/7/6

Koncentrationscurl
9kg 7/5
8kg 7 körde ett antal reps på 4kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
30kg 9//7/5

Hantelpressar
11 kg 10/8/7

6 kg 9/7/6

Sidolyft i maskin
17.5kg 8/6/6

Shrugs i smith
60kg 12/10/10

Ett ok pass men inte så mycket mer än så. Kände mig riktigt svag när jag körde EZ, men då var det bara att bita ihop och bara ge sig f-n på att få upp vikterna.. Funderar på ett spinningpass ikväll oxå. Får se hur det blir.

mela
2007-11-20, 16:52
Starka EZ curls :) Militärpressar också! Imponerande!

Luttis
2007-11-20, 19:11
Starka EZ curls :) Militärpressar också! Imponerande!

Tackar! MP har gått rätt bra senaste veckorna. Kanske är därför jag börjar tycka att det är tråkigt att köra biceps nu för tiden, vill bara sätta igång med militärpressarna och se vad axlarna går för.. ;)

Dessutom blev det ett 55 min spinningpass ikväll oxå. Favoritledaren var sjuk, men det gick riktigt bra ändå. Gröt, ägg och Desperate Housewives är det som gäller nu. *drool*

yaska
2007-11-20, 19:25
Starka klubbor tjejen!! *flex*

Luttis
2007-11-21, 16:24
Starka klubbor tjejen!! *flex*

Tack!! Ökningarna i biceps går så himla låååångsamt framåt så det är alltid kul att få läsa lite peppande kommentarer.

Dagens pass

Motivationen var på topp, styrkan var det sämre med men det blev ändå ett riktigt roligt pass. Snackade även med Tjuckot o Deceiver85 och fick en hel del bra tips. Tackar!!

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 9/8/7/8

Sittande rodd med brett grepp
45kg 8/8/8

Latsdrag med v-handtag
40 kg 9/6/6

T-bar
27.5kg 8/7/7 (riktigt tungt idag, o tack för tipsen! Ska testas nästa vecka)
25 kg 6

Hantelrodd
18.8kg 7/6/6 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Baksida axlar-maskin
17.5kg 7/5/6

Blandade magövningar

Hyperextensions
10kg 15
15kg 10/10

Hantelrodd igen (kände att jag tummade lite på utförandet tidigare, och dessutom ville jag inte gå hem, så jag sänkte vikterna o verkligen tänkte på tekniken)
16.2 kg 10/8

Ville fortfarande inte gå hem så jag körde lite mer mage.

Nu är jag sådär härligt slut i ryggen så man knappt orkar sitta upprätt. Ska bli riktigt skönt att krypa ner i soffan med en kycklingwok o kolla på fotboll!

mela
2007-11-21, 16:26
Riktigt bra ryggpass :) Förstår att du är trött :Virro

Har samma problem med att jag inte vill gå hem, men efter ett tag går P-tiden ut så då har man inget val :(

Jag kanske tränar i Örebro på söndag en sväng med Mystic, wanna join? Kan höra av mig på söndagen isf :)

Deceiver85
2007-11-21, 16:31
Tyckte du mosade på bra idag, och damn, du är ju grofv hest!

Mela: Får man följa med? :em:

mela
2007-11-21, 16:31

Självklart :) Jag PMar

Tjuckot
2007-11-21, 16:32

As if, du e för tunn. Tjockis.

Luttis: Såg mycket bra ut det jag såg, bitig var du. Bara o ropa till om du vill ha nån åsikt om nån övning, vi snackar gärna.. :D

Luttis
2007-11-21, 21:57
Har samma problem med att jag inte vill gå hem, men efter ett tag går P-tiden ut så då har man inget val :(

Jag kanske tränar i Örebro på söndag en sväng med Mystic, wanna join? Kan höra av mig på söndagen isf :)

Ibland är jag riktigt glad att jag har gångavstånd hem så jag slipper tänka på p-tider och sånt. Men ibland (efter ex benpassen) vore det ruggigt skönt att slippa gå/cykla hem..

Hmm, jag åker till U-sala i helgen o vet inte riktigt när jag kommer tillbax. Då är det ÖKK som gäller va!? Det vore superkul, får se hur läget ligger närmare helgen..

Luttis
2007-11-21, 22:03

Tackar! Måste säga att ni körde på rätt bra själva!

(åtminstone lät det som det);)

mela
2007-11-22, 00:03
Ibland är jag riktigt glad att jag har gångavstånd hem så jag slipper tänka på p-tider och sånt. Men ibland (efter ex benpassen) vore det ruggigt skönt att slippa gå/cykla hem..

Hmm, jag åker till U-sala i helgen o vet inte riktigt när jag kommer tillbax. Då är det ÖKK som gäller va!? Det vore superkul, får se hur läget ligger närmare helgen..

Ah, det är väl ca 1 mil för mig. Jag går inte gärna. Men borde träna på kvällen då det inte kostar 10:-/h.

Ah, det blir väl på eftermiddagen iaf, eftersom jag ska parta på lördagen. Men jag PMar mitt nummer så kan du höra av dig när du är på G till Örebro :)

Rambo
2007-11-22, 13:40
Har missat denna journal. Kul med en till från Örebro :)

Såg att du träna på samma ställe som du enorma biffarna humle å dumle*kissass* ...Akta dig för dom så du inte blir för grov:D

Tjuckot
2007-11-22, 14:04
Tackar! Måste säga att ni körde på rätt bra själva!

(åtminstone lät det som det);)

That would be me, svagast på gymmet men låter mest. Wiie!

Såg att du träna på samma ställe som du enorma biffarna humle å dumle*kissass* ...Akta dig för dom så du inte blir för grov:D

Sluta mobbas! :(

Rambo
2007-11-22, 14:27
Sluta mobbas! :(

Jag mobbas inte :)

Jag bara hetsar er lite för att ni ska prestera ännu mer på träningen:thumbup:

Luttis
2007-11-22, 19:03

Haha, det ska jag ha i åtanke! För grov vore ju jobbigt att bli..eller!? *whistle*

Dagens pass

Idag fick benen kämpa lite. Jag kände mig rätt klen i korsryggen efter gårdagens pass, men det funkade bra ändå. Det blev några förändringar i passet eftersom grejerna var upptagna, så det blev varken lårcurl och stående vadpress (är torsdag officiell bendag??) och därför lade jag in några extra set benpress i slutet för att ta ut det sista.

Ben

80kg 8/7/7/7

Utfall i smith
50kg 8/8/8

Knäböj i smith
60kg 6/6/6

Benspark
40kg 8/8/8

Sittande vader
40kg 9/9/8

80kg 8/7/8

LadyInsane
2007-11-23, 00:02
Grym benpress stumpan!:hbang:

Rambo
2007-11-24, 22:42
Tufft att börja och avsluta passet med benpress:)

jaaaaag
2007-11-25, 05:37
Vilket tröckigt benpass!!

Är man starkare i böjen om man gör den i smith än fria? *newb*

Luttis
2007-11-25, 11:07
Grym benpress stumpan!:hbang:

Tackar! Det är ju så kul!

Tufft att börja och avsluta passet med benpress:)

Haha, joo men det var bara att köra på eftersom jag tyckte jag hade lite krafter kvar på slutet. Benpress ftw!

Vilket tröckigt benpass!!

Är man starkare i böjen om man gör den i smith än fria? *newb*

Joo, det är man väl (har inte så stor koll, rätta mig om jag har fel). Fast det kan bero på att det är mer balans som krävs i fria böj så mindre vikter är lättare att hantera. Eller?

mystic[-_-]
2007-11-25, 11:09
Hinner du idag biffen?

Luttis
2007-11-25, 11:27
;2661148']Hinner du idag biffen?

Hmm, det blev så att jag kom hem från Uppsala igår men har lovat en kompis att hänga med till universitetet i eftermiddag... :smash: Sorry...

Luttis
2007-11-25, 18:20
Hmm, det blev så att jag kom hem från Uppsala igår men har lovat en kompis att hänga med till universitetet i eftermiddag... :smash: Sorry...

Tror ni "kompisen" dök upp!? Nejdå, fick ett mess 15 min innan vi skulle ses att han var för seg och inte orkade idag. Jaja, då fick jag testa hur det var att köra bänk utan passare för första gången. Vågade inte på de sista repsen ifall jag inte skulle orka få upp stången igen. Ligga fast under en skivstång hade jag inte lust med idag. Annars ett helt ok pass och triceps känns allt bättre o roligare att köra igen.

Bröst & triceps

Bänk
40kg 5/5/5

Lutande bänk i smith
35kg 8/7/6

Lutande hantelpress
16.2kg 6/5
13.6kg 7

Smal bänk
27.5kg 11 (kändes lätt så jag höjde)
30kg (PB) 8/8

French press med hantel
16.2kg (PB)7/6/6

Enarms pushdown
5kg 7/6/5

50kg 9/8/7

Raka o sneda crunches med olika slags variationer

Imorgon blir det biceps och axlar! Funderar på att dra ner en övning på biceps och bara köra ez-curls, hammercurls och koncentrationscurl. Hur låter det??
Alla tips är välkomna!

Eldhroka
2007-11-25, 18:28
Att fastna under 40kg i bänken är inte så farligt,
bara att sätta sig upp och lyfta av. (har jag fått göra
massor av gånger)

Grattis till PB :thumbup:

mystic[-_-]
2007-11-25, 18:34
Mela och jag dök upp :D

LadyInsane
2007-11-25, 18:40
Jäklar vad du är stark i bänk!:hbang:

Rambo
2007-11-25, 21:09
Det var inte ett dåligt pass *flex* Mastigt me like*drool*

Jag tycker det låter bra med dom övningarna för biceps:thumbup:

Luttis
2007-11-26, 08:49
;2662091']Mela och jag dök upp

Joo, och jag ångrade mig i samma stund jag fick messet att jag inte tog mig in till stan o körde ett pass med er..

Jäklar vad du är stark i bänk!:hbang:

Tack! Det går framåt iallafall!! Bänk har helt plötsligt blivit riktigt kul att köra.

Det var inte ett dåligt pass *flex* Mastigt me like*drool*

Jag tycker det låter bra med dom övningarna för biceps:thumbup:

Då blir det så! Iofs vore det kul att känna på 11kg hantlarna i hantelcurl... :Virro Får se hur det blir. Ett par set kan jag ju testa för skojs skull.

Idag blir det ett biceps/axelpass någongång runt 14. Känns som en bra dag!

mela
2007-11-26, 11:04
Starka tuttar du har kvinna :D
Tråkigt att du inte kom igår, men det kommer fler tillfällen :)

Deceiver85
2007-11-26, 12:05
Skulle du fastna på 40kg i bänkpressen så är det bara för dig att lägga stången på magen och cruncha upp skiten, du är ju stark! *flex*

Tjuckot
2007-11-26, 12:17
Fina bänkar! Inte många tjejer man ser på gymmet som kör 5or på 40.. :)

Deceiver85
2007-11-26, 12:36
Fina bänkar! Inte många tjejer man ser på gymmet som kör 5or på 40.. :)

Joho, du gör väl 5or på 65kg? *flex* :laugh:

Luttis
2007-11-26, 14:43
Biccar & axlar

Stående EZ-curl
22kg 8/7/6 (vad händer?? Blir bara svagare och svagare för varje vecka.*gah!* Kanske dags att byta ut mot en ny övning..)

Sittande hammercurl
10 kg 8/6/6

Koncentrationscurl
9kg 7/6/5 körde ett antal reps på 4kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
32.5kg (PB)7/4
30kg 6

Hantelpressar
11 kg 10/8/6

6 kg 9/8/8

Sidolyft i maskin
17.5kg 9/8/7

Shrugs i smith
65kg 10/10/9 mosad på ett antal på 45kg innan jag gav mig

Ett ok pass, inget mer. Fasen vad trögt det ska gå med biceps då! Det händer ju ingenting!

Semiramis
2007-11-26, 15:22
Grattis till PB i axelpressen!

Jag tycker att det är sådär att man stagnerar i muskelgrupper då och då, det bästa tycker jag är att göra något annorlunda ett tag, byta övningar, gå från högreps till lågreps eller vise versa e dyl, så brukar det lossna!

LadyInsane
2007-11-26, 23:35
Varför kör du militärpressar i Smith? Själv tycker jag fria känns mer naturligt. :)

Bra hantellyft åt sidan. :)

Luttis
2007-11-27, 15:26
Varför kör du militärpressar i Smith? Själv tycker jag fria känns mer naturligt. :)

Bra hantellyft åt sidan. :)

Tack:) ! Jag testade militärpressar för första gången i våras (och så kom sommaren = ingen träning... *screwy* ) med en kille som körde i smithen och så har det bara blivit att jag fortsatt köra där. Funkar bra än så länge, men börjar bli lite sugen att köra fria snart. Den som lever får se!

Idag är det vila från gymmet men däremot blir det ett spinningpass ikväll. Ska bli gött att få svettas ordenligt!

Deceiver85
2007-11-27, 16:05
Ska du träna imorgon nåt?

Luttis
2007-11-27, 16:31
Ska du träna imorgon nåt?

Absolut! Gym vid 10.30 eller 16.. har inte riktigt bestämt mej. Därefter blir det cardio på Strömpis..;)

Deceiver85
2007-11-27, 18:36
Absolut! Gym vid 10.30 eller 16.. har inte riktigt bestämt mej. Därefter blir det cardio på Strömpis..;)

Bestäm dig innan du går och lägger dig idag, så kanske jag dyker upp imorgon och kör biceps och imponerar med mina 15inch gunz :D

Luttis
2007-11-27, 19:38
Ok, gym 10.30 imorrn! Plugga kan jag göra någon annan gång... :smash:

Dags för uppdatering av bilder. Dagsfärska efter spinningpasset.

jaaaaag
2007-11-27, 19:49
Du ser ju riktigt saftig ut!! (;

mela
2007-11-27, 20:09
Baksidan är nice! Rygg, axlar och triceps! Nice!

Deceiver85
2007-11-27, 20:09
10.30? Ohh...vi får se ifall jag hinner till dess, jag har mycket att göra...som att studera kudden på nära håll :D

Rejäla triceps på dig!

LadyInsane
2007-11-28, 08:59
Bra dagsform! Du var grofvare än vad jag trodde!:hbang:

Luttis
2007-11-28, 11:02
Du ser ju riktigt saftig ut!! (;

Baksidan är nice! Rygg, axlar och triceps! Nice!

10.30? Ohh...vi får se ifall jag hinner till dess, jag har mycket att göra...som att studera kudden på nära håll :D

Rejäla triceps på dig!

Bra dagsform! Du var grofvare än vad jag trodde!:hbang:

Oj, tackar! *cupid*

Jag skulle gjort som Deceiver85 och studerat kudden lite längre än vad jag gjorde imorse. Det blev ett ok pass, men utan allför mycket ork trots en del mat igår kväll.

Rygg

Latsdrag
40kg 9/7/7

Latsdrag bakom nacke (första gången)
30kg 8/8

T-bar (tungt idag, men jag tänkte på tipsen Tjuckot o Deceiver85 gav mig förra ryggpasset. Tack grabbar!)
27.5kg 8/7/6
25kg 6

Sittande rodd i maskin
45 kg 8/8/8

Hantelrodd
18.8kg 8/7/6 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Marklyft (andra gången. Damn, vad det kändes! Me like!)
50kg 10
60kg 8/6

Här darrade jag rejält i hela kroppen, så jag bestämde mig för att gå hem o käka. Och ja, mark kommer ligga tidigare i passen framöver. ;)

mela
2007-11-28, 11:08
Riktigt bra markat *drool*

Rambo
2007-11-28, 21:35
Häftigt och tufft pass:thumbup:

Du ser stark ut på bilderna;)

Luttis
2007-11-30, 11:49
Riktigt bra markat *drool*

Häftigt och tufft pass:thumbup:

Du ser stark ut på bilderna;)

*cupid*

Jag vilade igår och tänkte köra ben idag, men eftersom jag känner mig klen i ryggen efter passet i onsdags blir det till att spara benpasset tills imorgon.. Men då j-klar! ;)

Luttis
2007-12-02, 15:44
Så var det äntligen dags för gymmet igen. Jag har de senaste dagarna inte gjort någonting annat är suttit och pluggat, men idag kände jag att jag hade lite tid över samt att jag verkligen behövde komma iväg och köra ett pass.

Bänk
40kg 5/6/5

Lutande hantelpress
16.2kg 6/5/5

Lutande bänk i smith
35kg 5/5/4

Smal bänk
30kg 9/9/7 (puuump)

French press med hantel
16.2kg 7/6/5

Enarms pushdown
5kg 7/6/6

60kg 5
50 kg 8/8

Diverse magövningar

Grymt skönt att vara tillbax på gymmet. Det känns som att jag inte varit där på evigheter. 4 dagar är lång tid när man tentapluggar...

Tjuckot
2007-12-02, 16:00
Gött att träna igen :) Mycket att plugga nu? Har grymt mycket att göra jag med, hehe. Får klämma in all träning, plugg och mat lite här o var.. :D

Rambo
2007-12-02, 16:49
Bra pass ...Du är väldigt stark.
Du börjar närma dig humle å dumle snart om du fortsätter på det här sättet;)

Luttis
2007-12-03, 16:20
Gött att träna igen :) Mycket att plugga nu? Har grymt mycket att göra jag med, hehe. Får klämma in all träning, plugg och mat lite här o var.. :D

Njaa, tenta imorrn och i vanlig ordning är jag ute i sista stund. När ska man lära sig att sätta igång i tid??

Bra pass ...Du är väldigt stark.
Du börjar närma dig humle å dumle snart om du fortsätter på det här sättet;)

Haha, njaa det tar nog ett bra tag innan jag närmar mig, men det är det som är målet! ;)

Dagens pass

Biceps o axlar

Jag har ju som sagt haft problem med att det vägrar hända någonting överhuvudtaget med biccarna, men passet idag gick över all förväntan. Kanske för att peppat mig själv som f-n den senaste veckan på att det är jag som bestämmer o att det minsann är dags för ökning. EZ kändes rätt lätt idag och i hantelcurlen lade jag på 1 kg från tidigare (jag som gnetat på 10 kg hur länge som helst och trott att 1 kg extra skulle vara supertungt, men det var ju knappt nån skillnad). Jag måste sluta mesa o våga lägga på mer i fortsättningen! Klarar man inte av det är det väl inte mer än sänka!
Det blev ett pass som jag är rätt nöjd med.

Stående EZ-curl
22kg 10/7/8

Hantelcurl
11kg (PB)6/7/7

Koncentrationscurl
9kg 7/7/7 körde ett antal reps på 5kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
32.5kg 7/6/5

Hantelpressar (vingligt, men ville testa på 13.6kg när jag hade passare med mig)
13.6kg (PB)6/4
11 kg 8

6 kg 9/6/7

Sidolyft i maskin
17.5kg 7/7/6

Shrugs i smith
65kg 10/8 (märkte att jag under sista repsen böjde en aning på armbågarna så jag sänkte)
55kg 9 mosad på ett antal på 45kg innan jag gav mig

Tjuckot
2007-12-03, 16:59
Goa personbästa där! Skönt att det ökar, vet hur det känns när man bara står o stampar på samma ställe ;/

Jag och robban ska köra imorgon kl 17 iaf om du har planerat lite träning då ;)

Luttis
2007-12-03, 19:50
Goa personbästa där! Skönt att det ökar, vet hur det känns när man bara står o stampar på samma ställe ;/

Jag och robban ska köra imorgon kl 17 iaf om du har planerat lite träning då ;)

Joo, jag tycker verkligen det var på tiden! Imorrn har jag ledigt från gymmet, men det blir spinning istället. Ni ska inte med?? ;)

Luttis
2007-12-04, 19:41
Tisdag = spinning och idag med jultema. De två instruktörerna som kör absolut hårdast där jag tränar delade på passet och fick 25 min var och jag tror nog att det var en inbördes tävling om vem som körde den hårdaste delen. Dessutom hade dom skippat återhämtningen så jag var rätt slut efteråt, men damn va roligt det kan vara att sitta i ett dunkelt rum och cykla järnet. Konstigt... *screwy* Imorrn är det vila och på torsdag ska benen få lite smisk är det tänkt!

LadyInsane
2007-12-05, 11:27
Spinningen låter riktigt skoj!

Damn, vad stark du har blivit i axlar! :bow:

Luttis
2007-12-06, 11:29
Spinningen låter riktigt skoj!

Damn, vad stark du har blivit i axlar! :bow:

Oj, tackar! Alltid kul att höra!

Idag var det dax för benen att få arbeta lite och jag tyckte att det nu var på tiden att prova fria böj för första gången. Jag vågade inte lägga på samma vikter som när jag kör i smithen men det kommer väl rätt fort när man fått in balansen, tekniken och bålstyrkan. Men jag tyckte att eftersom jag sänkte vikterna i knäböjen så var jag ju tvungen att höja i något annat, så det blev till att höja vikterna i utfall. Damn, va tungt det blev men det funkade. Härligt! Och det tog riktigt lång tid att gå hem så jag förväntar mej megaträningsvärk imorrn!

Ben

Knäböj (fria för första gången)
40kg 10 (kändes bra så jag ökade)
50kg 8/8/8

Utfall i smith
55kg (PB) 5/5/5

80kg 7/7/7/7

Liggande lårcurl
25kg 8/7/6

Sittande vader
40kg 9/9

Stående vader
80kg 6/6/6 (sedan en antal reps på 50kg för att mata ut det sista)

Rambo
2007-12-06, 15:05
Jäklar vilket pass :thumbup:

Luttis
2007-12-07, 13:20
Jäklar vilket pass :thumbup:

Tack! Ben som alltid har varit minst kul att köra har blivit en riktig favorit senaste månaderna.

DAGENS PASS

Ett ok ryggpass. Det flöt på som vanligt och finns inte så mycket att kommentera. Dagens stjärna får den vänliga killen som kom fram o frågade om jag behövde hjälp att få av vikterna från stången efter marklyften. Nån som har några tips hur man kan gör det smidigt?? Fasen, lyfta stången och samtidigt få av vikterna är rätt klurigt när man inte orkar lyfta upp stången på ställningen..

Rygg och mage

Latsdrag
40kg 9/7/7

Latsdrag bakom nacke
35kg 5/5

T-bar
27.5kg 6/7/6

Marklyft
60kg 8/8/7

Sittande roddmaskin
45kg 8/8/8

Hantelrodd
18.8kg 7/7/6 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Baksida axlar-maskin
17.5kg 8/7/6

Blandade magövningar

cam
2007-12-07, 13:53
Shit vad det går framåt!!! Du är stark och dina triceps är grymma :hbang:

Rambo
2007-12-08, 21:06
Nån som har några tips hur man kan gör det smidigt?? Fasen, lyfta stången och samtidigt få av vikterna är rätt klurigt när man inte orkar lyfta upp stången på ställningen..

Bra pass:thumbup: ...

Jag kan ge dig ett tips..Ta en 2,5kgs vikt och lägg den på golvet bakom den innersta vikten på stången. Sedan rullar du bara upp stången på vikten :thumbup:..

Fast det är klart den innersta vikten blir ju kvar då ..Tänkte inte på det :) Jag brukar ju ha några fler viktkakor på ..Den får du helt enkelt rycka den sista från sidan..

Luttis
2007-12-08, 22:16
Shit vad det går framåt!!! Du är stark och dina triceps är grymma :hbang:

Tack! Det verkligen värmde att höra!

Bra pass:thumbup: ...

Jag kan ge dig ett tips..Ta en 2,5kgs vikt och lägg den på golvet bakom den innersta vikten på stången. Sedan rullar du bara upp stången på vikten :thumbup:..

Fast det är klart den innersta vikten blir ju kvar då ..Tänkte inte på det :) Jag brukar ju ha några fler viktkakor på ..Den får du helt enkelt rycka den sista från sidan..

Fast när det bara är sista kakan kvar är det inte lika krångligt. I värsta fall får man väl curla upp stången på ställningen (ska bara ta o bygga upp biccarna lite till först);) .. Tackar för tipset!

Luttis
2007-12-09, 14:25
Ett helt ok pass, men det blev lite kortare än vanligt eftersom jag var så hungrig. Gjorde ett par ökningar iallafall så jag är nöjd.

Bröst o triceps

Bänk
40kg 7/5/5

Lutande hantelpress
16.2kg 7/6/5

Lutande bänk i smith
35kg 5/5/5

Smal bänk
32.5kg (PB) 9
35kg (PB) 6/6/5

French press med hantel
16.2kg 8/7/6

60kg 6/4
50 kg 7

Ikväll är det julkonsert inne i stan och sedan glöggmys hos en kompis. Härligt!

Rambo
2007-12-09, 22:24
Bra bänkat;) .....

Ett tips träna inte hungrig...Har jag aldrig gjort än:D

mela
2007-12-10, 09:26
Damn starka latsdrag bakom nacke :eek:
Gött med PB i smalbänken också *cupid*

Luttis
2007-12-10, 15:39
Bra bänkat;) .....

Ett tips träna inte hungrig...Har jag aldrig gjort än:D

Haha, nää tycker inte du ska testa det heller. Och själv ska jag se till att inte göra det fler gånger.

Damn starka latsdrag bakom nacke :eek:
Gött med PB i smalbänken också *cupid*

Tackar! Latsdrag bakom nacke är helt nytt för mig men jag gillar den skarpt!

Och idag stod biceps och axlar på schemat. Lagomt bra pass och en del skojigt folk att kolla på som försöker sig på megavikter och kör 1/4 reps.. Sånt tycker jag är underhållande, speciellt när det är grabbgäng som står och hetsar varann och tycker dom är tokballa och superstarka.

Biceps (väääx nudå!*grr27* )och axlar

Stående EZ-curl
22 kg 10/7/7

Stående hantelcurl
11kg 6/6/5

Koncentrationscurl
9kg 8/6/6 körde ett antal reps på 5kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
32.5kg 7/5/5

Hantelpressar
11 kg 10/8/7

6 kg 9/7/7

Shrugs i smith
65kg 10/8/8

Mage

Fram till jul ska jag försöka köra på som vanligt med träningen, men vi har precis börjat med B-uppsatsen så det visar sig om gruppen tycker det är ok om jag kilar iväg till gymmet ibland..

Rambo
2007-12-11, 14:10
Bra pass :thumbup:

Jag tycker du har valt bra övningar i din träning så muskelmassan ökar snart;)

Tjuckot
2007-12-11, 14:14
Jag och robban är ju ett eget personligt grabbgäng, men vi är lite häftigare än alla andra för vi låter mycket mer.. :D

Gruppen får acceptera ditt träningsbehov, så är det med de! ;)

Luttis
2007-12-11, 18:52
Bra pass :thumbup:

Jag tycker du har valt bra övningar i din träning så muskelmassan ökar snart;)

Jaa, jag hoppas det. Nu är det no mercy och slutfjantat för biceps!
Får se hur det funkar, jag kör såhär ett tag för att se om det funkar, annars får jag testa något nytt upplägg.

Jag och robban är ju ett eget personligt grabbgäng, men vi är lite häftigare än alla andra för vi låter mycket mer.. :D

Gruppen får acceptera ditt träningsbehov, så är det med de! ;)

Precis! Ni är ju helt klart de ballaste på gymmet! Hardcore :hbang: !! Men det blir nog kvällsträning veckorna fram till jul. Men det är ju bättre än ingen träning alls!

Idag blev det en 70 min promenad eftersom spinningen var inställd pga att nån j-vla idiot knivhuggit en lärare från universitetet precis utanför spinningsalen. Rykten säger att han hade varken andning eller puls när ambulanserna kom till platsen, men att han fortfarande är vid liv.. Oerhört obehagligt! Jag satt ca 50 m från platsen och såg när poliser och ambulanser kom till platsen och hur ambulanspersonalen sprang fram och tillbax mellan byggnaden och ambulanserna. Gärningsmannen sprang därifrån och är fortfarande på fri fot, men ska finnas på en övervakningskamera. Hoppas dom tar honom snart. Vilka idioter det finns!!

Luttis
2007-12-12, 16:41
Jag var väl inte helt fokuserad idag med tanke på att gymmet ligger vägg i vägg med det som hände igår, men jag försökte så gott jag kunde. Inte mycket att kommentera förutom att jag kände av vänster knä i marklyften. Dessutom behöver jag studera teknik på hur man egentligen gör eftersom jag bara kört mark i fyra veckor och utifrån mitt egen huvud. Skippade magträningen oxå eftersom jag inte hade tid att stanna längre på gymmet. Får ta det någon annan gång..

Rygg

Latsdrag
40kg 10/8/7

Latsdrag bakom nacke
35kg 6/6

T-bar
27.5kg 7/6
25kg 7

Marklyft
60kg 8/8/7

Hantelrodd
18.8kg 7/7/6 (mosade direkt på med några reps på 11kg innan jag bytte sida efter sista setet)

Sittande roddmaskin
45kg 8/6/6

Baksida axlar-maskin
17.5kg 8/7/6

Får se om det blir någon mer träning denna vecka. B-uppsatsen borde väl kanske prioriteras..

Tjuckot
2007-12-12, 16:45
mm, helt stört allt det här med knivgalningen :s Hoppas som sagt de får fast honom snart..

Kommer bli kvällspass iaf veckan ut för mig med, nog senare nästa vecka misstänker jag. Om du vill så kan jag ju försöka visa marklyft nån gång, kanske bättre än inget? :) Fast man är ju inte lika grym som Rambo m.m =/

Luttis
2007-12-12, 18:58
mm, helt stört allt det här med knivgalningen :s Hoppas som sagt de får fast honom snart..

Kommer bli kvällspass iaf veckan ut för mig med, nog senare nästa vecka misstänker jag. Om du vill så kan jag ju försöka visa marklyft nån gång, kanske bättre än inget? :) Fast man är ju inte lika grym som Rambo m.m =/

Det vore helt suveränt om du ville visa mig!! Alltid bra med tips från folk som är mer insatta än jag i marklyftens underbara värld! Får ta och boka in någongång nästa vecka om tid finns.

Rambo
2007-12-13, 12:00
Bra pass..;)

Ja det bästa är ju att försöka lära sig teknik..Det går så mycket bättre då:thumbup:

jaaaaag
2007-12-13, 16:05
Här går det bra =D stark du är.

Semiramis
2007-12-13, 20:23
Bra med någon som kollar marklyften, det är ju liksom omöjligt att själv se hur man gör.

Luttis
2007-12-13, 21:53
Bra med någon som kollar marklyften, det är ju liksom omöjligt att själv se hur man gör.

Även fast vi har spegelvägg på gymmet och jag har kollat in olika marktekniker så behövs det alltid nån som kollar och tipsar. Det finns alltid saker att tänka på och förbättra.

Imorrn ska jag försöka ta mig upp i ottan och köra ben. Är ruggigt sugen på fria knäböj igen! Tror aldrig jag haft sån träningsvärk i benen tidigare som efter att jag testade fria förra veckan. Jag var ju halvt förlammad ett bra tag efter det! Härligt!

Tjuckot
2007-12-13, 22:04
Även fast vi har spegelvägg på gymmet och jag har kollat in olika marktekniker så behövs det alltid nån som kollar och tipsar. Det finns alltid saker att tänka på och förbättra.

Imorrn ska jag försöka ta mig upp i ottan och köra ben. Är ruggigt sugen på fria knäböj igen! Tror aldrig jag haft sån träningsvärk i benen tidigare som efter att jag testade fria förra veckan. Jag var ju halvt förlammad ett bra tag efter det! Härligt!

Annars kan jag rekomendera kvällspass kl 19.. hörde att två tomtar skulle vara där då.. ;)

Semiramis
2007-12-14, 09:19
Även fast vi har spegelvägg på gymmet och jag har kollat in olika marktekniker så behövs det alltid nån som kollar och tipsar. Det finns alltid saker att tänka på och förbättra.! Blicken rakt fram och uppåt, jag klara inte av att se mycket även med spegelvägg. Att det alltid finns något att förbättra är en av de roliga sakerna med styrketräning tycker jag!

Imorrn ska jag försöka ta mig upp i ottan och köra ben. Är ruggigt sugen på fria knäböj igen! Tror aldrig jag haft sån träningsvärk i benen tidigare som efter att jag testade fria förra veckan. Jag var ju halvt förlammad ett bra tag efter det! Härligt!Härligt var ordet!

Luttis
2007-12-14, 14:21
Idag blev det ett riktigt roligt pass där allt kändes relativt lätt. Hade gymmet i princip för mig själv och idag passade det mig utmärkt.

Ben

Knäböj (fria för andra gången)
40kg 10
50kg 8
55kg 7/7

Utfall i smith
55kg 5/5/5

90kg (PB) 5/5/5/5

Liggande lårcurl
27.5kg (PB)6/5/5

Sittande vader
45kg (PB)5/6
40kg 8

Stående vader
80kg 6/6

Rambo
2007-12-15, 23:27
Bra pass ...3 nya PB:thumbup:

Luttis
2007-12-18, 18:00
Det blev en hel helg utan träning eftersom vi suttit och pillat med B-uppsatsen. Igår blev det ett helt ok bröst- och tricepspass. Störtskönt att få vara på gymmet, kändes som en evighet sedan!

Bröst o triceps

Bänk
40kg 7/7/6

Lutande bänk i smith
35kg 8/6/6

Lutande hantelpress
16.2kg 6/4
13.6kg 7

Smal bänk
35kg 8/7/7

French press med hantel
16.2kg 8/6/5

60kg 6/5
50 kg 8

Enarms pushdowns
5kg 7/6/6

Luttis
2007-12-18, 18:09
Idag däremot gick det sämre. Vi satt med uppsatsen hela dagen och jag käkade och drack dåligt och var totalt slut redan innan jag gick till gymmet. Artikelmatriser är ingen favorit... Men det var skönt att få blåsa ur huvudet lite samt att få röra på sig. Passet var verkligen inte bland de bättre men så är det väl ibland. Sänkte både reps och vikter men jag är ändå nöjd att jag tog mig till gymmet idag.

Biccar och axlar

Stående hantelcurl
11kg 6/5/5

Skivstångscurl
20kg 9/8/9

Koncentrationscurl
9kg 7/5/5 körde ett antal reps på 5kg innan jag bytte arm efter sista setet

Militärpressar i smith
32.5kg 7/5/5

Hantelpressar
11 kg 9/7/6

Sidolyft i maskin
17.5kg 6/6/6

Stående hantellyft åt sidan
6 kg 9/7/7

Shrugs i smith
65kg 8/8/8

Mage

Nu blir det mat, plugg och sedan tidigt i säng. Måste...sova...:sleep:

Luttis
2007-12-19, 19:24
Äntligen!! 2 veckors jullov utan alltför mycket plugg. Kommer bli riktigt skönt! Detta firades med en grymt spinningpass med många tunga backar och tunga tempoökningar. Lovely, men skönt när det var slut. Imorgon blir det sista inplanerade gympasset för i år och jag vet inte riktigt hur det kommer se ut under julen, men jag ska ta mig iväg och träna några svängar på F&S i Gävle.

Rambo
2007-12-20, 17:51
2 nya tuffa och bra pass:thumbup:

Luttis
2007-12-20, 18:06
2 nya tuffa och bra pass:thumbup:

Tackar Rambo!!

Idag blev det ingen träning... Hela dagen har gått åt till att flänga runt på stan, tvätta, baka tryffel och wienernougat och koka marmelad. Sånt lär man ägna sig åt när man inte har råd med alltför många julklappar. Men morsan bir väl nöjd över att äntligen få något "man gjort själv" som hon tjatar om vartenda år. ;) Det tär på ryggen att stå vid spisen en hel dag, så jag hoppas få en liten lucka över imorrn bitti innan jag åker till Gävle för att köra ett ryggpass.

Luttis
2007-12-21, 12:19
Jag var tvungen att köra ett rätt snabbt pass idag, men fick ändå in alla övningarna utom en innan jag kände att det var dags att gå därifrån.
Jag fick tillsägelse vid förra ryggpasset att köra latsdragen striktare, och jedrans vilken kontakt jag fick! Varför har jag inte gjort det tidigare??? Det blev några reps färre, men idag kändes det riktigt att ryggen fick arbeta.

Rygg

Marklyft
50kg 10
60kg 8
70kg (PB)6
75kg(PB) 4

Latsdrag
40kg 7/6/6

Latsdrag bakom nacke
35kg 5/6

T-bar
27.5kg 7/6/5

Hantelrodd
18.8kg 7/7/6

Sittande roddmaskin, brett grepp
45kg 8/6/6

Nu blir det nog ingen mer träning förrän i mellandagarna. Jobb och julstök borde prioriteras. Men det är nog dags för vila då jag inte tagit mer än 3 dagar i sträck sedan slutet på augusti.

Semiramis
2007-12-21, 12:25
Grattis till marken!

Rambo
2007-12-23, 18:10
Bra pass. Fina marklyft*flex*

cam
2007-12-24, 06:21
Duktig du är, både med marklyft och godistillverkning :)

God Jul!

Semiramis
2007-12-24, 07:05
God Jul

Luttis
2007-12-25, 12:17
Efter all mat igår trodde jag att jag skulle vara starkare än någonsin idag, men det blev ett halvdant pass.. Hade inte så mycket tid på mig heller så det blev som det blev. Joo, det blev en 45 min rask promenad innan frukost oxå. Skönt!

Biccar och rygg

Hantelcurl
11kg 6/6/5
EZ-curl
stång + 15kg 6/6/6
Konc. curl
9kg 8/7/7
Latsdrag
40 kg 6/6/6 (ruggigt tungt idag)
Latsdrag framför
35kg 5/5
Hantelrodd
drygt 18 kg 9/9/8 (mosade några på 11kg efter sista set innan jag bytte arm)
Mage
Hopprep 5 min -var väldigt längesedan, men va kul det är! Måste gå och köpa ett eget!

Luttis
2007-12-27, 16:56
Det börjar verkligen kännas i kroppen att man inte tränar på som vanligt och att det är lite si och så med maten, dvs slö och degig.. Nu har jag ätit mig trött på skräp för denna gång. Men kroppen borde nog få vila lite helt och hållet, kände av både vänster axel, vänster triceps och höger hälsena idag på passet trots att jag tog det rätt lugnt. Kanske blir en vilovecka nu... Får se hur det känns.

Axlar och triccar

Hantelpress
12 kg 8/7/6

Sittande lyft åt sidan
6kg 8/7/6

MP i smith
???kg 4/4/3

Smal bänk i smith
35kg 9
37.5kg (PB)6/6/6

French press med hantel
16kg 8/6/6