handdator

Visa fullständig version : Har du någon gång hamnat i konflikt med gympersonal ?


xarizma
2007-09-10, 19:12
Har ni det? Isåfall, hur och varför?

Själv har jag klagat ett antal gånger på personalen på mitt gym pga strul med gymkortet.

Handcuff
2007-09-10, 19:15
Jag må framstå som pubertal på internet...men varför skulle en vuxen människa börja bråka med personal på ens gym :confused:

Arf Pingvin
2007-09-10, 19:15
Konflikt vet jag inte, men jag klagade på deras nya skåp som de drog in en gång i redan för små omklädningsrum. Dåliga skåp dessutom. Sa liksom bara som det var och varför jag tyckte så. Verksamhetsansvarige har haft ett ont öga till mig sen dess.

Lellan
2007-09-10, 19:16
Funkade det bättre då? *popcorn*

Konflikt är kanske att ta i, men jag har fått avsluta mitt medlemskap tidigare än det egentligen gick ut för en i personalen "skvallrade" för ett knäppt ex jag hade när jag tränade. Det uppskattade jag inte, finns väl inga regler kanske gällande om man får tala om ifall någon befinner sig på gymet men det är kass stil.

I övrigt brukar gymfolk vara ovanligt trevligt folk. :)

olle lindblad
2007-09-10, 19:25
Gräl skulle jag väl inte kalla det, men ett par diskussioner har jag haft med PT:s om varför jag envisas med att förstöra mina handleder med de förfärliga dorsalflexerade pressarna. De har alltid avböjt att visa hur det fungerar att träna med raka handleder på tyngre vikter.:D

Viktor_Balck
2007-09-10, 19:27
Jag må framstå som pubertal på internet...men varför skulle en vuxen människa börja bråka med personal på ens gym :confused:

Vem vet, fick man en hantel i huvudet av någon i personalen skulle man kanske säga ifrån.

Pepparkakssmurfen
2007-09-10, 19:28
Nej, det har jag inte.

För att jag är en jättetrevlig och snäll person.

Whistler
2007-09-10, 19:30
Nej, men det känns som att det är på gång snart... Hörde en PT häromdagen undervisa en tjej i att beroende på hur man körde sina bicepscurls stimulerade man inre, yttre och mellersta delen av biceps! *ryser*

Mental
2007-09-10, 19:30
Har bråkat om musikval på ett källargym när 4 el 5 basshunterlåten irad spelades, men det var åandra sidan fler än jag som ville strypa henne :D

Metal_boy_
2007-09-10, 19:30
Alltså, vad har en konflikt med er gympersonal att göra med hur trevliga NI är?

Nej, jag har aldrig hamnat i en.

Pepparkakssmurfen
2007-09-10, 19:34
Alltså, vad har en konflikt med er gympersonal att göra med hur trevliga NI är?

Nej, jag har aldrig hamnat i en.


Är man en trevlig och snäll mot andra(som JAG) så är de snälla och trevliga tillbaka=inga konflikter

Metal_boy_
2007-09-10, 19:37
Är man en trevlig och snäll mot andra(som JAG) så är de snälla och trevliga tillbaka=inga konflikter

Fel! Hur trevlig du än är så kan du hamna i en konflikt. Andra kan ha något problem med dig ändå, även om du själv tycker att du är trevlig. Det tycker väl de flesta att de själva är?

Zakath
2007-09-10, 19:39
Ja ett antal gånger på mitt förra gym (Nautilus, Frölunda).

Jag lärde mig dock många viktiga saker i dessa "konflikter" (även om "diskussioner" är mer beskrivande):

* Det går inte att köra så tungt i benpressen (200kg i en ovanligt lätt benpress).

* Man bygger bröst bäst om man kör bänkpress på 60kg med TRE passare som hjälper till (det skulle specifikt vara tre passare).

* Man "pissar revir" om man säger "ursäkta, men jag körde med den stången" (när en tränare snodde min lastade stång medan jag hämtade vatten)

Några godbitar från tre olika tränare på det gymmet, dock måste jag tillägga att det förmodligen var den bästa stämningen av alla gym jag tränat på. Tränarna hade bara lite (väldigt) konstiga idéer om träning, musik, m.m.

Pepparkakssmurfen
2007-09-10, 19:42
Fel! Hur trevlig du än är så kan du hamna i en konflikt. Andra kan ha något problem med dig ändå, även om du själv tycker att du är trevlig. Det tycker väl de flesta att de själva är?

Typ som nu? Jag är trevlig,du är otrevlig och jag har hamnat i en kollo-konflikt med dig?

XroW
2007-09-10, 19:45
Typ som nu? Jag är trevlig,du är otrevlig och jag har hamnat i en kollo-konflikt med dig?

Är han otrevlig ?

Arf Pingvin
2007-09-10, 19:48
Är han otrevlig ?

Nu tycker jag du är otrevlig. Konflikt :devil:

Pepparkakssmurfen
2007-09-10, 19:49
Är han otrevlig ?

ja

vsson
2007-09-10, 19:49
Om man spelar p3-street, så måste man säga till. De är kanske inte att skälla men är alla fall en liten dispyt som jag brukade ha.

skaparn
2007-09-10, 19:51
Nu kommer jag ärligt talat inte ihåg vad det rörde sig om, men jag höjde en gång rösten lite och sade ganska många ord utan att andas till en tjej på IKSU. Inte så farligt alls egentligen, men jag skämdes lite efteråt och gick tillbaka ett par timmar senare och bad om ursäkt.

Metal_boy_
2007-09-10, 19:53
Typ som nu? Jag är trevlig,du är otrevlig och jag har hamnat i en kollo-konflikt med dig?

Vart är jag otrevlig?

Mental
2007-09-10, 19:53
Nu kommer jag ärligt talat inte ihåg vad det rörde sig om, men jag höjde en gång rösten lite och sade ganska många ord utan att andas till en tjej på IKSU. Inte så farligt alls egentligen, men jag skämdes lite efteråt och gick tillbaka ett par timmar senare och bad om ursäkt.

Det är ganska lätt att irritera sig på IKSU, så sjukt mycket folk ibland.

hahavaffan
2007-09-10, 19:53
Ja, gubbfan accepterade inte att jag hade gått med mina inomhusgympaskor från bilen till gymmet, en torr sommardag. Sulan var renare än min mun typ. But still fick jag inte komma in på gymmet. Fick man träna utan skor? Hell no.

Nu tränar jag på ett annat, tio gånger bättre, och 3 gånger billigare gym.

bertbert
2007-09-10, 19:54
Ja. En tränare tyckte att min träningspolare "skulle slita axlarna ur led när han körde pullovers". Polaren körde inte pullovers, utan liggande tricepsextension runt huvudet.

Jag förklarade ett och annat.

Jorgen
2007-09-10, 19:56
Nej. Jag är personal på mitt gym.

Pepparkakssmurfen
2007-09-10, 20:01
Vart är jag otrevlig?

Du håller inte med mig fast jag har rätt.

skaparn
2007-09-10, 20:02
Det är ganska lätt att irritera sig på IKSU, så sjukt mycket folk ibland.

Ja, men det är ju inte personalens fel. Skulle jag berätta om alla gånger jag irriterat mig på de som tränar på IKSU skulle jag överskrida maxlängd på inlägget innan jag ens kommit igång. Jag saknar IKSU, framför allt för att jag kunde simma på samma ställe som jag lyfte skrot och det var nära både till Berghem där jag bodde och Universitetet, men samma attribut gjorde det stundtals outhärdligt.

Jag tror konflikten handlade om huruvida jag skulle få sitta ensam i spinningsalen och träna när det inte var officiella pass. Alla tyckte det var ok utom hon. Det var typ något sånt. Typ.

Fanken. Jag kände för en kort stund lite saknad. Att bo på Berghem var gött.

petah
2007-09-10, 20:07
Är man en trevlig och snäll mot andra(som JAG) så är de snälla och trevliga tillbaka=inga konflikter

Låter du andra köra över dig hamnar du aldrig i konflikter.

Man kan vara världens snällaste och ändå hamna i en konflikt.

OT: Jag har nog aldrig hamnat i någon direkt konflikt med gympersonal.

Sniggel
2007-09-10, 20:19
Vart är jag otrevlig?

*popcorn*

Go go!

Rahf
2007-09-10, 20:27
Nej jag är skötsam och har inte haft något specifikt att klaga på. Finns inga idiotiska PTs som tar stor plats och "överlever" på gymmet.

tjabon
2007-09-10, 20:30
Personalen gör ofta så gott de kan och blir väl knappast
miljonärer på sina löner.

Då är det bättre att göra som jag:
Maila eller ring VD:n direkt om det är något du vill dela med dej!

NiXPhoenix
2007-09-10, 20:55
Nej, inte direkt.
Men jag går ofta (läs alltid på fredagar och söndagar) därifrån precis när de stänger. Kommer liksom ut ur dörren hel, kanske en - två minuter över hel. För det mesta är jag då siste man att lämna gymmet.
Killen som är primär tränare brukar stå där vid stängning åtminstone ett pass i veckan och även om han inte visat sig direkt sur så har han nog varit lite irriterad på mig ibland att jag går så sent. :D

Men de har liksom öppet till 2000, då ska man inte behöva gå därifrån fem i tycker jag. En gång sa han till mig och bad att jag skulle vara "tidig" eftersom han hade bråttom till sin amerikanska fotbollsträning efter stängning. Den gången gick jag kanske fem i. :)

Baan
2007-09-10, 21:13
Konflikt är väl att ta i, men har blivit tillsagd angående skitgrejer, kan dock förstå varför. Dom tyckte inte jag skulle köra marklyft som marklyft utan någon sorts byggarvariant där man touchar golvet, för att jag inte ska paja golvet och störa folk (det sistnämnda var lite mellan raderna). Fastän det då finns lyftarpodie, tror det handlade mer om att dom ansåg att det är fel att köra marklyft som marklfyt oavsett hur skyddat golvet är.

Stod på mig i alla fall och hävdade att man kör marklyft som man kör marklyft - då gav dom sig

Oskis
2007-09-10, 21:21
Inget annat än lite tjafs om min väskas vara eller icke vara på gymmet.

Doris
2007-09-10, 21:34
ja en gång när jag var i min deff så rekommenderade en PT på WC att jag skulle börja köra på effedrin, blev jag lite irriterad.

Tolkia
2007-09-10, 21:57
Jag tror konflikten handlade om huruvida jag skulle få sitta ensam i spinningsalen och träna när det inte var officiella pass. Alla tyckte det var ok utom hon. Det var typ något sånt. Typ.
Ehrm ... jag gissar (inte offentligt men i alla fall). :Virro

Jag har i och för sig klagat på ett par saker, men jag harhaft fog för mitt gnäll och jag har inte märkt att det är någon som har börjat hata mig för det. Jag kanske är bra på att gnälla på ett trevligt sätt?

Fatalist
2007-09-10, 22:37
Ja, blev tillsagd att inte frusta mellan repsen när jag körde benpress - bytte gym.

Deceiver85
2007-09-10, 22:47
Gräl skulle jag väl inte kalla det, men ett par diskussioner har jag haft med PT:s om varför jag envisas med att förstöra mina handleder med de förfärliga dorsalflexerade pressarna. De har alltid avböjt att visa hur det fungerar att träna med raka handleder på tyngre vikter.:D

Carlos har flyttat till Malmö nu :thumbup:

egge
2007-09-10, 22:48
Inget annat än lite tjafs om min väskas vara eller icke vara på gymmet.

Snälla säg att du menar magväska:D

Chris
2007-09-10, 22:57
Nej. Jag är personal på mitt gym.

Så du har inte haft några inre konflikter? Typ kroppen säger en sak men huvvet något annnat. :Virro

He-man
2007-09-10, 23:06
Du håller inte med mig fast jag har rätt.

Tönt! :thefinger :laugh:

Fettecke
2007-09-10, 23:40
Ja, jag fick inte köra mer marklyft!!!!! "Bankpersonalen under oss klagar på missljud"....

far åt helvete med dom tyckte jag för mig själv efter personalen gick... och väntade tills det inte var nån personal där och körde några fina tunga 1or!!!

Fettecke
2007-09-10, 23:41
Så du har inte haft några inre konflikter? Typ kroppen säger en sak men huvvet något annnat. :Virro

hehehehe

muddler
2007-09-10, 23:44
Ja det har jag. Blir förbannad när folk inte städar ordentligt. (Jobbar själv på gym.)

Diggler
2007-09-11, 00:31
Vi har nån klockgrej som man skall hålla upp framför nån skannerapparat, jag är teknikfientlig och avig mot stämpelklockor. Så jag kör en tyst protest och "glömmer" klockan, pga det har det blivit en del konflikter, inget allvarligt. Har haft väldigt snarlika situationer på tidigare arbetsplatser.

Krampus
2007-09-11, 00:44
Konflikt är väl att ta i, men har blivit tillsagd angående skitgrejer, kan dock förstå varför. Dom tyckte inte jag skulle köra marklyft som marklyft utan någon sorts byggarvariant där man touchar golvet, för att jag inte ska paja golvet och störa folk (det sistnämnda var lite mellan raderna). Fastän det då finns lyftarpodie, tror det handlade mer om att dom ansåg att det är fel att köra marklyft som marklfyt oavsett hur skyddat golvet är.

Stod på mig i alla fall och hävdade att man kör marklyft som man kör marklyft - då gav dom sig

Fan ta mig rätt så in i helvete och fan på det.
Har de problem med byggnad under osv, öppna för helvete inte gym och ta betalt då!

Saaatana....
Obs era PK-Bögar: Jag överdriver med en gnutta sanning.

eleni
2007-09-11, 01:29
Fan ta mig rätt så in i helvete och fan på det.
Har de problem med byggnad under osv, öppna för helvete inte gym och ta betalt då!

AC i Malmö? :D

Krampus
2007-09-11, 02:43
AC i Malmö? :D

GÅ _ OCH _LÄGG _DIG! :D

bulldozer
2007-09-11, 06:32
Det min favvo sysselsättning och roida på personalen :D
Nä, men seriöst så fick jag spel förra året när de bytt utrustning
till värdelöst skräp.. Fick dem att ta in en benpress (helt värdelös som
jag inte använder) och lite stuff så att dom som faktiskt använder
maskinerna åtminstone ska kunna köra igenom hela kroppen.
Eftersom det är simhallens gym så är det så fint så folk som inte
själva tränar beställde in vad de trodde man använder *lol*.

Baan
2007-09-11, 08:09
Fan ta mig rätt så in i helvete och fan på det.
Har de problem med byggnad under osv, öppna för helvete inte gym och ta betalt då!

Saaatana....
Obs era PK-Bögar: Jag överdriver med en gnutta sanning.

Hela byggnader är deras samt att den är på två våningar, ungefär som ett källarplan med reception, omklädningsrum, idrottsssalar och på våningen över ligger själva gymmet och andra lokaler. Dom enda som kan bli störda är folk som byter om och visst låter det en del men wtf.

jwzrd
2007-09-11, 08:32
En nisse på HAK som tog undan mina hantlar TVÅ gånger trots mycket specifika instruktioner efter första gången när jag passade min sambo som tränade i andra änden av gymmet. Då hängde niten i luften och det var med mitt yttersta hans näsa fortsatte att se ut som den gjorde.

Bronkitkorv
2007-09-11, 12:38
Nej, men det känns som att det är på gång snart... Hörde en PT häromdagen undervisa en tjej i att beroende på hur man körde sina bicepscurls stimulerade man inre, yttre och mellersta delen av biceps! *ryser*

Hmm du vet väl att biceps består av tre delar va *ryser*

Whistler
2007-09-11, 12:55
Hmm du vet väl att biceps består av tre delar va *ryser*

Ett långt huvud, ett kort huvud och ett fäste mot armbågsleden. Däremellan ligger muskelfibrerna längsmed armen i fina längder. Vart finns inre, yttre respektive mellre delen av biceps? Det är en uppenbar "träna nedre delen av bröstmusklerna"-diskussion... Han instruerade helt galet när det hade räckt till nybörjaren att säga "Kör skivstångscurl och hantelcurl så har du att göra så det räcker i alla fall närmaste året".

stevebc
2007-09-11, 13:15
Nej, för jag tränar inte på gym som inte tillåter marklyft, magnesium och har andra tramsregler.

dennis_08
2007-09-12, 15:36
nej det har jag inte