handdator

Visa fullständig version : Bröstövning!


dwek
2007-09-10, 08:23
Hejsan!

Jag söker bröst-övningar som tar mer på den "nedre" delen utav bröstet.
posta gärna utförande lr hänvisa till träningsbanken.

Tack på förhand
Signed

Koloftw
2007-09-10, 08:28
Bänkpress, bröstpress, hantelpress, cablegrejer osv.

Tränar hela bröstet, inte bara nedre, du kan dock luta bänken för att specifiera dig på nedre mer.

mini
2007-09-10, 08:33
Strunta i att luta bänken. Det gör i princip ingen skillnad mer än att det ökar skaderisken.
Alla plana övningar tränar hela bröstet. Koncentrera dig på basövningar du kan köra tungt i såsom bänkpress och hantelpress. Avsluta med någon kabelövning eller hantelflyes eller annan lite lättare isolationsövning.

pragmatist
2007-09-10, 08:55
Dips, gärna s.k. Girondadips (brett grepp, hakan mot bröstet, fötterna framåt). Mycket bra bröstövning, framför allt för nederdelen.

http://www.ironbody.it/assets/galleries/161/dips.jpg

Mpet
2007-09-10, 18:52
Jag har hört bara motsatt att man ska träna lutande för att d e d som bygger övre delen av bröstet misstolka mig inte nu. utan att man får massa på övre delen iaf? kan du berätta vad du hänvisar dina uttalande till?

panzerpig
2007-09-10, 19:00
lutande åt andra hållet, alltså huvudet lägst. då tar det mer på nedre delen av bröstet, men vissa påstår att det är lättare att skada sig då, tror det är i axlarna.

Handcuff
2007-09-10, 19:04
lutande åt andra hållet, alltså huvudet lägst. då tar det mer på nedre delen av bröstet, men vissa påstår att det är lättare att skada sig då, tror det är i axlarna.

Skitövning som bör undvikas in i det längsta. Kör bänkpress, hantelpress osv så får du massa på hela bröstet.