handdator

Visa fullständig version : dominos deff :)


domino
2007-09-10, 16:01
Eftersom ingen här inne känner mig så är det lika bra att jag postar lite info om mig till att börja med:

Ålder: 23 år
Längd: 181,5cm
Startvikt: 110,8 kg (torr morgonvikt)
Vikt efter 3 veckor: 107,4 (torr morgonvikt)
Kroppsfett: N/A
Vägt som minst/mest på denna längden: 75 kg / 120 kg

Mål med träningen: Att gå ner till under 100 kg under dessa 12 veckorna som jag kommer deffa. Kommer att ta 2 veckors vila sen och köra på i 1 månad till, sen bulk i 2 månader, sen deff igen.
Målvikt i slutändan: 80->85 kg och en sexig kropp :)


Har inga mått på några kroppsdelar.

Träningsplan: 5 dagar i veckan. Cardio på morgon, styrketräning på kvällen.

Näringsplan: ca 2000kcal om dagen, 3000kcal på refill (måndagar)
Kosttillskott: kolozzeum vassleprotein (för efter styrkepassen), optimum nutrition kasein (nattmål innan sängdags), omega-3 kapslar, multivitaminer i flytande form, koffenintabletter

Deffen ska vara i 12 veckor, jag är inne på min fjärde vecka när jag startar denna tråden.


Annan historia: Har varit en liten knubbis hela mitt liv, vid 18 års ålder var jag ca 120 kg, började träna hårt och äta nyttigt, utan att räkna kalorier. Tränade mest boxning och efter 1,5 år gick jag ner till ca 75 kg.

Var i slagsmål och fick slag av järnrör i bakhuvudet, blev smått deppad, kunde inte träna under en period och började sedan köra taxi. Blev allmänt lat.
Efter 1,5 års taxijobbande så gick jag upp från ca 80/85 kg till 110,8 kg.

Nu är det dags att ändra på livet igen. Har kört på i 3 veckor nu och varit väldigt motiverad, räknat kcal varje dag och inte missat på något. Förrän i lördags, blev en ordentlig fuskdag efter träningspasset på kvällen, blev bjuden till en rolig fest med söta flickor och drack 5 öl och 3-4 drinkar.
I övrigt har jag kört på och kämpat som aldrig förr under träningspassen och ätit precis som planerat.

Hursomhelst är det måndag nu och motivationen är inte borta, ny vecka nu.


Idag kommer jag träna boxning i 2h, från 19.00 till 21.00

Vid 23.30 kommer jag köra styrkepass i garaget med min "kompanjon" eller vad man ska säga :) (har bänk, stång och hantlar och massor av vikter)
Ska köra bröst, axlar och triceps idag.

På styrkepasset idag kör vi efter följande hemmagjorda schema:
Bröst: bänkpress
12 reps uppvärmning 15 kg
10 reps 25 kg
8 reps 35 kg
6 reps 50 kg
12 reps 35 kg

flyes 12 reps 8->10 kg

armhävningar breda armar 12 reps, om man inte orkar får man göra dom på knä, men det ska gå att utföra utan att lägga i knäna :)

Samma mönster följer vi när vi kör triceps och axlar.. dvs 12, 10, 8, 6, 12 (samma vikter här som med 8 reps), och sen 2 övningar till alá 1 set utan vila emellan.

Dvs 3 övningar per muskel och 7 sets sammanlagt.

Någon som har någon kritik på denna träningsteknik? isåfall varför, och vad skulle kunna göras bättre? Tänk på att det är en deff och ingen bulk nu.


Kommer att hålla er uppdaterade med näring och träning i fortsättningen, är det något jag har missat så får ni gärna säga till.
:thumbup:

Koffeman
2007-09-10, 16:36
Välkommen och lycka till :)

domino
2007-09-10, 17:33
tack koffeman :) nåt mer jag bör tillägga eller nåt jag har missat angående träningen/näringen/motivationen? eller vad som helst =)

Koffeman
2007-09-10, 17:58
Med tanke på att du klarade av att gå från 120 till 75 på 1,5år så vet du ju inombords att du kan klara detta också!

Kom ihåg: Limits is for those who have them!

domino
2007-09-11, 11:54
Måndag:
19:00 - 21:00 blev det hård boxningsträning
23:30 - 01:00 styrketräning bröst, triceps, axlar, mage

Bra köttigt styrkepass trots att ha förlorat mycket av energin under boxningen, var helt avdomnad i både bröst triceps o axlar efter träningen, helt slutkörd.

Näringen blev tyvärr bara ca 1600 kcal, har lite efterkänningar på immunförsvaret idag haha, men ajja, jag kände mig inte så hungrig eftersom jag hade en fuskardag i söndags.

Frukost Ica havregryn 1dl
Lättmjölk 2dl
Mellanmål Kolozzeum vassleprotein 1dl (30g)
Lättmjölk 4dl
Lunch Kycklingfile (stekt) 150g
Fullkornsris 100g
Mellanmål Kolozzeum vassleprotein 1dl (30g)
Honung 30g
Middag Kellogs allbran regular 40g
A-fil 1dl
Lätt A-fil 1dl
Nattmål Kokta ägg 2st á 60g
Kassler 100g