handdator

Visa fullständig version : Svankig rygg


Johannes
2007-09-10, 16:21
Alltså jag har märkt nu att ifall jag ligger på rygg på golvet så får jag inte ner hela ryggen mot golvet. vad är det som måste stretchas?

Cerwinbob
2007-09-10, 17:10
Är det så att när du lägger dig mot golvet så ligger inte hela ländryggen i? Att man svankar lite är naturligt och betyder inte att du har onormalt mycket svank. Sen har detta ämne bebatterats otaliga gånger tidigare, så testa att söka på furumet.

apa_ola
2007-09-10, 20:14
Alltså jag har märkt nu att ifall jag ligger på rygg på golvet så får jag inte ner hela ryggen mot golvet. vad är det som måste stretchas?

Stretcha höftböjare och lårens framsida. Stärk magen.

Rahf
2007-09-10, 20:39
Samma gäller mig men då har jag en stor roev också. Frågan är då vilken ryggposition som är den rätta? Ländryggen tar eller inte?

Liten Men Fet
2007-09-10, 21:04
Alltså jag har märkt nu att ifall jag ligger på rygg på golvet så får jag inte ner hela ryggen mot golvet. vad är det som måste stretchas?

Har du något problem med ryggen? Jag får inte heller ner svanken mot golvet om jag inte roterar bäckenet bakåt, alltså drar upp knäna mot bröstet, men jag ser inget problem i det. Borde jag?

Cerwinbob
2007-09-11, 00:16
Finns en djupliggande magmuskel som styr detta den heter transversus. Kan tränas upp tex genom att ligga på rygg med fötterna i golvet och trycka svanken nedåt.