handdator

Visa fullständig version : Fotbolls-VM 2007


Metal_boy_
2007-09-10, 17:47
Har ni missat att fotbolls-vm har börjat!? :) Hur tror ni det går för Sverige då?

vsson
2007-09-10, 17:51
Ja jusste, känns inte så spännande faktiskt. Tyvärr har damfotbollen lång väg kvar att gå innan det blir kul att titta på. (Tycker jag)

Metal_boy_
2007-09-10, 17:54
Ja jusste, känns inte så spännande faktiskt. Tyvärr har damfotbollen lång väg kvar att gå innan det blir kul att titta på. (Tycker jag)

Men jag tycker att den har gjort stora framsteg!

Tigerkotten
2007-09-10, 17:54
kommer de till semifinal / final kanske jag glor på matcherna. Men hur som helst, så tror jag de tar sig vidare från gruppen. Sen beror det på lottningen.

Tar de sig inte vidare från gruppen är det iaf fiasko.

petah
2007-09-10, 17:58
Jag tycker det är helt ointressant med damfotboll.. Kanske kollar om de kommer till semi typ. (hata mig inte!)

Rex
2007-09-10, 18:19
Tyskland vs. Argentina.. Slutade med 11-0 till Tyskarna.

Krille 87
2007-09-10, 18:43
11-0 på ett VM, löjligt! Å det var väl säkert väntat med?

Karl_alfred
2007-09-10, 19:48
Går nog hellre och kollar på en herr korpenmatch i fotboll.

coxie
2007-09-10, 20:22
11-0 på ett VM, löjligt! Å det var väl säkert väntat med?

Trots detta klagar vissa på att herrsidan får större utrymme.

petah
2007-09-10, 21:13
Går nog hellre och kollar på en herr korpenmatch i fotboll.

+1

nr16
2007-09-10, 21:25
Det är surt att de ska bli 11-0 i en VM MATCH! Men tyvärr så är det så stora skillnader mellan vissa lag inte bara landslag utan även klubblagen i sverige och tyskland...men ska självklart se alla Sveriges matcher

Noodles
2007-09-11, 06:52
11-0 på ett VM, löjligt! Å det var väl säkert väntat med?

Tysklands herrar slog Saudiarabien med 8-0 i VM 2002.

Baan
2007-09-11, 08:12
Tysklands herrar slog Saudiarabien med 8-0 i VM 2002.

På över 10 mål ligger smärtgränsen va

Noodles
2007-09-11, 08:59
På över 10 mål ligger smärtgränsen va

Förlåt, 8-0 är självklart en tät match med hög kvalitet på båda lagen.

Ryska_raketen
2007-09-11, 09:03
Förlåt, 8-0 är självklart en tät match med hög kvalitet på båda lagen.

Ja, för dom stod för 4 mål vardera fast saudierna hade otur och satte dom i fel balja :/

champion
2007-09-11, 09:28
Tyvär så kan inte damer spela fotboll eller hockey. Trist att se på.

lectris
2007-09-11, 10:46
Tyvär så kan inte damer spela fotboll eller hockey.

jaså minsann. källa? :MrT: :D

Lasse Kongo
2007-09-11, 10:53
Instämmer, damer kan inte spela fotboll, läste att Tyskland vann över Argentina med 11-0 eller något sånt?

Det ska liksom inte kunna ske i fotboll, när jag kollar damfotboll sitter jag mest och vrider på mig och tänker "nej för fan gör inte sådär"

Men det kommer säkerligen bara bli bättre och bättre med åren, så lite kul är det allt.

Sen att Mental tittar på det förstår man ju, han är ju knappast intresserad av fotbollen.

Det här är nämligen Mental: http://www.youtube.com/watch?v=HoRRjbXRXlc

Byt bara Kungsängen mot Norrköping....

teal
2007-09-11, 11:07
Herrar spelar fotboll tjejer sparkar boll.

Tigerkotten håller på DIF för han har ingen koll

Inzza
2007-09-11, 11:23
Vilka JÄvla Tavlor Hahaha

Metal_boy_
2007-09-11, 13:46
Instämmer, damer kan inte spela fotboll, läste att Tyskland vann över Argentina med 11-0 eller något sånt?

Det ska liksom inte kunna ske i fotboll, när jag kollar damfotboll sitter jag mest och vrider på mig och tänker "nej för fan gör inte sådär"

Men det kommer säkerligen bara bli bättre och bättre med åren, så lite kul är det allt.

Sen att Mental tittar på det förstår man ju, han är ju knappast intresserad av fotbollen.

Det här är nämligen Mental: http://www.youtube.com/watch?v=HoRRjbXRXlc

Byt bara Kungsängen mot Norrköping....


Haha! Visst! Vem fan är det som kan varenda porrsajt utantill!? :D

Pretender
2007-09-11, 15:15
Känns som om grinandet över hur kass damfotbollen är börjar bli lite uttjatat nu... alla vet ju att underhållsvärdet är lägre jämfört med herrfotbollen, man måste inte kolla. Något som dock är störande är det mediala utrymmet (i kvällstidningar t.ex.) som sporten får... speglar inte den sanna populariteten för fem öre. PK alltihop.

/P

Echoone
2007-09-11, 15:22
hörde lite på radio när jag var ute o åkte,, det är ju så patetsikt när dem kallar Damernas grupp "dödens grupp",, känns som om dem efterliknar herrarna lite:O

Kurash
2007-09-11, 15:26
hörde lite på radio när jag var ute o åkte,, det är ju så patetsikt när dem kallar Damernas grupp "dödens grupp",, känns som om dem efterliknar herrarna lite:O

Ett VM är inte ett VM utan "Dödens Grupp", det gäller alla sporter. Sen att man dör av uttråkning när man kollar på just den här gruppen är ju en annan historia.

Mago
2007-09-11, 15:27
hörde lite på radio när jag var ute o åkte,, det är ju så patetsikt när dem kallar Damernas grupp "dödens grupp",, känns som om dem efterliknar herrarna lite:O

Är det patetiskt för att det skulle vara någon efterlikning av herrarna, eller för att det inte alls är någon "dödens grupp"?

daja
2007-09-11, 15:44
Ett VM är inte ett VM utan "Dödens Grupp", det gäller alla sporter. Sen att man dör av uttråkning när man kollar på just den här gruppen är ju en annan historia.

Man dör väl av uttråkning bara man kollar på damfotboll, det är ju som att se 14-åriga grabbar springa runt och skoja lite.

Echoone
2007-09-11, 15:48
Är det patetiskt för att det skulle vara någon efterlikning av herrarna, eller för att det inte alls är någon "dödens grupp"?

det är patetiskt att dem vill kalla det en dödens grupp,. det finss ingen dödens grupp i damfotboll.,

Mago
2007-09-11, 16:11
det är patetiskt att dem vill kalla det en dödens grupp,. det finss ingen dödens grupp i damfotboll.,

Ok. :D

Echoone
2007-09-11, 16:13
yes:D.,,

gibfel
2007-09-11, 16:14
Tyvär så kan inte damer spela fotboll eller hockey. Trist att se på.


Haha:D Måste tyvärr hålla med om att jag inte tycker det är så roligt att se på när tjejer utför sporter. Har dock hört vissa som argumenterar för att tjejer ska få spela på en mindre plan osv för att få upp farten och locka fler åskådare. Vet inte om jag tror på det*screwy*

nr16
2007-09-11, 16:39
Tråkigt som fan att Sverige tappade sin 1-0 ledning i slutet. Med lite tur så borde det blivit 4,5-0 till Sverige...tycker ändå att det var en ganska bra match för att vara en dammatch...men det är inget som att se när TFF spöar hedern ur Malmö...

ETT SKOTT ETT MÅL PÅ MALMÖ!

egge
2007-09-11, 16:57
ETT SKOTT ETT MÅL PÅ MALMÖ!

Orka skryta när man har tur*rolleyes*

nr16
2007-09-12, 14:51
3-2 till Kina mot Danmark och ojojoj vilket mål 3-2 målet var...snyggare än ALLA mål taco-anders gjort i hela sitt liv och detta var ändå damer :O

Orka skryta när man har tur*rolleyes*

Tur är inget man har, tur är något man förtjänar, iaf i detta fallet ;)

Nej men allvarligt talat..trelle var mycket bättre i båda matcherna ;P

Pingu
2007-09-12, 20:37
Haha:D Måste tyvärr hålla med om att jag inte tycker det är så roligt att se på när tjejer utför sporter. Har dock hört vissa som argumenterar för att tjejer ska få spela på en mindre plan osv för att få upp farten och locka fler åskådare. Vet inte om jag tror på det*screwy*

Sportter vet jag inte, dom kvinnliga friidrottarna springer saktare och hoppar kortare men det ser tekniskt bra ut när dom gör det.
När damerna spelar hockey så går det sakta och ser fruktansvärt ut tekniskt.
Damfotbollen är inte lika dåligt som damhockey men underhållande, nej.

Kankse inte är en så dum ide med mindra plan, lättare boll etc

gibfel
2007-09-12, 20:48
Sportter vet jag inte, dom kvinnliga friidrottarna springer saktare och hoppar kortare men det ser tekniskt bra ut när dom gör det.
När damerna spelar hockey så går det sakta och ser fruktansvärt ut tekniskt.
Damfotbollen är inte lika dåligt som damhockey men underhållande, nej.

Kankse inte är en så dum ide med mindra plan, lättare boll etc


Känns ändå lite konstigt. Ska tjejer behöva lättare fotboll/mindre plan osv för att folk ska vilja kolla. Ja tyvärr när jag tänker efter.
En sak som irriterar mig när det gäller damhockey är att tjejer har HELT andra regler än killarna! Dom får tex inte tacklas*gah!* Helt sjuk regler. Spelar dom hockey eller innebandy på isen kan man fråga sig. Sedan måste dom åka runt med galler hela livet medans killarna får välja visir när dom fyllt 18år.

Inte konstigt att ingen vill se damhockey.

Pingu
2007-09-12, 21:08
Känns ändå lite konstigt. Ska tjejer behöva lättare fotboll/mindre plan osv för att folk ska vilja kolla. Ja tyvärr när jag tänker efter.
En sak som irriterar mig när det gäller damhockey är att tjejer har HELT andra regler än killarna! Dom får tex inte tacklas*gah!* Helt sjuk regler. Spelar dom hockey eller innebandy på isen kan man fråga sig. Sedan måste dom åka runt med galler hela livet medans killarna får välja visir när dom fyllt 18år.

Inte konstigt att ingen vill se damhockey.

Tacklingar var tillåtet i det första dam vm:et men ett gemensamt beslut av bla spelarna så förbjöd dom det. Damerna höll inte ihop för tacklingar, det var fruktansvärt många skador så därför är det som det är idag.