handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums egna kreatin


Jazzgura
2007-09-10, 15:14
En följdtråd till mina funderingar (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96900) angående kre-alkalyn. Har funderat klart nu och ska köpa en "vanlig" burk monohydrat, frågan är bara vilken! Har kollat på webshopen och där finns det ju en rad olika märken med väldigt varierande priser. Kolozzeums egna kreatin är ju rejält billigare, vilket i och för sig är ganska logiskt. Tänkte fråga runt lite igen innan jag beställer... Har ni märkt någon skillnad överhuvudtaget mellan olika sorters kreatin monohydrat? Speciellt intressant är då att jämföra just Kolozzeums kreatin med något annat.

champion
2007-09-10, 15:38
En följdtråd till mina funderingar (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96900) angående kre-alkalyn. Har funderat klart nu och ska köpa en "vanlig" burk monohydrat, frågan är bara vilken! Har kollat på webshopen och där finns det ju en rad olika märken med väldigt varierande priser. Kolozzeums egna kreatin är ju rejält billigare, vilket i och för sig är ganska logiskt. Tänkte fråga runt lite igen innan jag beställer... Har ni märkt någon skillnad överhuvudtaget mellan olika sorters kreatin monohydrat? Speciellt intressant är då att jämföra just Kolozzeums kreatin med något annat.


Jag kör på kolo monohydrat och jag tycker det funkar lika bra som dom dyrare. Helt klart värt priset enligt mig.
Har ej använt andra kreatin då monohydrat funkar för mig så känns det dumt att byta och slänga bort pengar ifall det ej funkar.

Krampus
2007-09-10, 15:44
Jag kör på kolo monohydrat och jag tycker det funkar lika bra som dom dyrare. Helt klart värt priset enligt mig.
Har ej använt andra kreatin då monohydrat funkar för mig så känns det dumt att byta och slänga bort pengar ifall det ej funkar.

Förstår jag dig rätt nu? : Du har inte använt något annat än kreatin monohydrat och det fungerar bättre än något som du inte har provat? :confused:



Jag har testat många kreatin och Fairings Kre-Alkalyn har hitils varit det bästa.
Men överanalysera inte effekten av kosttillskott. De utgör endast en liten del av träningsresultaten.

champion
2007-09-10, 15:51
Förstår jag dig rätt nu? : Du har inte använt något annat än kreatin monohydrat och det fungerar bättre än något som du inte har provat? :confused:



Jag har testat många kreatin och Fairings Kre-Alkalyn har hitils varit det bästa.
Men överanalysera inte effekten av kosttillskott. De utgör endast en liten del av träningsresultaten.


Oj, kunde visst inte skriva och prata i telefon samtidigt :em:

Jag har bara testat monohydrat och ej haft lust att testa något annat. Så menade jag typ. Kan inte göra flera saker samtidigt :(

Krampus
2007-09-10, 16:12
Oj, kunde visst inte skriva och prata i telefon samtidigt :em:

Jag har bara testat monohydrat och ej haft lust att testa något annat. Så menade jag typ. Kan inte göra flera saker samtidigt :(


Jag kör på kolo monohydrat och jag tycker det funkar lika bra som dom dyrare

Då kan du ju omöjligt göra en jämförelse, om du bara har testat monohydrat. :)

DarcyGrahn
2007-09-10, 16:29
Då kan du ju omöjligt göra en jämförelse, om du bara har testat monohydrat. :)


Jag tror han mena mellan dyra och billiga monohydrat.

champion
2007-09-10, 17:45
Jag tror han mena mellan dyra och billiga monohydrat.


exakt det var så ja mena. Fan kan knappt göra en sak i taget :(

Jazzgura
2007-09-10, 18:54
Jag tror han mena mellan dyra och billiga monohydrat.
Exakt därav monohydrat med fetstil (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2507799&postcount=1). Blev övertygad förut att styrkeökningar ofta uteblir vid köp av ett mycket dyrare kreatin av typen Kre-Alkalyn. Var som jag skrev i en annan tråd väldigt sugen på Kre-Alkalyn eftersom doseringen verkar vara så smidig. Krampus du är nog den första på väldigt länge som anser att Kre-Alkalyn>monohydrat, intressant!

Aja på det hela taget, blir monohydrat den här gången.. sen får jag väl se om jag köper något dyrare knark sen när ekonomin blomstrar. Men vilket monohydrat är fortfarande lite oklart, fortsätt disskutera! :thumbup:

Fairing
2007-09-10, 19:29
Vi säljer alla möjliga kreatinsorter så mitt svar blir trots allt trovärdigt:D

Kre Alkalyn i kapselform är den enda kreatinsort som ger mig så sjuka styrkeökningar att jag drabbas av rupturer , skadade muskelfästen osv.

Kre Alkalyn*flex*

Jazzgura
2007-09-10, 21:56
Hehe.. this message was brought to you by.. :)

Krampus
2007-09-10, 22:40
Krampus du är nog den första på väldigt länge som anser att Kre-Alkalyn>monohydrat, intressant!


Va?

Raggis
2007-09-10, 22:41
Vi säljer alla möjliga kreatinsorter så mitt svar blir trots allt trovärdigt:D

Kre Alkalyn i kapselform är den enda kreatinsort som ger mig så sjuka styrkeökningar att jag drabbas av rupturer , skadade muskelfästen osv.

Kre Alkalyn*flex*

Oj, jag måste ha fått fel produkt när jag beställde kre-alkalyn *whistle*.

Fairing
2007-09-11, 17:58
Oj, jag måste ha fått fel produkt när jag beställde kre-alkalyn *whistle*.

Kanske eller så tränar du som en kärring*whistle*

Mitt inlägg var lite för att provocera och lite allvarligt.:D

Kre Alklyn funkar väldigt bra för dom allra flesta och vi säljer nästan 1000 burk kre alkalyn på ett par burkar monohydrat och det talar sitt egna språk tycker jag. Missnöjda kunder kommer inte igen och försäljningen ökar kraftigt.

Under två perioder så har jag överdoserat Kre Alkalyn och båda gångerna ökade styrkan markant i stora muskelgrupper men inte mycket i ex. armar , axlar.
I marklyft ökade repsstyrkan med över 10% och det har resulterat i skador.

Det bästa med kre alkalyn är att uthålligheten förbättras rejält i muskulaturen. Hård boxningsträning under 2 timmar är inte något problem för mig när jag äter kre alkalyn men utan går det bara inte

Nästa gång det blir kreatin så blir det monohydrat men mest för att jag måste "vätska" på kroppen och hoppas att jag undviker skador.

Förövrigt har kolozzeums kreatin asiatiskt ursprung och håller hög kvalitet*flex*

Raggis
2007-09-11, 18:57
Kanske eller så tränar du som en kärring*whistle*

Mitt inlägg var lite för att provocera och lite allvarligt.:D

Kre Alklyn funkar väldigt bra för dom allra flesta och vi säljer nästan 1000 burk kre alkalyn på ett par burkar monohydrat och det talar sitt egna språk tycker jag. Missnöjda kunder kommer inte igen och försäljningen ökar kraftigt.

Under två perioder så har jag överdoserat Kre Alkalyn och båda gångerna ökade styrkan markant i stora muskelgrupper men inte mycket i ex. armar , axlar.
I marklyft ökade repsstyrkan med över 10% och det har resulterat i skador.

Det bästa med kre alkalyn är att uthålligheten förbättras rejält i muskulaturen. Hård boxningsträning under 2 timmar är inte något problem för mig när jag äter kre alkalyn men utan går det bara inte

Nästa gång det blir kreatin så blir det monohydrat men mest för att jag måste "vätska" på kroppen och hoppas att jag undviker skador.

Förövrigt har kolozzeums kreatin asiatiskt ursprung och håller hög kvalitet*flex*

Haha ;) Jag vet att alla inte svarar på kreatin, jag är isåfall en utav dom. I ärlighetens namn, så upplever jag att jag presterar sämre när jag intar kre-alkalyn.