handdator

Visa fullständig version : Mjölk+Kreatin


gibfel
2007-09-10, 13:22
Hej hej!
Har aldrig fått ett riktigt svar på frågorna om det påverkar kreatinets effekt om du blandar ut det i mjölk eller om det i princip blir olösligt i mjölken?
Jag hade nämligen tänkt hälla i kreatinet (monohydrat) i en gainer som jag kommer mixa med mjölk.

Fredriiik
2007-09-10, 13:27
ja kör mitt monohydrat med min gainer som e på mjölk. funkar utmärkt. står ju på baksidan av påsen att de går utmärkt att blanda med gainer :)

Morty
2007-09-10, 16:32
Jag tror att det är bäst att blanda med mjölk, eftersom mjölkprodukter ger ett sjukt insulinsvar.

Sverker
2007-09-10, 17:23
Jag tror att kreatinet inte löser sig i din mjölk. Det är för kallt och vem vill dricka fickljummen mjölk*spy*

Men det spelar ingen roll. Jag blandar mitt kreatin i efterträningendrinken och den krasar mellan tänderna och kreatineffekt får jag ändå. T o m i teorin fungerar det att ta olöst kreatin. Magen är varm och tarmpacketet maserar drinken bra så en bit ned i tunntarmen är säkert allt upplöst.

Arnoldski
2007-09-10, 17:33
Kapar tråden med en Kreatinfråga>

-Kre-alkalyn ska man dra nån viss tid innan passet, och endast då, medans man med klassisk monohydrat bygger upp en hög nivå kreatin och käkar en del varje dag.

Spelar det alls någon roll när detta dagliga monohydratskreatin intages?
Före träning? Efter träning? Allt på en gång? Utspritt? Är det bara mängden/dygn som spelar roll?

gibfel
2007-09-10, 22:04
Jag tror att kreatinet inte löser sig i din mjölk. Det är för kallt och vem vill dricka fickljummen mjölk*spy*

Men det spelar ingen roll. Jag blandar mitt kreatin i efterträningendrinken och den krasar mellan tänderna och kreatineffekt får jag ändå. T o m i teorin fungerar det att ta olöst kreatin. Magen är varm och tarmpacketet maserar drinken bra så en bit ned i tunntarmen är säkert allt upplöst.


Min mjölk ligger i min träningsväska i omklädningsrummet ca 3 timmar innan jag dricker den;) MUMMA!!! *drool*

He-man
2007-09-10, 22:35
Kapar tråden med en Kreatinfråga>

-Kre-alkalyn ska man dra nån viss tid innan passet, och endast då, medans man med klassisk monohydrat bygger upp en hög nivå kreatin och käkar en del varje dag.

Spelar det alls någon roll när detta dagliga monohydratskreatin intages?
Före träning? Efter träning? Allt på en gång? Utspritt? Är det bara mängden/dygn som spelar roll?
Det spelar ingen roll eftersom kreatinet lagras i depåer i musklerna.

Sverker
2007-09-11, 06:26
Min mjölk ligger i min träningsväska i omklädningsrummet ca 3 timmar innan jag dricker den;) MUMMA!!! *drool*


Fungerar säkert fint ifall du tar ett oöppnat packet, med lång hållbarhet kvar, med dig i väskan. Då tillför du inga yttre bakterier och det finns viss marginal tills när mjölken inte längre är Bäst före.



Annars så kommer jag att förvandlas till en leende hemkunskapsfröken som för ihop fingertopparna och börjar predika hygien och rengöring av shakers...

Morty
2007-09-11, 08:58
äh, vafan gör det om man glömmer diska den på nån dag? Lite alger och mögel är ju bara näring ;)

Sverker
2007-09-11, 11:59
Nu lägger jag huvudet på sned, kliar mig intensivt i hårbotten och blir din något överpedagogiska biologilärare. Siktdjupet i mjölk är < 3 mm. Där kan aldrig växa alger.

Mögel bryter ned näring till avfall som är mer eller mindre gifta biprodukter. Alltså blir det mindre näring kvar.

gibfel
2007-09-11, 16:06
Fungerar säkert fint ifall du tar ett oöppnat packet, med lång hållbarhet kvar, med dig i väskan. Då tillför du inga yttre bakterier och det finns viss marginal tills när mjölken inte längre är Bäst före.



Annars så kommer jag att förvandlas till en leende hemkunskapsfröken som för ihop fingertopparna och börjar predika hygien och rengöring av shakers...


Jag tar alla mjölkpaket jag hittar:D Varesig dom går ut imorgon eller om en vecka. Funkar helt ok men det blir lite klurigare att blanda ut det än om man tar helt färsk. Föredrar dock det före vatten*spy*