handdator

Visa fullständig version : -Från 90 till 100- When the going gets tough, the tough keeps going.


Left Hook
2007-09-10, 01:34
Ålder = 19
Vikt = 90kg
BF = tippat runt 10-12%
Längd: 194cm
Mål: Upp i vikt

Stats just nu (på en bra dag!):
Bänk: 80kg - Set 1: 6 - Set 2: 6 - Set 3: 5 -
Knäböj: Vet ej, aldrig maxat. Tränar väl med ynkliga 90kg (8*3 oftast) just nu pga en skada jag hade för ett tag sedan och vill inte maxa på för fullt riktigt ännu.
Marklyft: 110kg 8*3 utan problem. Hade kört mer om jag inte gled så in i helvete med händerna. Har handskar och använder mig av mixat grepp men glider ändå, svettas för mycket. Kanske dags för dragremmar redan? :/
Sittande axelpress: 23kg 8, 7, 7 (för lätt, dags att höja)
Biceps sittande skivstångcurl (mot stöd, dvs inget gung): 40kg 6, 6, 5
Liggande tricepspress: 40kg 8, 7, 6

Mått:
Biceps: 40cm
Underarmar: 32-33cm
Midja: 85cm
Lår: 63cm
Vader: 40cm

Veckoschema:
Måndag: Bröst + Biceps
Tisdag: Framsida & baksida lår
Onsdag: Axlar + Trapz (eventuellt underarmar)
Torsdag: Vila
Fredag: Triceps (de måste komma ikapp)
Lördag: Rygg
Söndag: Vader + Mage (kort pass)

Kost:
Ligger på 3500-4500kcal dagligen (oftast 4000+) men ska successivt försöka att komma så nära 5000kcal om dagen som möjligt.

Tar alltid en ordentlig gainer (mjölkblandad) efter träning och brukar även ta en någon annan tid på dagen samt slow protein innan läggdags. Äter mycket Keso (snittar nog en 200-300g om dan) och skippar skräpmaten (det blir väl runt en 4-5 måltider i månaden så visst fuskar jag också ;)).

Uppdelning (ca): 35% Protein, 45% Kolhydrater (+-5), 20% Fett (+-5)

Gillar att ha "vill aldrig känna hunger" som motto så att få i mig de 5000kcal efter någon veckas tid ska nog inte bli något jätteproblem.

Dricker 5-8 liter vatten dagligen. Brukar ligga på 2-3 liter per träningspass. Dricker mycket sällan läsk men det händer att jag tar någon juice eller mjölk lite då och då.

Dricker ingen alkohol för tillfället och har inte gjort det de senaste veckorna. Planerer på att vara nykterist de närmre månaderna. När jag väl "dricker" så händer det kanske 1-3 gånger i månaden (och det går aldrig överstyr, dricker inte mycket när jag väl dricker).

Kommit igång med träningen igen för ca 2 veckor sedan efter ett uppehåll på nästan 1 månad. Så jag jobbar på att komma in i det igen och att bulka upp så fort som det bara går.

Bilder KOMMER att komma för de som har tålamod... (kan ta några veckor)

Fö. så har jag mest journalen för att hålla koll på mig själv och genom att ha den här så kommer jag nog att göra den mer seriös än om jag bara hade haft den i ett wordpad-dokument för mig själv.

Frågor? Shoot.

/LH

Left Hook
2007-09-11, 20:54
Bröstpasset igår:

Kände mig klen och slö så körde lite lugnt i bänken:
70kg: 10, 7, 6. Med mindre vila mellan seten än vanligt. Kändes bra när jag väl började köra så det blir inget mesande nästa pass vilket som.

Därefter Biceps
Uppvärmning 13kg hantlar koncentrationscurl, samma reps på vardera hand: 9, 8, 8

Bröst hantelpress vinklad: 31kg hantlar, set 1: 5 reps (svagt :(), set 2: 29kg hantlar, 6 och sista 5.

Därefter biceps sittande skivstångcurl på 40kg, 8, 6, 5 med passning på i snitt de 2 sista repsen i alla seten. :/ Brukar köra denna övningen i början av passet så jag hade iofs inte full energi kvar när jag satte igång med den.

Därefter maskinen som är som chins fast man är fastspänd, körde på steg 10 blev 9 reps första, 8 andra och 10 sista på steg 9.

Efter det växlande hantelcurl på 13,5kg med stopp mitt i reppen, blev 8 reps första, 7 andra o sista körde jag 7-8 reps utan stopp.

Därefter forsatte det varannan biceps varannan bröst. Har ej koll på de sista speciellt hur många reps osv då det är irrelevant eftersom det är slutövningar som jämt varierar så man lär inte kunna se någon långsiktig statistisk ändring där ändå. Blev iaf 6-8 set mer än nämnt för både bröst och biceps, dock de sista seten var intensiva superset för att få pumpet till max. :naughty:

Idag var det ben och det fick skippas pga att jag ej mådde så bra så jag har bara varit hemma och vilat (latat) mig. :(

Men men, imorgon är det trapz och axlar så jag både hoppas och tror att det blir bättre tills dess.

/LH

Left Hook
2007-09-12, 19:47
Passet idag: Axlar + Trapz :D

Favoritpasset!

Gick skitbra! Vet inte om det är No Xplode som börjar kicka in eller om strikt träning bara har gjort sitt. Men men, såhär gick det iaf:

Sittandes hantelpress: 26kg: 8 (PB!), 5 och sista setet 23kg tror det blev 6 reps där.

Därefter hantelshruggs på 37kg, räknade inte reps för jag var så inne i skiten hehe, tror det blev en 9-10 reps på första, 8-9 på andra och runt 8 på sista.

Körde sedan en axelmaskin på steg 10 kommer inte ihåg repsen (är dålig på det, är så fokuserad jag bara tänka på utförandet >_<) på set 1 och set 2 och set 3 fick bli på steg 9 men det kändes bra.

Efter detta bar det iväg till maskinen som är ungefär som stående framåtböjda hantellyft fast man sitter ner och drar bakåt så att säga. set 1 på 40kg: 10 reps, set 2 på 50 kg: 8 reps, set 3 på 50kg: 5-6 reps.

Körde sedan skivstångshruggs i smithen på klena 70kg men jag körde väldigt strikt och står alltså framför stången och lite lutandes, märkt att man inte är så stark i denna övningen men jag gillar den och den ger. Tråkigt nog så har jag problem med glidandet med händerna även i denna övningen men det går. Blev ca 9-10 reps första, 7-8 andra och 6-7 sista.

Efter shruggsen körde jag stående hantellyft framifrån på klena 13,5kg :em: där jag inte kör jättestrikt men gungar heller inte speciellt mycket. Känner mig så klen i den övningen så det blir till att köra den ofta nu. repsantal: 8, 7, 6 på vardera axel.

Sedan blev det stående hantellyft åt sidan fast med en arm åt taget på svaga 8kg (hehe) men här kör jag också väldigt strikt och var ganska trött kommer ej ihåg exakt repsantal med det pendlade mellan 6-10 iaf...

Därefter upprätt rodd med kabel på 50kg. repsantal: 10, 9, 7. Kör väldigt strikt på denna och inte ryckigt utan sakta neråt och sakta uppåt, hela vägen både upp & ner naturligtvis.

Sist men inte minst körde jag superset och varierade sammanlagt i 6 set mellan sittandes hantelpress och hantelshruggs och jag fick ett jäkla pump här. :hbang: :D Gillar att avsluta med superset på detta viset under axelpassen. Körde tills jag i princip gick ner till pinsamma vikter så jag har ingen koll men maxade ut musklerna det gjorde jag iaf. Hade svårt att lyfta armarna efter passet direkt efteråt (alltid så jävla jobbigt i duschen när man ska ta shampoo i håret hah). Så det ska vara. :thumbup:

Som ni märker så är jag endast 100% säker på repsantal i standardövningarna då det är det jag gör först (oftast) och därför är det lättare att komma ihåg samt att jag alltid kör de övningarna, de andra varierar mycket för att jag inte vill vänja musklerna utan chocka dem istället.

Ska försöka väga mig i slutet av veckan eller i början på nästa... imorgon är det vila så jag lär inte uppdatera något då men på fredag är det RYGGträning och det är något som jag också börjat få enormt love för på sista tiden, so until then!