handdator

Visa fullständig version : Varför är det såhär gällande sex i en relation?


shut teh face
2007-09-09, 16:45
För det mesta (enligt egna erfarenheter) så verkar uppfattningen vara att killen alltid vill ha sex och tjejen är lite tillbakadragen med det och belönar killen med sex.

Jag tycker det är en rätt trist uppfattning för det är ju inte alltid så. I vårat förhållande vill hon nuppa 5 ggr per dag medan jag bara hinner med max 2. Och polarna tycker ju jag är helt dum i huvvet såklart.

Nej, det här med uppfattningar i samhället, det kan dra och sätta sig i något armhåla. Man måste vilja ha sex jämt som kille, man måste dricka sprit, man måste motivera sina val utomordentligt ifall det strider mot gemene man och vad denne gör. *mini*


Jag ska flytta till någon skog och umgås med kottar tror jag ...

Tricklev
2007-09-09, 16:46
Det är väll bara att ignorera vad folk säger, du kommer inte fänglas för att du inte har sex 5gånger om dagen, eller för att du inte super.

För övrigt kan jag hålla med om att samhällets stereotyper är korkade och ointressanta, men du är inte tvingad att bry dig om dom.

Degpekka
2007-09-09, 16:47
grattis! din tjej har högre testo-värden än dig. ;)

nej skämt å sido... skit i "polarna". :)

tp_88
2007-09-09, 16:49
Det är väll bara att ignorera vad folk säger, du kommer inte fänglas för att du inte har sex 5gånger om dagen, eller för att du inte super.

För övrigt kan jag hålla med om att samhällets stereotyper är korkade och ointressanta, men du är inte tvingad att bry dig om dom.
Eksaktlii! Gör det du trivs med och känner för, för att du själv vill det.

"The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that." - Arnold Schwarzenegger

Scratch89
2007-09-09, 16:51
Jag har samma bekymmer här. Man får ju liggsår. :D

Det är väl bara o be henne skaffa sig en hobby eller nåt?
Och vadå, inte hinner med? Du jobbar ju bara ett par dagar i veckan och spelar WOW resten. Prioriterar du raid framför booty?

shut teh face
2007-09-09, 16:51
Mitt inlägg kanske inte var så seriöst men detta är verkligen ett satyg som måste uppmärksammas.

Det här med inställningar och attityder till hur man ska uppföra sig och göra.

Jag föreslår en tyst minut för att verkligen förstå det här, och framöver göra som ni VILL och inte som alla andra.

ps. trance luktar färs ds.

Jag har samma bekymmer här. Man får ju liggsår. :D

Det är väl bara o be henne skaffa sig en hobby eller nåt?
Och vadå, inte hinner med? Du jobbar ju bara ett par dagar i veckan och spelar WOW resten. Prioriterar du raid framför booty?
Haha, det handlar inte om att jag "hellre" gör något annat. Måste ju få vila lite, får ju fan skavsår. =D

Tricklev
2007-09-09, 16:52
Jag har samma bekymmer här. Man får ju liggsår. :D

Det är väl bara o be henne skaffa sig en hobby eller nåt?
Och vadå, inte hinner med? Du jobbar ju bara ett par dagar i veckan och spelar WOW resten. Prioriterar du raid framför booty?

Vad är det man säger, tjejer kommer o går men epics är bop?

shut teh face
2007-09-09, 16:53
Vad är det man säger, tjejer kommer o går men epics är bop?
Jo men dina epics blir värdelösa när de sätter 80 level cap.

Sluta snacka wow förfan!

Tricklev
2007-09-09, 16:56
Jo men dina epics blir värdelösa när de sätter 80 level cap.

Sluta snacka wow förfan!

Äsh, spara på dina 60 o 70 epics så lär du närmare 100 när lvl 80 cappen kommer. *popcorn*

Fast ja; Wow är hemskt trist, snacka om stereotyper igen.

shut teh face
2007-09-09, 16:57
Äsh, spara på dina 60 o 70 epics så lär du närmare 100 när lvl 80 cappen kommer. *popcorn*

Fast ja; Wow är hemskt trist, snacka om stereotyper igen.
En lvl 70 mage gankade mig nyss

realm? :D

Scratch89
2007-09-09, 17:00
Med dagens samlagstidsgenomsnitt hade du hunnit buppa ett par gånger under den här trådens livslängd. Det handlar om prioriteringar helt enkelt. :D

Tricklev
2007-09-09, 17:00
En lvl 70 mage gankade mig nyss

realm? :D

Håller precis på att sällja min balance druid, flyttar irl och är trött på wow, så är dags att göra sig av med accet.

Runt 2.5k verkar det som jag kommer få iaf. *popcorn*

Solros
2007-09-09, 17:02
Enligt mina jävligt ovetenskapliga beräkningar så är det mycket, mycket vanligt att tjejen vill ha mera sex än killen (med varandra då)

Vanligt förekommande ämne i frågespalter och tv-program om sex.

Jesper
2007-09-09, 17:05
mmm fan kan la inte ens va kul att nuppa 5 gånger om dagen, snarare jobbigt. Iaf för killen. Brudarna brukar ju mest vilja ligga och ta emot, kanske därför dom pallar så mkt.

Dumleman
2007-09-09, 17:07
Det är nog dina erfarenheter som är felet och inte samhället...

Doctor Snuggles
2007-09-09, 17:08
Det är nåt som är fel med evolutionen om man väljer WoW framför sex. ;)

mela
2007-09-09, 17:25
mmm fan kan la inte ens va kul att nuppa 5 gånger om dagen, snarare jobbigt. Iaf för killen. Brudarna brukar ju mest vilja ligga och ta emot, kanske därför dom pallar så mkt.

Sätt tjejen uppepå dig så att hon också jobbar. Jag känner många tjejer som hatar sex för att de "bara ligger där". Men de vågar inte fullt ta initiativet till något annat eftersom deras killar oftast bara lägger sig på dem när det är dags. Unga tjejer har sällan självförtroende i sängen, tror jag.

hultman
2007-09-09, 18:15
En vild gissning är att ni bara varit tillsammans i max någon månad. Fel?

Raggis
2007-09-09, 18:21
Sätt tjejen uppepå dig så att hon också jobbar. Jag känner många tjejer som hatar sex för att de "bara ligger där". Men de vågar inte fullt ta initiativet till något annat eftersom deras killar oftast bara lägger sig på dem när det är dags. Unga tjejer har sällan självförtroende i sängen, tror jag.

*host* :D

mela
2007-09-09, 18:24
*host* :D

Sluta dryga dig.

Raggis
2007-09-09, 18:25
Sluta dryga dig.

Puss på're ;)

shut teh face
2007-09-09, 18:28
En vild gissning är att ni bara varit tillsammans i max någon månad. Fel?
Tre år. :)

Mel
2007-09-09, 18:29
För det mesta (enligt egna erfarenheter) så verkar uppfattningen vara att killen alltid vill ha sex och tjejen är lite tillbakadragen med det och belönar killen med sex.

Jag tycker det är en rätt trist uppfattning för det är ju inte alltid så. I vårat förhållande vill hon nuppa 5 ggr per dag medan jag bara hinner med max 2. Och polarna tycker ju jag är helt dum i huvvet såklart.

Nej, det här med uppfattningar i samhället, det kan dra och sätta sig i något armhåla. Man måste vilja ha sex jämt som kille, man måste dricka sprit, man måste motivera sina val utomordentligt ifall det strider mot gemene man och vad denne gör. *mini*


Jag ska flytta till någon skog och umgås med kottar tror jag ...

2ggr per dag? Testa mitt förhållande med 2gg per halvår..

shut teh face
2007-09-09, 18:30
2ggr per dag? Testa mitt förhållande med 2gg per halvår..:)

Min tjej skulle ha lämnat mig för länge sen i en sån sits, om det nu var pga. mig det var så sällan.

mangemani
2007-09-09, 18:42
det jag finner konstigt är att vissa(en hel del för den delen) tjejer har inställningen "gör du det,det,det och det" så får du ligga med mej,eller behandlar du mej si och så så så är jag din,precis som om det skulle vara nån slags ära att få ligga med dom,nån slags ära att få vara ihop med dom....visserligen är det bara snobbar som har denna inställning,men ändå.

Mescreant
2007-09-09, 19:09
Hon gillar inte sexet egentligen utan hon försöker bli gravid.

Lellan
2007-09-09, 20:39
Det är väll bara att ignorera vad folk säger, du kommer inte fänglas för att du inte har sex 5gånger om dagen, eller för att du inte super.

För övrigt kan jag hålla med om att samhällets stereotyper är korkade och ointressanta, men du är inte tvingad att bry dig om dom.

+ 1

Som vanligt när det gäller kvinnligt/manligt är allt sånt underordnat individens personlighet, och den förutfattade meningen om vad som är kvinnligt/manligt kan ju dessutom vara inkorrekt. Det där med sexdrift kanske är lika mellan könen, bara det att det sitter kvar att det är mer ok för en kille att vara sugen å för en tjej kan det anses fult?

Förresten åt jag isterband och drack öl till igår. Förvånadsvärt gott. Men jag kunde inte låta bli att känna mig lite butchig som tyckte om det, vilket jag själv tyckte va dödslarvigt. Hade jag ätit sallad och druckit ett glas vitt hade jag inte kännt likadant. Dödslarvigt var ordet.*rolleyes*

Cilia
2007-09-09, 21:13
det jag finner konstigt är att vissa(en hel del för den delen) tjejer har inställningen "gör du det,det,det och det" så får du ligga med mej,eller behandlar du mej si och så så så är jag din,precis som om det skulle vara nån slags ära att få ligga med dom,nån slags ära att få vara ihop med dom....visserligen är det bara snobbar som har denna inställning,men ändå.
Jag håller med dig.
Att utpressa med sex gör att det blir tråkigt.

Men det finns en annan sak med det hela och det är att laddningen hos många tjejer inte bara sitter i det fysiska utan även i hur en man är. Om min partner är arrogant, glömsk och har svårt att visa hänsyn kan det få effekt på huruvida jag tänder eller inte

stridis
2007-09-09, 21:23
Förresten åt jag isterband och drack öl till igår. Förvånadsvärt gott. Men jag kunde inte låta bli att känna mig lite butchig som tyckte om det, vilket jag själv tyckte va dödslarvigt. Hade jag ätit sallad och druckit ett glas vitt hade jag inte kännt likadant. Dödslarvigt var ordet.*rolleyes*

Jag som kille skulle känna mig som en någon sorts grottman om jag åt det där. Nä sallad och ett glas vitt, det låter godare.

Hur i hela glödheta orkar man med 5ggr om dan? Det blir bara att börja slicka henne för att få till lite husfrid.

ManuelIT
2007-09-09, 21:25
från min (och mina polares:D) erfarenhet så är tjejer faaan så mkt mer sugna när man väl är inne i ett förhållande.

men utanför (eller före) ett förhållande så håller jag med att det är lite av att killen måste jobba för att komma innanför tjejens byxor...

blekfet2
2007-09-09, 21:49
För det mesta (enligt egna erfarenheter) så verkar uppfattningen vara att killen alltid vill ha sex och tjejen är lite tillbakadragen med det och belönar killen med sex.

Jag tycker det är en rätt trist uppfattning för det är ju inte alltid så. I vårat förhållande vill hon nuppa 5 ggr per dag medan jag bara hinner med max 2. Och polarna tycker ju jag är helt dum i huvvet såklart.

Nej, det här med uppfattningar i samhället, det kan dra och sätta sig i något armhåla. Man måste vilja ha sex jämt som kille, man måste dricka sprit, man måste motivera sina val utomordentligt ifall det strider mot gemene man och vad denne gör. *mini*


Jag ska flytta till någon skog och umgås med kottar tror jag ...


För att människor är korkade och okunniga. Di Änd!

HajduMan
2007-09-09, 22:00
ett ex till mig var nymf, jag stack... en gång varannan dag räcker

Fatalist
2007-09-09, 22:06
Hon gillar inte sexet egentligen utan hon försöker bli gravid.

Hahaha jag var asskraj för detta och började snoka bland ett ex P-piller och grejer bara för att kontrollera. Ämnet var på tal ofta också, jag ville ju vara säker, hon trodde nog att jag var riktigt dum. :D

XroW
2007-09-09, 22:11
Hahaha jag var asskraj för detta och började snoka bland ett ex P-piller och grejer bara för att kontrollera. Ämnet var på tal ofta också, jag ville ju vara säker, hon trodde nog att jag var riktigt dum. :D

HAHAHAHA :D Fan vad skönt! :laugh:

Cilia
2007-09-10, 07:15
Jag tror dessutom att det löser sig när hon blir äldre och får mindre tid. Även om jag skulle vilja 5 gånger om dagen så kan jag inte förstå hur jag skulle hinna med förutsatt att inte varje gång tar 5 min

Ironbabe
2007-09-10, 07:24
Jag tror dessutom att det löser sig när hon blir äldre och får mindre tid. Även om jag skulle vilja 5 gånger om dagen så kan jag inte förstå hur jag skulle hinna med förutsatt att inte varje gång tar 5 min

2 långa och tre snabba!! Snabbisar är inte att förakta :D

Cilia
2007-09-10, 07:28
2 långa och tre snabba!! Snabbisar är inte att förakta :D
varje dag baby!!!
varje dag!!!

Hur mycket tid har du över?

z_bumbi
2007-09-10, 07:35
varje dag baby!!!
varje dag!!!

Hur mycket tid har du över?

Sluta cykla till jobbet så hinner du också. :D

Ironbabe
2007-09-10, 07:36
varje dag baby!!!
varje dag!!!

Hur mycket tid har du över?

Härligt baby!! Visste att man kunde lita på dig *cupid*

Är objektet rätt så finns det alltid tid över ;)

shut teh face
2007-09-10, 08:07
Observera att varken jag eller sambon arbetar.

tntballe
2007-09-10, 08:20
Jag har aldrig mött en tjej som velat lika ofta som jag *cry*
Vad skulle man göra utan fröken höger.

Yes
2007-09-10, 08:29
Observera att varken jag eller sambon arbetar.
Ditt "problem" blir allt mer obegripligt...

Metal_boy_
2007-09-10, 09:53
Observera att varken jag eller sambon arbetar.

Passa på att pippa gärnet då istället!

Paltkoma
2007-09-10, 10:14
Ursäkta att jag säger det rakt ut, men 5 gånger om dagen är ju en fixering och inget som det är rimligt att tillmötesgå (om man nu inte är lika fixerad själv).

Ang. stereotypen om mäns högre sexlust - det är bevisat att kvinnors sexlust påverkas negativt mer än mäns av sömnbrist och stress.