handdator

Visa fullständig version : Vill singetplay datorspel att fördriva tid med?


Bönne
2007-09-10, 21:28
Funderar på ifall man ska spela om;
Half-life
Mafia
Far Cry
Half-life 2
Half-life 2: Episode one


Eller ifall man ska leta upp något annat singelplayer spela att ge en chans? Kan ni rekommendera något, eller ska man finns det inget som håller samma klass? Viktigt att det är ett FPS.

:)

Litecore
2007-09-10, 21:29
Funderar på ifall man ska spela om;
Half-life
Mafia
Far Cry
Half-life 2
Half-life 2: Episode one


Eller ifall man ska leta upp något annat singelplayer spela att ge en chans? Kan ni rekommendera något, eller ska man finns det inget som håller samma klass? Viktigt att det är ett FPS.

:)
:bow: :bow: :bow:
finns inget annat spel som slår HL på fingrarna!

Raggis
2007-09-10, 21:29
Far cry, lätt val.

Fatalist
2007-09-10, 21:32
Köp en påse av dina favoritchips, din favoritdipp och korka upp ett gott och sött vin. Njut av dessa tillsammans med HL2's hela och totala glans, sjunk in i spelvärlden, sjunk in i historien, bara njut. :thumbup:

nr16
2007-09-10, 21:33
Football Manager

Snart Kommer 2008 Ut


Fm 4 Life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dissector
2007-09-10, 21:37
"Gamla" goda Medal Of Honor: Allied Assault och Return to Castle Wolfenstein är ena riktiga kanonlir.

Om du kan sträcka dig från FPS till 3:e person (vilket du ju kunde med Mafia) så säger jag tveklöst GTA: San Andreas. Det roligaste singleplayerspelet jag spelat tror jag.

joriice
2007-09-10, 21:37
Condemned,

Bönne
2007-09-13, 11:07
GTA San Andreas lutar det mot, har redan spelat det lite precis då när de kom. Fast det är ju inte i närheten av Half-Life eller någon av de andra spelen =p

Trance
2007-09-13, 11:49
BioShock kanske?

Pez
2007-09-13, 12:11
Ett fps-spel som jag fastnade för var "Rogue Trooper".
Skoj, lite annorlunda och väldigt lätt att komma in i.
Det verkar inte som att så många hört om det. Try it.

DIE NORDS!!!

nr16
2007-09-13, 14:58
www.travian.se

Deceiver85
2007-09-13, 15:00
Diablo I och II

Petf
2007-09-13, 15:02
FEAR , sån skön stämmning och aktionladdat till max, sen som nån sa condemned .

XroW
2007-09-13, 15:02
Diablo I och II

Diablo 1 :love:

Jägermeister
2007-09-13, 15:03
Tidernas näst bästa spel (efter falloutspelen då): Deus Ex 1.

Sjukt skön mix av fps, sneak, upptäckarglädje och superb story och atmosfär. Har iofs några år på nacken men det vägs upp med råge av det ovanstående.

NiXPhoenix
2007-09-13, 16:21
Köp en påse av dina favoritchips, din favoritdipp och korka upp ett gott och sött vin. Njut av dessa tillsammans med HL2's hela och totala glans, sjunk in i spelvärlden, sjunk in i historien, bara njut. :thumbup:


Tangentbordet och musen kommer ju inte alls bli flottigt, nej nej, inte då. *rolleyes*
Men du kanske brukar skölja rent det ofta?

Min röst faller på Far Cry, tyvärr kommer vi inte få se riktigt lika snygga miljöer i vare sig Crysis eller Far Cry 2 ser det ut som. Det senare utspelas i Afrika, ingen paradisö den här gången. Så passa på att njuta medan grafiken fortfarande håller toppklass!

Litecore
2007-09-13, 16:47
Tangentbordet och musen kommer ju inte alls bli flottigt, nej nej, inte då. *rolleyes*
Men du kanske brukar skölja rent det ofta?
1. häll ner chipsen i en stabil skål, helst inte glas.
2. krossa innehållet i den med lämpligt tillhygge.
3. ät dina krossade chips med lagom stor sked.

PROBLEMET LÖST! :D:thumbup:

Kwon
2007-09-13, 16:56
Ett fps-spel som jag fastnade för var "Rogue Trooper".
Skoj, lite annorlunda och väldigt lätt att komma in i.
Det verkar inte som att så många hört om det. Try it.

DIE NORDS!!!

Bra serie också (som liret är baserat på).

NiXPhoenix
2007-09-13, 16:59
1. häll ner chipsen i en stabil skål, helst inte glas.
2. krossa innehållet i den med lämpligt tillhygge.
3. ät dina krossade chips med lagom stor sked.

PROBLEMET LÖST! :D:thumbup:


Fan vad smart!
Det där ska jag lätt testa nån gång, nu äter jag chips väldigt sällan men ska försöka komma ihåg det. När jag nu börjar bulka nån gång i vinter så vore chips ett jättetrevligt "tillskott" nån dag då och då. :D Sen om häller upp i en skål så kan man ju även kontrollera mängden man stoppar i sig på ett helt annat sätt än om man sitter där med påsen.
Klockrent, tack för tipset. :thumbup:

panzerpig
2007-09-13, 17:31
bioshock spelar jag just nu. riktigt snyggt men jag är trots det lite besviken.. (inget nytt förutom grafiken, liten variation på fiender och spelsätt osv) Det har dock fått toppbetyg så kolla upp det.
ett rätt okänt (svenskt spel) penumbra, inte lika snyggt men mer nyskapande än bioshock, rekommenderas! går att köpa och ladda ner från nätet.

XroW
2007-09-13, 17:40
bioshock spelar jag just nu. riktigt snyggt men jag är trots det lite besviken.. (inget nytt förutom grafiken, liten variation på fiender och spelsätt osv) Det har dock fått toppbetyg så kolla upp det.
ett rätt okänt (svenskt spel) penumbra, inte lika snyggt men mer nyskapande än bioshock, rekommenderas! går att köpa och ladda ner från nätet.

Bioshock, Snyggt men tråkigt.
Synd det hade verkligen potential :/

physique
2007-09-13, 18:31
System shock 2 är utan tvekan bästa spelet jag spelat :) Det är några år gammalt nu dock.

Deus ex 1 är riktigt bra med som någon redan nämnt.

Lövbiffen
2007-09-13, 19:04
Hitman serien ;)

Dreas
2007-09-13, 19:07
S.T.A.L.K.E.R är det bästa FPS spelet jag lirat på länge!

Pez
2007-09-14, 22:21
Bra serie också (som liret är baserat på).

Schuu! Lite Dredd över den. Bra krejer. :)

Kabuto
2007-09-15, 06:01
Som jag säger i alla sånna här trådar. Men jag tror ingen lyssnar någonsin på det :D

Giants - Citizen Kabuto

pragmatist
2007-09-15, 07:03
Jag tycker att Rainbow Six-serien är de bästa FPS-spelen, älskar känslan och strategielementet i dem.

Bioshock är otroligt hypat och höjt till skyarna av för mig obegriplig anledning. Det är hyfsat snyggt och storyn väldigt annorlunda men som spel betraktat är det ganska trist med kass spelkänsla.

Alexton
2007-09-15, 08:06
Som nämnt ovan, Rainbow six är det som gäller. Nya Las vegas var absurt bra. Orkar inte med spel där man skjuter en kille 8 gånger med ett hagel i huvudet och han hoppar vidare. Nej, lite realism får det vara ;)

Überbiffen
2007-09-15, 11:32
Soldier of Fortune. :)

Kwon
2007-09-15, 12:13
Schuu! Lite Dredd över den. Bra krejer. :)

Ja om man gillar brittiskt. :)

TcAnders
2007-09-15, 12:31
Helt klart Half Life, spelar ingen roll vilket du väljer.. Alla är grymt kul.. Men samtidigt är faktiskt Diablo2 ett rätt kul spel, iaf etag.

// Anders

panzerpig
2007-09-15, 12:37
Jag tycker att Rainbow Six-serien är de bästa FPS-spelen, älskar känslan och strategielementet i dem.

Bioshock är otroligt hypat och höjt till skyarna av för mig obegriplig anledning. Det är hyfsat snyggt och storyn väldigt annorlunda men som spel betraktat är det ganska trist med kass spelkänsla.

håller med dig exakt. nästan.
det är överhypat och har fått alldeles för bra kritik. det är väldigt snyggt och välgjort men tillför absolut ingenting nytt till fps-genren. kass spelkänsla skulle jag inte säga, bara "Inget nytt" känslan är bra men ingen förbättring mot tex doom3. half life 2 är fortfarande fps-spelens kung, enligt mig.

panzerpig
2007-09-15, 12:39
ska för övrigt börja med system shock 2 nu :)